🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۴🔻
⭕️حمایت بیت از فاسد⭕️
⚫️یکی از مفسدان اخلاقی که از روی نفاق لباس پیغمبر پوشیده بود و در دهه ابتدایی انقلاب اسلامی به دار مجازات آویخته شد؛ #امید_نجفآبادی بود که به فساد اخلاقی مباشرت با همجنس محکوم بود و علاوه بر آن از نزدیکان مأمور سابق ساواک و جاسوس سیا، #منوچهر_قربانیفر نیز محسوب میشد.(مجله تخصصی ۱۵ خرداد شماره۱۱، مقاله خاطرات سادهلوحانه، خیانت بزرگان و آخرتی که خراب شد، حجتالاسلام سیدحمید روحانی)
◀️وقتی که دادگاه عادلانه او تشکیل شد، آقای منتظری به حمایت از این شخص مفسد پرداخت که طبیعتا ره به جایی نبرد. مرحوم حجتالاسلام سیداحمد خمینی در رنجنامه خود به آقای منتظری مینویسد:
🔹«حتما میدانید که امید نجفآبادی چه مفاسدی داشت و سرنوشت او با #قوم_لوط گره خورده بود...اما دفاع شما از آقای امید نجفآبادی هم به دلیل #سادهاندیشی شما به جهت القائات و فشارهای همه جانبه و حساب شده افراد #بیت شماست که توانستهاند روح لطیف و حساس شما در جهت خواستهها و اهداف خود استفاده نمایند.»
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
رنجنامه و نامه.pdf
992.7K
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۵🔻
⭕️منتظری و بیتی پر رنج برای امام⭕️
📩رنجنامه فرزند و یار امام قدس سره؛ حجتالاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی به آقای منتظری به ضمیمه بخشی از نامههای سید مهدی هاشمی (به تعبیر امام قدس سره: سیدمهدی قاتل) که ارتباطات بسیار نزدیک وی به بیت آقای منتظری و شخص ایشان را آشکار میکند.
◀️بخشی از این رنجنامه:
«اگر از منافقین و لیبرالها . طیف مهدی هاشمی جدا نشوید مطمئن باشید تمامی حزباللهیها در آخرت در مقابل پیامبر اکرم جلوی شما را خواهند گرفت.»
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadratikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۶🔻
متن نامه آقای منتظری به محضر امام خمینی. ۶۸/۱/۷
⭕️منتظری و پیمانهایی که شکسته شد⭕️
بسم اللّه الرحمن الرحیم
محضر مبارک آیت اللّه العظمى امام خمینى - مدظله العالى
پس از سلام و تحیت، مرقومه شریفه مورخ ۶۸/۱/۶ واصل شد.
ضمن تشکر از ارشادات و راهنماییهاى حضرتعالى به عرض مى رساند، مطمئن باشید همان طور که از آغاز مبارزه تاکنون در همه مراحل همچون سربازى فداکار و از خود گذشته و مطیع در کنار حضرتعالى و در مسیر اسلام و انقلاب بوده ام، اینک نیز خود را ملزم به #اطاعت و #اجراى_دستورات حضرتعالى مى دانم، زیرا بقا و ثبات نظام اسلامى مرهون اطاعت از مقام معظم رهبرى است.
براى هیچ کس قابل شک نیست که این انقلاب عظیم تا کنون در سایه رهبرى و ارشادات حضرتعالى از خطرات مهمى گذشته ، و دشمنان زیادى همچون منافقین کوردل، که دستشان به خون هزاران نفر از مردم و شخصیتهاى عزیز ما و از جمله فرزند عزیز خود من آغشته است، و سایر جناحهاى مخالف و ضد انقلاب و سازشکار و لیبرالمآب هاى کج فکر را رسوا و از صحنه خارج نموده است.
آیا جنایات هولناک و ضربات ناجوانمردانه این روسیاهان کوردل به انقلاب و کشور و ملت عزیز و فداکار ما فراموش شدنى است؟ و اگر بلندگوهاى آنان و رادیوهاى بیگانه خیال مى کنند با جوسازیها و نشر اکاذیب و شایعه پراکنیها به نام اینجانب مى توانند به اهداف شوم خود برسند و در همبستگى ملت ما رخنه کنند، سخت در اشتباهند.
