eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
158 دنبال‌کننده
27هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما https://harfeto.timefriend.net/16895204024549 داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ارتباط و ملاقات  ✨ 🔘 قسمت ۶۴ ✴️ دلایل عدم امکان ملاقات ⏺ ب) توقیع شریف ...⏪ ۵. تعارض توقیع با نقل تشرفات ...➖ بر اساس این توجیه، منافاتی ندارد که حضرت در اماکن و مقامات دیگری مشاهده شود و توقیع، آن را نفی نمی کند.❗️ ➖ نقد این توجیه: - این وجه نیز از جهاتی پذیرفتنی نیست؛ زیرا: ⬅️ ۱. توقیع مطلق است و به مکان خاص اختصاص ندارد و اطلاق آن، دیدن و مشاهده در هر مکانی را نفی می‌کند.❗️ ⬅️ ۲. در روایت مذکور از امام صادق علیه السلام نیز استثنایی آمده و در ذیل حدیث می‌فرماید: «المولی الذی یلی امره» که دست کم، آن فرد یا افرادی که خدمت گزار حضرتند، از مکان او آگاهی دارند.❗️ ⬅️ ۳. روایت امام صادق علیه السلام در مقام بیان یکی از ویژگی‌های شرایط عصر غیبت کبریٰ‌ست و نمی تواند مفاد توقیع را مشخص کند که معنای «نفی مشاهده» در توقیع نیز همان نفی دیدار در مکان حضرت باشد.❗️ ➖ بنابر وجه سوم، توقیع ناظر به نفی مشاهده با تصمیم دو جانبه است. یعنی توقیع شریف ادعای دیگران را بر دیدار و مشاهده حضرت به گونه ای تکذیب می‌کند که تصمیم دیگران نیز در انجام و وقوع این تشرف و دیدار نقش داشته باشد.❗️ ➖ این وجه را مرحوم علی اکبر نهاوندی مطرح کرده و آن را بهترین توجیه برای توقیع می‌داند. وی در تقریر این وجه می‌گوید: ➖ اوجه وجوه آن است که گفته شود توقیع و اخبار دیگری که با آن مضمونند، به ظاهر خود باقی باشد، و منافات ندارد با آن چه متحقق الوقوع در نزد امامیه است از امکان و صحت تشرف در غیبت کبریٰ به خدمت آن حضرت که آن مقتدای عالمیان، مصلحت دانسته باشد به مصالح عامه و یا مصالح خاصه که خود را بر کسی ظاهر سازد و یا شخصی را در نزد خود بطلبد. و فرق است میان آن که مکلفین مدعی رؤیت حضرت از ناحیه خود باشد و آن که خود حضرت مصلحت در آن بداند که شخصی را در حضور بپذیرد و اجازه ملاقات دهد. دعوی مشاهده از ناحیه خود، گرچه مدعی آن کاذب و مفتری است، لکن تشرف به خدمت آن بزرگوار علی وجه المصلحه به اراده و طلب او، دلیلی قائم نشده است بر تکذیب و افترا بودن آن، بلکه خلاف آن ثابت و محقق است. [۱]❗️ ➖ این وجه با ظاهر و اطلاق توقیع چندان هم آهنگ نیست؛ چون اطلاق توقیع شامل مشاهده به هر دو شکل می‌شود، ولی با این حال با توجه به مؤیدات و قرینه‌های داخلی موجود در متن توقیع، یکی از محمل‌های صحیح برای توقیع می‌تواند به شمار آید.❗️ ➖ بنابر وجه چهارم، توقیع ناظر به نفی و تکذیب ادعای سفارت و بابیت است. ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📝 مؤلف: قنبرعلی صمدی 🗞 ناشر: قم؛ انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 📚 ارتباط و ملاقات،صفحه ۱۰۱ الی ۱۰۳. 📚[۱]: عبقری الحسان، ج۱، جزء سوم، ص ۴۲. (با اندک تصرفی در نقل عبارت) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 گروه🌷🌤️بـوی ظهور🌤️🌷 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ♻️ https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ♻️ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 ♻️ https://t.me/+qRAtsegCh0JjMmVk
‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽✺✦۞✦┄ 🌼 امام جعفر صادق عليه‌السّلام فرمودند: 🌟« قُداّمُ القائِمِ مَوتَتان: مَوتٌ احمرُ وَ موتٌ اَبيضُ حتّی يَذَهَبَ مِن كُلِّ سبعةٍ خمسةٌ! اَلموتُ الأحَمرُ السَيفُ و المَوتُ اَلأَبْيَضُ الطَاّعونُ.»🌟 ✨« پيش از قيام حضرت، دو نوع مرگ و مير خواهد بود: يکی مرگ سرخ و ديگر مرگ سفيد آنچنان (سهمگين و هولناک) كه از هر هفت نفر پنج نفر از بين خواهند رفت! مرگ سرخ با شمشير (اسلحه) و مرگ سفيد بيماری(همه‌گير) طاعون است.»✨ 📚 كمال‌الدين، ص ۶۵۵. 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌┄✦۞✦✺🌹✺✦۞✦┄
↷❈🔅❂🌙❂🔅❈↶ 💫 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ✨« خداوند روزه را واجب كرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند.»✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ••✬🌟❃✨✬✨❃🌟✬••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
064.mp3
2.65M
حزب شصت و چهارم ( ۸۳ الی ۱۳۵طه) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
شصت و چهارم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- اگر كسانى در دنيا از داعيان الهى اعراض مى‌كردند، در روز قيامت، چاره‌اى جز پيروى نخواهند داشت. «يَتَّبِعُونَ الدَّاعِيَ» 2- قيامت، روز تجلّى و ظهور رحمانيّت خداوند است و رحمانيّت او، اميد و ملجأ تمام مردم است. «خَشَعَتِ الْأَصْواتُ لِلرَّحْمنِ» ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Tahdir joze6.mp3
3.98M
جزء ششم 👤با صدای استاد معتز آقایی ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ، يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