eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🌒◁(1). ☄اولین و مهم‌ترین آن‌ها، تبدیل صحنه‌ی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه فعالیت سیاسی آرام و بی‌خطر بود. 🌀همان‌طور كه گفتم شیعیان در پوشش تقیه، مبارزاتی خستگی‌ناپذیر و تمام نشدنی داشتند،این مبارزات كه با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیف‌ناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، 🗯 آن دو ویژگی، یكی مظلومیت بود و دیگری قداست... با اين كار مأمون آن دو ويژگی مؤثر و نافذ را نيز از گروه علويان می‌گرفت 🍂زيرا جمعی كه رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلق‌العنان وقت و متصرف در امور كشور است نه مظلوم است و نه آن‌چنان مقدس ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🌒◁(2). تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافت‌های اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافت‌ها بود.   🌒(3). این‌كه مأمون با این كار، امام را كه همواره یك كانون معارضه و مبارزه بود، در كنترل دستگاه‌های خود قرار می‌داد و به‌جز خود آن حضرت، همه سران و گردن‌كشان و سلحشوران علوی را نیز در سیطره خود در می‌آورد.   🌒(4).این‌كه امام را كه یك عنصر مردمی و قبله امیدها و مرجع سؤال‌ها و شكوه‌ها بود در محاصره مأموران حكومت قرار می‌داد و رفته‌رفته رنگ مردمی بودن را از او می‌زدود و میان او مردم و سپس میان او و عواطف و محبت‌های مردم فاصله می‌افكند. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🌒◁(5). با این كار برای خود وجهه و حیثیتی معنوی كسب می‌كرد. طبیعی بود كه در دنیای آن روز همه او را بر این‌كه فرزندی از پیغمبر و شخصیت مقدس و معنوی را به ولیعهدی خود برگزیده و برادران و فرزندان خود را از این امتیاز محروم ساخته است ستایش كنند و همیشه چنین است كه نزدیكی دین‌داران به دنیاطلبان از آبروی دین‌داران می‌كاهد و بر آبروی دنیاطلبان می‌افزاید.   🌒(6).آن‌كه در پندار مأمون، امام با این كار، به یك توجیه‌گر دستگاه خلافت بدل می‌گشت. بدیهی است شخصی در حد علمی و تقوائی امام با آن حیثیت و حرمت بی‌نظیری كه وی به‌عنوان فرزند پیامبر در چشم همگان داشت، اگر نقش توجیه حوادث را در دستگاه حكومت برعهده می‌گرفت هیچ نغمه‌ی مخالفی نمی‌توانست خدشه‌ای بر حیثیت آن دستگاه وارد سازد. این همان حصار منیعی بود كه می‌توانست همه‌ی خطاها و زشتی‌های دستگاه خلافت را از چشم‌ها پوشیده بدارد ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔘◁   🔮{1} …هنگامی‌كه امام را از مدینه به خراسان دعوت كردند آن حضرت فضای مدینه را از كراهت و نارضائی خود پركرد، به‌طوری‌كه همه‌كس در پیرامون امام یقین كردند كه مأمون با نیت سوء حضرت را از وطن خود دور می‌كند. 🌀امام بدبینی خود به مأمون را با هر زبان ممكن به همه‌ی گوش‌ها رساند. در وداع با حرم پیغمبر، در وداع با خانواده‌اش هنگام خروج از مدینه، در طواف كعبه كه برای وداع انجام می‌داد، با گفتار و رفتار، با زبان دعا و زبان اشك، بر همه ثابت كرد كه این سفر، سفر مرگ اوست. ☄ همه كسانی كه باید طبق انتظار مأمون نسبت به او خوش‌بین و نسبت به امام به خاطر پذیرش پیشنهاد او بدبین می‌شدند 🗯در اولین لحظات این سفر دل‌شان از كینه مأمون كه امام عزیزشان را این‌طور ظالمانه از آنان جدا می‌كرد و به قتلگاه می‌برد لبریز شد ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔮◁{2}…هنگامی‌كه در مرو پیشنهاد ولایت‌عهدی آن حضرت مطرح شد، حضرت به شدت استنكاف كردند ☄و تا وقتی مأمون صریحاً آن حضرت را تهدید به قتل نكرد آن را نپذیرفتند. این مطلب همه‌جا پیچید كه علی‌بن‌موسی‌الرضا ولیعهدی و پیش از آن خلافت را كه مأمون به او با اصرار پیشنهاد كرده بود نپذیرفته است. 🌀دست‌اندركاران امور كه به ظرافت تدبیر مأمون واقف نبودند ناشیانه عدم قبول امام را همه‌جا منتشر كردند، 🗯حتی فضل‌بن‌سهل در جمعی از كارگزاران و مأموران حكومت گفت من هرگز خلافت را چنین خوار ندیده‌ام، امیرالمؤمنین آن را به علی‌بن‌موسی‌الرضا تقدیم می‌كند و علی‌بن‌موسی دست رد به سینه‌ی او می‌زند ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔮◁{3}… با این همه علی‌بن‌موسی‌الرضا فقط بدین شرط ولیعهدی را پذیرفت كه در هیچ‌یك از شئون حكومت دخالت نكند و به جنگ و صلح و عزل و نصب و تدبیر امور نپردازد 🌀و مأمون كه فكر می‌كرد فعلاً در شروع كار این شرط قابل تحمل است و بعدها به تدریج می‌توان امام را به صحنه فعالیت‌های خلافتی كشانید، این شرط را از آن حضرت قبول كرد. ☄روشن است كه با تحقق این شرط، نقشه‌ی مأمون نقش برآب می‌شد و بیشترین هدف‌های او نابرآورده می‌گشت ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔮◁{4} …اما بهره‌برداری اصلی امام از این ماجرا بسی از اینها مهم‌تر است: امام با قبول ولیعهدی، دست به حركتی می‌زند كه در تاریخ زندگی ائمه پس از پایان خلافت اهل بیت در سال چهلم هجری تا آن روز و تا آخر دوران خلافت بی‌نظیر بوده است ☄و آن برملا كردن داعیه‌ی امامت شیعی در سطح عظیم اسلام و دریدن پرده غلیظ تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمان‌هاست. 🌀 تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را كه در طول یكصد و پنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیك گفته نشده بود به صدای بلند فریاد كرد 🗯و با استفاده از امكانات معمولی آن زمان كه جز در اختیار خلفا و نزدیكان درجه یك آن‌ها قرار نمی‌گرفت آن را به گوش همه رساند ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔮◁{5}… درحالی‌كه مأمون امام را جدا از مردم می‌پسندید و این جدائی را در نهایت وسیله‌ای برای قطع رابطه‌ی معنوی و عاطفی میان امام و مردم می‌خواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار می‌داد، 🌀با این‌كه مأمون آگاهانه مسیر حركت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب كرده بود كه شهرهای معروف به محبت اهل بیت مانند كوفه و قم در سر راه قرار نگیرند. ☄ امام در همان مسیر تعیین شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطه‌ی جدیدی میان خود و مردم استفاده كرد. در اهواز آیات امامت را نشان داد، در بصره خود را در معرض محبت دل‌هائی كه با او نامهربان بودند قرار داد، 🗯در نیشابور حدیث سلسلةالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانه‌های معجزه‌آسای دیگری نیز آشكار ساخت و در جابه‌جای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، 🍂 در مرو كه سر منزل اصلی و اقامت‌گاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حكومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شكافت ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔮◁{6}… نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام به سكوت و سازش تشویق نشدند ☄بلكه قرائن حاكی از آن است كه وضع جدید امام موجب دل‌گرمی آنان شد و شورش‌گرانی كه بیشترین دوران‌های عمر خود را در كوه‌های صعب‌العبور و آبادی‌های دوردست و با سختی و دشواری می‌گذراندند 🌀با حمایت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا حتی مورد احترام و تجلیل كارگزاران حكومت در شهرهای مختلف نیز قرار گرفتند 🗯مأمون نه تنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوشبین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلكه حتی علی‌بن‌موسی مایه‌ی امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شده است ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔘◁ در مدینه و مكه و دیگر اقطار مهم اسلامی نه فقط نام علی‌بن‌موسی به تهمت حرص بدنیا و عشق به مقام و منصب از رونق نیفتاده بلكه حشمت ظاهری بر عزت معنوی او افزوده شده و زبان ستایش‌گران پس از ده‌ها سال به فضل و رتبه معنوی پدران مظلوم و معصوم او گشوده شده است. 🌀كوتاه سخن آن‌كه مأمون در این قمار بزرگ نه تنها چیزی بدست نیاورده كه بسیاری چیزها را از دست داده و در انتظار است كه بقیه را نیز از دست بدهد. ☄این‌جا بود كه مأمون احساس شكست و خسران كرد و در صدد بر آمد كه خطای فاحش خود را جبران كند 🗯و خود را محتاج آن دید كه پس از این همه سرمایه‌گذاری سرانجام برای مقابله با دشمنان آشتی‌ناپذیر دستگاه‌های خلافت یعنی ائمه اهل‌بیت علیهم‌السّلام به همان شیوه‌ای متوسل شد كه همیشه گذشتگان ظالم و فاجر او متوسل شده بودند، یعنی قتل ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔘◁بدیهی است قتل امام هشتم پس از چنان موقعیت ممتاز به آسانی میسور نبود. قرائن نشان می‌دهد كه مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به كارهای دیگری دست زده است ☄ كه شاید بتواند این آخرین علاج را آسان‌تر به كار برد، شایعه‌پراكنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله این تدابیر است، به گمان زیاد این‌كه ناگهان در مرو شایع شد كه علی‌بن‌موسی همه مردم را بردگان خود می‌داند جز با دست‌اندركاری عمال مأمون ممكن نبود.   🌀هنگامی‌كه ابی‌الصلت این خبر را برای امام آورد حضرت فرمود: "بار الها، ای پدیدآورنده آسمان‌ها و زمین تو شاهدی كه نه من و نه هیچ یك از پدرانم هرگز چنین سخنی نگفته‌ایم و این یكی از همان ستم‌هائی است كه از سوی اینان به ما می‌شود."   ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔘◁تشكیل مجالس مناظره با هر آن كسی كه كمتر امیدی به غلبه او بر امام می‌رفت نیز از جمله همین تدابیر است. 🌀هنگامی‌كه امام، مناظره كنندگان ادیان و مذاهب مختلف را در بحث عمومی خود منكوب كرد و آوازه دانش و حجت قاطعش در همه جا پیچید، مأمون در صدد برآمد كه هر متكلم و اهل مجادله‌ای را به مجلس مناظره با امام بكشاند، ☄ شاید یك نفر در این بین بتواند امام را مجاب كند. البته چنان كه می‌دانیم هر چه تشكیل مناظرات ادامه می‌یافت قدرت علمی امام آشكارتر می‌شد و مأمون از تأثیر این وسیله نومیدتر. ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅🕊🕋🕊༅══┅─ 🔘◁در آخر چاره‌ای جز آن نیافت كه به دست خود و بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای امام را مسموم كند ☄و همین كار را كرد و در ماه صفر دویست و سه هجری یعنی قریب دو سال پس از آوردن آن حضرت از مدینه به خراسان 🌀و یك سال و اندی پس از صدور فرمان ولیعهدی به نام آن حضرت دست خود را به جنایت بزرگ و فراموش نشدنی قتل امام آلود پــــــایـــــان ─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیراهن سیاه ز تن دور می کنیم آن را ذخیره کفن و گور می کنیم اجر دو ماه گریه بر غربت حسین تقدیم مادرش از ره دور می کنیم عزاداریتان قبول ،ربیع الاول مبارک اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کد۰۱۰۱ نازنین فاطمه قراباغی اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کد۰۲۰۲ نرگس قراباغی اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرحله اول(ویژه دانش آموزان) ۱-تهیه یک لوح سپاس برای پرسنل محترم نیروی انتظامی ۲-اهدای گل به پرسنل محترم نیروی انتظامی وتهیه عکس یا کلیپ ۳-تجلیل از فرزندان شهدای نیروی انتظامی در مدارس و تهیه عکس یا کلیپ مهلت ارسال آثار پنجشنبه چهاردهم مهر ماه شرکت کنندگان آثار خود را در شبکه اجتماعی ایتا به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ ارسال فرمایند اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
♨️ ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمی‌شود؟ ✍️ پاسخ: ایام محسنیه عنوانی است كه در سال‌های اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع الاول اطلاق می‌شود و تلاش می‌شود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد. 🔹 با توجه به اينکه زمان دقيق هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام الله عليها) که منجر به زخمی و مجروح شدن پاره تن رسول الله و کشته شدن فرزندش محسن شده است، مشخص نيست، لذا برای شهادت حضرت محسن هم نمی‌توان تاريخ دقيقی ارائه کرد. 🔸 هجوم به خانه آن حضرت در چند نوبت اتفاق افتاد و آخرين هجوم که منجر به مجروح شدن حضرت زهرا (سلام الله عليها) شد، طبق قرائن و شواهد حدود چهل تا پنجاه روز بعد از رحلت رسول خدا (صلی الله عليه و آله) بود. 🔹 فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمی‌توان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هر چند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق می‌شود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق می‌گردد. 🔸 در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفته‌اند یعنی ایجاد امر تازه‌ای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود. 🔹 بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمی‌شود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنت‌های جدید و مناسبت‌های بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیه‌ای گریبان‌گیر این امور ارزشمند نگردد. 🔸 به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبت‌های عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب می‌شود چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
اطلاعیه (۱) اگر شما مسئول عفاف و حجاب بودید به سوالات ذیل چه پاسخی می دادید: 1-عوامل تاثیر گذار بر مقوله عفاف و حجاب در رده های سنی و جنسیتی مختلف را چه چیزهایی میدانید؟ 2-عناصر اصلی تخریب گر این مقوله در شهر یا استان شما چه مواردی است؟ 3-خلاصه ایده اصلی شما در حل مسأله عفاف و حجاب چیست؟ 4-مخاطب اصلی این ایده چه کسانی اند؟ چه جمعیتی را در شهر یا استان دارند؟ 5-چه اقشار و یا گروههایی توانایی انجام این ایده را دارند؟ چه قدر برای این نوع فعالت انگیزه و دغدغه دارند؟ چه مسیری برای توان افزایی ایشان وجود دارد؟ به چه پشتیبانی هایی احتیاج دارند؟ 6-مسیرهای دسترسی به مخاطب اصلی ایده چگونه است؟ این مسیرها چه قدر پایدار و مستمر میباشد؟ 7-با این ایده چه پیامی (ویا ارزشی) در طول چه مدتی برای چه تعدادی و با صرف چه هزینه ای شکل میگیرد؟ 8-برای اینکه 10درصد از جمعیت هدف در شهر یا استان شما از این ایده متاثر شوند چه بودجه ای نیاز دارید؟ پاسخهای خود را تا 13 آبان 1401 به شماره 09132770084 در پیام رسان ایتا ارسال نمایید. به سه نفر که پاسخهای کاربردی ارائه دهند هرکدام مبلغ ده میلیون ریال اهدا خواهد شد. شورای عفاف و حجاب اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
اطلاعیه (2) اگر شما مسئول قرارگاه جهاد تبیین بودید به سوالات ذیل چه پاسخی می دادید: 1-جهاد تببین در گام نخست قرار است کدام مسئله را حل کند؟ تعبیرات حضرت آقا از این مسئله چیست؟ 2-چگونه و با چه معیاری متوجه می‌شویم که این مسئله حل شده است؟ 3-توان مورد نیاز برای حل این مسئله چقدر است؟ 4-راهکارهای عمده حل مسئله چیست؟ چرا این راه‌کارها تا به حال استفاده نشده است؟ 5-جمعیت منطقه شما چه میزان است؟ 6-برای حل مسئله یادشده چند نفر (چه درصدی) از منطقه باید به یاری حل این مسئله بشتابند و بسیج شوند؟ 7-توانمندی‌های مورد نیاز این افراد (بسیج مردمی یادشده) در نقش آفرینی جهاد تبیین چیست؟ 8-چطور می‌توان با کمترین هزینه و بیشترین کارآمدی توانمندی‌های لازم را پدید آورد؟ 9-الگوی انگیزشی برای فعالیت بسیج مردمی یادشده چیست؟ چطور می‌توان به طور پیوسته این انگیزه را زنده نگه داشت؟ 10-مستعدترین افراد برای پیوستن به این جهاد به ترتیب چه کسانی هستند؟ 11-مسیر یا مسیرهای دستیابی به ایشان چیست؟ چگونه و با چه الگویی می‌توان ایشان را در این جهاد همراه ساخت؟ 12-اولویت‌بندی جامعه مخاطب در جهاد تبیین چیست: سن، جنسیت، تحصیلات، قشر، سطح اقتصادی و .. پاسخهای خود را تا 13 آبان 1401 به شماره 09132770084 در پیام رسان ایتا ارسال نمایید. به سه نفر که پاسخهای کاربردی ارائه دهند هرکدام مبلغ ده میلیون ریال اهدا خواهد شد. قرارگاه جهاد تبیین اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ سوم ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎ ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔 @ilyan313 🗓تاریخ:/07/06 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