eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
159 دنبال‌کننده
27هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما https://harfeto.timefriend.net/16895204024549 داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄ ✨پیامبر اسلام (ص) فرمودند: در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد.✨ 📚 کنز العمال، ج ۱، ص ۴۸۹. قرار ما هر روز نفری حداقل ۱۴ صلوات، به نیت تعجیل در ظهور و سلامتی امام عصر (عج) دوستان لطفا مشارکت کنید که با هم، هر روز ختم چند هزار صلواتی هدیه به ساحت مقدس امام عصر (عج) داشته باشیم.🙏🌷 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
بوی ظهور، رسانه ظهور
⛔️ پرسش:⛔️ مگر نمی‌گویند امام مهدی (عج) که بيایند ميخواهند مردم را هدايت کنند؛ پس چرا ميگویند بعد ا
⛔️سوال⛔️ آیا از روایات موجود در کتب اهل سنت نیز می توان وجود را اثبات کرد ؟ ❇️ پاسخ❇️ 🔹با استفاده از احادیث متواتری این موضوع از کتب اهل سنت نیز قابل اثبات است 1⃣ حدیث ثقلین پیامبر گرامی فرمود: ♻️« همانا من دو جانشین را در میان شما می‌گذارم ،کتاب خدا ریسمان کشیده شده ما بین آسمان و زمین و عترتم اهل بیتم و همانا این دو از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند» (📖 مسند احمد،ج5 ص181) 👆این حدیث از جمله احادیث متواتر است که بزرگان اهل سنت در کتب خود روایت کرده‌اند مانند مسلم در صحیح ج7 ص122، ترمذی در صحیح ج5 ص621، حاکم در مستدرک،ج3 ص110، و علمای فراوان دیگر از اهل سنت که جهت آگاهی رجوع کنید به کتاب فضائل الخمسه ج2 ص44 به بعد ♦️وجه استدلال: در این حدیث پیامبر گرامی می‌فرماید کتاب و عترت تا قیامت از یکدیگر جدا نمی‌شوند. مطابق این گفتار اگر زمانی عدل کتاب که همان عترت است در روی زمین نباشد لازم می‌آید که این دو از یکدیگر جدا شده باشند و این با حدیث مخالف است! 🔹ابن حجر مکی از علمای اهل سنت می‌گوید: ♻️« در احادیثی که سفارش به اهل بیت شده به این نکته اشاره شده که تا روز قیامت زمین خالی از اهل بیتی که اهلیت هدایت دارند نخواهد بود همانگونه که کتاب عزیز چنین است » (📖صواعق المحرقه،ص90) 🔹علامه مناوی در شرح جامع الصغیر می‌آورد: ♻️« از این حدیث استفاده می‌شود که هر زمان باید فردی از اهل بیت که سزاوار تمسک به اوست تا روز قیامت موجود باشد تا امر به تمسکی که در روایت به آنها شده معنا پیدا کند همان گونه که کتاب عزیز چنین است» (📖فیض القدیر،ج3 ص15) 👈 نتیجه اینکه : مستفاد از حدیث ثقلین این است که در هر زمان امام معصومی از عترت پیامبر و اهل بیت معصوم او باید موجود باشد امامی که اهلیت برای اقتدا و تمسک را داشته باشد کسی که خود به هدایت مطلق رسیده و از ضلالت به دور باشد و لذا می‌تواند دیگران را به هدایت مطلق رسانده و از گمراهی دور کند. چنین شخصی در این زمان غیر از حضرت مهدی نیست. 2⃣ حدیث امان: 🔹مطابق روایات اهل سنت پیامبر گرامی اهل‌بیت خود را به عنوان امان برای زمینیان معرفی می‌کند چنان که فرمود: ♻️« اهل بیت من امان برای اهل زمین هستند پس هر گاه اهل بیتم هلاک شوند اهل زمین را آنچه خداوند وعده داده خواهد رسید» (📖الصواعق،ص150) 🔹حاکم می‌آورد که فرمود: ♻️« ستارگان وسیله ایمنی برای اهل زمین از غرق شدن هستند و اهل بیت من وسیله ایمنی برای امت من از اختلاف هستند» (📖مستدرک،ج3 ص149) (📖الجامع الصغیر ج2 ص189) (📖کنزالعمال ج6 ص116 ) 👈 جهت آگاهی بیشتر از روایات اهل سنت رجوع شود به فضائل الخمسه ج2 ص59 به بعد ♦️وجه استدلال: این حدیث نیز به خوبی دلالت دارد که باید در هر زمان فردی از اهل بیت عصمت و طهارت که اهلیت برای تمسک دارد موجود باشد و او غیر از امام معصوم نیست و در این زمان غیر از مهدی موعود کسی دیگر نیست پس باید موجود باشد و گرنه زمین و آنچه در آن است نابود خواهد شد. 3⃣ حدیث سفینه: 🔹پیامبر گرامی فرمود: ♻️« مثل اهل بیتم در بین شما همانند کشتی نوح در میان قوم نوح است هر کس سوار بر آن شود نجات یافته و هر کس از آن تخلف کند غرق شود» (📖مستدرک،حاکم،ج2 ص343) 👈 همین معنی را هیتمی در مجمع الزواید،ج9 ص168 ،ابی نعیم در حلیه الاولیائ،ج4 ص306، متقی هندی در کنزالعمال،ج6 ص216، خطیب بغدادی در تاریخ،ج12 ص19 و ...