eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷روز روابط عمومی بر مردان جهادی روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✍برادر پسندیده ✍برادر پیرمرادیان ✍برادر محمدی 🎁مبارک باشد 🌺خداقوت برادر
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ✍نبرد تمدنی: ۝◁رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توصیه فرمودند که جوانان فراخوانده شده در بیانیه گام دوم ، ضرورت دارد تا امام (ره) را بشناسند، نقشه راه او را بدانند و به آرمانهای بلند اش بنگرند تا بتوانند در مسیر پیشرفت کشور و احیای اسلام ناب گام بردارند. ❖‌ در این راستا عمیق ترین نگاه که در آموزه های مکتب انقلابی امام راحل نهفته و به اجمال تشریح فرمودند فاصله گذاری میان تمدن، تفکر ونظام اسلامی، با تمدن و تفکر غربی است می‌دانیم که در ساختار وساخت هر تمدنی چهار عنصر، انسان، جامعه، فرهنگ و تاریخ نقش اول را برعهده دارد این چهار عنصر با ۸ مولفه همواره همراه می باشدکه.. ❍ فراملی عمل کردن، ابعاد ونظامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برداشتن، دارای قدرت نفوذ و جریان ساز بودن، آرمانهای تعالی جو را دنبال کردن، در مسیر تحولات تاریخی گام نهادن، در مرزهای جغرافیایی محصور نماندن و در عین حال از خاستگاه سرزمینی برخوردار بودن و مهمتر ،آنکه پشتوانه اراده جمعی داشتن شامل می‌شود. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۴-دختردرروایات اسلامی.mp3
5.05M
بمناسبت دهه کرامت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا علیه السلام (اول ذیقعده تا یازدهم ذیقعده ) ونامگذاری اول ذیقعده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بنام روز دختر سلسله مباحت دخترانه منتشر می شود. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
۵-وظفیه حاکمیت درموضوع دختر.mp3
5.33M
بمناسبت دهه کرامت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا علیه السلام (اول ذیقعده تا یازدهم ذیقعده ) ونامگذاری اول ذیقعده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بنام روز دختر سلسله مباحت دخترانه منتشر می شود. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✅مسابقه فرزندآوری در هزاره سوم 📒منبع سؤالات:سلسله مطالب کاربردی فرزندآوری به نشانی: https://eitaa.com/roshana_esfahan/24159 📜سوالات مسابقه: https://eitaa.com/roshana_esfahan/24160 🖋جهت شرکت در مسابقه پاسخهای خود را تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت به آیدی babaii@ در ایتا و یا به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ ارسال فرمایید. ☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿
💛 مراسم میلاد با سعادت امام رضا (ع) در حاجی آباد 🎙سخنران: حجت الاسلام بابایی با نوای گرم مداحان اهلبیت 📆زمان: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹ شب 📌مکان: حاجی آباد خیابان ولایت فرعی ۸ شهید علی رضایی پلاک ۱۶ منزل برادر محمدکاظم رضایی 🔰هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س) حاجی آباد ╭─┅•°•🍃🇮🇷🍃•°•─┅─╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ 🌱 _مبارک 🇮🇷 🕯.... 🇮🇷 ‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🔍☆◁ 📖☆◁ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌─┅══✿💫🌼🌼💫✿══┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ۞◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ 1403/02/29 ⏰ســــاعت :18/00 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅═══༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🪴◁تشکیل کنگره علمی زندگی امام هشتم گام تازه‌ای در جهت روشن‌گری چهره تابناک ائمه معصومین °علیهم‌السّلام° و آشنائی با زندگی‌نامه پرحماسه و پررنج آن پیشوایان عظیم‌الشأن است. ☄ باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه °علیهم‌السّلام° به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارت‌بار آنان حتی بر شیعیانشان پوشیده مانده است. ❖‌ مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه به‌طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر "مبارزه حاد سیاسی" است. ⛅️ از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی به‌طور آشکار با پیرایه‌های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت، ائمه اهل‌بیت °علیهم‌السّلام° مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرائط، شدت بخشیدند. 🍃 این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود ─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ ۝◁تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران ده‌ساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج‌ساله جنگ‌های داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبر می‌توان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهل‌بیت را که در همه اعصار بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهت‌گیری و همان اهداف ادامه می‌داده است. 🌀 اکنون جای آن است که به اختصار، حادثه ولیعهدی را مورد مطالعه قرار دهیم. در این حادثه امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن می‌توانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. ⛅️ مأمون از دعوت امام هشتم به خراسان چند مقصود عمده را تعقیب می‌کرد ─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🔮◁(1)..، ☄ تبدیل صحنه‌ی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه فعالیت سیاسی آرام و بی‌خطر بود. ❖‌ همان‌طور که گفتم شیعیان در پوشش تقیه، مبارزاتی خستگی‌ناپذیر و تمام نشدنی داشتند،این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیف‌ناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، آن دو ویژگی، یکی مظلومیت بود و دیگری قداست.. ⛅️ با این کار مأمون آن دو ویژگی مؤثر و نافذ را نیز از گروه علویان می‌گرفت زیرا جمعی که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلق‌العنان وقت و متصرف در امور کشور است نه مظلوم است و نه آن‌چنان مقدس. ─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ 🔮◁(2).. 🌀 تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافت‌های اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافت‌ها بود. ─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🔮◁(3).. ☄ این‌که مأمون با این کار، امام را که همواره یک کانون معارضه و مبارزه بود، در کنترل دستگاه‌های خود قرار می‌داد ❖‌ و به‌جز خود آن حضرت، همه سران و گردن‌کشان و سلحشوران علوی را نیز در سیطره خود در می‌آورد. ─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ 🔮◁(4).. 🌀 این‌که امام را که یک عنصر مردمی و قبله امیدها و مرجع سؤال‌ها و شکوه‌ها بود در محاصره مأموران حکومت قرار می‌داد ⛅️ و رفته‌رفته رنگ مردمی بودن را از او می‌زدود و میان او مردم و سپس میان او و عواطف و محبت‌های مردم فاصله می‌افکند ─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🔮◁(5).. ☄ این بود که با این کار برای خود وجهه و حیثیتی معنوی کسب می‌کرد. طبیعی بود که در دنیای آن روز همه او را بر این‌که فرزندی از پیغمبر و شخصیت مقدس و معنوی را به ولیعهدی خود برگزیده و برادران و فرزندان خود را از این امتیاز محروم ساخته است ستایش کنند ❖‌ و همیشه چنین است که نزدیکی دین‌داران به دنیاطلبان از آبروی دین‌داران می‌کاهد و بر آبروی دنیاطلبان می‌افزاید ─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ 🔮◁(6).. 🌀 آن‌که در پندار مأمون، امام با این کار، به یک توجیه‌گر دستگاه خلافت بدل می‌گشت. ⛅️ بدیهی است شخصی در حد علمی و تقوائی امام با آن حیثیت و حرمت بی‌نظیری که وی به‌عنوان فرزند پیامبر در چشم همگان داشت، اگر نقش توجیه حوادث را در دستگاه حکومت برعهده می‌گرفت هیچ نغمه‌ی مخالفی نمی‌توانست خدشه‌ای بر حیثیت آن دستگاه وارد سازد. ❀ این همان حصار منیعی بود که می‌توانست همه‌ی خطاها و زشتی‌های دستگاه خلافت را از چشم‌ها پوشیده بدارد ─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🪴◁ 🌀◁{1}.. آن حضرت فضای مدینه را از کراهت و نارضائی خود پرکرد، به‌طوری‌که همه‌کس در پیرامون امام یقین کردند که مأمون با نیت سوء حضرت را از وطن خود دور می‌کند. ☄ امام بدبینی خود به مأمون را با هر زبان ممکن به همه‌ی گوش‌ها رساند. در وداع با حرم پیغمبر، در وداع با خانواده‌اش هنگام خروج از مدینه، در طواف کعبه که برای وداع انجام می‌داد، با گفتار و رفتار، با زبان دعا و زبان اشک، بر همه ثابت کرد که این سفر، سفر مرگ اوست. ⛅️ همه کسانی که باید طبق انتظار مأمون نسبت به او خوش‌بین و نسبت به امام به خاطر پذیرش پیشنهاد او بدبین می‌شدند ❖‌ در اولین لحظات این سفر دل‌شان از کینه مأمون که امام عزیزشان را این‌طور ظالمانه از آنان جدا می‌کرد و به قتلگاه می‌برد لبریز شد ─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ 🌀◁{2}.. آن حضرت مطرح شد، حضرت به شدت استنکاف کردند و تا وقتی مأمون صریحاً آن حضرت را تهدید به قتل نکرد آن را نپذیرفتند. ☄ این مطلب همه‌جا پیچید که علی‌بن‌موسی‌الرضا ولیعهدی و پیش از آن خلافت را که مأمون به او با اصرار پیشنهاد کرده بود نپذیرفته است. ⛅️ دست‌اندرکاران امور که به ظرافت تدبیر مأمون واقف نبودند ناشیانه عدم قبول امام را همه‌جا منتشر کردند، حتی فضل‌بن‌سهل در جمعی از کارگزاران و مأموران حکومت گفت من هرگز خلافت را چنین خوار ندیده‌ام، امیرالمؤمنین آن را به علی‌بن‌موسی‌الرضا تقدیم می‌کند و علی‌بن‌موسی دست رد به سینه‌ی او می‌زند ─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🌀◁{3}.. فقط بدین شرط ولیعهدی را پذیرفت که در هیچ‌یک از شئون حکومت دخالت نکند و به جنگ و صلح و عزل و نصب و تدبیر امور نپردازد ☄ و مأمون که فکر می‌کرد فعلاً در شروع کار این شرط قابل تحمل است و بعدها به تدریج می‌توان امام را به صحنه فعالیت‌های خلافتی کشانید، این شرط را از آن حضرت قبول کرد. ⛅️ روشن است که با تحقق این شرط، نقشه‌ی مأمون نقش برآب می‌شد و بیشترین هدف‌های او نابرآورده می‌گشت ─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿💫🌼🌼💫✿══┅─ 🌀◁{4}.. از این ماجرا بسی از اینها مهم‌تر است: امام با قبول ولیعهدی، دست به حرکتی می‌زند که در تاریخ زندگی ائمه پس از پایان خلافت اهل بیت در سال چهلم هجری تا آن روز و تا آخر دوران خلافت بی‌نظیر بوده است ☄ و آن برملا کردن داعیه‌ی امامت شیعی در سطح عظیم اسلام و دریدن پرده غلیظ تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمان‌هاست. ⛅️ تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را که در طول یکصد و پنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیک گفته نشده بود به صدای بلند فریاد کرد و با استفاده از امکانات معمولی آن زمان که جز در اختیار خلفا و نزدیکان درجه یک آن‌ها قرار نمی‌گرفت آن را به گوش همه رساند ─┅══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🌀◁{5}.. و این جدائی را در نهایت وسیله‌ای برای قطع رابطه‌ی معنوی و عاطفی میان امام و مردم می‌خواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار می‌داد، ☄ با این‌که مأمون آگاهانه مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب کرده بود که شهرهای معروف به محبت اهل بیت مانند کوفه و قم در سر راه قرار نگیرند. ⛅️ امام در همان مسیر تعیین شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطه‌ی جدیدی میان خود و مردم استفاده کرد. ─┅═══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─ ۝◁در اهواز آیات امامت را نشان داد، ☄ در بصره خود را در معرض محبت دل‌هائی که با او نامهربان بودند قرار داد، ⛅️ در نیشابور حدیث سلسلةالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانه‌های معجزه‌آسای دیگری نیز آشکار ساخت و در جابه‌جای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، ❀ در مرو که سر منزل اصلی و اقامت‌گاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت ─┅═══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─ 🌀◁{7}.. از سوی امام به سکوت و سازش تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام موجب دل‌گرمی آنان شد ☄ و شورش‌گرانی که بیشترین دوران‌های عمر خود را در کوه‌های صعب‌العبور و آبادی‌های دوردست و با سختی و دشواری می‌گذراندند ⛅️ با حمایت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا حتی مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت در شهرهای مختلف نیز قرار گرفتند ❖‌ مأمون نه تنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوشبین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلکه حتی علی‌بن‌موسی مایه‌ی امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شده است ─┅═══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═══┅─