eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
908 ویدیو
221 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 44 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المس
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 4⃣4⃣ 📚درس هایی که می توانیم از زیارت عاشورا بگیریم: 5⃣2⃣- الگونمایی ⚠️یکی از مهمترین روش های تربیت دینی، روش الگونمایی و ایجاد انگیزه برای تبعیت از الگوهای آسمانی🔅 است، که قرآن از آن بهره برده و در همین راستا نبی اکرم (ص)، حضرت ابراهیم و پیروان راستین آنها را به عنوان الگو معرفی کرده است. ✅شما می بینید که پیامبر بزرگوار الگوی احسن معرفی شده است. حضرت ابراهیم الگوی فضای توحید محوری، مبارزه با شرک معرفی شده است. حضرت یوسف به عنوان الگوی انسان هایی که بخواهند حیا و عفت داشته باشند. یعنی در همه ی مسائل انسان می تواند الگوهایی را برای خودش داشته باشد و براساس آن الگوی خودش حرکت کند.👉 📘در زیارت عاشورا با استفاده از روش الگونمایی و طرح چهره و اسوه ی بزرگ انسانیت یعنی امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان راه تأسی و اقتداء به عموم خلق نشان داده می شود، که ‼️عجیب است انسان اینجا در همه ی مسائل می‌بیند امام حسین شخصیت هایی را در کربلا آورده از پیرغلام گرفته، حبیب بن مظاهر گرفته تا حضرت علی اصغر🍁 👌یعنی عملا این نگاه برای انسان ها وجود دارد که در برابر کفر و در برابر ظلم ظالمین باید انسان هر آنچه که در توان دارد بیاورد، و اینجاست که یک پا عقب نکشید و تا مقام شهادت خودش را نزدیک کرد و به آن مقام عظمی هم رسیده است ولی دست از 🤝بیعت با مسائل الهی و خدایی نکشیده و حاضر نشد با ظلم و تباهی و انسان های فاسد بیعت کند. لذا در فضایی که‌ ایجاد شده آدم‌ هایی هم که در کنار اباعبدالله الحسین (ع) بودند همه‌ ی آنها اهل تسلیم در برابر امام بودند، همه‌ ی آنها 👥 وفادار به امام بودند، همه‌ ی آنها اهل تصدیق بودند و همه ‌ی آنها هم در مسیری قرار گرفتند که هرچه که در توان داشتند، خدمت امام خودشان عرضه کردند. ⚠️ما هم باید امام حسین و یاران امام حسین (ع) را با تکیه بر جریان واقعه ی عاشورا و زیارت عاشورا الگوی خودمان قرار بدهیم. باید توجه ما این باشد که برای مسیر الهی سنگ تمام بگذاریم، در کارهایمان سمبل نکنیم. برای وفاداری از امام خودمان باید حرکتی انجام بدهیم، کاری انجام بدهیم. 🔹در دوران امروزی فقط ❌ننشینیم ذکر و دعا و مناجات بگوییم. ذکر و دعا و مناجات بخشی از کار است. بخشی از کار را باید جهاد بکنیم، جهاد با نفس! خودمان را بسازیم. جهاد با مال! موقوفاتی برای امام زمان (ع)✨ در جامعه به یادگار بگذاریم و فرهنگ مهدویت را در مسیری قرار بدهیم که مسیر درست باشد. همنوعان خودمان را کمک کنیم. حسن خُلق داشته باشیم و در فضای معرفت🌾 به امام هم خودمان و هم جامعه را رشد بدهیم. محبت به امام زمان را در جامعه ارتقاء بدهیم و روحیه ی اطاعت پذیری از امام را برای خودمان با اطاعت از ولی فقیه نشان بدهیم و مرحله بعدی فعالیت در مسیرِ در حمایت از امام زمان (ع) است. 👌لذا باید سنگ تمام بگذاریم و بتوانیم آن فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) که اجرای عدالت، اجرای جامعه ی توحید محور بود ان شاءالله در جامعه ی امروزی به نحو احسن داشته باشیم. زیارت عاشورا عملا برای ما این منشور📄 را نوشته و تدوین کرده و این را باید جلوی راه خودمان بگذاریم تا بتوانیم روحیه ی اطاعت پذیری از امام و روحیه ی مبارزه با ظلم و فساد و تباهی را به نحو احسن یاد بگیریم. ان شاءالله که بتوانیم رهرو راه اهل بیت باشیم. ۴۴ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