نقل کرده‌اند. ♦️وجه استدلال: با تأمل در معنای حدیث به خوبی بدست می آید که در هر زمانی تا روز قیامت باید امامی معصوم از اهل بیت عصمت و طهارت موجود باشد تا برای امت اسلامی امکان داشته باشد که با سوار شدن بر کشتی نجات او از غرق شدن در منجلاب فساد و تباهی نجات یافته و به ساحل نجات و بهشت رهنمون شوند 4⃣ احادیث وجوب معرفت امام 🔹مسلم در صحیح روایت می‌کند که پیامبر فرمود: ♻️"کسی که بمیرد و بر گردنش بیعت امامی نباشد به مرگ جاهلیت مرده است" (📖صحیح مسلم،ج4 ص126) (📖سنن بیهقی،ج8 ص156) (📖تفسیر ابن کثیر،ج1 ص517) و در حدیث دیگر: ♻️"من مات بغیر امام مات میته جاهلیه" "هرکس بمیرد در حالی که امامی نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است" (📖مجمع الزواید،ج5 ص218) و فرمود: ♻️"من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه" "هرکس بمیرد درحالی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است" (📖شرح المقاصد،تفتازانی،ج5 ص239) ♦️وجه استدلال: از این احادیث نیز به وضوح روشن می شود که در هر زمانی باید امامی معصوم از جانب خداوند بر روی زمین باشد تا مردم با تمسک به او و اطاعت از او از مرگ جاهلی نجات یابند که در زمان کنونی تنها قابل تطبیق بر امام عصر است. هر پاسخ به یک در مورد امام زمان علیه‌السلام
⇦ عبــــ♡ــــــدالله قرآن در ستایش انبیا، بعد از کلمه «عبد» و یا قبل از آن، نام خاص انبیا را می‌برد؛ مانند: «عَبْدَنا أَيُّوب» و «عَبْدَنا داوُد» ولی درباره پیامبر خاتم (ص)، این کلمه همواره به صورت مطلق و بدون ذکر نام، یا قرینه دیگری، به کار رفته است. در قرآن کریم، در هیچ موردی کلمه «عبد» بدون اسم یا قید ذکر نشده است، جز در مورد پیامبر خاتم (ص). این شیوه بیان، نشان‌گر عبد مطلق بودن پیامبر (ص) است. عبد و بنده الهی بودن، از ارزش‌های والای انسانی است؛ بلکه والاترین ارزش انسانی است. عبودیت، مقدمه پرواز و عروج است و بدون خروج از صفات رذیله و کسب صفات فضیلت، امکان ندارد. لذا کمال عبودیت، که به مفهوم کمال رهایی از غیر خداست، از مختصات پیامبر (ص) است. ● سوره ص، آیه ۴۱ و آیه۱۷. ○ تفسیر تسنیم، ج۲، ص۲۱۹. 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 🔥 ✨امام علی علیه‌السلام فرمودند: شرابخوار خدا را همانند كسى كه بت پرست است ملاقات مى كند، حجر بن عدى گفت: يا اميرالمؤمنين شرابخوار كيست؟ فرمود آن كسى كه هر وقت شراب گيرش بياد بنوشد.✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220523-WA0018.mp3
3.17M
حزب شانزدهم (۱ الی ۲۳ نساء) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
شانزدهم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- چهره‌ى واقعى خوردن مال يتيم در دنيا، به صورت خوردن آتش در قيامت آشكار خواهد شد. «يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى‌ ... يَأْكُلُونَ‌ ... ناراً» 2- حضور در منزل ايتام و خوردن از مال آنان، در صورتى كه مايه‌ى ضرر و زيان به آنان نباشد، اشكالى ندارد. «يَأْكُلُونَ ... ظُلْماً» ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا