◻️🔶◻️🔶◻️
#وظایف_منتظران ۲۸
👈۱- دادخواهی و توجه نمودن و عرض حاجت به آن حضرت (ع).
👈۲- دعوت کردن مردم به آن حضرت (ع).
👈۳- رعایت حقوق آن حضرت و مواظبت بر ادای آنها و رعایت وظایف نسبت به آن بزرگوار.
👈۴- خشوع دل هنگام یاد آن حضرت (ع).
👈۵- عالم باید علمش را آشکار سازد. (عالِم باید علمش را دربرابر بدعتها آشکار نماید.)
📘 منبع: مکیال المکارم
🔹ادامه دارد ..
◻️🔶◻️🔶◻️
============
@bonyadsari
📢📢توجه
(برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛
#زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ
ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ
أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ،
وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ،
وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ
وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ
وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ
وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً،
وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ،
وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ،
وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،
وَالْبَعْثَ حَقٌّ،
وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،
وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ،
وَالْمِيزَانَ حَقٌّ،
وَالْحَشْرَ حَقٌّ،
وَالْحِسَابَ حَقٌّ،
وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ،
وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،
يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ
وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،
فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ،
فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ،
وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ،
وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ،
وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ،
فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ
وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،
وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ
آمِينَ آمِينَ.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
☘🌼☘🌼☘🌼
@bonyadsari
🔶🔹🔶
🔶🔹
🔶
#پرسمان_مهدوی
✍ مطابق حديث پيامبر گرامي اسلام(ص) كه فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية» چرا نشناختن امام، مرگ جاهلي را به دنبال خواهد داشت؟
👈ابتدا لازم است به خود حديث توجه شده، پيام هايي که از آن قابل برداشت است، مورد توجه قرار گيرد. پيامبر اکرم(ص) در اين حديث شريف، با به کار بردن عبارت «امام زمانه»، هم به حقيقت و ماهيت مقام امام اشاره ميفرمايد و هم به وجود امام در هر زمان. «امام» کسي است که پس از پيامبر در جايگاه او قرار گرفته، وظايف پيامبر را در رهبري و هدايت مردم بر عهده دارد. او حافظ و نگه دارنده دين به صورت کامل و مفسّر و مبيّن آيات الهي متناسب با نياز مردم است. او همانند پيامبر، شخصي معصوم و تربيت يافته پروردگار است که بر قلوب انسانها احاطه داشته، عهده دار تزکيه و تهذيب نفوس آنان است. او کسي است که با آشنايي کامل از مقررات دين، بايد در رأس حکومت جامعه انساني قرار گيرد، تا اجتماع بشري را به درستي رهبري کند و محيطي اسلامي و سالم براي رشد و تعالي افراد فراهم آورد. بلندي مقام امامت از آنجا روشن ميشود که خداوند آن را «عهد» خود دانسته و از دسترسي انسانهاي ظالم به دور داشته است.
🌹 قرآن ميفرمايد: وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِکلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُک لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيتي قالَ لا ينالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ؛ و چون پروردگار ابراهيم، او را با کلماتى بيازمود، و وى همه را به انجام رسانيد. ]خدا به او[ فرمود: «من تو را پيشواى مردم قرار دادم». ]ابراهيم[ پرسيد: «از دودمانم ]چطور[؟» خداوند فرمود: «پيمان من به بيدادگران نمىرسد. کلمه «ظالم» در آيه شريف، مطلق بوده و شامل هر نوع ظلم و گناه، حتي ظلم به نفس ميشود و تمام عمر انسان را در بر ميگيرد؛
🔹 از اين رو امام بايد فردي معصوم از هر نوع خطا در طول حيات خود باشد. پيامبر(ص) نشناختن چنين امامي را مساوي با مرگ جاهلي قرار داده است؛ مرگي که کفر و جهالت و ضلالت از مشخصه هاي آن است. نقطه مقابل مرگ، حق و راستي و حرکت طبق خواست او و بر اساس دين او است. حال که نشناختن امام، مرگ غيرِ ديني است، پس شناختن او و پيروي از او، باعث ميشود مرگ انسان طبق دين باشد و ختم به خير و سعادت شود. روشن است که امام بايد تجسم کامل دين خدا باشد؛ به عبارت ديگر، اسلام و قرآن ناطق باشد. اکنون روشن ميشود که علاوه بر شناخت شخص امام از نظر اسم و نسب، بايد به بُعد شخصيتي او که همان حقيقت ولايت و امامت است، توجه نمود.
📚 آفتاب مهر
🔶🔹🔹🔶🔹🔹🔶
==============
@bonyadsari
◼️▪️◼️▪️◼️
شهادت مظلومانه سرور کائنات خاتم النبین رحمت العالمین و سبط اکبر ایشان
شهید مظلوم کریم امام حسن مجتبی صلوات الله علیه وآله
را به پیشگاه با عظمت قطب عالم امکان
منتفم خون آل الله حضرت بقیه الله اعظم ولیعصر ارواحنا فداه
و دلسوختگان شیعه اهل بیت علیهم السلام را تسلیت عرض میکنیم.
◼️▪️◼️▪️◼️
============
@bonyadsari
📢📢توجه
(برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛
#زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ،
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ
ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ
أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ،
وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ،
وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ
وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ
وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ
وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،
وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،
وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً،
وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ،
وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ،
وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،
وَالْبَعْثَ حَقٌّ،
وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،
وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ،
وَالْمِيزَانَ حَقٌّ،
وَالْحَشْرَ حَقٌّ،
وَالْحِسَابَ حَقٌّ،
وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ،
وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،
يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ
وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،
فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ،
فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ،
وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ،
وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ،
وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ،
فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ
وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،
وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ
آمِينَ آمِينَ.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
☘🌼☘🌼☘🌼
@bonyadsari
🔹🔸🔹🔸🔹
*🌱🌱السلام علیک یا ابا صالح المهدی🌱🌱*
*ای فاطمه را شمیم!*
کی میآیی؟
*جانبخشتر از نسیم!*
کی میآیی؟
*💫«یَابنَ الشُّهُبِ الثاقِبَه»💫*
کی میتابی؟
*💫«یَابنَ النَّبَإِ العظیم»💫*
کی میآیی؟
*اللهم عجل لولیک الفرج*
🔸🔹🔸🔹🔸
➖➖➖➖➖
@bonyadsari
🔹🔸🔹🔸🔹
#درسنامـــــه_مهدویٺ
ادامه مبحــــــث قبلــــــــــي
6 .پافشاري بر اقتباس اسلام از تعاليم يهود و نصاري و قوانين رومي.
👈🏻 7 . استفاده افراطگرايانه از ابزار عقل در تحليلهاي تاريخي و تلاش براي شناخت فرهنگ و تمدن اسلامي از راه لغت شناسي زبان و سنجش
تاريخي تمدنها و اديان.
🍂🌸🍂 8
. برجسته نمايي مسائل اختلافي درون ديني و عدم آشنايي با مباني عقيدتي شيعه و سني به گونهاي که در بعضي موارد بر اساس انديشه يک مذهب خاص از مذاهب اسلامي، اظهار نظر ميکنند و آن را درباره ديگر مذاهب تعميم ميدهند؛ اين موضوع که در ميان دايرةالمعارف نويسان مشهود است، موجب پارهاي آراء سست شده است.
۹ . افزون بر موارد ذکر شده، گاهي ديده شده که مستشرق، هدفي غير از اسلام پژوهي داشته و از همان ابتدا به انگيزه سياسي و يا اهداف تبشيري و استعماري، به اين کار اقدام کرده و يا اين که شخصا وابسته به مذهب و انديشهاي بوده که مخالفت با اسلام را از همان ابتدا، در پي داشته است
ادامه دارد....
📘منبــــــــــــــــــــع:
📚برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان
🔹🔸🔹🔸🔹
===========
@bonyadsari
🔶🔹🔶
🔶🔹
🔶
#پرسمان_مهدوی
✍تعداد امامان و امر امامت به ویژه مهدویت، در روايات چگونه مطرح شده است؟
💢روايات متعددي در منابع معتبر وجود دارد که طبق آنها از پيامبر(ص) دربارة تعداد امامان آمده است: خلفا و امامان پس از من دوازده نفرند. شيخ طوسي 25 روایت از منابع شيعه و سني برای اثبات این مطلب در کتاب الغیبة ميآورد. اسود بن سعيد همداني نیز نقل میکند: شنيدم جابر بن سمره ميگفت كه شنيدم رسول خدا ميگفت: «بعد از من، دوازده خليفه و امام، خواهد بود که همه از قريش هستند». وقتي حضرت محمد(ص) به خانه برگشت، قريش پيش او آمده، گفتند: «پس از آن، چه خواهد شد؟» فرمود:
🔰 «سپس هرج و مرج خواهد بود». در حدیث دیگری از جابر بن عبد الله انصاری آمده است: محضر حضرت فاطمه زهرا مشرف شدم. مقابلش لوحي بود که نامهاي جانشينان پيامبر(ص) ديده ميشد. شمردم، دوازده اسم بود و آخرين آنان قائم بود. سه اسم از آنها محمد و چهار اسم آنها علي بود. بر اين اساس میتوان گفت فقط شيعة اماميه، توفیق درك مفهوم این گونه احادیث را داشتهاند و در شناختن تعداد خلفاي بعد از رسول(ص) به فهمي صحيح نائل شدهاند. آيت الله مکارم شيرازي در اين باره مينويسد:
🔆اين احاديث که در بعضي، عزت اسلام را در گروِ دوازده خليفه و در بعضي ديگر، بقاء و حيات دين را تا قيامت، در گرو آن دانسته و همه را از قريش و در بعضي، همه را از بني هاشم معرفي کرده، بر هيچ مذهبي از مذاهب اسلامي، جز مذهب شيعه، تطبيق نميکند؛ چرا که توجيه آن، طبق اعتقاد اهل تشيع کاملاً روشن است؛ در حالي که علماي اهل سنت در توجيه آن، گرفتار بن بست شديدي شدهاند. آيا منظور، خلفاي چهارگانه نخستين، به اضافه خلفاي بني اميه و بني عباس ميباشد؟ در حاليکه ميدانيم، نه تعداد خلفاي نخستين دوازده نفر بوده، نه به انضمام بني اميه و نه بني عباس. اين عدد دوازده، با هيچ حسابي تطبيق نميکند. به علاوه ميان خلفاي بني اميه، کساني مثل «يزيد» و در ميان بني عباس، کساني همچون «منصور دوانيقي» و «هارون الرشيد»، بودند که در ظلم و استکبار و جنايت اينها، احدي ترديد ندارد و ممکن نيست آنها به عنوان خلفاي پيامبر و مايه عزت و سربلندي اسلام محسوب شوند! هر قدر معيارها را نيز ساده فرض کنيم، باز آنها قطعاً بيرونند. از اينها که بگذريم، عدد دوازده را، در هيچ مورد جز ائمه دوازده گانه شيعه نمييابيم.
📚 آفتاب مهر
🔸🔹🔸🔹🔸
==========
@bonyadsari