و راجع به تعیین اینجانب به عنوان قائم مقام رهبرى، خود من از اول جدا مخالف بودم، و با توجه به مشکلات زیاد و سنگینى بار مسئولیت، همان وقت به مجلس خبرگان نوشتم که تعیین اینجانب به #مصلحت نبوده است و اکنون نیز عدم آمادگى خود را صریحا اعلام مىکنم و از حضرتعالى تقاضا مىکنم به مجلس خبرگان دستور دهید مصلحت آینده اسلام و انقلاب و کشور را قاطعانه در نظر بگیرند و به من اجازه فرمایید همچون گذشته یک طلبه کوچک و حقیر در حوزه علمیه به تدریس و فعالیتهاى علمى و خدمت به اسلام و انقلاب، زیر سایه رهبرى حکیمانه حضرتعالى، اشتغال داشته باشم و اگر اشتباهات و ضعف هایى که لازمه طبیعت انسان است رخ داده باشد، ان شاء اللّه با رهبریهاى حضرتعالى مرتفع گردد
و از همه برادران و خواهران عزیز و علاقهمند تقاضا مى کنم مبادا در مورد تصمیم #مقام_معظم_رهبرى و خبرگان محترم، به بهانه حمایت از من، کارى انجام دهند و یا کلمه اى بر زبان جارى نمایند، زیرا مقام معظم رهبرى و خبرگان جز خیر و مصلحت اسلام و انقلاب را نمى خواهند.
امید است این شاگرد مخلص را همیشه از راهنمایی هاى ارزنده خود بهره مند، و از دعاى خیر فراموش نفرمایید.
والسلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته .
حسینعلی منتظری_۶۸/۱/۷
🔸 سی سال از این نامه میگذرد و زمان خوبی است که بپرسیم:
آیا آقای منتظری به عهد و پیمان خود مبنی بر اطاعت از امام پایبند ماند؟ یا بیت پر از لیبرال و منافق او نگذاشت و پیشبینی مرحوم امام قدس سره در نامه ۱/۶ مبنی بر اینکه «مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند» محقق شد؟
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۷🔻
⭕️آلزایمر سیاسی یا خواندن دیکته پر از غلط لیبرالها⭕️
✴️رفتار و گفتار متناقض آقای منتظری در مواجهه با موضوع صدور انقلاب
◀️ در خاطرات مـنسوب بـه آقای منتظری «دم زدن از صـدور انقلاب» مورد نـکوهش قـرار گرفته و عامل حمله عراق به ایران و «وقوع جنگ هشت ساله» معرفی شده است!! (خاطرات آقای منتظری،۱۹۴)
🔹اولا باید دانست کـه ایـن ادعـا که صحبت از صدور انقلاب موجب حمله عراق شـد، سـخن مـنافقان و گـروهکهایی مـانند «نـهضت آزادی» است که از زبان آقای منتظری بیان شده است. این گروهکها از آنجا که به انقلاب اسلامی ایمان نداشتند و به مصداق «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» از روی ناچاری در صف مردم آمده و با انقلاب اسلامی همراهی نشان دادند و در واقع بوی قدرت آنان را به صف مردم کشانیده بود، در پی پیروزی انقلاب اسلامی در فرصتها و مناسبتها دم گرفته بودند که ما نمیخواهیم انقلاب را صـادر کـنیم، لیکن چه کنیم که خواه ناخواه و خود به خود در کشورهای دیگر تأثیرگذار خواهد بود! آنها چنین میپنداشتند که انگار بیماری واگیرداری وارد ایران شده است و چه بخواهیم یا نخواهیم بـه کـشورهای دیگر سرایت میکند!! لیکن امام روی باورمندی به انقلاب اسلامی اعلام کرد که ما انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک #فرهنگ_مقدس رهاییبخش و ضـد سـلطه و استعمار به جهانیان عرضه مـیداریم و دولتها و ملتها را به دریافت آن فرا میخوانیم و کیست که نداند صدور فرهنگ و اندیشه با توپ و تانک و زور سرنیزه نشاید، بلکه با تبلیغ و ارشاد سرشت انـقلاب و اهـداف آن برای دیگر ملتها مـیتوان بـه گسترش و فراگیری آن در میان جهانیان کمک کرد.
🔸 ثانیا اگر دم زدن از صدور انقلاب باعث تحریک دیگران و آغاز جنگ شد، چگونه آقای منتظری در زمانی که در اریکه قدرت بود فراوان از صدور انقلاب سـخن میگفت؟ اگـر از ابتدا اعتقاد به چنین چیزی نداشت آیا به مردم #دروغ میگفت و #مردمفریبی میکرد؟ و با این کار جوانان مردم را جلوی گلوله میفرستاد؟
⁉️مگر آقای منتظری در پیام روز قدس سال 1358 در خصوص صدور انقلاب نگفت:
... از ویژگیهای انـقلاب اسـلامی ایران کـلیت و شمول آن است که نمیتوان رسالت جهانی آن را در محدوده خاص جغرافیایی و اقلیمی زندانی نمود و در حقیقت انقلاب ما، انـقلابی است اسلامی، نه ایرانی و از اینرو باید گفت انقلاب ما قدم اول پیـروزی را بـرداشته و پیـروزی نهایی وقتی است که در کل جهان اسلام و مستضعفین آثاری از استعمار و استثمار باقی نماند... (همان،۲۵۴)
⁉️مگر آقای منتظری نـویسنده پیـام ۱۳۵۸/۷/۲۸ به اتحادیه انجمنهای دانشجویان در اروپا نیست که در آن اعلام میدارد:
... باید به گونهای انقلاب را شـکل داد کـه در پشـتهای مرز و سازمانی متوقف نگردد و جبهه مستضعفین که مورد تأکید مداوم امام است هـر چه زودتر به وجه صحیح تشکیل شود...
