eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃🌖🍃༅═┅═─. 🕌 ۵۲ سال پیش در چنین روزی، یعنی ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ {٢١ اوت سال ۱۹۶۹ } ، مسجدالاقصی ، قبله اول مسلمانان جهان ، توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در اثر این آتش سوزی، به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های زیادی وارد شد. 🍃🕌 ان شاءالله به زودی ، به امامت حضرت آقا ، در مسجد الاقصی نماز بخوانیم ، بلند صلوات بفرست. 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃 🆔 @bisimchee1400 ─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅═─.
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه به مناسبت روز جهانی مسجد اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)» کرده است. این مسابقه کتابخوانی از 30 مرداد همزمان با روز جهانی مسجد شروع می شود و 10 شهریور ماه 1401 پایان می یابد. علاقمندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه کتابخوانی، دریافت فایل کتاب و سوالات به کانال ذیل مراجعه نمایند: https://eitaa.com/bisimchee1400/6845 سوالات: https://eitaa.com/bisimchee1400/6850
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی مسابقه مسجد طراز انقلاب اسلامی سلام علیکم جهت شرکت در مسابقه مسجد طراز انقلاب اسلامی پاسخ این سوال را حداکثر در (یک صفحه 20 سطر)با استفاده از مطالب کتاب بنویسید و به شماره 09132770084 در ایتا یا واتساپ ارسال کنید .آخرین مهلت شرکت در مسابقه دهم شهریور می باشد . سوال: فرایند تحقق هدف های اسلامی را بنویسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» مى‏خوانند از ائمه‏ معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیه» امامان و «دعاى عرفات» حسین بن على- علیهم السلام- و «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفه فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراى مرضیه است از ما است.امام خمینی رحمه الله علیه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه بمناسبت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام مسابقه زبور ال محمد (ص) را برگزار می نماید: منبع سوالات : https://eitaa.com/bisimchee1400/6836 سوالات: https://eitaa.com/bisimchee1400/6852
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد(ع) و رسوا کردن یزید در دربارش پرسش : امام سجاد(ع) چگونه یزید را در دربارش رسوا کرد؟ پاسخ اجمالی: اهل بيت امام حسين(ع) را وارد مجلس يزيد كردند. او با ریاکاری تلاش داشت پیروزی ظاهری اش را لطف خداوند معرفی کند وآن را علامت حقانيّت و درستى راه خود بداند. امام(ع) فرمودند: واى بر تو اى يزيد! اگر مى دانستى كه چه كردى و چه جنايتى را در حق پدر و برادر و عموها و خاندانم مرتكب شدى، به يقين (از وحشت) به كوهها فرار مى كردى و بر روى خاكستر مى نشستى و فرياد ناله و غم سر مى دادى، از اين كه چرا سر پدرم، حسين پسر فاطمه و على(ع) را بر سر دروازه شهرتان آويخته ايد، با آن كه او امانت رسول خدا(ص) ميان شما بود. پاسخ تفصیلی: مرحوم سيد بن طاووس مى نويسد: اهل بيت امام حسين(عليه السلام) را در حالى كه به ريسمان بسته بودند، وارد مجلس يزيد كردند(1) و مطابق نقل «مقرّم»، ريسمان در گردن امام زين العابدين(عليه السلام) و زينب(عليها السلام) و ساير دختران رسول خدا(صلى الله عليه وآله) انداختند و آنها را به سوى دربار يزيد روانه ساختند و هر گاه كه از راه رفتن باز مى ايستادند، آن بى رحم ها، آنها را مى زدند تا به راهشان ادامه دهند!