eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
277 ویدیو
70 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @ABOZEINABB
مشاهده در ایتا
دانلود
39.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 4 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
جلسه دهم آموزش فن رثاء @bonyad_emamat
سلسله مباحث اخلاقی 08.mp3
3.44M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 8 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
بنیاد فرهنگی امامت
💎 #سلسله_مباحث_اخلاقی 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 8 ❇️ مکان: بنیاد ف
❇️ متن بیانات معظم له: یکی از ابوابی که در کتب حدیث و اخلاق مطرح می کنند، باب الطاعه والتقوی است خود طاعت یعنی چه؟ و تقوی یعنی چه؟ اطاعت در لغت عرب از طوع است و طوع یعنی اینکه انسان در برابر کسی بی اختیار باشد. مثلا مومی که در دست انسان است به هر نحوی که مایل باشم میتوانم در بیاورم و این موم در اختیار من است. انسان نباید در برابر خداوند متعال اراده ای داشته باشد تقوی، آن مرتبه اولیه آن یعنی انسان عامل به واجبات باشد و تارک محرمات باشد نسبت به اطاعت، از امام باقر علیه السلام روایت است که فرمودند: لاَ تَذْهَبْ بِكُمُ اَلْمَذَاهِبُ فَوَ اَللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلاَّ مَنْ أَطَاعَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ . {الکافي ج۲ ص۷۳} این ((لاتذهب بکم المذاهب)) یعنی این طرف و آن طرف نروید و حرف این و آن را گوش ندهید و فکرهای بی خود نکنید و حرف های بی ربط نزنید و نگویید چون ما شیعه هستیم پس در آخرت اهل نجات هستیم و خیال نکنید صرف شیعه بودن برای نجات آخرت کافی است. فوالله ما شیعتنا الا کسانی که مطیع خداوند متعال هستند. یعنی ما به کسی قول نجات در آخرت نمی دهیم؛ اعم از اینکه مطیع خداوند متعال باشد یا نباشد!! زیارت جامعه اسمش زیارت است ولی یک دوره معارف امام شناسی است. حال به این زیارت نگاه کنید الی الله تدعون و علیه تدلون و به تؤمنون و الی سبیله ترشدون و بقوله تحکمون که همه محوریت با خداوند متعال است این چنین هستند امامان ما!!! و اما نسبت به تقوی، روایتی از امام باقر علیه السلام است که فرمودند: كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ يَقُولُ: لاَ يَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ تَقْوَى وَ كَيْفَ يَقِلُّ مَا يُتَقَبَّلُ.{الکافي ج۲ ص۷۵ } یعنی در اعمال و عبادات خود به کیفیت نگاه کنید، نه به کمیت.کیفیت عمل به این است که با تقوی انجام شود؛ ما کار کم انجام دهید ولی با تقوی باشد اگر کسی عبادات زیادی انجام دهد و نوافل انجام دهد ولی تقوی در اعتقادات و محرمات و مال حرام نداشته باشد اصلا فایده ندارد و کیف یقل ما یتقبل آیا عملی که مورد قبول خدا واقع شود کم است؟! به آن کم گفته می شود؟! لذاست قرآن می‌فرماید إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ{ مائده/ 27} 🆔@bonyad_emamat
هدایت شده از بنیاد فرهنگی امامت
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی قابل توجه امامت پژوهان محترم با عنایات حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ سلسله دروس امامت حضرت آیة الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته برگزار می‌شود. عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت زمان: از دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
بنیاد فرهنگی امامت
#صوت #سلسله_دروس_امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 1 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bo
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه 1 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/nNMUD 🆔@bonyad_emamat
جلسه یازدهم آموزش فن رثاء @bonyad_emamat