🔹دوره آموزش مجازی غرب و مهدویت 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین استاد دهقانی (کارشناس تخصصی مهدویت) 🔸آیین نامه آموزشی: -عضویت در کانال «دیده بان ظهور» در پیام رسان ایتا @gtdidebanezohoor -🔊 ارسال فایل های تصویری و صوتی 1 بار در روز(مجموعا 10 فایل) 🔸زمان دوره: 13 مهرماه (به مدت 10 روز) 🔸آزمون: -انتهای دوره بصورت مجازی - پاسخ به ده سوال - ارسال پاسخ به صورت عدد ده رقمی به سامانه پیامکی 50002215478 🔸مزایای دوره -استفاده از اساتید مجرب و شاخص مهدویت -اعطای گواهی پایان دوره معتبر -پاسخگویی به شبهات و سوالات توسط کارشناسان تخصصی #معارف_مهدویت #آموزش_مجازی #غرب_و_مهدویت #امام_زمانی_شو @gtdidebanezohoor
ولی اللهی: در دومین جلسه هم‌اندیشی بنیاد مازندران با فعالان فضای مجازی در استان مازندران، در خصوص ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت در نهم ربیع الاول سال 1399در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های حداکثری بنیاد و فعالان فضای مجازی در استان مطالبی بیان شد. در ابتدای این جلسه به فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران در فضای مجازی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از جمله؛ تشکیل کانال‌های پرسش و پاسخ مهدویت، بیان سلسله مباحث اخلاقی، تشکیل پویش من مهدوی‌ام و غیره اشاره شد. گفتی است در ادامه این جلسه در خصوص برنامه‌های نهم ربیع الاول بحث و تبادل نظر انجام گرفت و برنامه‌های تدوین شده توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران به فعالان فضای مجازی حاضر در جلسه ابلاغ شد تا این برنامه منسجم و با محتوا برگزار شود. در ادامه هر کدام از اعضا در خصوص توانایی‌ها و فعالیت‌های خود اعلام آمادگی کردند از جمله آقای حسینی از صدا و سیمای مرکز مازندران اعلام کرد که بنیاد مهدویت محتوا برنامه‌ها را تامین کند و صدا سیما آن را تولید و تبدیل به برنامه و موشن‌گرافی می‌کند. در ادامه آقای نوری از سپاه کربلای مازندران برای پخش همه اخبار و مطالب مهدوی در سایت.ها و فضای مجازی اعلام آمادگی کرد که بالغ بر چند هزار نفر عضو و دنبال‌کننده دارد و همچنین خواستار مطالب مهدویت از بنیاد جهت تنظیم موشن‌گرافی شد. ناگفته نماند آقای سیفی اذعان داشت که از سازمان سراج با داشتن استودیو تولید، آماده تولید مباحث‌های مهدوی به صورت فایل‌های صوتی، موشن گرافی و نشر آن است. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای یزدانی اعلام کرد؛ حاضر به نشر مباحث مهدویت در سایت‌های دانشگاه برای دانشجویان و اساتید است، همچنین آقای سفیدگر از مهدیه استان اعلام آمادگی برای تهیه پادکست و موشن گرافی را اعلام کرد. در ادامه آقای معافی از کمیته امداد خواستار تشکیل سه کمیته بود، کمیته محتوا ، کمیته فنی و شناسایی، کمیته رسانه تا به‌صورت تخصصی در زمینه مهدویت کار شود @bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📝🌸📝🌸📝🌸 📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و ا
📝🌸📝🌸📝🌸 📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و اوصاف منتظران ) 4️⃣2️⃣ قسمت بیست و چهارم * تقدیر و سپاس ❇️ رشد علمی ، اجتماعی و معنوی افراد ، اغلب در سایه تشویق بوده است . 🔴 امیرالمومنان (ع) در توصیه به مالک اشتر ، میفرماید : « لا یکونَنَّ المُحسِنُ وَ المُسییُ عِندکَ بِمنَزَلَةٍ سواءِ ... » : نیکوکار و بدکار در پیش تو یکسان نباشند ، چرا که این کار ، بی رغبتی نیکوکاران در امر نیکوکاری را سبب میشود و بدکاران را به بدی ورزیده تر میکند . ( نهج البلاغه ، نامه 53 ) ❇️ حتّی میتوان از راه نکوداشت و تقدیر از خوبان ، افراد بد را از کارهای زشتشان بازداشت . سپاس از یک دانش آموز درس خوان و زرنگ ، میتواند بر دانش آموزان تنبل و بازی گوش هم اثر بگذارد و آنان را به تحصیل جدّی وادار کند . 🔴 امیرالمومنان (ع) میفرماید : « اُزجُرِ المُسیَ بِثَوابِ المُحسِنِ » : با پاداش دادن به نیکوکار ، فرد بدکار را از کارش بازدار . ( نهج البلاغه ، حکمت 168 ) 🔹ادامه دارد ... 📝🌸📝🌸📝🌸 @bonyadsari
