📷حلال مشکلات
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/ بخش اول
🔹مردم كوشش كنند كه وكلاى صالح متديّن در مجلس بفرستند. تمام گرفتاريها و تمام چيزهايى كه بر خلاف موازين عمل مىشود آنجا حل مىشود. ديگر نه دولت مىتواند خودش يك كارى بكند، يك برنامهاى بدهد، تا يك وقت خلاف باشد، و اگر چنانچه ان شاء اللَّه آنهايى هم كه در مجلس مىروند- مردم [متدين-] ان شاء اللَّه اميدوارم همين طور هم بشود، براى اينكه مملكت ما همه متديناند اكثراً و وكيل متدين تعيين مىكنند- وقتى بنا شد وكلا متدين باشند و مقيَّد به احكام شرع باشند كه ان شاء اللَّه هستند- آن وقت اين مسائل همهاش حل مىشود. (صحيفه امام، ج9، ص: 357)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷انتخابت نمایندگان متعهد به اسلام
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/ بخش دوم
🔹يك كلمهاى كه در اين موقع لازم است به آن توجه بشود قضيه انتخابات است. اين قدم آخرى است كه ملت ما بايد با شايستگى هر چه تمامتر اين قدم را بردارند. و توجه داشته باشند كه دورههاى سابق كه دوره طاغوت بود، براى انتخابات در عين حال كه انتخاباتى در كار نبود، لكن كارهاى طاغوتى انجام مىگرفت. و حالا بايد همه آقايان متوجه باشند كه دولت اسلامى است. جمهورى اسلامى است و مجلس، مجلس اسلامى است. و بايد اخلاق همه در انتخابات، همه اخلاق اسلامى باشد. و افرادى را انتخاب كنيد كه متعهد به اسلام، شرقى و غربى نباشند. بر صراط مستقيم انسانيت و اسلاميت باشند. (صحيفه امام، ج12، ص: 169)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مردم امید نهضت اسلامی
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/ بخش سوم
🔹عزيزان من! كه اميد نهضت اسلامى به شماست، در روز تعيين سرنوشت كشور بپاخيزيد، و به صندوقها هجوم آوريد و آراى خود را در آنها بريزيد، و با كمال آرامش و مراعات كامل اخلاق انسانى- اسلامى، اين امر مشروع را انجام دهيد. (صحيفه امام، ج12، ص: 178)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷ترس از تبلیغات منافقین
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/ بخش چهارم
🔹خوف آن دارم كه تبليغات براى اشخاص كه به اسلام و جمهورى اسلامى اعتقاد ندارند و اعمال و گفتار آنان در اين يك سال شاهد آن است، و اكنون براى راه پيدا كردن به مجلس و براى كارشكنى و جنجال در محيط مقدس مجلس شوراى اسلامى، خود را هوادار اسلام و مسلمانان جا مىزنند، در قشرى از ملت و جوانان پاكدل تأثير كند و آراى مقدس خود را به كسانى دهند كه به نفع اجانب، با اسلام و جمهورى اسلامى مخالفت اساسى دارند. (صحيفه امام، ج12، ص: 179)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مسئولیت سنگین مردم
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/ بخش پنجم
🔹همه بايد بدانند كه امروز هيچ قدرتى نيست كه بتواند يك وكيل[نماینده مجلس] را تحميل كند. از رئيس جمهور گرفته تا ارتش، تا شهربانى، ژاندارمرى، خانها هم كه ديگر چيزى از آنها باقى نمانده است. و اشراف و اعيان هم همين طور. متنفذينى هم نداريم.