(2) از امام على بن الحسين(عليهما السلام) نقل شده است در حالى كه ما را به غل و زنجير بسته بودند، وارد مجلس يزيد كردند. وقتى كه در برابر يزيد قرار گرفتيم، به او گفتم: «يا يَزيدُ ما ظَنُّكَ بِرَسُولِ اللهِ لَوْ رَآنا عَلى هذِهِ الْحالَةِ»؛ اى يزيد اگر رسول خدا ما را به اين حالت ببيند، گمان مى كنى درباره تو چه خواهد گفت؟ فاطمه بنت الحسين نيز گفت: «تو دختران رسول خدا را اسير مى كنى؟ با اين سخن مردم مى گريستند و اهل خانه يزيد (كه از پشت پرده ناظر ماجرا بودند) نيز گريستند تا آنجا كه صداى گريه ها بلند شد. امام سجاد(عليه السلام) بار ديگر به يزيد فرمود: اگر پيامبر خدا مرا در غل و زنجير ببيند، گمان مى كنى درباره تو چه مى گويد؟ يزيد كه چنين ديد، دستور داد، غل و زنجير را از آن حضرت گشودند.(3) همچنين نقل شده است، يزيد دستور داد سرهاى شهدا و سر مقدّس امام حسين(عليه السلام) را آورده و در برابرش قرار دادند، آنگاه با اشاره به سر امام حسين(عليه السلام) به اهل مجلس رو كرد و گفت: «اين مرد بر من مى باليد و مى گفت: پدرم از پدر يزيد و مادرم از مادرش و جدّم از جدّ او، بهتر است و من نيز از خود او بهترم» و همين سخن ها، وى را به كشتن داد. اما اينكه مى گفت پدرش از پدر من بهتر است، ديديد كه پدرم به مبارزه با پدرش برخاست و خداوند به نفع پدرم بر ضدّ پدر او داورى كرد (و پيروزش نمود)؛ اما اين گفته حسين(عليه السلام) كه مادرش از مادر يزيد بهتر است، به جانم سوگند! درست گفته است و فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) از مادرم بهتر است؛ و امّا جدّش را بهتر از جدّم دانسته، آرى؛ هر كس كه به خدا و روز قيامت ايمان دارد، نمى تواند ادّعا كند كه از محمّد(صلى الله عليه وآله) بهتر است. ولى اينكه خودش را بهتر از من دانسته، بايد گفت مثل اينكه او اين آيه را نخوانده كه: «قُلِ اللّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ...»(4)، (5) البته شكّى نيست كه يزيد به اين مسأله نيز ايمان نداشت، و هدفش رياكارى و مغالطه و گرفتن نتيجه نهايى بوده است. به هر حال، يزيد مى خواست پيروزى ظاهرى خود بر امام حسين(عليه السلام) را علامت حقانيّت و درستى راه خود بداند و نتيجه استدلالش اين است كه تمام جنايتكارانى كه در طول تاريخ به قدرت رسيدند، همچون فرعون ها، نمرودها، حجاج ها، هيتلرها و... همه محبوب درگاه خدايند!! پس از گفتگوهاى ديگرى ميان امام چهارم و يزيد، آن حضرت در پاسخ به يزيد گفت: اى پسر معاويه و هند! هميشه نبوّت و فرمانروايى ـ پيش از تولّد تو ـ براى پدران و اجداد من بوده است و جدّم على(عليه السلام) در روز بدر و احد و احزاب (در كنار رسول خدا بود و) پرچم رسول خدا در دستش قرار داشت، در حالى كه پدرت (معاويه) و جدّت (ابوسفيان) پرچم هاى كفّار در دستشان بود. آنگاه امام على بن الحسين(عليهما السلام) اين اشعار را خواند: ماذا تَقُولُونَ إِذْ قالَ النَّبِىُّ لَكُمْ **** ماذا فَعَلْتُمْ وَ أَنْتُمْ آخِرُ الاُْمَمِ بِعِتْرَتي وَ بِأَهْلي عِنْدَ مُفْتَقَدي **** مِنْهُمْ أُسارى وَ مِنْهُمْ ضُرِّجُوا بِدَمِ چه خواهيد گفت، آنگاه كه پيامبر به شما بگويد: شما پس از من ـ با آنكه آخرين امّتيد ـ با عترت و خاندانم چه كرديد؟ جمعى از آنها اسير و گروهى را به خاك و خون كشيديد؟.
سپس افزود: واى بر تو اى يزيد! اگر مى دانستى كه چه كردى و چه جنايتى را در حق پدر و برادر و عموها و خاندانم مرتكب شدى، به يقين (از وحشت) به كوهها فرار مى كردى و بر روى خاكستر مى نشستى و فرياد ناله و غم سر مى دادى، از اينكه چرا سر پدرم، حسين پسر فاطمه و على(عليهم السلام) را بر سر دروازه شهرتان آويخته ايد، با آنكه او امانت رسول خدا(صلى الله عليه وآله) ميان شما بود. (اى يزيد) من تو را در فرداى قيامتى كه همه مردم گرد مى آيند، به خوارى و رسوايى بشارت مى دهم».(6( امام سجاد(عليه السلام) مى دانست اين سخنان در دل تاريك يزيد كه خالى از ايمان به خدا و روز قیامت بود، كمترين اثرى نخواهد گذارد زيرا او مردى شرابخوار و جنايتكار بود كه به اين امور اهميتى نمى داد، ولى در آن مجمع، گروه كثيرى از سرشناسان شام بودند كه مخاطب واقعى امام(عليه السلام) محسوب مى شدند و اين سخنان در دل آنها اثر مى گذارد و با توجه به اينكه دربار شاهان و خلفا، مركز پخش اخبار بود، از آنجا به مناطق ديگر انتشار مى يافت، و ماهيت واقعى خاندان اميه را ظاهر مى ساخت و مهر كفر و بى ايمانى و بطلان بر پيشانى همه آنها مى زد. آرى! خدا مى خواست اين گروه جنايتكار بى خرد، سند رسوايى خود را كه سرهاى مقدس شهيدان كربلا و اسيران خاندان پيغمبر(صلى الله عليه وآله) بود، به همه جا ببرند و خود را بيش از پيش رسواى خاص و عام كنند.(7) پی نوشت: (1) . ملهوف (لهوف)، ص 213. (2) . مقتل الحسين مقرّم، ص 350. (3) . بحارالانوار، ج 45، ص 132. (4). سوره آل عمران ، آیه ٢٦ (5) . بحارالانوار، ج 45، ص 131. (6) . بحارالانوار، ج 45، ، ص 135-136. (7). گرد آوري از کتاب: عاشورا ريشه ‏ها، انگيزه‏ ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی ومهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى) ، امام على بن ابى طالب عليه السلام‏ ، قم‏ ، 1388 ه. ش‏ ، ص 593
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🇮🇷 🇮🇷 ─═┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎ ─═┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال:جناب استاد 🗓تاریخ:/05/31 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 📖◁تشکیل خانواده و فرزندآوری، یکی از جنبه ‌های مهم زندگی افراد به شمار می‌ آید و به باور برخی از جامعه ‌شناسان خانواده، فرزندآوری و فرزندداری در ایران و جهان آن ‌قدر مهم است که قرن‌ های طولانی، زنان با هویّتِ فرزندداری در کنار خانه ‌داری و شوهرداری، تعریف می ‌شدند. 🌀 زن خوب غذای بهتر می ‌پخت، از همسر بهتر پذیرایی می ‌کرد و بسیار فرزند می ‌آورد. 〽️بنابراین، فرزند در خانواده ایرانی دارای اهمیت فوق ‌العاده‌ ای است و در نگاهی کلان، فرزند، به‌ خصوص فرزندان ذکور، باعث زینت و آبروی خانواده، نماینده پدر و عصای دست او بوده است، ⛈و از یک ‌سو موجب تشخّص و هویت خانواده می‌ شود و از دیگر سو، وجود فرزند یا فرزندان، زمینه ‌ای برای تداوم زندگی مشترک زوجین و سپری ستبر در برابر فروپاشی خانواده به شمار می ‌آید. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 🔘◁ از این رو، هنوز هم در خانواده‌ های معاصر ایرانی، ناباروری و نداشتن فرزند، عامل طلاق و نوعی سرشکستگی و عیبی بزرگ در میان خویشاوندان محسوب می ‌شود ☄با این توصیف، به نظر می ‌رسد توصیه به فرزندآوری و تبیین برکات آن در زندگی از نگاه اسلام، فرهنگ ایران و یافته ‌های دانش تجربی، به نوعی اشاره به بخش مهمی از جنبه ‌های کیفیت زندگی افراد در خانواده دارد. 〽️وجود فرزندان در خانواده بر ساحت ‌های مختلف زندگی اثر می‌ گذارد، از جمله مشکلات و ناهمواری ‌ها، سلامت جسمی و شادکامی والدین، استحکام بنیان خانواده، ارتقای شخصیت انسانی و درجات معنوی پدر و مادر.... ⛈به پنج مورد از این ثمرات و تأثیرگذاری ‌ها اشاره می‌ شود: ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 💮◁(1). 🌀روایات اسلامی و سبک زندگی ایرانی نشان می ‌دهد که فرزند، عامل اقتدار و بازوی توانایِ والدین در شرایط سخت زندگی است. 👤 امام رضا علیه السلام فرمود 〽️تَوْفِیرِ الْوَلَدِ لِنَوَائِبِ‏ الدَّهْرِ وَ حَوَادِثِ الْأُمُورِ... ⛈•از برکات ازدواج• اندوختن فرزند برای •رویارویی با• سختی ‌های روزگار و پیامدهای زمانه است ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 🔘◁در نقلی، روزی امام حسن عسکری علیه السلام • که به دستور معتمد عباسی لعنت الله علیه در زندان به سر می ‌برد • به یکی از یاران خود در زندان فرمود: آیا فرزند داری؟ عرض کرد: خیر! 👤 امام درباره او دعا فرمود....اللَّهُمَّ ارْزُقْهُ وَلَداً یَکُونُ لَهُ عَضُداً فَنِعْمَ الْعَضُدُ الْوَلَدُ؛ خدایا! به او فرزندی روزی کن که بازوی توانایی برای وی باشد؛ چراکه فرزند چه خوب بازویی است!» سپس حضرت این شعر را خواندند: مَنْ کَانَ ذَا عَضُدٍ یُدْرِکْ ظُلَامَتَه إِنَّ الذَّلِیلَ الَّذِی لَیْسَتْ لَهُ عَضُدٌ ☄هر کس که بازویى °فرزندى° دارد، اگر ستمى بر او رود، فرزندش آن را مى ‏ستاند. ذلیل و خوار کسى است که بازو °فرزند° ندارد 👤امام زین ‏العابدین علیه السلام نیز در این مورد فرمود:«مِن سَعَادَةِ الرَّجُلِ أَن یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ یَستَعِینُ بِهِم؛از سعادت مرد این است که فرزندانى داشته باشد تا در مشکلات به یاریش برخیزند ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 📖◁به این جهت قرآن کریم داشتن مال و فرزندان را نشانه امداد الهی و وسیله قدرتمندی و اقتدار می ‌داند و می ‌فرماید: 🌀 ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفیراً 〽️سپس غلبه و تسلط بر آنها را به شما بازمی ‌گردانیم و شما را به وسیله اموال و فرزندانی یاری می ‌کنیم و از حیث نفرات، بیشتر °از آنها° قرار می ‌دهیم. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 🔘◁بنابراین، یکی از پایه ‌های اصلی قدرتمندی، تولید ثروت و پیشرفت هر خانواده و جامعه ‌ای، جمعیتِ آن است. ☄جمعیت اندک از در روابط خارجی، قدرت مانور در مقابل دشمنان را کاهش خواهد داد. 〽️کشوری با جمعیت پیر و اندک، مورد طمع قدرت ‌ها و مستکبرین خواهد بود، لذا موفقیت در سطوح ملی و بین ‌المللی و ایستادگی جوامع در برابر ظلم و تجاوز قدرت ‌های استکباری، وابسته به گوهر ایمان و عمل جوانان فداکار است. ⛈از این رو، هر کشوری که از جوانان غیور و پُرانرژی برخوردار است، دشمنان را از حمله نظامی باز می ‌دارد. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅══┅─ 📖◁از طرف دیگر، جمعیت جوان، مؤمن، اهل کار و خلاق می‌ تواند با نیروی فکری و قوت بدنیِ خود گام ‌های مؤثری در رشد و تعالیِ خود، خانواده و جامعه بردارد. 🌀 به همین دلیل «اقتدار ملی» به ‌عنوان سیاست راهبردی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب•حفظه الله•، به این شکل اعلام شده است که فرمود: 〽️امروز سیاست جمهوری اسلامی، عبارت است از اینکه ملّت ایران باید خود را قوی کند. اگر ملّتی قوی نباشد و ضعیف باشد، به او زور می‌ گویند. اگر ملّتی قوی نباشد، باج‌ گیران عالَم از او باج می ‌گیرند. اگر بتوانند به او اهانت می ‌کنند. ⛈ اگر بتوانند، زیر پا او را لگد می‌ کنند. طبیعت دنیایی که با افکار مادّی اداره می ‌شود، همین است؛ هر که احساس قدرت بکند، نسبت به کسانی که در آنها احساس ضعف می ‌کند، زورگویی خواهد کرد. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─