هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و یکم)
✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(9)
✅اسامی اعضای رهبری انجمنحجتیه:
🖋«عباس سلیمینمین» رییس مرکز مطالعات تاریخ ایران طي سخناني با عنوان «انجمن حجتيه در نگاه تاريخ» در هفتمين نشست سراسري منتخبان حوزه دانشجويي علوم اسلامي شهيد بهشتي در مشهد، اسامی شورای رهبری کنونی انجمن حجتیه را اعلام کرد.
🖋وي گفت: هماکنون يک شوراي 5 نفره تشکيل شده است که آقاي سجادي و آقاي افتخارزاده که از فعالان قبل از انقلاب اين انجمن نيز هستند، در حال فعاليت اند که البته آقاي افتخارزاده يک چهره روحاني است که در زمان آقاي حلبي هم تربيت شد تا جايگزين ايشان باشد منتهي به دليل اينکه در اوايل انقلاب به شدت عليه امام در منبرهاي خودش به صراحت صحبت کرد، حساسيت زيادي دارد هر چند که وي يک شاخصهاي پيدا کرده است و آن ضديت بسيار توهين آميز با امام ميباشد.
🖋وي افزود: البته قبل از انقلاب هم خود آقاي حلبي و هم آقاي افتخارزاده صحبت هاي تندي در سخنراني هايشان عليه امام(ره) داشتند، اما بعد از انقلاب آقاي افتخار زاده در منابر صحبت هاي زيادي داشتند که به همين دليل انجمن وي را به عنوان رياست انجمن مطرح نميکند.
🖋وي گفت: بههمين دليل يک شوراي 5 نفره شامل مهندس سجادی، آقای تاجری، آقاي افتخارزاده و ديگران انجمن را اداره می کنند، منتهی آقای افتخار زاده طبيعتا نقش روحانی برتر را در ميان آنها دارد.
🖋سليمي نمين تاکید کرد: هم اکنون بخشی از انجمن به اين جمعبندی رسيده است که هدف در اسلام ايجاد حکومت نيست و اسلام به هيچ وجه وارد بحثهاي حکومتي نمیشود که اين نگاه در ارتباط با «حائریيزدی» مشاهده مي شود.
🖋وي گفت: بازگشت برخي از کساني که يک نگاه نقادانهاي به انجمن حجتيه داشتند، قابل توجه است به عنوان مثال آقاي عمادالدين باقی، کتابی در نقد انجمن حجتيه نوشت، اما بعدها در روزنامه خرداد يک کار تبليغ گونهای را برای آقای حلبی انجام داد و وي را به عنوان يک فرد موجه مطرح کرد.
🖋وي گفت: کساني که در ارتباط با مسايل حکومتی گرايش سکولاريسم پيدا کردند، بخش ديگری از انجمن حجتيه هستند. عدهای از مسوولان انجمن حجتيه نيز به انقلاب پيوستند و نگاه انقلاب را پذيرفتند، اما يک عده هم همان نگاه قبل از انقلاب خود را دنبال کردند.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📕◁(3)..کتاب#انجام کار فوقالعاده با نیم نگاهی به آسیبهای اجتماعی
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:فاطمه زینی الدینی
📇ناشر:سیمای فلق
🗒سال چاپ:1396
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:100000 ریلل
۞ #معرفی_کوتاه_کتاب
🦋 آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق میشود که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی رسمی و غیررسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمیگیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبهرو میگردد.
🗯 نویسنده در این کتاب به بررسی تحلیلی چهار آسیب اجتماعی رایج شامل «اعتیاد»، «حاشیهنشینی»، «فساد اخلاقی» و «طلاق» پرداخته و راهکارهای مقابله با آن را شرح داده است.
─┅════𖣔5⃣𖣔════┅─
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📗◁(1)..#چشمه_جوشان_عفاف.... فضیلت سوره نور
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:محمد کمال
📇ناشر:سیمای فلق
🗒سال چاپ:1398
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:70000ریال
@roshana_esfahan
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📚◁#معرفی_تالیفات_جناب_حسن_بابایی
📙(19)..#چهل منبر #سیاسی، اعتکافی، جهادی و دوستی و دشمنی
📗(20)..#چهل منبر #قدسی، قربانی، غدیری و دفاعی
📘(21)..#چهل منبر #اربعینی، قدری، رمضانی و فطری
📕(22)..#چهل منبر #بسیجی، بصیرتی، انقلابی و شخصی
📒(23)..#چهل منبر #قرآنی، معروفی و منکری، دعایی و اخلاقی
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:فاطمه زینی الدینی
📇ناشر:سیمای فلق
🗓سال چاپ:1398
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:50000ریال
─┅═══𖣔1⃣8⃣𖣔═══┅─
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📗◁(7)..#چهل_منبر_اربعینی_قدری_رمضانی_فطری
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:فاطمه زینی الدینی
📇ناشر:سیمای فلق
🗒سال چاپ:1398
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:50000 ریال
─┅═══𖣔1⃣2⃣𖣔═══┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📗◁(6)..#چگونه نذر کنیم
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:فاطمه زینی الدینی
📇ناشر:خاطرات قلم
🗒سال چاپ:1379تا1387
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:6000 ریال
۞ #معرفی_کوتاه_کتاب
🦋 بیان احکام شرعی نذر و مواردی که نذر بر آن تعلق میگیرد، میباشد. در این نوشتار ابتدا تعریفی از نذر و معنای لغوی و اصطلاحی آن صورت گرفته آنگاه انواع نذر و احکام فقهی مترتب بر آن بیان میگردد.
🗯 در ادامه نگارنده به مواردی از امور که نذر یا تصدق بر آن تعلق میگیرد مانند: عقیقه کردن برای نوزاد و یا تصدق برای بیماران اشاره کرده و نمونههایی از نذرهای پیامبران الهی و اهلبیت پیامبر صلوات الله را جهت تبیین مسأله نذر بیان میکند.
─┅════𖣔🔟𖣔════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📚◁#معرفی_تالیفات_جناب_حسن_بابایی
📗(43)..#قیچی استعمار: تحلیلی بر پیدایش سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی
📒(44)..#ابیات واعظ
📗(45)..#مسابقه فوتبال
📝نویسنده#حسن_بابایی
📄ويراستار:فاطمه زینی الدینی
📇ناشر:سیمای فلق
🗒سال چاپ:1397
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:30000تا80000
─┅═══𖣔2⃣5⃣𖣔═══┅─
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سی و دوم)
✅انجمن خیریه حجتیه مهدویه(10):
🖋در فهرست ياد شده نام برخي از اعضا يا هواداران انجمن را ميتوان يافت که برخي از آنان به واسطه شيوههاي جذب نيرو، به سمت و سوي انجمن کشيده شدند. البته نميتوان با صراحت عنوان کرد که مدرسه علوي تام و تمام در اختيار انجمن حجتيه قرار داشت اما به هر صورت روابط خاص بين برخي معلمان و مربيان مدرسه و دانش آموزان به لحاظ القاي تعاليم انجمن برقرار بود. جداي از اين مطلب چه پيش و چه پس از انقلاب، اساسا در نهاد آموزش و پرورش شمار زيادي از هواداران يا اعضاي انجمن حضور داشتند.
🖋آموزش در بين اعضاي انجمن، بحثي جدي بود. به همين دليل هواداران از ابتداي ورود به اين تشکل، تحت تعليمات خاص قرار ميگرفتند. نوع آموزش نيز رده بندي خاص خود را داشت. در ابتداي امر، به تازه واردين تاريخچه بهائيت را آموزش ميدادند .در اين مرحله نوآموز با چگونگي شکلگيري فرقه باب و بها آشنا ميشد.
🖋در مرحله دوم، مربيان با شيوههاي گوناگون به شبهات بهاييان در مورد حضرت مهدي(ع) پاسخ ميدادند. آنان تلاش ميکردند که ثابت کنند، اشکالات بهائيان در مورد قائميت حضرت مهدي به طور کلي بي اساس و غيرمنطقي است.
🖋در مرحله سوم استادان انجمن با ارايه دلايل و استدلالات فراوان، ميکوشيدند نظريات بهائيان را در مورد خاتميت ابطال کنند.
🖋کساني که ميتوانستند در حين آموزش از خود صلاحيت و لياقت نشان دهند به مرحله بالاتري از تعليم راه مييافتند که اصطلاحا به آن منشور ميگفتند. اين بخش جزو مراتب مترقي انجمن حجتيه بود.
🖋بالاترين رتبه در آموزش، مرحله اي بود که در آن نقد کتاب ايقان صورت ميگرفت. در اين دوره که به طور معمول زير نظر شيخ محمود حلبي بود، کتاب معتبر «بهائيان ديني ايقان» نوشته حسين علي بها، رهبر فرقه، نقد و بررسي شد. نقد ايقان اثر شيخ محمود حلبي بود که حدود هزار صفحه نگارش يافته بود. (نسلي مأيوس از انقلاب، ص 78 و 79)
🖋انجمن علاوه بر آموزش، کميته هاي اصلي ديگري نيز از قبيل تحقيق و پژوهش، ارتباط با خارج و ارشاد داشت.
🖋آموزش اعضاي انجمن به عهده کميته تدريس بود. وظيفه به دست آوردن خبر و تحقيق پيرامون عناصر بهايي را کميته تحقيق انجام ميدادند.
🖋اينان معمولا در برخي از محافل بهايي نفوذ ميکردند و اخبار لازم را از طريق ارتباط برقرار کردن با بهائيان کسب و به انجمن انتقال ميدادند. اين کميته جزو واحدهاي مؤثر حجتيه بود و در درون خود نيز ردهبنديهاي ويژهاي داشت؛
🖋رده اول سعي ميکرد به محافل بهائيت راه پيدا کند، رده دوم نيز با نفوذ در انجمنهاي بهائيت به اسناد و مدارک آنها دسترسي و زمينه انتقال آن را به انجمن حجتيه فراهم ميآورد. البته رسيدن به چنين اهدافي تنها در سايه زيرکيهاي عامل نفوذي ميسر بود. او ميبايستي در آداب و رفتار کند، چنان جلوه مينمود که اطمينان بهائيان را نسبت به خود جلب ميکرد. تنها در اين صورت بود که چنين عناصر به درون محافل بهائيان راه پيدا ميکردند و حتي موفق به تصدي موقعيتهاي کليدي ميشدند.
🖋مسؤوليت اين بحثها به عهده مهندس جواد مادرشاهي و گلزاري بود. گلزاري در جلسات بهائيان با نام مستعار محمودي شناخته ميشد و در کار خود موفق بود. (آرشيو مرکز اسناد انقلاب اسلامي، مصاحبه با جواد مادرشاهي، جلسه سوم)
🖋کميته سوم موسوم به گروه نگارش بود که با نوشتن مطالبي از قبيل رد بهائيت و اثبات وجود امام زمان(عج) سعي در ابطال آراي اين فرقه اعتقادي داشتند.
🖋کميته چهارم، متشکل از گروه بحث و مناظره بود که با برگزاري جلسات گفتوگو با هواداران بهائيت قصد از ميدان به در کردن و ناتوان نشان دادن آنان را داشتند.
🖋کميته پنجم، با عنوان ارتباط با خارج، فعاليت ميکرد و اعضاي آن در هندوستان، استراليا، اتريش، انگليس، آمريکا فعاليت ميکردند و عضو مؤثر آن شخصي به نام مهندس شرفي بود که در اوايل انقلاب، سمت فرمانداري مسجدسليمان را داشت.