🔸هيچ كس الآن در ايران، هيچ مقامى در ايران نيست كه قدرت اين را داشته باشد كه يك وكيل تحميل كند. بنا بر اين، امروز مسئوليت به عهده ملت است. ملت اگر كنار بنشينند، اشخاص مؤمن، اشخاص متعهد كنار بنشينند، و اشخاصى كه نقشه كشيدهاند براى اين مملكت از چپ و راست، آنها وارد بشوند در مجلس، تمام مسئوليت به عهده ملت است. هر قدمى كه بر ضد اسلام بردارند، در نامه اعمال ملت نوشته مىشود. هر كارى كه انجام بدهند مسئوليتش متوجه ملت است. (صحيفه امام، ج12، ص: 182)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مسئولیت بزرگ ما
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش ششم
🔹امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمين در ايران و سرنوشت كشور ما به دست ملت است. و اگر مسامحه كنند در اين امر، اهمال كنند، نروند و رأى ندهند، مسئوليت متوجه خود آنهاست عيناً. و اگر بروند و در تشخيص مسامحه كنند و اشخاص متعهد مسلم، كسانى كه براى كشور و براى اهالى كشور ارج قائل هستند، كسانى كه نمىخواهند زمام امور كشور ما به دست چپ بيفتد يا به دست راست بيفتد، اين اشخاص را چنانچه تعيين كنند، به تكليف خودشان عمل كردهاند. و چنانچه مسامحه در اين امر كنند و آنها پيش ببرند، آنهايى كه مىخواهند ما را به زنجير چپ و راست بپيوندند و ما را اسير كنند در دست قدرتهاى بزرگ، اگر آنها پيش ببرند و شما ساكت باشيد، تمام مسئوليت متوجه شماست. امروز مسئوليت بزرگى به عهده همه ماست. (صحيفه امام، ج12، ص: 183)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷انتخاب بدون تسامح
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش هفتم
🔹فردا در پيشگاه خداى تبارك و تعالى، از ما سؤال خواهد شد. من عرض مىكنم در آنجا كه من به ملت، مصالح و مفاسد را گفتم. من گفتم به اينكه اگر شما مسامحه كنيد، آنهايى كه مىخواهند شما را به بند بكشند، آنهايى كه با اسلام مخالفند، آنهايى كه با جمهورى اسلام از اول تا حالا مخالفت كردهاند، اينها خواهند پيش برد. و اگر خداى نخواسته، آنها پيش ببرند و مملكت ما باز برگردد به حالى كه سابق بود، يا به دست چپيها بيفتد، يا به دست راستيها بيفتد، تمام مسئوليتش به عهده شماست. امروز مثل زمان سابق نيست. مثل زمان رژيم سابق نيست. رژيم سابق شما نمىتوانستيد. قدرت نداشتيد. امروز قدرت داريد براى اينكه حفظ كنيد حيثيت اسلام را و حفظ كنيد مصالح كشور را و حفظ كنيد استقلال خودتان را و حفظ كنيد آزادى خودتان را. اگر مسامحه كنيد، مسئول هستيد پيش خداى تبارك و تعالى. اگر نرويد و رأى ندهيد و آنها كه جديت دارند به اينكه وارد بشوند در مجلس و به هم بزنند اوضاع ايران را، آنها خداى نخواسته بروند، مسئوليتش به عهده شماست مستقيماً. مسئوليتْ همه طبقات دارند. (صحيفه امام، ج12، ص: 183)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷معرفی نماینده وظیفه روحانیون متعهد و متدینین
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش هشتم
🔹كسانى را انتخاب كنند كه صد در صد مسلمان و معتقد به احكام اسلام و متعهد به اجراى احكام اسلام و مخالف با مكتبهاى انحرافى و معتقد به جمهورى اسلامى باشند.شناخت اين اشخاص يا با آشنايى به اعمال و رفتار آنان از زمان رژيم طاغوت تا كنون است و يا به معرفى روحانيون متعهد در شهرستانها يا اشخاص متدين موجه كه گرايش به چپ و راست يا دستهاى نداشته باشند.(صحیفه امام ج12 ص279)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷جمعه امید
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش نهم
🔹اميد است ملت مسلمان ايران در اين امر حياتى كه سرنوشت جامعه به آن مرتبط است شركت كنند و روز جمعه همه قشرها زن و مرد بپاخيزند و به سوى صندوقها بروند و رأى خود را بدهند.(صحیفه امام ج12 ص279)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷ورود به مجلس بدون خرده حساب
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش دهم
🔹اغراض شخصيه را بايد همه ما كنار بگذاريم. فرضاً كه من با شما خداى نخواسته، يك حساب و خرده دارم، اين در مجلس نبايد، در مجلسى كه مجلس اسلامى است نبايد اين خرده حسابها را آنجا به آن رسيد. مجلس شوراى اسلامى در يك محفظه سربسته نيست كه اگر خداى نخواسته انحرافى در آن پيدا شد همان اجزاى خود مجلس بفهمند، اين سرباز است و راديو و تلويزيون اين را منتشر مىكند، همه ايران مىبينند و مىشنوند، و خارج از ايران هم تا آنجايى كه موج اينها مىرود، آنها هم مىشنوند و مىفهمند كه چه شده است. اگر بنا باشد كه خداى نخواسته از اول صف آرايى بشود براى جنگ اعصاب، و آن مجالسى كه در زمان طاغوت بود، آن مجالس، باز محتوايش تكرار بشود، اين مجلس اسلامى نيست، و آقايان به وظيفه شرعى و الهى خودشان عمل نكردهاند. (صحيفه امام، ج12، ص: 345)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷کنار گذاشتن نفسانیات
✳️انتخابات مجلس از نگاه امام/بخش یازدهم
🔹من اميدوارم كه آقايان بدون اينكه جهات نفسيت را در نظر داشته باشند، و بدون اينكه اغراض خودشان را و مخالفتهاى شخصى كه با اشخاص دارند در نظر داشته باشند، به آن چيزى كه وكيل او، به آن چيزى كه در آن چيز وكيل هستند، انديشه كنند و مباحثه كنند و شور كنند.
