#سلام_امام_زمانم💚
ای لعلِ لبِ تو شیعه را آب حیات
سرچشمه فیض و قبلگاه حاجات
ای حجّت ثانی عشر ای مهدی جان
بر طلعتِ زیبایِ تو دائم صلوات
#سه_شنبه_های_مهدوی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
☀🌈عـصـر ظـهـور🌈☀
🔹 قسمت 155
🇮🇷 *ایرانیان در دوران ظهور*🇮🇷
🟦 *ویژگیهای ممتاز قم در احادیث*🟦
...🌴 و روایت دوم میگوید:
💫« بزودی شهر کوفه از مؤمنان خالی گردد و همانگونه که مار در لانهٔ خود فرو میرود علم از کوفه رخت بر بندد و سپس از شهری بنام قم آشکار شود و آن سامان معدن فضل و دانش گردد به شکلی که در زمین کسی در استضعاف فکری بسر نبرد حتی نوعروسان در حجلهگاه خویش. و این امور نزدیک ظهور قائم ما به وقوع پیوندد، خداوند، قم و اهلش را برای رساندن پیام اسلام، جانشین حضرت حجت گرداند اگر چنین نشود زمین اهل خودش را فرو برد و در زمین حجتی باقی نماند، دانش از این شهر به شرق و غرب جهان منتشر گردد، بدین سان بر مردم اتمام حجت شود و کسی باقی نماند که دین و دانش به وی نرسیده باشد، آنگاه قائم علیهالسّلام ظهور کند و با ظهور وی خشم و غصب خداوند بر بندگان جلوهگر شود. زیرا خداوند از بندگانش انتقام نمیگیرد مگر بعد از آنکه آنان حجت خدا را انکار نمایند.»(1)❗
👈 و از این دو روایت، چند موضوع روشن میشود:
◀️ *الف:* نقش علمی شهر کوفه در گسترش تشیع و پیروی از اهل بیت علیهمالسّلام، در آستانهٔ ظهور حضرت مهدی علیهالسّلام مضمحل شده و از بین میرود، البته کوفه شامل نجف نیز میشود زیرا نام اصلی آن نجف کوفه بوده است بلکه گاهی مراد از کوفه تمام عراق است چنانچه قبلاً بیان کردیم، اما نقش قم همچنان ادامه مییابد. و نزدیک ظهور، از عظمت بیشتری برخوردار میگردد، چنانکه دو فقره از این روایت به این معنی اشاره داشت: « و این همه، در طول زمان غیبت قائم ما تا ظهور وی میباشد» و « این امر نزدیک ظهور قائم ما خواهد بود».👌❗
◀️ *ب:* نقش برجستهٔ اعتقادی شهر مقدس قم، در آن زمان منحصر به ایران و یا شیعیان نیست، بلکه نقشی است جهانی که حتی غیر مسلمانان را نیز دربر میگیرد « و بزودی زمانی خواهد رسید که قم و اهلش حجت بر مردم خواهند بود» « و کسی باقی نماند که دین و دانش به او نرسیده باشد» این بدان معنا نیست که دانش و مذهب، از این شهر به فرد فرد مردم جهان میرسد، بلکه بدین معناست که دستیابی به مقررات و دستورات اسلام برای همه امکانپذیر خواهد بود.👌❗
🏴 *روایت اهل مشرق و پرچمهای سیاه*🏴
(ادامه دارد) ...
〰〰〰〰〰〰〰
📚: عصر ظهور، (علی کورانی)، ص ۲۲۷ و ۲۲۸.
📚:1- بحار: ۶۰/ ۲۱۳.
⛈🌤بـوی ظـهـور🌤⛈
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
@resane_zohoor
#هیچ_کس_به_من_نگفت ...
❧ که در زمان غیبت نباید از شما دور شوم، جدا شوم و راه را گم کنم. من نمی دانستم که امام، امام است؛ چه ظاهر باشد، چه غایب! و تو امام منی ☺️و خدا وعده داده هر کس در قیامت با امامش محشور می شود.
😢من نمی دانستم که عرض ارادت و بندگیم با دعا برای صحت و سلامتی شما، کامل می شود. حال دعای 📖«اَللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّک...» را در تمام لحظات عمرم، از یاد نمی برم که این دعا، نه ضامن سلامتی شماست که خداوند ضمانت داده است که بمانی تا جهان را پر عدل و داد کنی💐
👌🏼اما این ضمانت الهی چیزی از ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┄┅─✵💝✵─┅┄
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
اول کار است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
باب اسرار است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
نغمه جان است
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیم
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
✨امام صادق علیه السلام فرمودند:
هر آينه بنده دعا مى كند و خداوند عزوجل به دو فرشته مى فرمايد: من دعاى او را مستجاب كردم اما حاجتش را نگه داريد، زيرا دوست دارم صداى او را بشنوم و همانا بنده دعا مى كند و خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: زود خواسته اش را برآوريد كه من خوش ندارم صداى او را بشنوم.✨
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#هزار_و_یک_نکته_از_قرآن_کریم (نکته 28)
💠 معناى وجه الله 💠
❌ وجه در لغت به معناى صورت است و گاهى به معناى ذات به كار مى رود. بنا بر این «وجه اللّه» یعنى ذات خدا. پس ذكر كلمه «وجه» در آیه انفاق و مانند آن متضمّن نوعى تأكید است. زیرا هنگامى كه گفته مى شود «براى ذات خدا»، تأكید آن از «براى خدا» بیشتر است؛ یعنى حتماً براى خدا باشد، نه دیگرى.
⭕️ افزون بر آن، معمولاً صورت انسان شریف ترین قسمت ظاهرى بدن اوست. زیرا اعضاى مهم بینایى، شنوایى و گویایى در آن قرار گرفته اند. به همین دلیل هنگامى كه كلمه «وجه» به كار برده مى شود، شرافت و اهمیت را مى رساند. در اینجا ...
#استاد_قرائتی
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اسلام_آیین_خشونت_یا_رأفت
↜آیا قانون قصاص مظهر خشونت دینی است؟
چرا اسلام قانون قصاص را تصویب کرد؟ آیا قصاص نوعی خشونت نیست؟ آیا گرفتن جان یک انسان، هر چند گناهکار باشد، خشونت محسوب نمی شود؟
نکته اوّل- خداوند پس از بیان قانون قصاص در آیه 178 سوره بقره، می فرماید:
«اگر قصاص نکنید، و جانی را مورد عفو و بخشش قرار دهید، بهتر است.»
یعنی قصاص واجب نیست، بلکه مستحب هم نمی باشد؛ امّا برای جلوگیری از جنایت جنایتکاران و تکرار موارد مشابه، این حق به اولیاء مقتول داده شده، و آنها مجاز به این کار هستند؛ ولی قصاص نه واجب است و نه مستحب. (دقّت فرمایید)
نکته دوم- در آیه 179 همان سوره، فلسفه قصاص را ادامه زندگی و حیات، و حمایت از زندگی زندگان بیان فرموده است، نه کینه و عداوت و انتقامجویی. اگر بر قاتل شروری که جان و مال و ناموس مردم در نظر او هیچ ارزش و احترامی ندارد، ترحّم شود، و رحمت اسلامی او را فرا گیرد، و او با سوء استفاده از این رحمت و رأفت، روز به روز به جنایات گسترده تریدست بزند، آیا این کار ترحّم بر پلنگ تیز دندان و خیانت در حقّ گوسفندان نمی باشد! برخورد با اراذل و اوباش جامعه، که هیچ راه دیگری برای جلوگیری از شرّ آنها جز قصاص باقی نمانده، خشونت نمی باشد. بلکه مصداق روشن رحمت است، تا دیگران بتوانند با آرامش به زندگی خویش ادامه دهند.
منبع کتاب #آیین_رحمت
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یااباصالح_المهدی❣
چشمهای دل من در پی دلداری نیست
درفراق توبجز گریه مرا کاری نیست
سوختن درطلب یوسف زهراعشق ست
بنازم به چنین عشق که تکراری نیست
#سه_شنبه_های_مهدوی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج