هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت
🖋یکی از برداشتهای ذهنی که در ذهنیت مردم ایران تهنشین شده، این است که «مقاومت یک ایدهی حاکمیتی و سیاسی است و با زندگی روزمرهی ما بینسبت است». این بینسبتی را در دو طیف اجتماعی میتوان مورد بررسی قرار داد.
🖋طیف متدیّنتر و انقلابیتر ایدهی سیاسی مقاومت را قبول دارد و با آن همراه است و چالشی با آن ندارد، امّا علیرغم پذیرش آن، ارتباط وثیقی بین زندگی روزمرهی خود با این این ایده احساس نمیکند.
🖋طیف دیگری هم در جامعه وجود دارد که از یک سو در کارآمدی الگوی سیاسی ـ نظامی مقاومت تردید داد، از سوی دیگر احساس میکند هزینهی این الگوی سیاسی ـ نظامی دارد به زندگی روزمرهی او تحمیل میشود.
🖋 به عبارت دیگر، تصوّر میشود تاوان مقاومت سیاسی ـ نظامی جمهوری اسلامی ایران، دارد از زندگیِ روزمره مردم ایران پرداخت میشود.
🖋در مواجهه با این ذهنیت، یک مسیر میتواند این باشد که مخاطبین نسبت به کارآمدی عملیِ ایدهی مقاومت در عرصهی سیاست، اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی آگاه شوند و این درک ایجاد شود که ایدهی مقاومت منافع ملّی مردم ایران را تامین مینماید.
🖋این راهبرد تبیینی در جای خود ثمربخش است و نباید از آن صرفنظر کرد، امّا چالش «بینسبتی ایدهی مقاومت با زندگی روزمره» را نمیتوان از این طریق حل کرد.
🖋 جامعهی ایران ـ چه طیفهای متدیّن و انقلابی و چه دیگر طیفها ـ باید ایدهی مقاومت را به صورتی محسوس و ملموس در متن زندگی خود ادراک نماید تا با آن همراه شود.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت
🖋ایدهی مقاومت زمانی با پذیرش حداکثری جامعهی ایران همراه خواهد شد که کارآمدیِ این ایده را در مقیاس کوچکتر، در زندگی روزمرهی خود ـ اعم از زندگی خانوادگی، مسیر شغلی و کنشگریهای محدود خود ـ بچشند.
🖋 حتّی شاید لازم نباشد، ایدهی مقاومت را به مردم پیشنهاد داد تا آن را در زندگی به کار ببندند، خود مردم تجربههای متعدّدی از مقاومت در زندگی شخصی خود و پیرامون خود سراغ دارندکه اگر بتوان آن را برایشان خودآگاه کرد، با آن ارتباط عمیقتری برقرار مینمایند.
🖋پس به طور خلاصه، آن نیاز تبیینی که جامعهی ایران امروز به آن محتاج است، عبارت است از فهمِ «پیوند ایدهی مقاومت با زندگی».
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
24.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت اول )
✅وقتی مصطفی من از کوزه آب خورد
🖋خون دلی که پدر پیرتان از این دستۀ متحجر خورده است، هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است...
🖋 یاد گرفتن زبان خارجی کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک به شمار می رفت. در مدرسه فیضیه، فرزند خرد سالم، مرحوم مصطفی از کوزه ای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند؛ چرا که من فلسفه می گفتم».صحیفۀ امام، ج 21، ص 279، چاپ اول، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
🖋رفیقی داشتم که گاهی اوقات به مدرسۀ دارالشفاء می آمد. او با آنکه اهل علم، بزرگوار و بزرگ زاده بود، اما با حضرت امام به لحاظ عنایت ایشان به فلسفه مخالف بود. این فرد، در شمار کسانی بود که معروف بود به اینکه مثنوی مولوی را با انبر بلند می کند تا آلوده نشود. هر بار وارد مدرسۀ دارالشفاء می شد، تا نزدیک حجرۀ من می آمد، ولی جلوتر نمی رفت و می گفت: «دیگر جلوتر نمی توانم بروم»! وقتی جلوی ایوان حجرۀ من می نشست، پشتش را به سمت حجرۀ امام می کرد و علناً حکم به تنجیس و تکفیر امام می نمود.
🖋وقتی به حضرت امام ماجرا را گفتم، فرمود: «امیدوارم که صحبتهای این شیخ، کفارۀ گناهان من محسوب شود». بعد امام خطاب به من گفتند:
با شیخ بگو که راه ما باطل خواند
بر حق تو لبخند زند باطل ما
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
┄─┅═══✧❁﷽❁✧═══┅─┄
❥#تسلیت_وفات_حضرت_معصومه_سلام_الله
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید...
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفــــــرانس
📖☆◁#روضه_کریمه
─┅═══✿❥🕋🕋❥✿═══┅─
🗓تاریخ#یکشنبه1403/07/22
⏰ساعت:18/00
◁جناب استاد #بـابــایی
❏◁#ســوال
🆔 @ilyan313
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅─
🔮#اتحادیه_عماریون