🔸شورى كه در محيطى واقع شد كه اسلامى است و اخلاق اسلامى است منتهى به جنگ نمىشود، منتهى به آن مسائلى كه در آن مجلسها و بعضى از آن مجلسها واقع مىشد كه انصافاً شرم آور است نمىشود. بايد همان طورى كه تا حالا تحولات زيادى پيدا شده است در اين ملت، شما كه وكيل از جانب ملت هستيد، و عصاره فضايل ملت هستيد، بايد در آنجا همان معنايى كه مأمور او شديد از طرف ملت، همان معانى باشد. ملت يك ملت اسلامى است و اسلام را مىخواهد و احكام اسلام را مىخواهد. شما وكيل نيستيد كه برويد آنجا بنشينيد و حسابهايى كه خودتان با هم داريد صاف كنيد. اگر يك همچو كارى بشود، اين انحراف است و غصب است آن محل براى شما. (صحيفه امام، ج12، ص: 346)
🔹🔹🔹
ww.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️انتخابات تشریفاتی پهلوی
«امروز؛ روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. روزی که بار دیگر مردم در صحنه آمدند و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان دادند.
این انتخاب حق مردم ایران بود که البته توسط رژیم پهلوی در نظر گرفته نمیشد و دیکتاتوری پهلوی انتخابی برای مردم ایران قائل نبود. البته برای حفظ وجهه و آبروی نداشتهاش انتخاباتی صوری را برگزار کرد که بازخوانی آن تفاوتهای اساسی رژیم طاغوت با نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردمسالاری دینی را مشخص میکند.
🔹شب ششم بهمن 1341 ماشينهاى دولتى در خيابانها راه افتادند و با بلندگو از مردم مى خواستند كه فردا براى رأى دادن به لوايح پيشنهادى شاه بسيج شوند و رأى موافق به صندوقها بريزند!
🔸ليكن روز ششم بهمن على رغم تبليغات و فعاليتهاى شبانه روزى دستگاه تبليغاتى رژيم شاه در مشهد و تهديد و تطميع هاى مزوّرانه، مردم از خانه هاى خود خارج نشدند و شهر در سكوتى خشم آلود فرو رفته بود. بازار تعطيل، مغازه ها بسته،خيابانها و كوچه ها خلوت و رفت و آمد محدود بود.
🔹شهر مشهد گذشته از آنكه پرجمعيت است، شهرى زوارى و سراسر سال شلوغ و پر از مسافر و زوار مى باشد. با اين وجود آن روز خلوت بودن شهر كاملاً به چشم مى خورد. شهر مشهد عملاً حكومت نظامى شده و در سكوتى وحشت زا خفته بود! محل صندوقهاى آرا خلوت بود و كمتر كسى براى رأى دادن مراجعه مى كرد. مأموران «ساواك» اگر عابرى را مى يافتند مجبور مى كردند به پاى صندوق برود و رأى موافق بدهد. و اگر كسى براى دادن رأى، خود به پاى صندوق مى رفت، آنقدر مورد تحقيق و بازجويى قرار مى گرفت كه جرأت نمى كرد رأى مخالف بدهد و در صورتى كه مى خواست رأى مخالف بدهد، رسماً مورد تهديد قرار مى گرفت.»(نهضت امام خمینی،ج۱، ص۱۷۶)
🔹🔹🔹
ww.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️رضاخانِ غاصب و رهروان مفلوک امروز او
🔻به مناسبت سوم اسفند؛ سالروز کودتای ننگین 1299
🔹سوم اسفند 1299 یکی از سیاهترین روزهای تاریخ ایران بود. روزی که رضاخان میرپنج به کمک اربابان خارجی کودتایی را رقم زد که تا حدود 5 دهه بعد سرنوشت کشور را به تاریکی کشاند.
