eitaa logo
سرباز رهبر
50 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از .
ایده های 9 دی.pdf
258K
هدایت شده از .
دعوتنامه حضور در هم‌اندیشی مجازی «مدیریت معنوی جامعه در شرایط کرونایی» شنبه ۶ دی، صبح و بعداز‌ظهر، به دعوت اداره کل ادیان و مذاهب اسلامی برای حضور نام و نام خانوادگی و عبارت «مدیریت معنوی جامعه» را تا ۵ دی‌ماه به شماره ۰۹۱۲۸۷۸۰۹۵۹ در پیام‌رسان بله یا واتس‌اپ ارسال نمایید. اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
یاداشتهای بصیرت فاطمی در مکتب سلیمانی یاداشت دوم : بصیرت، ملت امام حسین علیه السلام ,امت منتظر اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه –قرارگاه عملیات حاج قاسم https://eitaa.com/bisimchee110/6394
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
یاداشت دوم بصیرت، ملت امام حسین علیه السلام ,امت منتظر.pdf
334.8K
هدایت شده از .
حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت. این روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند. در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید. روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.
هدایت شده از .
9 دی، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد. 9 دی، درد کوته بینی حکمیت را تا حدودی التیام داد و بر آن مرهمی شد. 9 دی، سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی خنک کرد و از تکرار غربت 25 ساله جلوگیری کرد. 9 دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند. 9 دی، ایران، بدون خواست سفیر حسین، بیعت مجدد کرد و بر سر بیعتش ماند. 9 دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید. 9 دی، شش ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و ... داشت. 9 دی، نه دی زمستان بود ولی درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داده بود. 9 دی، در ایران بود ولی پایه های کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه در زمان را لرزاند. 9 دی، قیام مختار نبود، ولی اگر مختار هم زنده بود در مقابل آن کرنش می کرد. 9 دی، مانور اعلام آمادگی یاران آخر الزمان مهدی (عج) بود. 9 دی، شروع حرکت و یک فرهنگ بود یعنی «عزت خواهی» 9 دی، یک روز بود ولی خیرٌ مِن الفِ شَهر بود. 9 دی، مبیّن کوثر و ابتر بود که گفتند خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است. 9 دی، عاشورا بود و ایران کربلا. 9 دی، ثمره ی خون شهید آیت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و ... بود. 9 دی، تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ ساز بود. 9 دی، روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود. 9 دی، آموخت که نیازی نیست همیشه ولیّ در بین باشد بلکه کافی است ولیّ در دل باشد. 9 دی، غدیر خم بود در کویر قم و سراسر ایران. 9 دی، نور بصیرت الهی بود در دلهای امت. هرچه خواستم بگویم که 9 دی چیست، زبان الکن بود و قلم قاصر. فقط می توانم که بگویم 9 دی، 9 دی بود و بس.
هدایت شده از .
فتنه و فتنه گران: فتنه چه می گوید:استقلال آزادی جمهوری ایرانی پاسخ قرآن به فتنه: إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ آیه 19 سوره آل عمران همانا دین (پسندیده) نزد خدا آیین اسلام است.استقلال آزادی جمهوری اسلامی/ آیت الله عبدالله جوادی آملی ضمن انتقاد از شعار "جمهوری ایرانی" و نسبت دادن تلویحی آن به حکومت دکتر محمد مصدق، گفت : "اگر قرار بود جمهوری ایرانی این مملکت را به استقلال برساند زمان مصدق رسانده بود." آیت الله جوادی آملی در ادامه افزوده است : "تنها چیزی که ایران را سربلند و پیروز کرد اسلام و حسین بن علی است، قبالۀ این مملکت حسین بن علی است."
هدایت شده از .
ای علمداران علمداری کنید***رهبر اسلام را یاری کنید***بازهم در غربتی پْر از خروش***"اَین عمار" علی آید بگوش***گوئیا که شام عاشورا شده***عشق در این امتحان معنا شده***رفتنی ها می روند از کربلا***کیست تا باقی بماند بر وفا***عشق را بار دگر احیا کنید***گوش جان خویشتن را وا کنید***رهبری بیدار دل فریاد زد***شعله ها بر جان استبداد زد***بی بصیرت، عالمی در غفلت است***بی بصیرت، دین حق در غربت است***سعی در راه شریعت لازم است***در ره ایمان بصیرت لازم است***دل به سوی کربلا پر می زند***نبض ما با نبض رهبر می زند***ما دل خود را به رهبر می دهیم***ما به فرمان علی سر می دهیم***جلوۀ ایمان ز رویش منجلی است***رهبر بیدار ما "سید علی" است***شاعر : استاد سید هاشم وفایی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
یاداشتهای بصیرت فاطمی در مکتب سلیمانی یاداشت سوم : بصیرت،عزت و ذلت،دشمن شناسی ،استکبار ستیزی اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه –قرارگاه عملیات حاج قاسم https://eitaa.com/bisimchee110/6405
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
23.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از .