⁉️مگر آقای منتظری در مذاکره با اعـضای جبهه آزادیبخش ۲۶ خـرداد ۱۳۵۸ نـمیگوید:
ما خودمان را هنوز پیروز نیافتهایم، مادامی که برادران مسلمان در #فلسطین، فیلیپین، اریتره و در جاهای دیگر به دست امپریالیستها و طاغوتها گرفتار باشند ما هنوز پیروز نیستیم. پیروزی ما در وقتی است که همه بـرادران مسلمان ما از دست امپریالیستها و طاغوتها نجات پیدا کنند و هنوز در حال مبارزه هستیم.
🔹ثالثا باید دانست ادعای اینکه شعار صدور انقلاب موجب هجوم صدام به ایران و «وقوع جنگ هشت ساله» شده است، ادعایی بـیپایه و ریـشه، #سادهاندیشانه یا #مغرضانه است. ناظران سیاسی و صاحبنظران آگاه و اندیشمند به درستی میدانند که ایران انقلابی در آن روز چه از صدور انقلاب سخن میگفت و چه از آرمانهای انقلابی توبه میکرد، هجوم رژیم بعث عـراق بـه ایـران اجتنابناپذیر بود.
⭕️به قول حاج احمد آقا در رنجنامه :
حضرت آیتالله!
طیف مهدی هاشمی هنوز هم دست از شـما بـر نمیدارند، چرا که آنها امام را قبول ندارند، چه رسد به شما. به قول امام چون اعتقاد به ارتباط با منافقین و لیبرالها دارند هیچ پلی را بهتر از شما ندیدند و این را بارها گـفتهاند. وقـتی امام تأکید روی رسیدگی به مسائل مهدی هاشمی داشتند معلوم بود با هوش و ذکاوت سرشار خود مسائل را تحلیل میکردند. متأسفانه شما.. هرگز او را نشناختید.
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
سند (1) (2).pdf
167.7K
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۸🔻
⭕️ماجرای نامه سه امضاء به آقای منتظری؛ از زبان تاریخنگار انقلاب اسلامی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی⭕️
🔵يك سال و اندي پيش از آنكه به همراه حجج اسلام حاج آقای كروبی و امام جمارانی نامه ۶۷/۱۱/۲۹ را به آقای منتظري بنگاريم، از لحن سخنان او دريافته بودم كه آنچه او بر زبان میآورد، با باورهای آن آقاي منتظری كه ما ميشناختيم همخوانی ندارد و اين صدای ديگران و دگرانديشان است كه از حلقوم او بيرون ميآيد.
🔹اين دريافت را بارها با برخي از دوستان در ميان گذاشتم و اظهار نگرانی كردم، حتی به ياد دارم كه يكبار در مجمع روحانيان مبارز اين مسأله را مطرح كردم و اين نكته را يادآور شدم كه من بيم آن دارم كه دشمن از آقاي منتظری برای نظام جمهوری اسلامی، يك انور سادات بسازد و ما روزی چشم باز كنيم ببينيم كه كار از كار گذشته و آنچه نبايد اتفاق بيفتد، به وقوع پيوسته است.
🔵اين سخنان من با واكنش منفی بسياری از حاضران رو به رو شد. خبر آن هم به گوش آقای منتظری رسيد و او نيز در ملاقات با برخي از دوستان زبان به گله باز كرده بود كه فلانی مرا انور سادات خوانده است! و سرانجام اين بحث و گفتگو به نگارش نامه ۶۷/۱۱/۲۹ منجر شد كه با امضای آقايان كروبی، جمارانی و نگارنده همراه بود.
📎 پیوند مطلب در سایت بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:
https://b2n.ir/44895
📎پیوند نامه در سایت:
https://b2n.ir/66992
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
♨️صدای #تحریف_امام از سیمای جمهوری اسلامی
🔸چند وقتی است که از #تحریف_امام به صورت حساب شده و دولتی سخن گفتیم و نقدهایی پیرامون کتاب پرغلط #الف_لام_خمینی از نظر گذشت. اکنون ابعاد این فاجعه تاریخ نگاری٬ در صدا و سیما٬ تکمیل شده است.