🔸یکی از ویژگیهای رضاخان پهلوی؛ قلدری وی در تصاحب املاک و اموال مردم بود. تاریخ پر است از این تصرفات زورگویانه و غاصبانه که از قضا در گفتار نزدیکان پهلوی نیز منعکس شده است:
🔹سردار سپه در طول سلطنتش تمام املاک در غرب شمال را به زور سر نیزه به نام خود کرد. پس از سقوط او مدتها روزنامهها و مجلات کشور پر بود از نمونههایی از غصب اموال مردم توسط رضاخان البته گاهی پول مختصری هم به عنوان بهای آن میداد که املاک را به منطقههای مختلف تقسیم کرد و در هر منطقه یک افسر گمارد و کل املاک او را سرلشکر کریم آقاخان بوذر جمهری اداره میکرد. در سال ۱۳۱۹ یک سال قبل از رفتن رضاخان از ایران صورتحساب عایدی خالص سالیانه املاک پهلوی ۶۲ میلیون تومان بود که همه اینها را به محمدرضا منتقل کردو سایر اولادان وی بی نصیب ماندند(فردوست، حسین، مجله خواندنیها، ۲۰ مرداد، ۱۳۲۴، شماره ۵۱ )
🔸رویه رضاشاه این بود که هر ملکی را که به اصطلاح میخرید، یعنی چند تومانی اسماً میپرداخت تا صورت ظاهر قانونی داشته باشد و املاکی را که متصرف میشد، اداره ثبت اسناد موظف بود سند مالکیت آن ملک یا املاک را فوراً در جلد محمل صادر و تهیه کند و به نماینده او تحویل دهد. سپس رضاشاه پس از بازدید ملک میگفت: «ملک من نباید آماده باشد و مثلا راه داشته باشد.» فوراً وزارت راه مکلف بود، مجاناً راه بسازد. وزارت کشاورزی تراکتورها و ماشینهای کشاورزی را مجاناً به کاراندازد، پست و تلگراف دایر شود و در نتیجه همه و همه به خرج دولت پایان یابد (علایی، امیر، شمس الدین، شکوفایی دیکتاتوری، تهران، نشر مولف، ۱۳۶۱، ص۱۵۶)
✳️پینوشت:
تلاقی یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردمسالاری نظام اسلامی؛ با سالروز کودتای ننگین رضاخان میرپنج دو نکته جالب و درسآموز داشت:
1. 99 سال پیش کشور ما به دست یک کودتاچی بیسواد افتاد و امروز مردم به دست خود سرنوشتشان را بار دیگر رقم زدند و این چیزی نیست جز ثمره انقلاب اسلامی ملت ایران.
2. مجلس دوره گذشته برخی از نمایندگان غربزده و واداده را به خود دید که همچون رضاخان وابسته به غرب بودند و از دستاندازی به بیتالمال ابایی نداشتند. امروز به برکت نظام مستحکم اسلامی و انتخاب شایسته ملت بسیاری از آن نمایندگان به جایگاه مجلس راه پیدا نکردند و این عبرتی است برای همگان که بدانند ملت ایران ملتِ عزت است و نظام اسلامی شخصیتهای فاسد و مفسد را هرگز به مناصب حساس راه نخواهد داد.
🔹🔹🔹
ww.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷سلام بر حماسهسازان همیشه جاوید
✳️بازخوانی منشور روحانیت؛ به مناسبت سالروز صدور/1
🔹سلام بر حماسهسازان هميشه جاويد روحانيت كه رساله علميه و عمليه خود را به دم شهادت و مركب خون نوشتهاند و بر منبر هدايت و وعظ و خطابه ناس از شمع حياتشان گوهر شبچراغ ساختهاند. افتخار و آفرين بر شهداى حوزه و روحانيت كه در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بريدند و عقال (رشته و ریسمان) تمنيات دنيا را از پاى حقيقت علم برگرفتند و سبكبالان به ميهمانى عرشيان رفتند و در مجمع ملكوتيان شعر حضور سرودهاند. (صحیفه ج21 ص273)
#منشورخوانی
#حوزه_علمیه
🔹🔹🔹
ww.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷حوزههای علمیه؛ مهمترین پایگاه محکم اسلام
✳️بازخوانی منشور روحانیت؛ به مناسبت سالروز صدور/2
🔹ترديدى نيست كه حوزههاى علميه و علماى متعهد در طول تاريخ اسلام و تشيع مهمترين پايگاه محكم اسلام در برابر حملات و انحرافات و كجرويها بودهاند. علماى بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش نمودهاند تا مسائل حلال و حرام الهى را بدون دخل و تصرف ترويج نمايند.
اگر فقهاى عزيز نبودند، معلوم نبود امروز چه علومى به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بيت- عليهم السلام- به خورد تودهها داده بودند. (صحیفه ج21 ص274)
#منشورخوانی
#حوزه_علمیه
🔹🔹🔹
ww.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بازنشر به مناسبت سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی قدس سره🔻
📷حفظ #شور_انقلابی وظیفه مسئولین عالی حوزه علمیه
«دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به #مبانی_اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها #حوزههای_علمیه است.
صیانت از #شور_انقلابی و طلاب جوان با توجه به آنچه امام راحل در اواخر حیات مبارکشان بیان فرمودند ( #منشور_روحانیت ) یک ضرورت است.»(مقام معظم رهبری 1398/11/14-دیدار با اعضای شورای عالی حوزههای علمیه)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📜نامهنگاری تاریخنگار انقلاب اسلامی به امام قدس سره؛ و پاسخ ایشان
🔹تاریخنگاران متعهد همواره مرزبانانی صادق برای حافظه تاریخی ملت بوده و هستند.
🔸دوران تحصیل؛ یکی از حساسترین مقاطع برای شکلگیری حافظه تاریخی است از این رو توجه و دقت کامل به محتوای کتب درسی وظیفه مسئولین آموزشی و البته تاریخپژوهان دغدغهمند است.
🔹از همین رو حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در تاریخ 4 اسفند1367 نامهای به محضر مبارک امام خمینی قدس سره الشریف نوشته و نسبت به وجود برخی تحریفات در کتب درسی آن زمان هشدارهایی را میدهنند.
◀️به مناسبت سالروز صدور این نامه؛ مطالب ایشان و همچنین پاسخ امام قدس سره الشریف را مرور میکنیم.
🔹نامه حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1132
🔸پاسخ امام خمینی قدس سره الشریف:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1133
#تاریخنگار_تحریفستیز
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📜متن نامه حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی به امام خمینی قدس سره
بسم اللَّه الرحمن الرحيم
🔹محضر مبارك مرجع عاليقدر جهان تشيع، رهبر كبير انقلاب اسلامى، حضرت آيت اللَّه العظمى #امام_خمينى- متّع اللَّه المسلمين بطول بقاء وجوده الشريف
🔸با اهداى سلام و لثم اناملكم الشريف، عطف به نامه مورخه 11 بهمن 67، معروض مىدارد، برداشتها و #تحليلهاى_ليبراليستى و ماترياليستى در بسيارى از كتابهاى تاريخى كه در پى پيروزى #انقلاب_اسلامى منتشر شده و مىشود، و نيز برخى نوشتههاى دور از حقيقت و تحريف شده در كتابهاى درسى مدارس و دانشگاهها در زمينه تاريخ، بشدت نگران كننده و رنجآور است. اين جانب ضمن پوزش از تصديع اوقات گرانبهاى آن امام عزيز، به نمونههايى از آن اشاره مىكنم:
🔹1- كتاب «تاريخ معاصر ايران»، كه براى دورههاى متوسطه #دبيرستانها تدوين شده است، درباره كشيده شدن مردم به #سفارت_انگلستان در پى نهضت مشروطه، كه بنا بر شواهد موجود با نقشه #فراماسونهاى_كافر و بيگانهپرستان از خدا بیخبر انجام گرفت، در ص 77 چنين مىنويسد:
« #بهبهانى از ميانه راه براى مردم پيغام فرستاد كه مىتوانند در #سفارت_انگلستان متحصن شوند. به اين ترتيب، در حدود بيست هزار نفر به باغ سفارت بيگانه پناه بردند و ....»
🔸اين اظهار نظر در كتاب درسى آموزش و پرورش نظام جمهورى اسلامى، با اين قاطعيت، در شرايطى صورت مىگيرد كه اساساً موضوع از ديد تاريخنويسان مورد اختلاف است؛ و #كسروى ضد اسلام در كتاب «تاريخ مشروطه»، ص 109، در اين باره آورده است:
«اين گمان هر گز نمىرود كه بهبهانى يا طباطبايى به پناهيدن مردم به سفارتخانه خرسندى دادهاند، و يا چنين گفتگويى در بودن ايشان مىرفته، چه ما خود ديديم كه آنان با چه سختیها و بيمها روبه بودند، و با اين همه از مسجد بيرون نيامدند. و سرانجام كه ناگزير شدند، روانه قم گرديدند. آن رفتار دليرانه و جانبازانه آنان كجا، و خرسندى به پناهيدن مردم به سفارتخانه يك دولت بيگانه كجا؟!»
