eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
157 دنبال‌کننده
27هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما https://harfeto.timefriend.net/16895204024549 داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_750770903.mp3
3.46M
حزب بیستم و دوم (۱ الی ۲۶ مائده) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
بیست و دوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- ايمان و عمل ملازم هم هستند. 2- ايمان و عمل شايسته، هم جبران كننده‌ى گناهان است‌ «لَهُمْ مَغْفِرَةٌ» و هم تأمين كننده‌ى پاداش. 3- توجّه به عاقبت كارها، در تصميم‌هاى انسان نقش مهمى دارد. 4- كيفر كافران و تكذيب كنندگان، دوزخ ابدى است. 5- تشويق، انگيزه‌ى عمل است. «لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ عَظِيمٌ» همان گونه كه تهديد، از روشهاى تربيتى قرآن است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتظار را از مادرم آموختم وقتیکه با تسبیحِ اشکهایش پای سجاده، صلوات نذرِ آمدنت میکرد ...💚 ✨اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم✨ 〰❁🍃❁🌺❁🍃❁〰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه صبح است ... به نرگس برسان اين پيغام، سوخت بی عطر تو اين باغ، كمي زود بيا ... ‌‌‌‌‌❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽، اوایل ربیع، ایام شادی یا عزا؟ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 یه عده ای در صدد هستند تا روزهای اول ماه ربیع را گرفتار تازه‌ای کنند و معلوم است که این دوگانه‌سازی‌ها در حقیقت تکه‌پاره کردن پیکر جامعه است؛ این روزها شادی کنیم یا عزاداری؟ تبریک بگوییم یا تسلیت؟ 🔹استدلال کسانی که می‌گویند باید عزای محرم و صفر را در روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول هم ادامه داد این است که حوادث و اتفاقات تلخی در این روزها افتاده و به خانه وحی جسارت شده است. 🔹کسانی هم که به تبریک و شادباش این روزها می پردازند، استدلال می کنند که محرم و صفر که ماه عزا است به پایان رسیده و باید به گونه ی دیگری از زندگی یعنی شادی روی آورد! 🔻هر دو استدلال ضعیف است. اگر بنا باشد برای مصائب اهل بیت علیهم السلام دهه و روضه تاسیس کنم، در حقیقت باید ۳۶۵ روز سال را چنین کرد، جنگ بدر، جنگ احد، جنگ خیبر جنگ صفین، جنگ جمل، جنگ احزاب، مصیبت شکسته شدن دندان مبارک پیامبر، جسارت های هر روزه ی هارون به امام کاظم، جسارت های متعدد متوکل به امام هادی، حمله ها و آسیب های منصور دوانقی به امام صادق و ..... مثنوی هفتاد من کاغذ می شود یعنی هر روز سال چند واقعه دارد. نمی گویم این حوادث نباید یادآوری شود، اتفاقاً همه‌ی آنها باید گفته شود و درس و عبرت و نکته های آن بازگو شود، اما دو سوال: آیا تمام وقایع تاریخی این روزها، اتفاقات تلخ و اندوهناک است؟ آیا تنها راه محبت به اهل بیت عزاداری است؟ بعضی گمان می کنند فقط با گریه و ماتم به اهل بیت نزدیک می شویم. یا حتی بعضی فکر می کنند هرچه بدبخت تر باشیم امامان بیشتر به ما نظر می کنند!! نه! این غلط است. قرآن کریم در توصیف خدای سبحان، خنداندن و گریاندن، هر دو را ذکر می کند و البته خنداندن بر گریاندن هم مقدم ذکر می شود: وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكى‏ (نجم:43) 🔹 توضیح اینکه در ابتدای ربیع الاول، اتفاقات تاریخی و ساز بزرگی افتاده که عبارت است از: هجرت پیامبر از مکه به مدینه است. همچنین آرمیدن امیرالمومنین در بستر پیامبر که با به جان خریدن یک خطر بزرگ، زمینه ساز این حرکت بزرگ تاریخی و سرنوشت ساز شدند. 🔹چرا از این ها گفته نمی شود، چرا برای این اتفاقات بزرگ که به اسلام عزت و شوکت داد، دهه و مناسبت تاسیس نمی‌کنیم؟ فقط باید از جسارت گفت؟ با توجه به متن بیانیه امروز امت اسلام و به پرچم‌داری ایران عزیز در مسیر برپایی است و آنچه چراغ راه این مسیر است همین حوادث مبارک است. 🔹بنابراین اینکه چون محرم و صفر تمام شده بریم سراغ شادی و حرفی از آموزه های تاریخی و مهم این دوران ذکری به میان نیاید، این هم صحیح نیست اما حوادث تاریخی فقط مصیبت و جسارت نیست.
مادرم ڪرده سفارش ڪہ بگو اول ماه بـاَبے اَنٺَ وَ اُمّــے یا اَباعَبدِاللہ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⇦ شجاعت ← شجاعت جسمی و نفسی امام حسین (علیه‌السلام) هم شجاعت جسمی داشت و هم شجاعت نفسی، و همچون پدر بزرگوارش در برابر تهاجم بنی امیه به حریم خانواده‌ها حساس بود و غیرت همه جانبه داشت و ... یزید بن معاویه در کنار سایر رذایل اخلاقی‌اش، عاشق «ارینب» همسر «عبدالله سلام» فرماندار کوفه شد و ... ● نهج البلاغه، خ۲۷. ○ تاریخ عمادزاده، مجلد امام حسین، ص۱۹۸ و ص۵۷۶. ● سیمای امام حسین، ص۱۴۴_ ۱۴۵. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⇦ مزمـــــ♡ـــــل علی بن ابراهیم روایت کرده است که حق تعالی آن حضرت را «مزمل» نامیده است زیرا که وقتی وحی بر آن جناب نازل شد، خود را به جامه‌ای پیچیده بود. ● قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج۲، ص۳۹۲. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