eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
158 دنبال‌کننده
27هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما https://harfeto.timefriend.net/16895204024549 داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
☀🌈عـصـر ظـهـور🌈☀ 🔹 قسمت 199 🌤️⏳ *آغاز نهضت ظهور مقدس*⏳🌤️ 🟢 *خروج امام با بیم و امید از مدینه*🟢 ...👈 در چنین موقعیت بحرانی، امام مهدی روحی فداه مانند خروج حضرت موسی علیه‌السّلام از میان فرعونیان، بیمناک و نگران از مدینه خارج می‌شود و یکی از یارانش حضرت را همراهی می‌کند. نام او در روایت پیشین، منصور و در روایتی دیگر منتصر آمده است و شاید نام مبیّض که در روایتِ گذشته آمد همان منتصر بوده و اشتباهی در نوشته رخ داده است.❗ 👈 روایتی دیگر می‌گوید: حضرت مهدی علیه‌السّلام هنگام خروج از مدینه، میراث رسول ‌اللّه را با خود به همراه دارد که در میان آنها شمشیر، زره، پرچم، عمامه و لباس پیامبر (ص) به چشم می‌خورد.👌❗ 👈 من، زمان مشخص خروج آن حضرت از مدینه به سوی مکه را در در منابع شیعه نیافتم ولی باید این خروج پس از ندای آسمانی در ماه رمضان یعنی در موسم حج باشد و به خاطر دارم در روایتی دیدم که ورود لشکر سفیانی به مدینه در ماه رمضان است ... و در روایت طولانی مفضل بن عمر از امام صادق علیه‌السّلام چنین آمده است: 💫« سوگند به خدا ای مفضل، گویا اکنون می‌بینم او را (حضرت مهدی علیه‌السّلام) که وارد مکه می‌شود، در حالیکه عمامه‌ای زرد فام بر سر نهاده و کفش مخصوص پیامبر صلّی‌اللّه علیه وآله را پوشیده و چوبدستی او را در دست گرفته و چندین بزغالهٔ لاغر پیشاپیش خود می‌برد تا به خانهٔ خدا برسد، اما هیچکس او را در آنجا نمی‌شناسد.»(1)👌❗ 👈 اگر چه سند این روایت ضعیف است، اما بسیج دشمنان برای دستیابی به آن حضرت باعث می‌شود که حضرت زندگی خود را همچون دوران غیبت صغریٰ در نهان نگه دارد. از این جهت می‌توان محتوای اینگونه روایتها را قابل قبول دانست.❗ ➖ طبیعی بنظر می‌رسد که مراسم حج در سال ظهور، گرم و پر رونق باشد ... (ادامه دارد) ... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📚: عصر ظهور، (علی کورانی)، ص ۲۷۴ و ۲۷۵. 📚:1- بشارة الاسلام، ص ۲۶۷، به نقل از بحار. ⛈🌤بـوی ظـهـور🌤⛈ https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5 https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor @resane_zohoor
✾ ✾ ✾ ══════💚══   هشدار كه هرگز به جز این برادرم كسی نباید امیرالمؤمنین خوانده شود. هشدار كه پس از من امارت مؤمنان بری كسی جز او روا نباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✾ ✾ ✾ ══════💚══   ✨امام صادق علیه السلام فرمودند: عید غدیر ، روزى است که رسول خدا (ص) علی(ع) را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفی کرد ، بعد بعنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز ، روز روزه  دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینی رفتن است . آنروز روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینی شیطان است .✨
✾ ✾ ✾ ══════💚══   ⇦آیه ۷ سوره مجادله ام ابرموا امرا...وابوبکر و عمر و سالم و مغیرة بن شعبه وعبدالرحمن بن عوف با هم پیمان نام ه­ای برای نقض پیمان خویش با ولایت علی (ع) نوشتند و نویسنده این پیمان نامه ابوعبیدة جراح بود. خداوند این آیه رادر این مورد نازل نمود: بلکه آنها تصمیم محکم بر توطئه گرفتند؛ ما نیز اراده محکمی(درباره آنها)داریم. همچین این آیه نیز در این مورد نازل شده­ است:  آیا نمی­دانی که خداوند آنچه را درآسمان ها و آنچه را که در زمین است می­داند؛ هیچ­گاه سه نفر با هم نجوا نمی­کنند مگر اینکه خداوند چهارمین آنهاست، و هیچ­گاه پنج نفر باهم نجوی نمی­کنند مگر اینکه خداوند ششمین آنهاست، ونه تعدادی کمتر و نه بیشتر از آن مگر اینکه اوهمراه آنهاست، هرکجا که باشند.سپس روز قیامت آنها را از اعمالشان آگاه می­سازد، چرا که خداوند به هرچیزی داناست. کلینی، محمد بن یعقوب؛ الاصول من الکافی، ج ۱، ص ۴۲۰-۴۲۱ زخرف/سوره۴۳،آیه۷۹ مجلسی، محمد باقر؛ بحارالانوار، ج ۲۸، ص ۱۲۳ مجادله/سوره۵۸،آیه۷.      
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام صادق علیه‌السلام فرمودند: سخن سه گونه است: راست و دروغ و اصلاح ميان مردم به آن حضرت عرض شد: قربانت اصلاح ميان مردم چيست؟ فرمودند: از كسى سخنى درباره ديگرى مى شنوى كه اگر سخن به گوش او برسد، ناراحت مى شود. پس تو آن ديگرى را مى بينى و برخلاف آنچه شنيده اى، به او مى گويى: از فلانى شنيدم كه در خوبى تو چنين و چنان مى گفت.✨
✾ ✾ ✾ ══════💚══   ⇦بیشتر در زیر نویس منابع اهل سنت بیان خواهد شد⇨ ●ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، ج۵، ص۲۲۷. ○ابن‌کثیر، اسماعیل بن عمر، السیره النبویه، ج۴، ص۴۱۴. ●ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، ج۵، ص۲۰۸. ○ابن‌عساکر، علی‌ بن حسن، تاریخ مدینه الدمشق، ج۴۲، ص۲۳۳. ●سیوطی، عبدالرحمان بن ابی‌بکر، الدر المنثور، ج۳، ص۱۹. ○قلقشندی، احمد بن علی، صبح الاعشی، ج۲، ص۴۴۵. ●مائده/سوره۵، آیه۶۷. ○سیوطی، عبدالرحمان بن ابی‌بکر، الدر المنثور، ج۳، ص۱۱۷. ●شوکانی، محمد بن علی، فتح القدیر، ج۲، ص۶۹.
هفتاد و دوم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- حكومت و حاكميّت هستى، مخصوص خداست. لَهُ مُلْكُ‌ ... (در هستى يك نظام و يك اراده و مديريّت حاكم است) 2- حكومت خداوند نسبت به همه‌ى هستى يكسان است. «السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 3- خداوند بى‌نياز است. لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ‌ ... لَمْ يَتَّخِذْ (نياز به فرزند براى جبران‌ كمبودهاست و كسى كه حكومت هستى به دست اوست چه كمبودى دارد؟!) 4- همه‌ى آفريده‌ها از سرچشمه‌ى قدرت واحدى برخاسته‌اند. «خَلَقَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ» 5- تدبير هستى، به دست خالق هستى است. لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ‌ ... خَلَقَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ 6- آفرينش، حساب و كتاب دارد. «فَقَدَّرَهُ تَقْدِيراً» 7- تدبير هستى، بسيار دقيق است. «تَقْدِيراً»