🔹2- در كتاب «تحليلى از انقلاب اسلامى ايران» كه در سال 1364 براى برخى از #دانشگاهها منتشر شده است، در ص 21، چنين آمده است:
«در كشاكش اين مهاجرت، حادثه پناهندگى به سفارت انگلستان پيش مىآيد كه بهبهانى در انجام آن مؤثر بود.»
🔸شايان نگرش است كه نويسنده اين كتاب حدود يك سال پيش از انتشار آن، به همراه نويسنده كتاب «تاريخ معاصر ايران» با اين جانب ديدار كرد. در اين مجلس اين نويسنده در تأييد نظريه اين جانب، نويسنده كتاب «تاريخ معاصر ايران» را مورد نكوهش قرار داد كه چرا موضوعى را كه در ميان تاريخنگاران مورد اختلاف است به صورت حتمى و قاطعيت، آن هم در كتاب درسى دانشآموزان، منعكس كرده است. و آن نويسنده نيز به ظاهر به اشتباه خود اعتراف كرد، و قرار گذاشت كه آن را اصلاح كند. ليكن نه تنها تا به امروز اين نوشته در كتاب درسى دانشآموزان بدون كوچكترين تغييرى آورده شده است، بلكه در كتاب درسى دانشگاه نيز، چنانكه در بالا ملاحظه مىفرماييد، تكرار گرديده است؛ كه بازگوكننده غرض و سوء نيت مىباشد نه اشتباه.
🔹3- در كتاب «تحليلى از انقلاب اسلامى ايران» ماجراى #كاخ_مرمر و حمله به شاه را، كه از سوى سرباز پر شور و از جان گذشتهاى به نام « #رضا_شمسآبادى » انجام گرفت، حركتى كمونيستى وانمود كرده. در ص 95 چنين آورده است:
🔸 «شمسآبادى در ارتباط با يكى از گروههاى ماركسيستى- مائوئيستى فعاليت داشت. وى امكان ترور شاه را به گروه خود خبر داده بود، كه با عكس العمل مخالف مركزيت روبه شد. سرانجام شمسآبادى بدون در جريان گذاشتن گروه، اقدام به ترور شاه كرد كه ناموفق ماند.»
در صورتى كه طبق اسناد و مدارك موجود در ساواك و شواهد و دلايل ديگرى كه پيش از پيروزى انقلاب اسلامى در دست بوده، كه در جلد اول كتاب « #نهضت_امام_خمينى» آن را آوردهام، نامبرده انگيزه اسلامى داشته، و هيچ گونه ارتباطى با كمونيستها نداشته است. به نظر مىرسد دستهاى مرموزى در كار است تا دروغها و بافتههاى تحريفگران تاريخ در طول يكصد ساله اخير را با آرم و عنوان جمهورى اسلامى اعتبار ببخشد؛ و با تمسك به اينكه اين نوشتهها، برداشتها و تحليلها، در نظام #جمهورى_اسلامى تكرار و حتى در كتابهاى درسى آمده است، تحريفگریهاى #نويسندگان_خائن گذشته را لباس حقيقت بپوشاند.
🔹اين جانب در مدت اين چند سال به هر يك از مسئولان امور كه بايد به اين جريان رسيدگى كنند متوسل شدم و اعلام خطر كردم، ليكن دريغا كه هيچ كس به اين دردى كه مرا از درون رنج مىدهد توجهى نكرد. ناگزير وظيفه دانستم كه جريان را با ولىّ امرم در ميان بگذارم تا چارهاى بينديشند. و «انَّمَا أَشْكُو بَثِّى و حُزنِى الى اللَّهِ» . و السلام عليكم و رحمة اللَّه.
#سيد_حميد_روحانى.»
#تاریخنگار_تحریفستیز
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📜پاسخ امام خمینی قدس سره الشریف به نامه حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی
«بسم اللَّه الرحمن الرحيم
🔹جناب حجت الاسلام آقاى خامنهاى، رياست شورای عالى انقلاب فرهنگى- دامت افاضاته
🔸نامه جناب حجت الاسلام آقاى #سيد_حميد_روحانى اخطارى است براى همه آنانى كه دلشان براى اسلام و انقلاب مىتپد.
