17.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کوتاهنمای «در امتداد برلین»
هیاهو، پرخاش و معارضه. سه واژهای که میتوان آن را برای توصیف کنفرانس برلین سال 1379 به کار برد. همایشی که یک خط مشخص را دنبال میکرد: حذف مکتب امام خمینی.
کنفرانس برلین و انواع و اقسام جنجالها و هیاهوهای دیگر فرزندان #اصلاحات_آمریکایی بودند که در نهایت هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و شخصیت امام و راه او را حذف کنند. اما اکنون چطور؟
بیایید به میدان سیاست امروز نگاهی کنیم. دیگر از جنجال و هیاهو خبری نیست، به ظاهر همه از امام (قدس سره) و شخصیت او تجلیل میکنند؛ اما این تمام ماجرا نیست و جریانی در کشور وجود دارد که «در امتداد کنفرانس برلین» این بار به صورت نرم و بی سر و صدا در پی تحریف و در نهایت حذف راه امام است.
در کوتاهنمای «در امتداد برلین»؛ صریح و بیپرده از این جریان و برخی نمونههای تحریفگریاش گفتهایم.
⏱مدت زمان: 10:51
❇️گفتنی است در زمینه تحریف خط امام در شهر مقدس قم نشستی با عنوان «تحریف ظالمانه» و با حضور حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی و سایر اساتید متعهد برگزار گردید. این نشست که با حضور خبرنگاران از طیفهای مختلف سیاسی برگزار شد؛ در خبرگزاریهای کشور از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی بازتاب فراوانی داشت.
🔗پیوند خبر نشست در خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی-قم:
https://b2n.ir/53884
🔹🔸 #تحریف_ظالمانه
🔹🔸 #مؤسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_امام
🔹🔸 #الف_لام_خمینی
🔹🔸 #الف_لام_تحریف
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️14 گام تا امام✳️
✅گام چهاردهم: امید به آینده✅
« حضرت امام بر خلاف عمده سیاستمداران و عالمان دینی که #انفعال خویش را با فقدان یار و یاور توجیه میکردند، به تأسی از #سیره_انبیا از نقطه صفر و با رویکرد #همفکرسازی و دعوت چهره به چهره و با امید به موفقیت، آغاز کردند و مقتضیات جو غالب زمان و مکان (ایران، ترکیه، عراق و فرانسه) معظم له را از حرکت به سمت براندازی رژیم شاه و آرمان تشکیل #حکومت_اسلامی مأیوس نکرد. این مطلب را از فحوای سخنرانی ایشان در نوفللوشاتو که خطاب به دانشجویان بوده است به راحتی میتوان دریافت:
« حضرت موسی ( سلامالله علیه ) مأمور شده بود که خودش برود و فرعون را دعوت کند. آن فرعون، آن هم با آن بساط؛ فرعون، بیشتر از فرعون ما بساط داشت. از اهرام مصر معلوم است...
ما به پیروی از انبیا عظام (سلام الله علیهم) از صفر شروع کردیم. انبیا (علیهمالسلام) برای دعوت و قیام بر ضد طاغوت از صفر شروع میکردند و دعوتهای بزرگ آنها از واحد واحد شروع میشد تا گروه گروه جمع میشدند. آن روزی که ما دعوت بر ضد طاغوت را شروع کردیم، صفر بودیم... ما از صفر شروع کردیم و به دعوت اسلامی مردم را خواندیم...»( نواندیشی دینی حضرت امام در نسبت فقه با زمان و مکان، جمعی از نویسندگان، فصلنامه تخصصی 15 خرداد شماره 27 بهار90)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
14گام تا امام.rar
3.8M
⚫️مجموعه عکسنوشته 14 گام تا امام
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی؛ به مناسبت ارتحال جانسوز امام خمینی (قدس سره)؛ مجموعه عکسنوشته چهارده گام تا امام را در اختیار مخاطبان عزیز قرار میدهد.
به امید نزدیک شدن هرچه بیشتر به سیره الهی آن امام بزرگوار.
#ارتحال_امام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔴📽گزارش تصویری خبرگزاری رسا از نشست انتقادي #تحريف_ظالمانه با موضوع «بازكاوي پروژه تحريف امام خميني (ره) توسط دشمن در رسانههاي داخلي و خارجي» که در شامگاه ۱۱خرداد در قم برگزار شد.
پیوند گزارش در رسا:
http://rasanews.ir/002YNm
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سالروز رحلت امام خمینی، لیست و مشخصات نشر ۵۷ کتاب مرتبط با زندگی و اندیشه امام را منتشر کرده است که در این میان، نام دو اثر از بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به چشم می خورد.
کتاب های:
نقدی بر مدخل خمینی روح الله در دایرةالمعارف بزرگ اسلامی
و
نقدی بر مدخل امام خمینی در دایره المعارف تشیع
پیوند مرتبط:
yon.ir/1mojL
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴خرداد خونین🔴
« ملت ما نه محرم را، که شاهد قتل عامهای وحشیانه جباران است، فراموش میکند و نه 15 خرداد را که سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت است. »(صحیفه امام، ج8، ص50)
15 خرداد روزی خونین که امام امت آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد. هرچند پیش از انقلاب دستگاههای جبار رسانهای برای وارونهسازی اهداف قیام 15 خرداد تلاش گستردهای کردند و هرچند پس از انقلاب سازمانهای رسانهای آنگونه که باید و شاید به احیای نام آن قیام بزرگ نپرداختند؛ ما تلاش میکنیم این روز الهی را بزرگ بشماریم چراکه عقیده داریم بزرگداشت 15 خرداد، بزرگداشت انقلاب است.
📜پرونده «خرداد خونین»؛ بررسی ابعاد مختلف قیام بزرگ 15 خرداد. به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴خرداد خونین/1🔴
❇️خمینیِ بیرجند❇️
💥هفتم محرم سال 42 چگونه بیرجند، حوزه نفوذ خانواده اسدالله علم نخستوزیر شاه به هم ریخت؟!
💢«بخشی از مصاجبه منتشر نشده امام خامنهای در مورد وقایع پیش از 15خرداد سال 42»
⭕️خاطرات زیر بخشی از مصاحبه اختصاصی حجتالاسلام والمسلمین #سید_حمید_روحانی با رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی حضرت آیتالله خامنهای در دوران ریاستجمهوری در دهه 60 انقلاب اسلامی است که برای اولینبار توسط فصلنامه پانزده خرداد منتشر شد.در این مصاحبه خاطراتی جذاب و شنیدنی مطرح شده است که که از عمق نفوذ روحانیت انقلابی و خالص در قلب ملت خبر می دهد.گوشه ای از این مصاحبه را می خوانیم:
«🔻 من آن روز (هفتم محرم سال 42) منبر رفتم و درباره اهداف دشمنان اسلام صحبت کردم و گفتم که قصدشان محو اسلام است و اسلام بزرگترین مانع برایشان در راه اهدافشان است و به قدر چند دقیقه در این باره صحبت کردم و بعد مطلب را به مدرسه فیضیه رساندم، گفتم همان خط مشی بود و همان جریان بود که منتهی شد به اینجا که در یک روز مقدس در مدرسه فیضیه در #خانه_طلاب در خانه امام صادق بریزند کماندوها چنین بکنند و چنان بکنند؛ از آتش زدن عمامه، از آتش زدن قرآن، از وسائل طلاب آنچه را که دیده بودم و شنیده بودم همه را بیان کردم. ضجه مردم بلند شد، مردم گریه کردند و غوغایی شد.
🔺صبح بعد از نماز نشسته بودم داشتم تعقیبات نماز میخواندم که دیدم مأمور آمد و گفت آقا بفرمایید برویم شهربانی، گفتم برای چه شهربانی؟ گفت برای چی را بعداً به شما میگویم... بعد دو رکعت نماز استخاره خواندم و صد مرتبه «استخیرالله برحمته خیره فی عافیه» را گفتم... روایت دارد که آنچه خیر و صلاح است بر قلب انسان و به زبان انسان جاری میشود و نمازش را خواندم و بنا کردم استخیرالله را گفتن و بعد با مأمور راه افتادم رفتم.
🔻[رئیس شهربانی] گفت چه گفتید؟ گفتم قضیه #مدرسه_فیضیه بود. حادثه مهمی بود من طلبه هستم دیده بودم تحت تأثیرم مسلمانم خواستم مردم بدانند. بنا کرد مرا نصیحت کردن که شما قول بده که از این حرفها نزنی و برو بیرون؛ گفتم من چنین قولی نمیتوانم بدهم. گفت شما اگر قول ندهی من مجبورم با شما سختگیری کنم. زیرا که من مأمورم گفتم، من هم مأمورم، مأمورم که این حرفها را بزنم او چشمش گرد شد که چه مأموریتی من دارم از طرف کیه و شاید اصلاً فکر کرد که اطلاعات مهمی به دستش آمد. گفت شما از طرف کی مأموری؟ گفتم از طرف خدا؛ این خیلی تحت تأثیر قرار گرفت.
🔺مرا بردند مجدداً توی اتاق رئیس شهربانی آنجا چند تا قاضی از دادگستری آمدند آنجا و نشستند و از من سؤالاتی کردند و شبیه بازپرسی رسمی دادگستری بود. من آن وقت خیال کردم دادگاه است. دادگاه تشکیل داده بودند برای اینکه بتوانند مرا با قرار آزاد کنند. علت این بود که در خارج اوضاع شلوغ شده بود من این را بعد فهمیدم معلوم شد که آن روز که مرا گرفتند خبرش روز تاسوعا همه جا پخش شده بود و این پختگی کار امام بود اگر روز تاسوعا کسی این حرفها را میزد فرصت فکر کردن برای مردم نمیماند روز هفتم که آدم این حرف را میزد تا روز تاسوعا و عاشورا که روز تصمیمگیری مردمی است فرصت فکر کردن جا افتادن چیزی برای مردم باقی میماند حرف دهان به دهان میگشت و همین شد.
🔻من روز هفتم این حرفها را زدم، مردم فهمیدند که من بیرجند هستم صبح نهم که مرا گرفتند مطلب کاملاً جا افتاده بود برای مردم و میتوانستند تصمیمگیری کنند. این بود که راه افتاده بودند هیئت مختلف منزل آقای تهامی این طرف و آن طرف که بعداً آقای تهامی به من میگفت اینها میخواستند بیایند به شهربانی حمله کنند میگفت من گفتم بابا! خون راه میافتد گفتند راه بیفتد و تهامی نگذاشته بود و مانع شده بود و شاید در حقیقت به داد من رسیده بود چون وضع من به مراتب مشکلتر میشد. ایشان گفته بود من آزادش میکنم از زندان و همین اعمال نفوذها را ایشان کرده بود.
🔺آنها هم از خدا میخواستند که مرا آزاد کنند؛ شهربانیچیها و دستگاه پلیس در آنجا. زیرا که زندانی بودن من مردم را به هیجان میآورد منتظر بهانه بودند و به هر حال آزاد کردند. منتهی از آقای سادسی همان سیدی که گفتم قول گرفتند که من را ببرد خانه خودشان و من جایی نروم و منبر هم نروم.
🔻وضعیت دستگیری و اخراج من از #بیرجند کاری کرد که تأثیرش در مردم تا مدتها باقی ماند. ماه صفر همان سال یکی از دوستان ما آسید جواد علمالهدی را میشناسید از دوستان مشهدی ماست، ایشان هم میرفت بیرجند محل منبرش بیرجند بود وقتی که رفت آنجا و برگشت به من گفت که تو خمینی بیرجند شدهای مردم آنجا مثل آقای خمینی به تو علاقه دارند و عجیب تأثیر رویشان کرده بود.
📄فصلنامه پانزده خرداد،ش۴۳ و ۴۴، تابستان ۹۴»
#خمینی_بیرجند
#پانزده_خرداد
#پهلوی
#اسدالله_علم
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️تاریخنگار انقلاب اسلامی در نشست انتقادی تحریف ظالمانه چه گفت؟
🎙شامگاه یازدهم خرداد؛ قم شاهد برگزاری نشستی انتقادی پیرامون موضوع « #تحریف_ظالمانه شخصیت و مکتب امام خمینی قدس سره» بود. نشستی که به خاطر اهمیت موضوع آن بیپرده و #صریح دنبال شد.
رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نیز در این نشست سخنان مهمی را مطرح نمودند که گزارش تفصیلی آن را تقدیم میکنیم:
🔹حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در نشست «تحریف ظالمانه؛ واکاوی پروژه تحریف امام در رسانههای داخلی و خارجی» با تبیین ریشههای تاریخی تحریفگری؛ ابلیس را اولین تحریفگر خواندند که با اغواگری خود راه حضرت آدم و حوا علیهماالسلام را منحرف ساخت:
«اولین تحریفگر، ابلیس بود. او با شیوهای بسیار فریبنده نهی الهی از خوردن میوه ممنوعه را که پیشتر خداوند نسبت به آن به آدم و حوا هشدار داده بود، دگرگون ساخت و تحریف کرد. به بیان قرآن : ﴿ وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ﴾ (اعراف: ۲۰) [و گفت: پروردگارتان شما را از اين درخت منع نكرد جز [براى] آنكه [مبادا] دو فرشته گرديد يا از [زمره] جاودانان شويد!] شیطان آسیبی را که در این درخت نهفته بود به گونهای جلوه داد و تحریف کرد که گویا به نفع آنهاست و از همین جا اولین ضربه را به آدم و بنیآدم وارد. کرد.»
🔸ایشان در ادامه سیر تحریف در تاریخ #توطئه_سامری در زمان حضرت موسی علی نبینا و آله و علیهمالسلام، ساخت مسجد ضرار در زمان نبی اکرم صلّی الله علیه و آله، فتنه خوارج و تحریفات معاویه در زمان امیرالمؤمنین علیهالسلام و انحرافات صوفیگری در زمان امام صادق علیهالسلام را از موارد دیگر خط تحریف دانستند و سپس به ذکر مواردی از تحریفگری معاصر پرداختند و انحراف «جدایی دین از سیاست» که توسط آخوندف بنیانگذاری شد را از این قبیل شمردند.
🔹حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در ادامه سیر تاریخی سخنان خود روش سکوت در برابر طاغوت را شیوهای تحریفی عنوان کردند که در سال 1339 توسط برخی شخصیتهای حوزوی، که هماکنون در کسوت استادی حوزه قم هستند، ترویج میشد.
تاریخنگار انقلاب اسلامی با گذر از سیر تاریخی تحریف، به اقسام تحریف مکتب و شخصیت امام پرداختند:
مهمترین مسئله در زمینه تحریف امام این است که بدانیم چه نوع تحریفهایی علیه ایشان صورت میگیرد و در نتیجه قابلیت مقابله با آنها را پیدا کنیم. در مورد امام(ره) این تحریفات صورت گرفته است:
1.تحریف عامدانه شخصیت.
2. تحریف عامدانه مکتب، خط و راه ایشان که چند نوع دارد.
3. تحریف عامدانه برخی از دیدگاههای امام و نه همه آن.
4. تحریف عامدانه موضعگیریها و عملکردهای امام.
5. تحریف شخصیتی، فکری و انتقادی.
🔸ایشان در ادامه سخنان خود، سه نوع از انواع تحریف شخصیت امام و نمونههای آن را برشمردند که عبارتاند از: ترور سفید و بدنام کردن شخص، زیر سؤال بردن مواضع و تحریف در لباس تعریف.
حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در خصوص نوع دوم تحریف بیان کردند:
همچنان که نوع اول تحریف یعنی ترور سفید غالبا توسط دشمن به صورت خاص دنبال میشد و هدف از آن بیآبرو بیاعتبار ساختن امام بود، نوع دوم یعنی زیر سوال بردن مواضع ایشان حتی توسط خودیها نیز انجام شده است. افرادی همانند آقای هاشمی رفسنجانی مواضعی از این قبیل داشتهاند. او میگوید «ما بنیصدر را شناخته بودیم. به امام میگفتیم که او را عزل کند اما از آنجایی که ایشان در جامعه نبود و اطلاعی نداشت، از بنیصدر حمایت میکرد!» هرچند خوشبختانه بنیصدر در خاطرات خود به صراحت نوشته است زمانی که وی قصد داشت برای ریاستجمهوری نامزد شود به دیدار امام رفت اما امام به او فرمودهاند که او صلاحیت ندارد! امام در نامه خود مورخ ۶ فروردین ۱۳۶۸ آوردهاند «والله قسم من به ریاستجمهوری بنیصدر رأی ندادم» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۳۱) حال یک دوست نادان (یا هر چیز دیگر که در تاریخ روشن میشود) این گونه قضاوت کرده است که امام بینش سیاسی نداشته و او بهتر میفهمیده است! این کار زیر سوال بردن امام از منظر فکری و عقلی بود که نمونههای بسیاری را میتوان برای آن شمرد.
@Bonayadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.