🔹متأسفانه چهارم فروردین ۹۸ ٬ گزارشی در شبکه سوم سیما بخش خبر ۲۲:۰۰ پخش شد که پازل تبلیغ و ترویج کتاب تحریفگر «الف لام خمینی» را تکمیل کرد. در گزارش خبرنگار صدا و سیما این کتاب به عنوان #پیشنهاد_نوروز معرفی شد همچنین در راستای تمجید هرچه بیشتر صحبتی از جناب حجتالاسلام ذوعلم پخش شد:
🔸«جناب آقای بهبودی فقط یک تاریخ را روایت نکردند ایشون در واقع یک نوع #زیست_مشترک فکری با امام رو روایت کردند.»
در ادامه گزارش کوتاه نیز بخشی از مصاحبه نویسنده؛ هدایتالله بهبودی به مخاطبان عرضه شد. بهبودی در این قطعه گفت:
🔶«ما نیازمند پیوند جامعه با تاریخ هستیم برای نزدیک کردن به جامعه ما باید از لحن و گویش تازه تری انتخاب کنیم. نسل عوض شده آدم ها عوض شدند.»
و پایان بخش این گزارش سخن خبرنگار بود که گفت:
🔸«این کتاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده و تا کنون در نشستهای نقد و بررسی مختلفی مطرح و بازخوانی شده است. مهمترین نکته در مورد این اثر اینکه سطر سطر این کتاب بر اساس اسناد نوشته شده برای همین این کتاب به منبعی معتبر تبدیل شده و مخاطبان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور دارد.»
🔵حاشیه:
◀️۱. این گزارش و سخنان جناب ذوعلم و بهبودی بسیاری از نکات را روشن میکند. جناب آقای ذوعلم باید توضیح دهند منظور ایشان از زیست مشترک با امام چیست؟ منظور زیست مشترک فکری لیبرالها و منافقین با امام است؟ که این جز افترا به ساحت امام چیزی نیست.
◀️۲. سخنان آقای بهبودی در خصوص اینکه «نسل عوض شده؛ آدمها عوض شدهاند» که در اصل #بازتولید_ادبیات_شبهروشنفکران و غربگرایان است نکات بسیاری را روشن میکنند. سؤالی که از ایشان باید پرسید اینکه آیا ایشان به عنوان تاریخنگار حق دارد به خاطر تغییر نسلها در تاریخ دست ببرد و آن را به گونهای دروغین روایت کند؟شکی نیست که اکثریت قاطع ملت به ویژه جوانان انقلابیاند؛ آیا میتوان به خاطر عدهای از راه برگشته و فرسودگان از مسیر خارج شده چهره و راه امام را تحریف کرد و تاریخ را وارونه نوشت؟!
◀️۳. شاید عجیبترین و مهمترین نکته این گزارش چند جمله آخر خانم گزارشگر بود که سطر سطر این کتاب را مستند معرفی کرد. شاید منظور ایشان از مستند بودن؛ مستند به روایات مخدوش ساواک و خاطرات وارسی نشده و شایعات علیه امام قدس سره باشد.
اهمیت و خطر بالای این کتاب هم از همین جملات گزارشگر مشخص میشود که میگوید این کتاب در داخل کشور و خارج پخش شده است و طبیعتا با این حجم از پشتیبانی دولتی و رسمی؛ این #کتاب_تحریفگر که با #غفلت مسؤولین و #غرضورزی برخی دیگر به عنوان کتاب رسمی جمهوری اسلامی انتخاب شده٬ در معرفی چهره ای مخدوش از شخصیت و سیره سیاسی امام قدس سره در سطح وسیعی پخش میشود و به #تخریب_تاریخ_انقلاب_اسلامی منجر می شود.
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💥با معرفی رسمی کتاب الف لام خمینی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی؛ پروژه معرفی کتاب تحریفگر الف لام خمینی به عنوان کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام بیش از پیش تکمیل شد.
◀️این کتاب چهرهای تاریک، سیاستباز،اهل زد و بند و لیبرال از امام خمینی قدس سره معرفی کرده است که پیش از این به نقد علمی این اثر پرداختیم:
🔸مقاله نقد تاریخنگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی بر کتاب الف لام خمینی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/153
🔸قطعهفیلم نقد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/167
🔸آیا تحریفگر انقلاب شایسته عنوان هنرمند سال انقلاب است؟
https://eitaa.com/bonyadtarikh/197
🔸بخش اول تا سوم نقد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/202
https://eitaa.com/bonyadtarikh/210
https://eitaa.com/bonyadtarikh/212
🔻🔻🔻
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
🔺🔺🔺
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۶🔻 متن نامه آقای منتظری به محضر امام خمینی. ۶۸/۱/۷ ⭕️منتظری و پیمانه
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۹🔻
⭕️بیتی که از افراد ناصالح پاک نشد⭕️
متن نامه ۱/۸ امام خمینی در جواب نامه روز قبل آقای منتظری
📩« بسم اللّه الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقاى منتظرى - دامت افاضاته
🔷با سلام و آرزوى موفقیت براى شما، همانطور که نوشته اید رهبرى نظام جمهورى اسلامى کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیرى است که تحملى بیش از طاقت شما مى خواهد و به همین جهت، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما #مخالف_بودیم، و در این زمینه هر دو مثل هم فکر مى کردیم.
ولى خبرگان به این نتیجه رسیده بودند، و من هم نمى خواستم در محدوده قانونى آنها دخالت کنم.
از اینکه عدم آمادگى خود را براى پست قائم مقامى رهبرى اعلام کرده اید پس از قبول، صمیمانه از شما تشکر مى نمایم.
◀️همه مى دانند که شما حاصل عمر من بوده اید، و من به شما شدیدا علاقه مندم.
براى اینکه #اشتباهات گذشته تکرار نگردد، به شما نصیحت مى کنم که #بیت خود را از #افراد_ناصالح پاک نمایید، و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهورى اسلامى خود را جا مىزنند، جدا جلوگیرى کنید.
من این تذکر را در قضیه #مهدى_هاشمى هم به شما دادم.
من صلاح شما و انقلاب را در این مى بینم که شما فقیهى باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند.
از پخش دروغهاى رادیو بیگانه متاثر نباشید.
مردم ما شما را خوب مى شناسند، و حیله هاى دشمن را هم خوب درک کرده اند که با نسبت هر چیزى به مقامات ایران کینه خود را به اسلام نشان مى دهند.
طلاب عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو - تلویزیون، باید براى مردم این قضیه ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلى است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم.
جنابعالى ان شاء اللّه با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمى مى بخشید.
والسلام علیکم.۶۸/۱/۸»
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/۱۰🔻
⭕️بیت منتظری؛ امروز مثل دیروز⭕️
آیا بیت آقای منتظری همچنان بیت لیبرالها و خانه منافقان است؟ پاسخ متأسفانه مثبت است.
📷 اعضای #نهضت_آزادی در بیت آقای منتظری و ملاقات با فرزندش احمد منتظری، قم، ۲۹ دیماه ۱۳۹۶ ، در حاشیه بیست و سومین سالگرد مهندس بازرگان.
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرالها، خانه منافقان/بخش آخر🔻
⭕️واکاوی علمی دلایل انحراف آقای منتظری⭕️
🔵تا کنون در خصوص مسئله آقای منتظری مطالبی را به خوانندگان محترم ارائه کردیم. اما بررسی دقیق و علمی این موضوع نیاز به مجال گستردهتری دارد.
🔹از همین رو برای بخش پایانی این پرونده؛به زودی مجموعه مقالات جامع تاریخنگار انقلاب اسلامی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی را برای اهل تحقیق به اشتراک میگذاریم.
📜عنوان مقالات:
تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش آقای منتظری
تعداد مقالات:
۲۱ مقاله
📎 مقاله ۱-۵:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/244
📎مقاله ۶-۱۰:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/245
📎مقاله ۱۱-۱۵:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/246
📎مقاله ۱۶-۲۱:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/247
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻آنچه گذشت🔻
به مناسبت سالروز نامه تاریخی ۶ فروردین و عزل آقای منتظری از قائم مقامی توسط امام قدس سره ؛ پروندهای گشودیم با محوریت بیت پرلیبرال و منافق آقای منتظری؛ بیتی که آسیبها و مخاطرات فراوانی برای ملت داشت و خانه محنت امام و یاران او بود.
مرور عناوین و مطالب:
🔵نامه ۱/۶
https://eitaa.com/bonyadtarikh/213
🔹از بیت تا تلآویو
https://eitaa.com/bonyadtarikh/217
🔵تسلط سیا بر بیت
https://eitaa.com/bonyadtarikh/218
🔹حمایت بیت از فاسد
https://eitaa.com/bonyadtarikh/219
🔵منتظری و بیتی پر رنج برای امام
https://eitaa.com/bonyadtarikh/220
🔹نامه ۱/۷ منتظری به امام
https://eitaa.com/bonyadtarikh/221
🔵آلزایمر سیاسی یا خواندن دیکته پر غلط لیبرالها
https://eitaa.com/bonyadtarikh/222
🔹ماجرای نامه سه امضاء
https://eitaa.com/bonyadtarikh/233
🔵بیتی که از افراد ناصالح پاک نشد
https://eitaa.com/bonyadtarikh/239
🔹بیت منتظری؛ امروز مثل دیروز
https://eitaa.com/bonyadtarikh/241
🔵واکاوی علمی دلایل انحراف آقای منتظری-مجموعه مقالات:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/243
📷گفتنی است مجموعه عکسنوشتههای «بیت لیبرالها، خانه منافقان» به زودی از همین حساب بارگزاری خواهد شد که قابلیت نصب در اماکن عمومی را خواهد داشت.
