eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
905 ویدیو
632 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 خروش دوباره فیضیه💥 ❇️ پس از صدور بیانیه راه‌بردی توسط مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، شخصیت‌های برجسته علمی و دینی و نهادهای مختلف آموزش عالی حوزوی و دانشگاهی به پشتیبانی از این بیانیه پرداختند. ◀️در همین راستا زادگاه انقلاب اسلامی؛ بار دیگر در عرصه حضور خواهد یافت و پشتیبانی معنوی خود را از این منشور گران‌قدر اعلام خواهد کرد. ✅ با ما باشید؛ با متن و حاشیه این مراسم با شکوه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
امروز صبح مراسمی مهم در میلادگاه انقلاب اسلامی؛ انجام شد که بازتاب‌های مختلفی را پیش از آغاز و بعد از آن برانگیخت؛ مراسمی پرشور با حضور علما و فضلای متعهد و انقلابی. این مراسم نیز از حاشیه‌های گفتنی برخوردار بود که بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی آن را به مخاطب فرهیخته ارائه می‌کند: https://eitaa.com/bonyadtarikh/127 ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
بنیاد تاریخ‌پژوهی از فیضیه: ❇️چند روزی بود که حرفش بود. صحبت از تجمعی بزرگ در حمایت از بیانیه راه‌بردی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و شکستن علیه این بیانیه عمیق و راه‌گشا و سرانجام زمان فرارسید و تقویم یکشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ را نشان داد. ✳️ با وجود تمام اهتمامی که برای تحصیل علم دارد؛ کارهای علمی خود را برای ساعاتی کنار گذاشت تا مثل همیشه هم‌گام با رهبری به پیش رود و موانع اجرای آن منشور را برطرف سازد. 🕙ساعت نزدیک ده را نشان می‌داد؛ طلاب پرشور در محل اجرای مراسم و پیش روی سن ایستاده بودند؛ برخی منتظر و نشسته و برخی دیگر ایستاده و گرم بحث‌های سیاسی و تحلیل‌های روز. یک دقیقه از ده گذشته بود که خطیب نماز جمعه قم جناب آقای سعیدی وارد مراسم شد چند دقیقه بعد هم اعضای محترم شورای عالی؛ آقایان مقتدایی و خاتمی و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه حفظهم‌الله. 🔵در میان ورود مسؤولین نهادهای عالی حوزوی؛ روحانی سن و سال دار؛ نورانی و معنوی وارد شد؛ خیلی ساده و بی‌هیاهو. حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر؛ عضو ارشد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و پدر شهید مهدی لطفی نیاسر؛ شهید راه مبارزه با اسرائیل. 🔷ساعت حدود ۱۰:۱۰ دقیقه را نشان می‌داد و صوت روح‌بخش قرآن کریم در فضای فیضیه پیچیده بود: « یثبّت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیاة الدنیا و فی الآخرة و یضلّ الله الظالمین » (خداوند ثابت قدم می‌گرداند اهل ایمان را به قول ثابت در زندگی دنیا و آخرت و خداوند ظالمین را گم‌راه می‌گرداند.) پس از پایان قرآن کریم مجری مراسم از جمعیت ایستاده خواست تا بنشینند و خواهران هم از دیدن مراسم بهره ببرند. 🔷دعای سلامتی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در حال خواندن بود که عضو دیگر شورای عالی جناب آقای غروی حفظه‌الله وارد مراسم شد. این بیانیه توانسته گروه‌های مختلف حوزوی با دیدگاه‌های متفاوت را دور هم جمع کند مگر معدود که به هیچ سازی با نظام اسلامی هم‌راه نمی‌شوند و شاید می‌دانند که این تجمع می‌تواند شروع جهاد تمدنی حوزه انقلابی باشد و جزء قاعدین هستند و تمایلی به جهاد ندارند. مجری مراسم بار دیگر پشت میکروفن قرار گرفت و با شعارهای انقلابی مجلس را گرم کرد: 🔶« حوزه با بصیرت آماده جهاد است جوان با بصیرت سردار انقلاب است.» و ندای امامت و امت این بار هم از گلوی فیضیه شنیده شد: 🔶«دستورِ سیدعلیِ است نوبت گام دوم قیام است» و تکبیری از عمق جان به نشان بزرگی پروردگار و کوچکی مستکبرین و مزدوران معمم و غیرمعمم او. شعارها داده شد و به خاطر عظمت و جایگاه مراسم اعلام شد که پخش از شبکه‌های مختلف صدا و سیما در حال انجام است. ◀️مجری مراسم شعارهای شورانگیز را با کلمات مستحکم و علمی بیانیه درهم آمیخت و پس از شعارهای لازم؛ قسمت‌هایی از آن را برای مستمعین خواند و در میان آن؛ یاور قدیمی رهبر مدظله‌العالی؛ حضرت آیت‌الله مصباح حفظه‌الله وارد مراسم شد و پس از چند ثانیه که جمعیت متوجه حضور ایشان شد؛ شعار یاوران رهبر برای ایشان به صورت خودجوش سر داده شد: 🔶« صل علی محمد یاور رهبر آمد» 🔷‌و حدود ۱۰:۴۰ دقیقه بود که سخنران محترم کلام خود را آغاز نمود و با محور بیانیه گام دوم سخنان خود را ایراد کرد. نکته جالب ابتدای سخن ایشان قدردانی و تجلیل ویژه از حضرت آیت‌الله مصباح حفظه‌الله بود که نام ایشان را برد و جمعیت صلوات فرستاد و آن مقام علمی و اخلاقی و سیاسی را این‌گونه توصیف کرد: «بزرگواری که عمر فقاهتی خود را در محضر مرحوم آیت‌الله بهجت گذرانده‌اند و خود بهجت ناشناخته‌اند.» در میان صحبت‌های مقدماتی نیز جناب آقای نبویان نماینده سابق مجلس به فیضیه اضافه شد و ساده و بی‌آلایش جلوی یکی از حجرات نشست. 🔴چند وقت پیش سیاست‌مداری که خود در مقام‌های مختلف ریاستی حضور داشت جمهوری اسلامی را متهم به سلب آزادی مردم ایران کرده بود که سخنران محترم در بخشی از بیانات خود به آن واکنش نشان داده؛ صراحتا آن را مردود دانست. ◀️مهمان ویژه بعدی فیضیه؛ پیرمردی بود که با وجود کهولت سن و ویلچرنشینی؛ خشم و غضب استکبار و اذنابش را بارها برانگیخته بود؛ حضرت آیت‌الله یزدی که در میان طلاب انقلابی حضور یافت تا بار دیگر دل‌گرمی باشد برای حوزه انقلابی و پشتیبانی برای رهبر در برابر جریان‌های سکولار. 🔵ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه بود که سخنرانی با ذکر یادی از فقیه پارسا و وفادار؛ حضرت آیت‌الله مؤمن پایان یافت و خروج ویژه آیت‌الله مصباح یزدی؛ که در حلقه گرم طلاب از فیضیه خارج شدند و مراسم پایان یافت. ❇️البته این پایان یک مراسم بود و البته آغاز حرکتی محکم و گامی ثابت در راه خودسازی؛ جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. « و یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیاة الدنیا و الآخرة » @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵دیروز؛ گام انقلابی فیضیه بار دیگر برداشته شد. 📸گزارش تصویری بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را در ادامه ببینید: https://eitaa.com/bonyadtarikh/132 https://eitaa.com/bonyadtarikh/133 https://eitaa.com/bonyadtarikh/134 با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
#یاور_رهبر در حلقه گرم طلاب انقلابی پس از ورود آیت الله مصباح حفظه‌الله طلاب حاضر در مراسم به صورت خودجوش به ذکر صلوات و شعارهای انقلابی در حمایت از این عالم انقلابی پرداختند. @Bonyadtarikh
#صدای_انقلاب بار دیگر از گلوی فیضیه شنیده شد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸گام دوم فیضیه‌. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📂نشست تخصصی بررسی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با حضور: 🔵دکتر مظفر نامدار؛ عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی و سردبیر فصل‌نامه تخصصی پانزده خرداد ◻️ مکان: قم- ابتدای بلوار جمهوری- دانشگاه معارف اسلامی، سالن امام رضا علیه‌السلام 🕦 زمان: سه‌شنبه ۱۴/اسفند/۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ صبح. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد: ❇️انقلاب اسلامی و اقتضائات آینده نشست تخصصی بررسی ابعاد ابعاد مختلف مقام معظم رهبری با حضور دکتر مظفر نامدار. گزارش اختصاصی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از این جلسه را در ادامه بخوانید: https://eitaa.com/bonyadtarikh/142 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از نشست تخصصی بررسی ابعاد : 🔵در تاریخ سه شنبه 14 اسفند 1397 بیانیه انقلاب اسلامی با حضور دکتر مظفر نامدار، سردبیر فصلنامه تخصصی پانزده خرداد و معاونت پژوهشی بنیاد تاریخ پژوهی، در دانشگاه معارف اسلامی قم مورد بررسی قرار گرفت. 🔹دکتر نامدار در دوبخش به بررسی بیانیه گام دوم پراخت. ایشان در ابتدای این نشست با بیان این نکته که بیاینه گام دوّم در واقع یک منشور و مانیفست بسیار مهم برای انقلاب اسلام است، ویژگی‌های یک مانیفست راهبردی را برشمرد: 🔹۱.مانیفست‌ها تفسیرپذیر هستند: منشورها و مانیفست‌هایی که منتشر می‌شوند قابل تفسیر است و باید با استفاده از عناصر خود آن منشور به تفسیر آن پرداخت و برای تفسیر یک مانیفست نباید از اجزای بیرونی استفاده کرد. 🔸۲. منشورها را سرمایه می‌کنند برای تولید: همانطور که علوم انسانی سرمایه تولید علوم دیگر هستند منشورها نیز مبنای تولید هستند و نباید آنها را خرج کنیم. 🔹۳.منشورها فراهم کننده شرایط تولید هستند: اگر در هنگامی که مشغول تولید هستید نتوانید فرایند بازتولید آرمان‌های خود را حاصل کنید، دچار شکست می‌شوید. منشورها نوشته می‌شوند تا مبادی تولید را باز تولید کنند. دکتر مظفر نامدار در ادامه با تبیین اهمیت بازتولید مبادی انقلاب و زدودن ناخالصی‌ها افزود: 🔹چهل سال یک دوره بزرگ تاریخی است اگر باز تولید نداشته باشیم و ناخالصی‌ها را خارج نکنیم و این اندیشه انقلابی را بسط و گسترش ندهیم، توان تولید خود را از دست می‌دهیم مانند همان اتفاقی که برای کلیسا در دوران رنسانس افتاد و نتوانست توان تولید خود را حفظ کند. سردبیر فصلنامه 15 خرداد در ادامه با تأکید بر ضرورت اهداف نهفته این بیانیه، بدین نکته تصریح کرد که اکنون در موقعیتی قرار داشتیم که نیاز به صدور چنین منشوری وجود داشت؛ امروز که ۳۰ سال از رحلت امام می‌گذرد باید ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب روشن می‌شد، گذشته انقلاب تثبیت می‌گشت و ضمن تبیین وضعیت فعلی، راهبردهای آینده انقلاب روشن می شد. 🔹🔹🔹 ❇️دکتر مظفر نامدار در بخش دوم این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به این بیانیه گفتند: باید بپذیریم که این منشور تنها انقلاب اسلامی است و نباید نگاه‌مان را به غربی‌ها و یا منوّرالفکرها معطوف کنیم. تغییر نکرده همان آرمان‌ها و قواعد امام خمینی را حضرت آقا تبیین می‌کنند؛ در واقع ما بر سر آرمان‌های خود پایبند بودیم و این قواعد تغییر نکرده است بلکه این دیگران هستند که باید خود را با قواعد ما همراه کنند. ❇️عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی، از بیانیه گام دوم به عنوان منبع تداوم انقلابی بودن یاد کرد که همه باید بپذیرند که همیشه باید به این منشور رجوع کنیم. این منشور، باید معیار در خط بودن یا نبودن ما باشد، اگر می‌خواهیم بگوییم کسی انقلابی است یا از مسیر انقلاب خارج شده، معیار، بیانیه گام دوم است. ◀️دکتر نامدار تأکید کرد که بیاینه گام دوم یک است و بندهای آن در نسبت با بندهای دیگر آن معنا پیدا می کند. اولویت بندی در منشور غلط است، مراقب باشید این بلا را بر سر این منشور نیاورند. مراقب باشید که مبادا دیگران مانند گذشته با اولویت بندی کردن منشور و یا حذف برخی بندها و مهم جلوه دادن بخشی و غیر مهم جلوه دادن بندهای دیگر، این منشور مهم را به فراموشی سپارند و یا متن‌های دیگر را در مقابل آن قرار دهند. 🔵ایشان در پایان سخنان خود، با تکیه بر اهمیت تبدیل بیانیه گام دوم به سنت انقلاب اسلامی، خطاب به حضار گفت: تمام تلاش خود را بکنید که این منشور را تبدیل به کنید، این منشور باشد نه افراد و اشخاص که با آمدن و رفتن‌شان خللی به انقلاب‌پذیری افراد وارد بشود. انقلاب را با سنت‌های آن بشناسانیم و این منشور می‌تواند سنت انقلاب اسلامی باشد. 🔗پیوند خبر: http://yon.ir/vi9Qx @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی‌-قم.
💥 واکنش رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نسبت به تردیدافکنی‌ها در خصوص تجمعات انقلابی طلاب چند روز پیش تجمعی انقلابی در میلادگاه انقلاب؛ فیضیه مقدس شکل گرفت و در آن علما و فضلای حوزه علمیه قم به حمایت از منشور امام خامنه‌ای مدظله‌العالی پرداختند: https://eitaa.com/bonyadtarikh/127 در این میان برخی چهره ها و جریان‌های خاص حوزوی در همراهی با یا با این حرکت هم‌راه نشدند و به فتنه بایکوت ادامه دادند یا به ایجاد تردید ‌در اصل پرداخته٬ از «لزوم پرهیز از حرکت‌های کف خیابان و وجوب پرداختن به کارهای علمی» سخن گفتند‌. تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی٬ حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی با تبیین پشتوانه تاریخی این سنخ سخنان و هشدار در خصوص ظهور پدیده ٬ به تبیین جایگاه بی بدیل تجمعات طلاب پرداختند و از آن به عنوان کارشکنی‌های مرموزانه یاد کردند. فیلم، صوت و متن این سخنان به زودی در همینجا بارگزاری خواهد شد. ✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
حجت الاسلام سید حمید روحانی.mp3
8.01M
♨️ #اختصاصی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: 💥هشدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده #نوشریعتمداری‌ها در قم ◀️چند وقتی بیش‌تر نیست که از هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص انگیزه‌هایی برای #انقلاب‌زدایی از حوزه علمیه قم می‌گذرد اما با این وجود #حوزوی‌های_سکولار و برخی غافلین هم‌چنان مشغول کارند و به تردیدافکنی در خصوص فعالیت‌ها و تجمعات طلاب انقلابی هم‌چون تجمع ۲۵ مرداد و ۱۲ اسفند امسال می‌پردازند. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در واکنش به تردیدافکنی‌ها؛ سخنان مهمی را ایراد کردند که صوت آن را برای مخاطبان هوشمند و فرهیخته به اشتراک می‌گذاریم. در این پرونده صوتی می‌شنوید: ⭕️ تبیین تاریخی فعالیت‌های اختلاف‌افکنانه شریعتمداری پیش از انقلاب با تأسیس دارالتبلیغ و ایجاد دو قطبی کاذب میان فعالیت علمی و فعالیت میدانی ⭕️هشدار خصوص ظهور پدیده #نوشریعتمداری‌ها در قم ⭕️پاسخ به شبهه‌افکنی برخی #اصطلاح‌زدگان_غیرانقلابی در خصوص تجمعات طلاب انقلابی 🎥 پرونده تصویری این سخنان؛ به زودی در سایت رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بارگزاری خواهد شد. ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷 بازنشر سخنان مهم حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی-اینستاگرام. ❇️ ما را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، آپارات، اینستاگرام و تلگرام با آدرس زیر دنبال کنید: @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
♨️ سخنان صریح حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی : 💢 امروز #رئیس_جمهور به جنگ با اسلام و مردم و انقلاب آمده است. 💢امروز مردم #قدرت_خرید مایحتاج روزانه را ندارند ،  قیمتها تا ۱۰۰درصد ، ۲۰۰ درصد و حتی ۳۰۰درصد شده ، #گرانی کمر مردم را خم کرده و مشکلات اقتصادی کارد را به استخوان رسانده و بنظر می رسد این وضعیت  برنامه ریزی شده است . 💢 #توطئه_جدید با انتشار کتاب «الف لام خمینی» و تجلیل رئیس جمهور از آن: نویسنده در این کتاب سعی دارد امام را بند و بستچی ، سیاست باز و اهل معامله پشت پرده معرفی کند. پیوند مطالعه: https://b2n.ir/24834 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆 رهبر کبیر انقلاب اسلامی از چه زمانی با لقب «امام» خطاب شد؟! نخستين بار چه كسی ايشان را با اين لقب خواند؟ ⭕️امام جمعه محترم رشت اخیرا در حضور رئیس جمهور٬ حسن روحانی را اولین شخصی نامید که عنوان (الامام) را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کاربرده است پرونده یک را بار دیگر گشود.این ادعا در حالی است که پیش از این در فیلم انتخاباتی این نقل به وی منتسب و از آن بعنوان مهم ترین سابقه مبارزاتی وی یاد شده بود. 🔹حجةالإسلام والمسلمین تاریخ‌نگار برجسته انقلاب اسلامی در سایت بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در پرسشی که "چه کسی اولین بار این لفظ را برای امام به کار برد" اینچنین پاسخ می دهند. ◀️« .. استاد فرزانه محمدرضا حكيمی بود، كه در كتاب «سرود جهش‌ها» كه در سال ۱۳۴۲ به رشته نگارش كشيد، چنين آورد: «در اين روز و روزگار، ديگر اين نشان تشيع را بر كسي نديديم و اين سخن عزيز شيعی «انتم علی احدی الحسنيين» را از كسي نشنيديم، مگر از پيشوای شيعی‌انديش معاصر و يادگار پيشينه‌های شيعه، امام خمينی... ◀️شاعری نيز در سال ۱۳۴۳ در پی تبعيد امام به تركيه چنين سرود: «اي ز وطن دور اي مجاهد دربند اي دل اهل وطن به مهـر تو پيوند ... ای ز وطن دور اي امام خميني ای تو علي را يگانه پور.» ◀️سروده ديگر اين شاعر درباره امام چنين است: «الا ای امام بحق برگزيده الا ای تو اسلام را نور ديده ... زعيما! اماما! از ايران چه پرسـی كه سجن بزرگيست در خون طپيده ...» ◀️ هم‌چنین كتاب‌هايی كه در نجف اشرف از سال ۱۳۴۸ منتشر شده مانند «حكومت اسلامي يا ولايت فقيه»، «مبارزه با نفس يا جهاد اكبر»، «آوای انقلاب» و... نيز از قائد بزرگ اسلام به عنوان «امام» نام آورده است. و سرانجام كتاب تاريخ نهضت اسلامی ايران كه در سال ۱۳۵۶ در لبنان منتشر شده است نيز به نام «بررسی و تحليلي از نهضت امام خمينی» نامگذاری شده است و در جای جای اين كتاب از آن ابر‌مرد تاريخ با عنوان امام نام برده است. ◀️علاوه بر اين در ماهنامه ۱۵ خرداد (دوره اول) كه تا سال ۱۳۵۴ در نجف اشرف منتشر می‌شد نيز با عنوان «امام خمينی» از رهبر كبير انقلاب اسلامی نام برده است. ❇️ بدين‌گونه روشن می‌شود كه عنوان «امام» براي آن رهبر محبوب ملت سابقه‌ای ديرينه دارد و به دوران اوج انقلاب اسلامی و پس از پيروزی آن محدود نمي‌شود. ❌ البته سخنان آقای حسن روحانی در مراسم چهلم شهادت آيت الله حاج سيد مصطفی خمينی (رحمة الله عليه) در مسجد ارک تهران نيز در زمينه رواج عمومی این عنوان در عموم مردم مؤثر بود.  @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ⭕️ امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «توجه بکنید؛ از سال‌های آخر دهه‌ی اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب و جبهه‌ی دشمن با استفاده از کارشناسهای ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند - چون غیر کارشناس‌های ایرانی به این نکته توجه پیدا نمیکردند؛ کسانی که طرف مشورت‌شان قرار می‌گرفتند، ایرانی بودند - و آن سیاست این بود که از قم درست کنند. همان طور که انقلاب از قم جوشید، یک هم از قم به وجود بیاورند.»(۱۳۸۹/۸/۴-دیدار با جوانان و دانشجویان قم) 🎥فیلم هشدار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سید حمید روحانی؛ در خصوص ظهور و نفوذ در حوزه علمیه قم. ⭕️ چرا برخی چهره‌ها و تشکل‌های حوزوی در کنار آمریکا و غرب از در هراس‌اند؟ ❇️ تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ استاد پاسخ می‌گوید. ✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️دیدار با فتنه⭕️ 🔸دیدار اعضای گروهی خاص از نمایندگان با یکی از ؛ روز گذشته در صحن مجلس حواشی را ایجاد کرد. این نمایندگان با وجود درک خساراتی که سران فتنه به ملت زدند و با آن‌که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در خصوص به مسؤولین تذکر داده بود؛ این دیدار را انجام دادند و میزان پایبندی عملی خود را به و مبانی نظام آشکار ساختند. ❓اما شخصی که با او دیدار کردند کیست؟ یکی از رؤسای جمهور سابق که به گفته خود با فشار پدر وارد حوزه علمیه شد و پس از از قم؛ که آن روز میدان مبارزه انقلابیون بود؛ گریخت و به شهری دیگر پناه برد. 🎙بخشی از گفت و گوی تاریخ‌نگار انقلاب حجت‌الاسلام سید حمید روحانی با خبرگزاری فارس درباره رئیس دولت اصلاحات : 🔶اینگونه افراد نه درد انقلاب دارند و نه 🔷[در ابتدای راه] مجمع روحانیون مبارز دو دوسته بودند...و بعضی از آنان نان به نرخ روز خور بودند و آن روز احساس کردند هرکه انقلابی حرف بزند امام بیشتر خوشحال می‌شوند بعد هم که وضع عوض شد احساس کردند که دیگر الان امام نیست که آنها خواسته باشند برای و موقعیت آنگونه شعار بدهند بنابراین سیاست خود را عوض کردند. ◀️به خاطر دارم بعد از اینکه آقای رئیس جمهور شد 180 درجه چرخش در مجمع روحانیون به وجود آمد. ❓روزی با آقای کروبی صحبت می‌کردم که پرسیدم شما که تا دیروز اگر کسی موضوع  مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کرد وی را کافر و نجس می‌دانستی و می‌گفتیدسرش را از تنش جدا کنید پس امروز یک دفعه چه شد اینگونه تغییر موضع دادید. ◀️ کروبی گفت که دیگر به این نتیجه رسیده‌ایم که اینگونه شعارها و موضع‌گیری‌ها . در حقیقت همان شیفتگی برای قدرت در جناح این زمینه را فراهم کرد. 🔶خاتمی یک بار هم برای انقلاب سیلی نخورده است. آقای خاتمی...به دنبال چه بود؟ خاتمی انقلابی نبود به گونه‌ای که نه در انقلاب حضور داشت و نه حتی یک بار برای انقلاب سیلی خورد. به یاد دارم زمانی در گذشته دور با وی گفت‌وگویی داشتیم که گفت من سال 1342 بر اثر فشار پدرم به قم آمدم و طلبه شدم و بعد به مدرسه فیضیه حمله شد فرصت کردم و از قم کردم و به اصفهان رفتم و آنجا درس دانشگاهی را ادامه و وارد دانشگاه شدم. خوب ببینید آدمی که بر اثر فشار پدرش لباس روحانیت به تن کرده و یک سیلی برای انقلاب نخوره و در خارج از کشور حضور داشته است طبیعتاً نمی‌تواند انقلابی باشد و انقلابی فکر کند.آقای خاتمی پس از رسیدن به قدرت در دوران اصلاحات همان سیاست تسلیم طلبان را دنبال کردند... اینگونه افراد نه درد انقلاب و نه درد مردم را دارند و نه برای انقلاب سیلی خوردند. 🔵این جمله امام (ره) خیلی جالب است و امروز انسان می‌فهمد که چقدر این جمله زیبا است و آن این که کسانی می‌توانند تا آخر با ما باشند که درد فقر را کشیده باشند [و] آقای خاتمی نمی‌تواند انقلابی فکر کنند. 🔗 پیوند مطالعه: https://b2n.ir/39755 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢الف لام؛ خدمت یا خیانت؟!💢 حدودا یک ماه پیش بود که برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت کردند و در میان آثار برگزیده اثری در خصوص زندگانی امام خمینی قدس سره جای داشت؛ کتاب « ». کتابی که به گفته نویسنده آن قرار بود شناختی کافی از امام قدس سره به مخاطبی که ایشان را ندیده بدهد امّا بررسی این اثر چیز دیگری را نشان می‌دهد و این کتاب نتوانسته نظر منتقدین متعهد را به خود جلب کند و اشکالات فراوانی به آن وارد شده است. 🔵یکی از منتقدین جدّی این اثر؛ تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی و یار دیرین امام قدس سره؛ حجّت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی است. ایشان این کتاب را در قالب مقاله‌ای علمی نقد کرده و پس از بررسی آن بر اساس موازین تاریخ‌نگاری؛ اعلام کرد که این کتاب نه تنها بازگویی صادقانه‌ای از زندگی امام قدس سره نیست بلکه توطئه‌ای جدید در تحریف راه ایشان محسوب می‌شود. نظر به پروژه قطعی و لزوم مقابله جدی با آن, بخش اول از این مقاله را برای مخاطب فرهیخته و هوشمند به اشتراک می‌گذاریم. 📓در این مقاله می‌خوانید: ⬅️مقدمه: معرفی ترفند ارتجاعی‌ها و فراماسونرها در تحریف تاریخ: 1. بی‌اعتبار کردن نهضت‌ها و ناامید کردن ملت‌ها 2. زیر سؤال بردن رهبران و پیش‌تازان 3. آمیختن نادرستی‌ها با راستی‌ها ⬅️رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی پس از ذکر این مقدمه در چند عنوان کلی به نقد کتاب می‌پردازد: 1. تکرار نوشته‌های سابق و نبود بعد پژوهشی 2. پذیرش بی‌چون و چرا و بدون راستی‌آزمایی و اعتباربخشی به منابع ساواک و منابع مخدوش 3. بهره‌برداری از شایعات دور از واقعیت در خصوص امام قدس سره 4. ابهام‌آمیز جلوه دادن برخی رویدادهای تاریخی پیرامون امام قدس سره؛ در اثر ناتوانی در تحلیل یا غرض‌ورزی‌های سیاسی 5. عدم رعایت بی‌طرفی مورد ادعا در استناد به منابع و گزینشی عمل کردن در این زمینه 6. به کار نبردن ملاک‌های خردمندانه در صحت و سقم خاطرات نقل شده 🔵حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی سپس در دو بخش «تحریف‌گری‌ها» و «شبهه‌افکنی و پرونده‌سازی» به نقد این کتاب ادامه می‌دهند و موارد متعدّدی از اشتباهات تاریخی را بازگو و به آن پاسخ می‌دهند؛ اشتباهاتی که مغرضانه بودنش بعید نیست. 🔗پیوند دریافت مقاله«الف لام؛ خدمت یا خیانت»به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی/فصلنامه 15 خرداد شماره56: https://eitaa.com/bonyadtarikh/154 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
56.pdf
16.24M
فصلنامه 15 خرداد شماره 56/ مقاله «الف لام خدمت یا خیانت» به قلم حجت‌السلام و المسلمین سید حمید روحانی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
💥 #اختصاصی ⭕️ امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «توجه بکنید؛ از سال‌های آخر دهه‌ی اول انقلاب به بعد، دشمن
🔆 قابل توجه مخاطبان فرهیخته 📝 متن سخنان مهم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در خصوص ظهور پدیده و تردیدافکنی مشکوک آنان نسبت به ؛ هم اکنون در سایت بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: https://b2n.ir/26664 ◀️پیوند صوت: https://eitaa.com/bonyadtarikh/145 ◀️حاشیه‌نگاری متنی و تصویری تجمع فیضیه در حمایت از بیانیه که با تردیدافکنی برخی شخصیت‌ها و جریانات مشکوک همراه شد : https://eitaa.com/bonyadtarikh/127 https://eitaa.com/bonyadtarikh/131 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴خطر تحجرگرایان «خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست . طلاب عزیزلحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال غفلت نکنند.» (امام خمینی قدس سره) 💢 #نفوذ در حوزه‌های علمیه و #خطر_تحجرگرایان در این نهاد مقدّس همواره مورد توجّه امام خمینی قدس سره بوده است. در شرایط حاضر پس از گذشت چند دهه از رحلت بنیان‌گزار نظام اسلامی؛ هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص #سکولاریسم_حوزوی و پروژه جداسازی حوزه ا ز نظام نشان می‌دهد که این مارهای خوش خط و خال همچنان مشغول تحرکات خود هستند. ❓امّا این جریان را چگونه می‌توان شناخت و ویژگی قشر تحجّرگرا چیست؟ این افراد به دنبال چه هستند و هدف نهایی آنان چیست؟ 🔵تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی پاسخ می‌گوید. به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. ✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵سکولاهای حوزوی را بشناسیم 🔆شاخصه در کلام تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی ◀️مطابق با بیان صریح امام خمینی قدس سره؛ همگان به ویژه طلاب لحظه‌ای از خطر مارهای خوش خط و خال در حوزه علمیه نباید غفلت کنند. اما این دسته را چگونه باید شناخت؟ با کدام شاخصه ها می توان شخصیت ها را شناسایی و معرفی کرد؟! استاد سید حمید روحانی٬ به عنوان تنها کسی که در سال ‌پایانی حیات امام مأمور تدوین تاریخ انقلاب اسلامی شد٬ شاخصه های را برشمرده است. @Bonyadtarikh‌ بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️به مناسبت سال‌روز رحلت آیت‌الله کاشانی 🔆از مخالفت آیت الله کاشانی با برقراری رابطه استعماری با انگلستان تا تهمت مهره انگلیسی بودن 🔹با تاملی در تاریخ روشن می گردد که بعضی از علما در راه مقابله با استبداد و استعمار ناملایمات فراوانی را تحمل نموده‌اند. از جمله آنان مرحوم است که ۲۳ اسفند سال‌روز رحلت‌شان است. ⭕️اخیرا عده ای با شبهه‌افکنی سعی کردند برچسب را به ایشان بزنند تا بلکه از این طریق را به چالش بکشانند. با این وجود تاریخ ثابت می‌کند که بزرگترین شاخصه آن عالم مجاهد ایستادگی در برابر زورمداران عالم از جمله انگلستان بود حتی آن وقتی که نهضت ملی شدن نفت به ظاهر شکست خورده بود. 📓در مقاله «آیت‌الله کاشانی و تداوم جنبش ملی شدن صنعت نفت بعد از کودتای ۲۸ مرداد» که در فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد به چاپ رسیده می‌خوانیم: «به دنبال کودتا، دولت انگلستان حل بحران نفت ایران را مشروط به تجدید روابط سیاسی بین دو کشور کرد، که از مهر ماه ۱۳۳۱ قطع شده بود. در روز ۲۹ مهرماه، آنتونی ایدن وزیر امور خارجه انگلستان در نطقی اظهار داشت که انگلستان بار دیگر دست دوستی به سوی ایران دراز می کند و برای تجدید مناسبات سیاسی، همه نوع آمادگی دارد.در ۳۰ مهر،چرچیل، نخست وزیر انگلستان، اظهاراتی مشابه در مجلس عوام آورد.(سیاست و کودتا در خاورمیانه،ج۲،ص۴۳) بعد از آنکه تمایلات داخلی هم ابراز شد آیت الله کاشانی در اعلامیه ای ضمن بر شمردن ویژگی های جنبش ملی شدن صنعت نفت اعلام کرد که جنبش مردم ایران، به رغم میل استعمارگران پایدار بوده و در آینده هم خاموش نخواهد شد؛کاشانی همچنین با اعلام موضعی قاطعانه پایان حل مشکل نفت را به هر طریقی که با "قانون ملی شدن صنعت نفت و قانون ۹ ماده اجرایی آن "منافات باشد، مردود دانست و گفت: ..استعمارگران باید بدانند که تا جان در بدن داشته و تا خون در عروقم جریان دارد محال است بگذارم ..بساط سابق را در ایران تجدید نمایند..(مکتوبات، سخنرانی ها، پیام های آیت الله کاشانی ج۴ ص۷۲) » ◀️فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، دوره سوم،شماره۳۲،تابستان ۹۱، مقاله «آیت‌الله کاشانی و تداوم جنبش ملی شدن صنعت نفت بعد از کودتای ۲۸ مرداد به قلم وحید کارگر جهرمی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥الف لام؛ خدمت یا خیانت؟! پیش از این در خصوص کتابی صحبت کردیم که بر خلاف اهدافی که نویسنده آن بیان می‌دارد؛ نتوانسته روایت‌گر صادقی از زندگانی روشن و پرافتخار امام خمینی قدس سره الشریف باشد. تاریخ‌نگار انقلاب حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی؛ به عنوان تنها فردی که از امام قدس سره به صورت مستقیم مأمور تدوین تاریخ انقلاب اسلامی شد؛ در مقاله‌ای علمی این کتاب را به بوته نقد گذاشت که در مطالب گذشته به آن پرداختیم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 در این قطعه‌فیلم نیز نقدی را از ایشان بر این کتاب و تعریضی کوتاه بر آثار تحریف‌آمیز #عمادالدین_باقی می‌بینید. ✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️پس از احمد⭕️ ⚫️۲۵ اسفند سال‌روز رحلت فرزند و یار هم‌راه امام قدس سره؛ حجت‌الاسلام و المسلمین است. رحلتی در سنی نه چندان زیاد که قلب دوست‌داران امام را به رنج آورد. 📂به همین مناسبت پرونده‌ای می‌گشاییم برای شناخت هرچه بیش‌تر سیره و شخصیت ایشان و پاسخ به این سؤال که آیا مسیر او در صیانت از در بیت ایشان دنبال شد؟ سید احمد خمینی چه ویژگی‌هایی داشت و پس از او چه شد؟ برای پاسخ به این سؤال از بیانات حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی استفاده می‌کنیم. ◀️و اما ویژگی‌های شخصیتی سید احمد خمینی: 🔷۱. شناخت جریان‌ها و شخصیت‌های نفوذی اولین ویژگی آن مرحوم؛ شناخت دقیق بود. شناختی هم‌راه با دقت و فراست هم‌چون پدر و برادر شهیدش. 🔹«درواقع می‌توانم بگویم که شناخت احمدآقا شبیه شناخت حضرت امام به حاج‌آقا مصطفی خمینی بود و ویژگی‌های مشترک آن‌ها نیز همین دشمن‌شناسی بود.  زمانی حاج‌آقا مصطفی نسبت به شریعتی اعلام‌خطر کرد که هنوز خیلی‌ها نسبت به او اعتقاد داشتند و کاملاً مسائل برملا نشده بود، احمدآقا نیز همین ویژگی‌ها را داشت و انسانی بسیار آگاه بود.» 🔷۲. مقابله با جریانات نفوذی جریان‌شناسی دقیق آن مرحوم در مرحله نظری باقی نمی‌ماند بلکه ایشان در مقابل این جریانات ایستادگی ستودنی داشتند. 🔹«ویژگی برجسته سیداحمدآقا خمینی این بود که دست رد به سینه تمام کسانی که به ایشان مراجعه می‌کردند نمی‌زد و با همه صحبت می‌کرد اما اجازه نمی‌داد که اندیشه و وسوسه آن‌ها در ایشان تأثیری بگذارد یا به نحوی در بیت امام تأثیرگذار باشند... [روش]حاج احمد آقا بسیار جالب بود به‌گونه‌ای حرف افراد را گوش می‌کرد که فکر می‌کردند روی ایشان تأثیر گذاشته‌اند اما او کار خودش را انجام‌ می‌داد و خیلی‌ها از این رفتار سیداحمد آقا عصبانی می‌شدند. » 🔷۳. شناخت خط امام بدیهی است که شناخت دشمن و مرزبندی با آنان بدون شناخت خط امام ممکن نیست و رحلت ایشان سبب شد که پس از سید احمد از این ناحیه رنج ببرد و جولان‌گاه نفوذی‌ها از بیت منتظری و جریان‌های مشابه گردد. 🔹«فرزند حاج احمدآقا یا دیگران در زمان امام کودک بودند و نوه‌های امام آن زمان در کوچه بازی می‌کردند و در حدی نبودند که خط امام را شناخته باشند؛ بنابراین پس از فوت ایشان افراد شیادی که مار خورده و افعی شده بودند توانستند اطرافیان ایشان را تحت تأثیر قرار دهند.» 🔴نتیجه این خلأ فکری و مکتبی میراث‌داران از خط اصیل امام شد و نمودهای مختلفی از انحراف علمی و عملی در آن بیت عیان شد و در نهایت « متأسفانه میراث‌داران حضرت امام از مکتب‌داری به مقبره‌داری رسیده‌اند، در آنجا به‌طورکلی ناشناخته مانده و موسسه تنظیم و نشر آثار امام برای عده‌ای تبدیل به نان‌دانی شده است. » نمونه‌ای از این انحراف عملی را می‌توان در مقبره پر از تجملی دید که توسط منتسبین به و ملت برای ایشان ساخته شده است. این در حالی است که « امام حتی اجازه گچ‌کاری و رنگ کردن جماران را هم ندادند اما بعد از رحلت ایشان این‌همه اسراف‌کاری در مقبره امام دردناک و مایه تأسف است و این‌گونه رفتارها خط امام را زیر سؤال می‌برد. » 🔗 پیوند مطلب: https://b2n.ir/73349 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.