🔹باعث تعجب و تأسف است كه نظام آموزشى كشور اسلامى ايران نسبتى به مرحوم بهبهانى- رحمة اللَّه عليه- دهد كه حتى كسروى با آن سوابق ضد اسلامى درباره ايشان نمىدهد. كسروىِ ضد دين پس از تجليل از آقايان: #بهبهانى و #طباطبايى دستور بهبهانى و طباطبايى به مردم را در پناه بردن به سفارت يك دولت بيگانه رد مىكند.
🔹از حضرت عالى، كه دلسوز اسلام و انقلاب هستيد، اكيداً مىخواهم مسئولى براى رسيدگى به اين امور گذاشته، تا در تمام اين گونه موارد شما را در جريان بگذارد. ساير موارد نامه آقاى روحانى هم مورد مداقّه است. گزارش كار را به اين جانب بدهيد. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.
67/ 12/ 4
روح اللَّه الموسوی الخمينى »
✳️پینوشت:
امروز نیز دست مرموز تحریفگران تاریخ در نگارش کتب انحرافی پیداست. آثاری همچون #الف_لام_خمینی که پیش از این بارها و بارها نسبت به تحریفآمیز بودن آن هشدار داده شده بود و توسط تاریخنگار انقلاب اسلامی؛ حجتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی مورد نقد جدی قرار گرفته بود.
امید است امروز نیز #مسئولین_دلسوز_اسلام و انقلاب با اینگونه آثار تحریفآمیز مقابله جدی داشته باشند تا راه ملت بزرگ ایران به دست اتباع فکری ماسونها و ماسونزدهها منحرف نگردد.
#تاریخنگار_تحریفستیز
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷روحانیت اسلام؛ تکیهگاه محرومان
✳️بازخوانی منشور روحانیت؛ به مناسبت سالروز صدور/3
🔹صدها سال است كه #روحانيت_اسلام تكيه گاه محرومان بوده است، هميشه مستضعفان از كوثر زلال معرفت فقهاى بزرگوار سيراب شدهاند. از مجاهدات علمى و فرهنگى آنان كه بحق از جهاتى افضل از دماء شهيدان (مداد العلماء افضل من دماء الشهداء) است كه بگذريم، آنان در هر عصرى از اعصار، براى دفاع از #مقدسات_دينى_و_ميهنى خود مرارتها و تلخي هايى متحمل شدهاند و همراه با تحمل اسارتها و تبعيدها، زندانها و اذيت و آزارها و زخم زبانها، شهداى گرانقدرى را به پيشگاه مقدس حق تقديم نمودهاند. (صحیفه امام ج21 ص275)
#منشورخوانی
#حوزه_علمیه
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷روحانیت اسلام؛ تکیهگاه محرومان
✳️بازخوانی منشور روحانیت؛ به مناسبت سالروز صدور/4
🔹خدا را سپاس مىگزاريم كه از ديوارهاى #فيضيه گرفته تا سلولهاى مخوف و انفرادى رژيم شاه و از كوچه و خيابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر كار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبههها و ميادين مين، خون پاك #شهداى_حوزه_و_روحانيت افق فقاهت را گلگون كرده است و در پايان افتخارآميز جنگ تحميلى نيز رقم شهدا و جانبازان و مفقودين حوزهها نسبت به قشرهاى ديگر زيادتر است. بيش از دو هزار و پانصد نفر از طلاب علوم دينيه در سراسر ايران در جنگ تحميلى شهيد شدهاند و اين رقم نشان مىدهد كه روحانيت براى #دفاع_از_ اسلام و كشور اسلامى ايران تا چه حد مهيا بوده است.(صحیفه امام ج21 ص276-275)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵منشور روحانیت در پاسخ به شبهات آقای منتظری/1
🔻روایت کمتر شنیده شده در خصوص علت صدور منشور روحانیت🔻
🔹شخصیتهای برجسته دینی در #جهان_اسلام به ویژه #جمهوری_اسلامی_ایران جایگاه ویژهای دارند به گونهای که هدایتیافتگی آنان جامعه را هدایت میکند و گمراهی آنان نیز خسارت جبرانناپذیری به کشور خواهد زد.
🔸یکی از شخصیتهای دینی و سیاسی که متأسفانه به دلایل شخصی و خناسان نفوذی عاقبت خوبی پیدا نکرد آقای #حسینعلی_منتظری بود که با سخنان تحریفآمیزش غبار فتنه را بر جاده #پیشرفت_ملت_ایران به پا میکرد.
🔹یکی از سخنان پراشتباه او در 22بهمن1367 ایراد شد که فردای آن روز در روزنامه کثیرالانتشار #کیهان نیز منتشر شد. او با سخنرانی تند و غیرقابل دفاع خود خود دستاوردهای چند ساله انقلاب، جنگ و حتی مدیریت انقلاب را به زعم خود به چالش کشید و با القای دروغین دلسرد شدن مردم به تخطئه فعالیتهای نظام نوپای اسلامی و ملت ایران پرداخت.
🔸 حضرت امام قدس سره الشریف با مشاهده رفتارهای ناپسند وی در پیام « #منشور_روحانیّت » در سوم اسفند همان سال، با عذرخواهی از خانواده های شهدا و جانبازان، نسبت به این نوع نگاه به مسائل جاری کشور، پاسخ کامل و محکمی به سخنان وی می دهند...(روزگار قائممقامی ص114)
◀️ادامه دارد...
🔻🔻🔻
📚کتاب روزگار قائممقامی؛ خوانشی مستند و جامع از قائممقامی آقای #حسینعلی_منتظری
✅راههای تهیه کتاب:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/735
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️من از خانواده شهدا و جانبازان رسما عذرخواهی میکنم
🔵منشور روحانیت در پاسخ به شبهات آقای منتظری/2
🔸یکی از شبهاتی که آقای #حسینعلی_منتظری در سخنرانی 22بهمن67 مطرح کرد در خصوص موفقیت نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود. شبهات و تهمتهایی سنگین و ناجوانمردانه که باعث شد امام خمینی قدس سره الشریف بدون اینکه نقشی در این تهمتها داشته باشد؛ از خانواده شهدا و جانبازان عذرخواهی کند:
🔹من در اینجا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان #شهدا و# جانبازان به خاطر تحلیل های غلط این روزها رسماً معذرت می خواهم و از خداوند می خواهم مرا در کنار #شهدای_جنگ_تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفۀ خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظۀ آخر هم تردید ننمودند؛ آن ساعتی هم که مصلحت بقای انقلاب را در قبول قطعنامه دید و گردن نهاد، باز به وظیفۀ خود عمل کرده است.
🔸آیا از این که به وظیفۀ خود عمل کرده است نگران باشد؟ نباید برای رضایت چند #لیبرال_خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده ها به گونهای غلط عمل کنیم که #حزب اللّه عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی اش عدول می کند. تحلیل این مطلب که #جمهوری_اسلامی_ایران چیزی به دست نیاورده و یا ناموفّق بوده است، آیا جز به سستی نظام و سلب اعتماد مردم منجر نمی شود؟! تأخیر در رسیدن به همۀ اهداف دلیل نمی شود که ما از اصول خود عدول کنیم. همۀ ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه...»(صحیفه امام ج21 ص273)(روزگار قائممقامی 115-114)
◀️ادامه دارد...
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻هنوز هم چوب اعتماد به لیبرالها را میخوریم
🔵منشور روحانیت در پاسخ به شبهات آقای منتظری/3
🔹یکی از دلایل جدی انحراف آقای منتظری؛ اعتماد او به گروههای منحرف و لیبرالمسلک بود. کسانی که در جریان مبارزات هزینهای ندادند و پس از انقلاب طلبکارانه وارد بدنه نظام شدند و علیه اصول انقلابی ملت شوریدند.
◀️امام خمینی در دو پیام جداگانه، به نامه های آقای منتظری پاسخ صریح و روشن دادند. اولین بار در 3 اسفند 67، در پیام «منشور روحانیّت» اعتماد به لیبرال ها و خوشبینی به آنها را _که سیره عملی و ریشه جانبداری های غلط آقای منتظری بود_ مذمت کردند:
🔸«ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و #لیبرالها میخوریم، آغوش کشور و #انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد #خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت# طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا « #مرگ_بر_آمریکا» گفتید! چرا #جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون #حکم_خدا را جاری می کنید؟ چرا شعار « #نه_شرقی_و_نه_غربی» داده اید؟ چرا #لانۀ_جاسوسی را اشغال کرده ایم و صدها چرای دیگر.
🔹و نکتۀ مهم در این رابطه این که نباید تحت تأثیر #ترحمهای_بیجا و بی مورد نسبت به #دشمنان_خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سؤال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمی دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می برند. من به آنهایی که دستشان به رادیو ـ تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحاً اعلام می کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست# لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد»(صحیفه امام ج21 ص273)(روزگار قائممقامی ص221)
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.