#گزارش_تصویری #سلسله_دروس_امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 2 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 📌 لینک خبر در سایت بنیاد فرهنگی امامت: https://b2n.ir/s99998 🆔@bonyad_emamat
سلسله دروس امامت آیت الله میلانی مدظله العالی 02.mp3
11.83M
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 2 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
ج 2 - سلسله دروس امامت - 3 بهمن ماه 1401.pdf
123.1K
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 2 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی به مناسبت شهادت بعضی فکر می کنند در زیارت جامعه کبیره وجود دارد زیارت جامعه کبیره و مقامات ائمه علیهم السلام است 🆔@bonyad_emamat
گرچه در کتاب های رجال و تراجم اهل سنت به این مسأله اشاره شده است که مذهب یک راوی دلیلی بر جرح آن راوی نیست. اما تقریباً هیچ راوی شیعی در کتاب های رجال عامه وجود ندارد که از گزند جرح و تضعیف آنها در امان مانده باشد. یکی از راویان و در عین حال در نزد اهل سنت است. علی‌رغم آنکه قریب به اتفاق علمای عامه او را می‌دانند، جرح هایی نیز در مورد او ذکر کرده‌اند، اما این جرح‌ها در حدی نبوده است که جعفر بن سلیمان را بی اعتبار کند. و چون نتوانستند جعفر بن سلیمان را از اعتبار حدیثی ساقط کنند، در نهایت تعجب به او کرده‌اند. بعد از آن‌که نام جعفر بن سلیمان را در کتاب خود ذکر می‌کند از قول جریر بن یزید می‌نویسد: «جرير بن يزِيد بن هَارُون بَين يَدي أَبِيه قَالَ بَعَثَنِي أبي إِلَى جَعْفَر بن سُلَيْمَان الضبعِي فَقلت لَهُ بلغنَا انك تسب أَبَا بكر وَعمر قَالَ أما السب فَلَا وَلَكِن البغض مَا شِئْت قَالَ وَإِذا ‌هُوَ » 📌 با این لینک وارد جمع پریشان شوید👇 https://b2n.ir/f97691 🆔@bonyad_emamat
آیا ابوبکر مصداق دعوت کننده در آیه مخلفین است؟ ◀️ طرح سؤال 🔊 آیا با توجه به آیه مخلفین (آيه ١۶ سوره مباركه فتح)، مصداق «داعی» یا همان دعوت کننده به جنگ، ابوبکر است و پیامبر صلی الله علیه وآله بعد از جنگ خیبر، هرگز اعراب مورد خطاب آیه را، به غزوات و یا پیکار با کفار و مشرکین فرانخواندند؛ تا بتوان فضیلتی موهوم، و به تبع آن شایستگی ساختگی‌ای را برای ابوبکر و خلافتش نتیجه گرفت؟ 📌 برای دریافت پاسخ روی لینک کنید: https://b2n.ir/n93837 🆔@bonyad_emamat
سلسله مباحث اخلاقی 09.mp3
4.3M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 9 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
بنیاد فرهنگی امامت
💎 #سلسله_مباحث_اخلاقی 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 9 ❇️ مکان: بنیاد ف
❇️ متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم باب الورع ما یک باب تقوی داریم که گفته شد و یک باب ورع و میگویند رتبه ورع تقدم دارد بر تقوی و بالاتر است به این معنا که هرجا که ورع باشد تقوی هم هست ولی عکس صحیح نیست. ولی تفاوت به این جهت است که تقوی عمل به واجبات است و ترک محرمات ولی در ورع علاوه بر آن اجتناب از شبهات هم هست.گاهی انسان از حرامی اجتناب می کند که این تقوی است و گاهی شک میکند که حلال است یا خیر!! هرچند که ما ادله حلیت را در شبهات داریم ولی در عین حال احتیاط می کند و اجتناب می کند که این ورع است. در احوالات بزرگان زیاد نقل شده که حالات عجیبی از حیث ورع داشته اند. برخی از فقها در بین علما بیشتر موصوف به ورع شده اند و از حالات ورعی آن ها بیشتر نقل کردند مثلا از شیخ انصاری رحمه الله حالاتی نقل میکنند. در این زمینه روایات زیاد است. راوی می گوید به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم که من هر چند سال یکبار شما را می بینم حال چیزی یاد دهید که من عمل کنم قَالَ أُوصِيكَ بِتَقْوَى اَللَّهِ، این توصیه کار قرآن و ائمه علیهم السلام است. بعد می‌فرماید: وَ اَلْوَرَعِ وَ اَلاِجْتِهَادِ وَ اِعْلَمْ أَنَّهُ لاَ يَنْفَعُ اِجْتِهَادٌ لاَ وَرَعَ فِيهِ . مراد از اجتهاد یعنی اینکه انسان در برابر خداوند متعال و عمل به احکام انسان دقیق باشد ولو احیانا به مشقت و زحمت بیفتد. اگر انسان بخواهد در شبهات اجتناب کند ممکن است به عسر و حرج بیفتد. اینکه شارع مقدس از ما می خواهد اجتهاد کنیم یعنی تا جایی که برای ما مقدور است و دیگه به عسر و حرج نمیفتیم باید عمل کنیم. بعد می‌فرماید لاَ يَنْفَعُ اِجْتِهَادٌ لاَ وَرَعَ فِيهِ {الکافي ج۲ ص۷۸} اگر کسی خیلی نوافل را به جا بیاورد، ذکر بگوید و مستحبات را رعایت کند ولی ورع را رعایت نکند این اجتهاد فایده ندارد. در روایت بعد آمده است که وَعَظَنَا أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَمَرَ وَ زَهَّدَ ثُمَّ قَالَ عَلَيْكُمْ بِالْوَرَعِ فَإِنَّهُ لاَ يُنَالُ مَا عِنْدَ اَللَّهِ إِلاَّ بِالْوَرَعِ . {الکافي ج۲ ص۷۶} خداوند متعال مغفرت دارد، بهشت دارد و هر آن چه خداوند متعال دارد و انسان به دنبال آن است انسان نمی رسد مگر به ورع داشتن گویی رفتن به بهشت و شفاعت و مغفرت و ... منوط و مشروط است به ورع داشتن. خود تقرب به خداوند متعال، آیا مقامی بالاتر از این هست؟ چنین مقامی هم لا ینال الا بالورع. در روایت دیگری آمده است که حضرت فرمودند: مَا أَقَلَّ وَ اللَّهِ مَنْ یَتَّبِعُ جَعْفَراً مِنْکُمْ که خطاب به شیعیان و حاضرین است. إِنَّمَا أَصْحَابِی مَنِ اشْتَدَّ وَرَعُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ فَهَؤُلَاءِ أَصْحَابِی{ ا الکافي ج۲ ص۷۷} که یعنی ورع شدید دارند. نه ورع به تنهایی، بلکه رتبه شدید و انسان برای خدا کار کند نه برای ریا و فلان و فلان و انسان باید عمل کند و از خداوند متعال بخواهد. اگر سوال بشود اصحاب حقیقی امام صادق علیه‌السلام چه کسانی هستند حضرت معرفی فرمودند. امام صادق علیه السلام می فرمایند: كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ اَلْوَرَعَ وَ اَلاِجْتِهَادَ وَ اَلصَّلاَةَ وَ اَلْخَيْرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَةٌ . { الکافي ج۲ ص۷۸} حرف نزنید بلکه عمل کنید و مردم از شما خوبی ها را عملا ببینند و نه اینکه فقط تلفظ کنید و حرف بزنید. وقتی مردم ببینند شیعیان عملا با ورع و تقوی هستند خودِ این عمل شما در جامعه بهترین وسیله برای جذب مردم است 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ بخشی از بیانات حضرت آیت الله سید علی میلانی مدظله العالی در جلسات سلسله دروس امامت: مطالبی که عرض میکنم بر اساس علامه بزرگ مرحوم علامه میر حامد حسین لکهنوی است . ایشان که در سال ۱۳۰۶ قمری فوت شدند، و بنده مفتخرم که شاگرد مکتب ایشان هستم. نمیدانم آیا کسی که چونان بنده شاگردی در مکتب ایشان کرده باشد وجود دارد یا خیر؟ بنده کسی هستم که اسم ایشان را در این دیار و کسی هستم که کتاب را احیا کردم و آثار علمای را در این دیار احیا میکنم و خواهم کرد و به این جهت 🆔@bonyad_emamat
✨ اطلاعیه دعــوت: 💐 به مناسبت میلاد باسعادت سیّد الموحدین حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه 🔸 مراسم جشن و آیین رونمایی از سلسله احیاء آثار علماء لکهنو 🔶سخنرانان: حضرت آیت الله حسینی بوشهری حضرت آیت الله استادی 🏢 در بنیاد فرهنگی امامت 🔸زمان: شنبه ۱۳ رجب المرجب ( پانزدهم بهمن ماه) ساعت ۹ صبح 🔸مکان: ابتدای بلوار سمیّه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت ✨ همراه با تقدیم بن تخفیف ویژه خرید آثار 🆔@bonyad_emamat
https://ble.ir/bonyad_emamat ما را در پیام رسان دنبال کنید
هدایت شده از بنیاد فرهنگی امامت
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی قابل توجه امامت پژوهان محترم با عنایات حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ سلسله دروس امامت حضرت آیة الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته برگزار می‌شود. عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت زمان: از دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه 2 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/fIiaA 🆔@bonyad_emamat