لینک ورود به وبینار مجازی "مدیریت معنوی جامعه در شرایط کرونایی" https://www.skyroom.online/ch/z.khodaee/webinar-management-corona از ساعت 8:45 صبح می‌توانید به عنوان مهمان به درگاه وبینار وارد شوید.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
آموزش مجازی اخلاق،معنویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی جلسه پنجم :سبک زندگی اسلامی در خانواده برای دسترسی به مطالب کلاس و سوالات آزمون و برندگان جلسه چهارم : https://eitaa.com/bisimchee110/6414 آزمون جلسه پنجم:جمعه ساعت 21 معرفی برندگان آزمون جلسه پنجم:شنبه ساعت 6 صبح
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
فتنه و فتنه گران: فتنه چه می گوید: شعار ملت ما، دین از سیاست جدا پاسخ قرآن به فتنه: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ آیه 55 سوره نور خدا به کسانی از شما بندگان که (به خدا و حجّت عصر علیه السّلام) ایمان آرند و نیکوکار گردند وعده فرمود که (در ظهور امام زمان) در زمین خلافتشان دهد چنانکه امم صالح پیمبران سلف را جانشین پیشینیان آنها نمود، و دین پسندیده آنان را (که اسلام واقعی است بر همه ادیان) تمکین و تسلط عطا کند و به همه آنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی، بی هیچ شائبه، شرک و ریا پرستش کنند، و بعد از آن هر که کافر شود پس آنان به حقیقت همان فاسقان تبهکارند. پیوند دین و سیاست اندیشه جدیدی نیست که تنها از سوی امام خمینی(ره) طرح شده باشد بلکه اندیشه آمیختگی دین و سیاست با مبانی خبرگان مکتب اسلام در طول تاریخ فقاهت همآهنگ است. دیدگاههای برخی از اندیشوران اسلامی شاهد گویای این اندیشه است.مرحوم فاضل مقداد می فرماید: «دین و حکومت دو همزادند و همراه که یکی را بدون دیگری فایده نخواهد بود ...» مرحوم علامه حلی فرمود: «الحق عندنا وجوب نصب الامام فی کل وقت »شیخ مفید فرمود: «امامیه متفقند بر اینکه در همه زمانها وجود رهبر واجب است.» شیخ طوسی فرمود: «امامت و رهبری از دیدگاه عالمان اسلامی به جز اندکی واجب است ...» مرحوم کاشف الغطا فرمود: «اگر مفهوم سیاست خیرخواهی و خدمت و راهنمایی و جلوگیری از فساد و خیانت است ... آری ما تا فرق سر در آن غرقیم و این از واجبات است.» آیت الله بروجردی فرمود: «... برای کسی که قواعد و قوانین اسلام را بررسی کند شکی باقی نمی ماند که دین اسلام دین سیاسی و اجتماعی است و احکامش منحصر به عبادات نیست بلکه اکثر احکامش مربوط به سیاست و اداره کشور و تنظیم امور اجتماع و تامین سعادت دنیا و آخرت مردم است ...» مصلحان و دانشمندان اسلامی دیگر همانند ماوردی ، ابن خلدون ، فخررازی ، شهرستانی ، محمد عبده ، اقبال لاهوری ، سیدجمال الدین اسدآبادی و ... طرفدار تفکر رابطه دین و سیاست هستند.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
شعربصیرتی:بی بصیرتی امت زهرا را پشت در کشاند***مولا را مثل فاطمه در داغ پسر نشاند***شکسته شد حرمت طه***شکسته شد قامت زهرا ***شکسته شد بیعت مردم با مولا ***از بی دینی اهل دنیا واویلا***زهرا شد فدا پای مولا واویلا ***آسمان پر از آهِ بیت الاحزانِ فاطمه***از این خون گریه ها به لب آمد جان فاطمه***بهار عمرش خزانی شد***قد رشیدش کمانی شد***مدینه با گریه هایش طوفانی شد***ساحل زخمی و دیده دریا***زهرا شد فدا پای مولا واویلا ***از بی دینی اهل دنیا واویلا***زهرا شد فدا پای مولا واویلا ***حال فاطمه گواهست بر مظلومیت علی***تا پای جان خود نشست پای بیعت علی***مدینه این شهر پیغمبر چه کرده با سوره ی کوثر***چه کرده این داغ بی پایان با حیدر*** حیدر مانده با شهر غم ها واویلا ***زهرا شد فدا پای مولا واویلا ***از بی دینی اهل دنیا واویلا***زهرا شد فدا پای مولا واویلا ***چشم خود از این جهان بست بانوی خانه ی علی ***کوهی از درد و غم نشست روی شانه علی***علی چو بست دیدگانش را ، به او سپرد کودکانش را***فدای مولای خود کرد او ، جانش را***دیگر مرتضی مانده تنها، واویلا***زهرا شد فدا پای مولا ***بی‌بصیرتی امت تا روز کربلا رسید***آتش از بیت فاطمه تا به خیمه‌ها رسید***ز نور حق شعله‌ ور نیزه ، سر حسین روی سرنیزه***چه می‌کند قاری قرآن، بر نیزه***بالا رفته تا عرش اعلا، واویلا***آیات خدا بر نیزه‌ها، واویلا***حسین حسین حسین واویلا***
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
─┅═༅𖣔﷽𖣔༅═┅─ ☆در شام شـوم خواص نور بصیرت آرزوست☆ 🇮🇷 🗒تاریخ:99/10/06 🕚ساعت::20/00 🔍☆◁ 📖☆◁ به سمت 👤باحضور حجه الاسلام 📮 گفتمان ملی 🆔http://eitaa.com/joinchat/1402798098Ca9059909e5 🆔https://eitaa.com/bisimchee110 🆔 @ammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
هدایت شده از .
دیدار و گفتگو مسئولین عقیدتی سیاسی مرکز پدافند و اداره تبلیغات اسلامی جهت برگزاری سوگواره گوهرهای فاطمی
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
یاداشتهای بصیرت فاطمی در مکتب سلیمانی یاداشت چهارم : بصیرت ، ،جهاد علمی،علم و پژوهش اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه –قرارگاه عملیات حاج قاسم https://eitaa.com/bisimchee110/6446
هدایت شده از .
اطلاعیه فوری فوری لینک دسترسی به سؤالات ازمون https://survey.porsline.ir/s/OYltIfC https://survey.porsline.ir/s/OYltIfC
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
فتنه و فتنه گران: فتنه چه می گوید: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران پاسخ قرآن به فتنه: «وَمَا لَكُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا[نساء/ ۷۵] چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكاني كه (به دست ستمگران) تضعيف شده‏اند پيكار نمي‏كنيد؟، همان افراد (ستمديده‏اي) كه مي‏گويند خدايا ما را از اين شهر (مكه) كه اهلش ‍ ستمگرند بيرون ببر و براي ما از طرف خود سرپرست قرار بده. و از براي ما از طرف خود يار و ياوري تعيين فرما.»
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
شعربصیرتی: شعله بر مسجد و مصحف می‌زد*در عزای شه دین دف می‌زد*ارمنی در غم زینب می‌سوخت*فتنه‌گر روز عزا کف می‌زد خنده و طعنه به اشعار و شعارم بزنید*تیر غم بر دل دیوانه و زارم بزنید*در حمایت ز امامم علی خامنه ای*می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوم میثم تمار به دارم بزنید
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
بصیرت درکلام ولایت: بصيرت خودتان را بالا ببريد، آگاهى خودتان را بالا ببريد. من مكرر اين جمله‌ى اميرالمؤمنين را به نظرم در جنگ صفين در گفتارها بيان كردم كه فرمود: «الا و لايحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». مي­دانيد، سختى پرچم اميرالمؤمنين از پرچم پيغمبر، از جهاتى بيشتر بود؛ چون در پرچم پيغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زير پرچم اميرالمؤمنين دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائى را ميزد كه دوست ميزند؛ همان نماز جماعت را كه تو اردوگاه اميرالمؤمنين مي­خواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفين و نهروان – مي­خواندند. حالا شما باشيد، چه كار ميكنيد؟ به شما ميگويند: آقا! اين طرفِ مقابل، باطل است. شما ميگوئيد: اِ، با اين نماز، با اين عبادت! بعضى‌شان مثل خوارج كه خيلى هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خيلى.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
سیره حضرت زهرا (سلام اللّه علیها): 135 آیه قرآن کریم در مورد حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) بیان شده که از جمله مشهورترین آن آیات سوره دهر است. قرآن در مورد ابرار در این سوره سخن گفته است که «یوفُونَ بِالنَّذْرِ» هستند، یعنی به نذر خود وفا می‌کنند. ابرار جمع برِّ به معنای احسان و نیکی است. برِّ کسی است که نیکی را به خاطر حُسن آن انجام می‌دهد و نه به خاطر منفعتی که برایش حاصل گردد حتی ممکن است انجام آن نیکی برای او ضرری به وجود آورد و نفعش به دیگران برسد. شأن نزول این آیات این است که حضرت علی و حضرت زهرا به مناسبت بیماری حسنین (علیه السلام) نذر کردند تا روزه بگیرند و وقتی روزه گرفتند در سه شب متوالی و یا در یک روز سه نفر یتیم و مسکین و اسیر به منزل آنان مراجعه و طلب غذا کردند و آن‌ها ایثار کرده و غذای خود را به آنان بخشیدند. قرآن در اینجا وقتی از «یوفُونَ بِالنَّذْرِ» سخن می‌گوید؛ از ضمیر غایب صحبت کرده است؛ یعنی آنان -اهل‌بیت (علیهم السلام)- نذر کرده، اطعام کردند و این کار را از روی محبت که مراد از ضمیر «حبه» می‌تواند حب به غذا یا خدا باشد انجام دادند. ولی در «إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا» ضمایر تغییر می‌کند و متکلم می‌شود؛ فرمودند ما غذایمان را به خاطر خدا دادیم و مزدی نمی‌خواهیم «لَا نُرِیدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا» و در ادامه نیز گفتند «إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا یوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا» یعنی ما از روز قیامت می‌ترسیم و در ادامه نیز بیان شده است که «فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِكَ الْیوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَ سُرُورًا»؛ در مورد این دو آیه وسط، برخی مفسران شیعه و سنی «قالوا» را در تقدیر گرفته‌اند چون آیات قبل و بعد این دو آیه سخنان خداوند است ولی این دو آیه سخن فاطمه و علی (علیهم السلام) است. برخی مفسران تصریح کرده‌اند که دو آیه‌ای که ضمایر متکلم دارد عین سخنان و کلام حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) و نقل قول مستقیم آنان است؛ لذا اگر از ما بپرسند جمله و عبارت و نقل قول مستقیمی از آن حضرات در قرآن وجود دارد می‌توانیم به این آیات اشاره کنیم. گفتند «إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ» ما به خاطر خدا کمک کردیم و هیچ جزا و شکوری را از غیر خدا نمی‌خواهیم؛ ولی در اواخر آیات که مسائل مربوط به بهشت و نعمات بهشتی را فرموده، آورده است که «إِنَّ هَذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاءً وَكَانَ سَعْیكُمْ مَشْكُورًا» یعنی همه این نعمت‌های بهشتی جزای آنان است و سعی آنان مشکور است؛ یعنی اگر انسان برای خدا کاری کرد خداوند جزای او را می‌دهد و شکر آن را به جا می‌آورد و چیزی در این عالم گم نمی‌شود. این آیه نشان می‌دهد که اهل‌بیت (علیهم السلام) حتی انتظار تشکر از کسی را نداشتند چه برسد به اینکه اجر و مزدی از کسی بابت این ایثار خود بخواهند در حالی که بر اساس آیات قرآن کریم، انبیاء گذشته در مقابل زحمات طاقت‌فرسا و جانکاه و سخت خود می‌گفتند «یا قَوْمِ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِنْ أَجْرِی إِلَّا عَلَى الَّذِی فَطَرَنِی أَفَلَا تَعْقِلُونَ (هود:۵۱)» که با «لا نرید» خیلی تفاوت دارد؛ یعنی ممکن است در دلشان انتظار تشکر و اجری بوده است اما در مورد اهل بیت (علیهم السلام) حتی اراده این مسئله نیز وجود نداشته است. البته در مورد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، خود خدا فرموده است که بگو: «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى» (شوری:۲۳). پیامبر فرموده است اگر من اجری هم خواسته‌ام برای خودم نیست و برای مردم می‌خواهم یعنی محبت و تبعیت از اهل‌بیت (علیهم السلام) من داشته باشید تا خودتان به سعادت برسید و اجر رسالت من نیز همین مسئله است. زمانی انسان هدیه‌ای می‌دهد و در ذهنش نیست که کسی پاداش بدهد ولی یک وقتی است که منتظر پاداش است تا جبران شود و اهل بیت (علیهم السلام) مصداق بارز نوع اول بودند که حتی تصور مزد و تشکر را نداشتند. خداوند در ادامه آیات مربوط به وفای نذر اهل‌بیت مسائل مربوط به بهشت را مطرح کرده است، البته در سوره‌های دیگری نیز نعمات بهشتی بیان شده است ولی در سوره‌ها معمولاً سخن از حورالعین به میان آورده است ولی در این آیات، سخنی از حورالعین نیست. آلوسی که سنی است در تفسیر روح المعانی جلد ۱۵ صفحه ۱۷۴ آورده است که از لطائف این سوره آن است که خداوند برای رعایت حرمت حضرت زهرا (سلام اللّه علیها)، دختر و نور چشم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) سخنی از حورالعین به میان نیاورد که تعبیر آلوسی در ذیل آیات این است که "رَعايَة لِحُرْمَة البَتُول وَ قُرَّة عَينِ الرَّسُول".