#بیت_لیبرالها
#خانه_منافقان
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مجموعه عکسنوشتههای «بیت لیبرالها، خانه منافقان»
🔆 مجموعه عکسنوشتههای مستند بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پیرامون آقای منتظری و بیت او🔆
📎 پیوند:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/258
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
عکسنوشته بیت لیبرالها.rar
3.33M
📷عکس نوشتههای مستند «بیت لیبرالها، خانه منافقان» کاری از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
@Binyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️ سالگرد مرجع معظم شیعه؛ حضرت آیتالله بروجردی⚫️
◀️رابطه آیتالله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیتالله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان
یکی از برگهای تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و #آیتالله_بروجردی است. گفتنیها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سالگرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره میکنیم:
🔵« حجتالاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیتالله بروجردی بودم که نمایندهای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیتالله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد.
من به فکر رفتم که آقای بروجردی در اینگونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت میکنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیتالله بروجردی- به آنجا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربستهای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیتالله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.»
🔹تاریخ نشان میدهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیتالله بروجردی به رابطهای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل میشد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیتالله بروجردی میگذاشتند:
« بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل میکردند که آیتالله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین میتواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیتالله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی #ایادی_مرموز که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند. (نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️آنچه از «الف لام» تا کنون گفتیم⭕️
در خصوص کتاب #الف_لام_خمینی نکات فراوانی را گفتیم اما با نگاهی به صحنه #تبلیغات_رسمی که برای این کتاب تحریفگر فراهم شده؛ بیشتر باید گفت و بیشتر باید نوشت چراکه پروژه #تحریف_امام پروژهای قطعی و خطرناک است که هوشیاری و بصیرت هرچه بیشتر جامعه انقلابی را میطلبد.
◀️اما آنچه تا کنون گفتیم:
🔸الف لام؛ خدمت یا خیانت: معرفی نقد الف لام خمینی به قلم تاریخنگار انقلاب اسلامی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/153
🔹قطعهفیلم نقد الف لام:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/167
🔸وقتی تحریفکننده انقلاب؛ کاندیدای هنر سال انقلاب میشود/ حاشیهای بر اقدام تأمل برانگیز حوزه هنری انقلاب در انتخاب هدایتالله بهبودی به عنوان چهره سال هنر انقلاب:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/197
🔹فهرست برخی اشکالات و تحریفات الف لام خمینی(۲۱ اشکال و تحریف):
https://eitaa.com/bonyadtarikh/202
🔸کتاب الف لام و پنج اشکال کلی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/210
🔹کتاب الف لام و ضعف خردورزی در گزینش روایات تاریخی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/212
🔸صدای تحریف امام از سیمای جمهوری اسلامی ایران/ حاشیهای بر تبلیغ کتاب الف لام خمینی از بخش خبر ۲۲:۰۰ شبکه سه سیما:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/235
بخشهای بعدی نقد الف لام خمینی؛ به زودی.
🔻🔻🔻
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
🔺🔺🔺
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقاله الف لام_بخش اول.pdf
16.26M
⭕الف لام تحریف/۴⭕
🔻الف لام و گزینشهای سلیقهای و جناحی🔻
با مطالعه دقیق کتاب الف لام مییابیم که نویسنده این کتاب در گردآوری مطالب و گزارشها پیرامون امام، دقت لازم را نداشته است و شاید نخواسته روایتهایی را که درباره امام آمده، بدون دخالت دادن خواست و #برداشت_سلیقهای و جناحی بازگو کند. از این رو برخی از گزارشها و روایتها را -از زبان دیگران- که به سالهای اخیر مربوط است #دوبارهنویسی کرده لکن از آوردن آنچه زیر نظر امام و آیتالله سیدمصطفی خمینی نگارش یافته است، خودداری ورزیده است.
⬅این رویه حتی در روایتهای جزئی نیز اعمال شده است به طور مثال میبینیم او آورده است که سیداحمد [جد امام] به سال ۱۲۵۷ با سکینه خانم، دختر محمدحسین بیک ازدواج کرده است لکن دیدگاه سیدمصطفی خمینی را مبنی بر اینکه سید احمد با خواهر یوسف خان ازدواج کرده نادیده انگاشته؛ در صورتی که طبق اسناد موجود امام نیز آن را رد نکرده است.
◀️دریافت مقاله از همین پیوند.
🔻🔻🔻
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
🔺🔺🔺
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۵⭕️
🔵مطالعه نقادانه الف لام بازگو کننده این مطلب است که این کتاب نه تنها با اصول و مبانی تاریخنگاری نگارش نیافته است بلکه حتی در مواردی یک کار پژوهشی نیز به شمار نمیآید. به طور مثال پیرامون نخستین دیدار آقای عراقی با امام در نوفل لوشاتو روایتها متفاوت است: روایت آقای محتشمیپور؛ روایت آقای فردوسیپور؛ روایت آقای توکلی.
یک نویسنده پژوهشگر در این گونه موارد یکی از این دو شیوه را به کار میبندد:
یا گزارشها و روایتهای گوناگون را به صورت کامل میآورد و برداشت نهایی و داوری را بر عهده خوانندگان میگذارد یا خود به بررسی میدانی و همه جانبه میپردازد و با راویان زنده به مصاحبه مینشیند و به روایت صحیح میرسد. لکن میبینیم که هدایتالله بهبودی در این کتاب هیچکدام از این راههای پژوهشی را نپیموده بلکه به صورت سلیقهای گزارش آقای فردوسیپور را پسندیده.گزارشی که دارای اشکالات تاریخی است و برای تبیین هرچه بیشتر آن را ذکر میکنیم:
« نزدیک غروب با خودرویی که اسماعیل فردوسیپور میراند یک راست به نوفل لوشاتو رسید. وقتی به آگاهی امام خمینی رسید که عراقی آمده، بیمقدمه او را پذیرفت، اما وارد که شد و خود را با گریه به پای آقای خمینی انداخت [امام] از ما پرسیدند که این شخص کیست؟ آقای (سیدمحمود) دعایی گفتند: حاج مهدی عراقی»
اما این روایت اشکالاتی دارد و نمیتواند درست باشد:
🔹۱. مرحوم فردوسیپور در پاریس وسیله نداشت و اصولا هنوز رانندگی فرا نگرفته بود.
🔸۲. آقای دعایی در آن زمان نوفللوشاتو نبود تا همراه آقای فردوسیپور و عراقی به حضور امام بروند و آقای عراقی را به امام معرفی کنند.
🔹۳. آقایان فردوسیپور و دعایی تا آن زمان مهدی عراقی را از نزدیک ندیده بودند و ارتباطی با او نداشتند، به چه مناسبت او را در دیدار با امام همراهی کردند؟
🔸۴. منش امام این نبود که اعضا و افراد دفتر او دنبال دیدار کنندگان بروند و در مراسم دیدار حضور داشته باشند چگونه نامبردگان در این دیدار حضور یافتند؟
🔹۵. معلوم نیست بهبودی با روایتهای محتشمیپور و توکلی چه کرده است؟ بی سر و صدا آنها را حذف کرده است؟
این مورد و موارد دیگر نشانگر ضعف روحیه پژوهی آقای بهبودی در این کتاب است.
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۶⭕️
🔹تحریف عجیب هدایتالله بهبودی در کتاب الف لام خمینی: امام به شرط عدم دخالت بیگانگان مخالفتی با لوایح ششگانه نداشت
◀️نویسنده الف لام خمینی در مواردی خود به #تحریف اندیشههای سیاسی امام پرداخته و در برخی موارد دیگر تحریفات دیگران را بازگو کرده است. به طور مثال او به صراحت آورده است که :
« آیتالله خمینی مخالفتی با اجرای #مواد_ششگانه، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت.»
ولی به این تحریف آشکار اشکالاتی وارد است:
🔹۱. حدود پنجاه سال از آن واقعه میگذرد و هیچکدام از تاریخنگاران چنین ادعایی نکردهاند. آقای #بهبودی به چه سند معتبری دست پیدا کرده که این ادعا را دارد؟
🔸۲. اسناد و آثار برجا مانده نشان میدهد که امام قدس سره مواد ششگانه شاه را به صورت مطلق مباین موازین عدل و عقل و فقه و شرع اسلامی میدانستند. ایشان در پاسخ پرسشی پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد ششگانه بود، اعلام کرده است:
«آنچه به اسم قانون اصلاحات ارضی در صدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است....»
ایشان مخالفت خود را در هر فرصتی که دست میداد ابراز میکردند.
🔹۳. امام قدس سره بند امکان تحلیف به سایر کتب ادیان را پوششی برای دستبرد به قانون اساسی میدانستند و از این جهت نیز با این طرح مخالفت داشتند.
🔸۴. به #فتوای_امام قدس سره بهرهگیری مردم از اقدامات و کارهای عام المنفعه و به ظاهر مذهبی و مردمی حاکمان جائر بدون اجازه #حاکم_شرع جایز نیست. در نتیجه نقل آقای بهبودی در الف لام خمینی مخالف فتوای صریح امام قدس سره نیز هست.
⁉️سؤالی که در اینجا مطرح است اینکه آقای بهبودی از آوردن این تحریف تاریخی چه نیتی داشته است؟ آیا میخواسته به صورت غیرمستقیم جانب #نهضت_آزادی و #جبهه_ملی را بگیرد و امام را به #زیست_مشترک با آنان متهم کنند؟ چراکه این طیف بودند که با شعار اصلاحات «آری-دیکتاتوری نه» اصلاحات نمایشی شاه را در آن زمان به رسمیت شناختند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️🔴شهادت امام کاظم تسلیت🔴⚫️
«راوی که از نزدیکان امام کاظم علیهالسلام است میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسیبنجعفر سه چیز است؛ یکی لباس خشن،...میشود گفت لباس جنگ. بعد شمشیری را [که] آویختند و یک قرآن...ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه زیبایی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانههای یک آدمِ جنگی مکتبی، مشاهده میشود.
شمشیری هست که نشان میدهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونتبار رزمی و انقلابی است؛ و قرآنی هست که نشان میدهد میخواهیم به #زندگی_قرآن برسیم.»(امام خامنهای مدظلهالعالی، انسان ۲۵۰ ساله ص۳۱۷-۳۱۸)
#امام_کاظم
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
تقابل گروههای غربگرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام.pdf
7.59M
🔆داستان پرماجرای یک «آری»🔆
✳️به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی
با پیروزی انقلاب اسلامی و طرح همهپرسی برای رأی مثبت یا منفی به نظام جمهوری اسلامی؛ گروههای وابسته و التقاطی در شکست طرح «جمهوری اسلامی» متفق القول شدند.
◀️آنها در اولین قدم با رد «جمهوری اسلامی»؛ نظامهای جایگزین مثل «جمهوری دموکراتیک اسلامی» را مطرح کردند که مردم طرح آنان را شکست دادند و ۹۸/۲ درصد در روز ۱۲ فروردین به «جمهوری اسلامی» رأی مثبت دادند. البته طرح مقابله با جمهوری اسلامی متوقف نشد بلکه روش تغییر کرد:
◀️یکی از وظایف #مهندس_بازرگان(رئیس دولت موقت) تشکیل مجلس مؤسسان برای تصویب قانون اساسی بود ولی دولت او از مدیریت #عاجز بود و در شرایط بحرانی کشور نتوانست قانون اساسی را تدوین کند. در نتیجه در جلسه مشترک شورای انقلاب و دولت موقت پیشنهاد تشکیل مجلسی با حدود هفتاد نفر از #خبرگان قانوندان و تصویب قانون اساسی در آن مجلس مطرح شد. این پیشنهاد مورد قبول امام قدس سره و دولت موقت قرار گرفت. اما #غربگرایان پس از تشکیل مجلس خبرگان شروع به کارشکنیهای سنگین کردند...
❇️داستان پرماجرای مخالفت و کارشکنی غربگرایان با طرح «جمهوری اسلامی»، حوادث پس از ۱۲ فروردین و موضعگیریهای صریح امام خمینی قدس سره را در این مقاله مستند بخوانید.
📜مقاله «تقابل گروههای غربگرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام- پوریزدانپرست-فصلنامه تخصصی 15 خرداد-شماره ۳۷-۳۸ زمستان۹۲.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیشینیهشناسی مفهومی جمهوری اسلامی.pdf
10.47M
🔆به مناسبت ۱۲ فروردین/بخش دوم🔆
✳️۱۲ فروردین؛ روزی که به تعبیر امام خمینی «... روز نخستین حکومت اللَّه است [و] از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست.»(صحیفه امام، ج ۶، ص ۴۵۳-۴۵۴)
⁉️اما آیا « #جمهوری_اسلامی » مفهومی جدید بود که هیچ سابقهای نداشت؟ آیا آنگونه که برخی غربگرایان ادعا کردهاند امام قدس سره اعتقادی به جمهوری اسلامی نداشت و این ایده محصول تلاش و القائات آنان در پاریس بود؟
❇️در این مقاله میخوانیم که مفهوم «جمهوری اسلامی» ریشهای تاریخی دارد به گونهای که در نامه اعتراضی علمای فارس به رفتارهای توهینآمیز دولت در سال ۱۲۸۵ ش. این واژه به کار رفته است.همچنین نامهای تحت عنوان قانون اساسی «جمهوری اسلامی ایران» در سال ۱۳۵۴ به دست ساواک میافتد که به احتمال قوی نویسنده آن مرحوم ربانی شیرازی است.
❇️ همچنین از دل مبانی متقن امام در کتاب کشف اسرار و کتاب البیع این مفهوم تأیید و تثبیت شده و حتی اشاراتی نیز به آن وجود دارد و در ادامه مبارزات؛ در پاریس نیز به این مفهوم تصریح میکنند.
❇️به علاوه ماهیت «جمهوری اسلامی» از کلمات سایر علمای اسلامی از جمله مرحوم نائینی،علامه طباطبایی، علامه جعفری و... برمیآید.
❇️گفتنی است نظام «جمهوری اسلامی» مختص ایران نیست و برخی دیگر از کشورها، قبل و بعد از ایران، این نظام را به عنوان شکل حکومتداری انتخاب نمودهاند...
تمامی این مطالب در:
📜مقاله «پیشینهشناسی مفهومی جمهوری اسلامی»- فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، شماره۴۸ زمستان ۱۳۹۵.
#روز_جمهوری_اسلامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.