🖋کميته ششم با عنوان گروه کنفرانسها و با مسؤوليت مهندس مهدي طيب فعاليت ميکرد. وي بعدها از انجمن جدا شد و اقدام به تأسيس سازمان عباد الصالحين کرد. (در شناخت حزب قاعدين زمان، ص 186 و ماهيت ضدانقلابي انجمن حجتيه را بشناسيم، ج اول صفحه 30)
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📕◁(56).#گلستان_پندها واندرزها
📝نویسنده#حسن_بابایی
📇ناشر: خاطرات قلم
🗒سال چاپ:1382/03/24
🗞تعداد نسخه:1000
💰قیمت:5000 ریال
۞ #معرفی_کوتاه_کتاب
❖ این مجموعه حاوی نکتهها، اشعار و حکایاتی است که اغلب با مفاهیم مذهبی و در قالب پند و اندرز نگاشته شده است
─┅═══𖣔3⃣7⃣𖣔═══┅─
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩نُهمین سالگرد شهادت #شهیدمدافعحرم محمد جواد قـــــربانی
🔰اولین شهید مدافع حرم شهرستان شاهین شهر_حاجی آباد
🎙روایتگر:
جناب سـرهنگ محمـودی
و با نوای گرم حاج محمد بخشــی
📆 زمان:
پنجشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳
همراه با نماز مغرب و عشا
📌مکان:
شاهین شهر_مسجد جامع حاجی آباد
#شما_هم_دعوتید
#شهید_محمد_جواد_قربانی
#حاجی_آباد
🔸کنگره شهدای شهرستان شاهین شهر
🔹خانواده شهید
🔸پایگاه بسیج بقیه الله «عج» حاجیآباد
╭─┅•°•🍃🌴🍃•°•─┅─╮
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
📕◁راهبرد مهم در برنامه ریزی فرهنگی، رواج كتابخوانی و مطالعه در جامعه است كه برای رسیدن به این هدف و بسترسازی برای آن، طرح های صحیح و منطقی باید ارایه شود و راهكارهای توجه به این مقوله در دستور كار قرار گیرد.
🦋 یكی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر كشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و كتاب خوانی مردم آن جامعه است.
🗯 كشور تاریخی ایران اسلامی با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراكز متعدد علمی، فرهنگی و كتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد ملل دیگر بوده
❖ و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی بسان خورشیدی تابناك همچنان می درخشد و با فرزندان نیك نهاد خویش هنرنمایی می كند.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#گوهر_درخشنده
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#پنجشنبه1403/08/24
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❏◁علامه سید محمّدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در آخرین روز ماه ذیالحجه °29 ذی الحجه° سال 1321 هـ.ق برابر با اسفند سال 1282 هـ.ش در تبریز متولد شد.
✪ اجداد علاّمه طباطبایی از طرف پدر از اولاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و از طرف مادر از اولاد حضرت امام حسین علیه السلام هستند.
🗯 علامه در سنّ پنج سالگی مادر را و در سنّ نُه سالگی پدر را از دست میدهد و از آن دو اولادی جز ایشان و برادر کوچکترشان به نام سید محمد حسن، کس دیگری باقی نمیماند.
❖ علامه پس از خواندن قرآن که در روش درسی آن روزها قبل از هر چیز تدریس میشد آثاری چون «گلستان»، «بوستان»، «نصاب الصبیان»، «اخلاق ناصرى»، «انوار سهیلى»، «تاریخ عجم»، «منشآت امیر نظام» و «ارشاد الحساب» را نزد ادیبى لایق، به نام شیخ محمد على سرائى آموخت
⛈ و همه اینها را در مدت شش سال °از سال 1290 هـ.ش، تا سال 1296 هـ.ش° فرا گرفت و علاوه بر آموختن ادبیات، زیر نظر میرزا علینقی خطاط به یادگیری فنون خوشنویسی پرداخت.
─┅════𖣔1⃣𖣔════┅─