0033.MP3
5.78M
💠 سلسله جلسات 45 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 5⃣4⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 45 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المس
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 5⃣4⃣ 🔴عرفان در زیارت عاشورا 🔹عرفان به معنای معرفت عمیق نسبت به خداوند است. انسانهای کامل حقایق و اسرار عالم را تلاش می کنند به نحو احسن انجام بدهند تا بتوانند خودشان را به خدا نزدیک بکنند. عرفان به معنای شناخت عالم ملکوت و فرا رفتن از عالم جسمانی و روحانی شدن و بلکه روح شدن هست در زندگی.🕊 عرفان به معنای ذوب شدن در خداست، 👌یعنی عملا انسان آن مقام ادب و احترام را نسبت به امام زمان خودش باید در هر دورانی داشته باشد تا به والاترین درجاتی که امام رسیده آن 🌟مقام قرب الهی، انسان بتواند خودش را به امام نزدیک کند تا از جامعه ای که نسبت به او با حجت خدا و ولی خدا خودش را مقایسه کند. یعنی خودش را به امام خودش نزدیک کند تا بتواند معرفت به خدا را از او کسب بکند. چون او خلیفه خدا روی زمین است.‌ 🚩پرچم دار قافله ی عرفان ″ثاراللهی، ابا عبداللهی، وَجيهاً عِنْدَ اللهِ″ را باید طی بکند. علاوه بر آن هزاران هزار ره گم کرده را به سوی حق و سر منزل مقصود خودش رهنمون می کند. لذا باید توجه داشته باشد که در مسیر نگاه ✨معنویت و عرفان واقعی امام باید سرلوحه کارهای او قرار بگیرد. ◀️برخی از مظاهر عرفان در زیارت عاشورا👇 🔹سلام دادن زائر به امام حسین (ع) به نیابت از خدای تبارک و تعالی «عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ». 🔸درخواست مقام عنداللهی و وجیها عنداللهی از خدا در این زیارت بسیار با عظمت «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ..». 🔹رسیدن به مقام‌ قرب الهی و اهل بیت علیهم السلام به واسطه ی توسل به سیدالشهداء «اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلی اللَّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ وَ اِلی امیرِالْمُؤْمِنینَ وَ اِلی فاطِمَةَ وَ اِلَی الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ وَ بِالْبَراَّئَةِ.. مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ». 🔸رسیدن به مقام‌ بهره مندی از درود و رحمت و مغفرت الهی در مقام زیارت سیدالشهداء «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامی هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ». 🔹درخواست بالاترین مقام در پیشگاه خدا برای خود «اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ». 🔸درخواست مقام معیت با اهل بیت در دنیا و آخرت «اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ». 🔹درخواست میل به مقام عنداللهی «مَعَ الْحُسَیْنِ» در بهشت، در ذکر سجده زیارت عاشورا به آن اشاره دارد «وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ» 🔸نائل آمدن به مقام خاکساری در برابر خدا و فنا فی الله در پایان زیارت عاشورا و آن هم حالت بسیار معنوی سجده است. 👌ان شاءالله که به مقام معرفت عمیق و آن حقیقت اصلی معرفت به امام و خدای تبارک و تعالی در زندگی برسیم. ۴۵ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @bonyadsari
📝💠📝💠📝💠📝 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت 4⃣8⃣قسمت هشتاد و چهارم 🔆امام صادق (ع) می فرمایند؛ ریا کردن در حقیقت نوعی شرک هست. (شرک مخفی) چون کار را برای غیر خدا انجام داده و کسی را برای خدا شریک❌ گرفته است. 👈نکته: ⁉️آیا ما هر کاری که انجام بدهیم و مردم از کار ما تعریف کنند و ما خوشحال شویم، بحث ریا می شود؟ ✅چند حالت دارد👇👇 1⃣- حالتی است که شما کار را برای غیر خدا، یعنی به قصد ریا انجام می دهید. این مشخص است مردم می شنوند و خوشحالی می کنند و شما هم خوشحالی می کنید، این ریا می شود. چون نیت از اول برای ریا بود. 2⃣- شما کار را برای رضای خدا انجام می دهید، اما دوست دارید مردم بشنوند و به گوش مردم برسد و یک خوشحالی هم در دل خودت ایجاد شود که من فلان کار خیر را کردم و مردم هم فهمیدن. این ریا و گناه نیست چون هدف رضای خداست ولی خُب، یک مقدار ارزش کار را پایین می آورد. 3⃣- حالت سوم حالتی است که انسان کار را برای رضای خدا انجام می دهد دلش هم نمی خواهد تا مردم متوجه بشوند که این کار خیر را انجام داده است‌. مثلا جهیزیه فلان دختری را فراهم کرده، دوست ندارد مردم بفهمند و می خواهد که مخفی باشد. ولی بلاخره مردم فهمیدند و طرف هم در دلش کمی خوشحال شد این هم اشکالی ندارد. چون هدف خدا بوده. 4⃣- حالتی است که از تمام حالات بهتر است و عرفا و بزرگان چنین حالاتی داشتند، در این حالت شما کار را برای رضای خدا انجام می دهید و به هیچ وجه هم دوست ندارید که مردم بفهمند، وقتی هم متوجه شدید مردم فهمیدند، ناراحت می شوید که چرا مردم فهمیدند! کاش نمی‌فهمیدند! این حالت را می گویند خیلی حالت کمال و حالت عالی هست. یعنی این حد اعلایی است که انسان در کارها اخلاص داشته باشد، یعنی کار را برای رضای خدا انجام دهد. ✌️حالت دوم را عرفا می گویند لبه ی پرتگاه است، یعنی برای رضای خدا هست اما دوست دارد مردم بفهمند فلان کار را کرده است. در واقع لبه ی پرتگاه هست، یک ذره نیتش چپ و راست شود در دام ریا می افتد.⚠️ 💢گاهاً ما کاری را مستمر انجام می دهیم شاید شک پیش بیاید که کارم ریا هست یانه⁉️ نشانه اش این است اگر مردم فهمیدند ما آن کار را ادامه می دهیم اما اگر مردم نفهمیدن آن کار را ترک می کنیم این نشانه ی ریاکار است.❌ 👌یعنی یک کار خیر را شما انجام می ‌دهید به قصد اینکه مردم بفهمند وقتی مردم فهمیدند شما کار را بیشتر می کنید تا بیشتر تشویق کنند. اما یک کار خیری را انجام می دهید که مردم نمی فهمند، می‌گویید وقتی مردم نمی فهمند چرا انجامش بدهم، بی خیال می شوید و کار را ترک می کنید. این نشانه ی آدم ریاکار است.❌ ✅ولی آدم مخلص چه مردم بفهمند، چه نفهمند، کار خودش را انجام می دهد. 🔹ادامه دارد ... 📝💠📝💠📝 ============ @bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📝🌸📝🌸📝🌸 📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و ا
📝🌸📝🌸📝🌸 📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و اوصاف منتظران ) 5️⃣2️⃣ قسمت بیست و پنجم * نقد پذیری ❇️ به همان اندازه که عیب جویی از دیگران ناپسند است ، تقدیر و تذکر و ارشاد ، به قصد اصلاح و با هدف کاستن از نارسایی ها و عیب ها خوب است و یک وظیفه است . 🔴 امیرالمومنان (ع) فرمود : « لِیَکُن اَحَب النّاسِ إلیکَ المُشفقُ النّاصِحُ » : نصیحت کننده خیرخواه و مشفق ، محبوب ترین مردم در نظرت باشد . ( غررالحکم ، حدیث 7386 ) 🔴 این حدیث امام صادق (ع) بسیار مشهور است که : « محبوب ترین برادرانم پیش من ، کسی است که عیب مرا به عنوان هدیه به من بگوید » . ( تحف العقول ، ص 366 ) ❇️پذیرش نقد ، هم شجاعت میخواهد ، هم رها بودن از خودخواهی و حبّ نفس ؛ 💯البته نصیحت کننده و منتقد ، باید خود را از حسد ، کینه توزی ، تخریب شخصیت و تحقیر و توهین پاک سازد و تذکرش از روی انصاف و به قصد اصلاح و از روی خیر خواهی باشد ، تا طرف مقابل هم پذیرا باشد . 🔹ادامه دارد ... 📝🌸📝🌸📝🌸 @bonyadsari