eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
157 دنبال‌کننده
27هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما https://harfeto.timefriend.net/16895204024549 داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
↜آیا قانون قصاص مظهر خشونت دینی است؟ چرا اسلام قانون قصاص را تصویب کرد؟ آیا قصاص نوعی خشونت نیست؟ آیا گرفتن جان یک انسان، هر چند گناهکار باشد، خشونت محسوب نمی شود؟ نکته اوّل- خداوند پس از بیان قانون قصاص در آیه 178 سوره بقره، می فرماید: «اگر قصاص نکنید، و جانی را مورد عفو و بخشش قرار دهید، بهتر است.» یعنی قصاص واجب نیست، بلکه مستحب هم نمی باشد؛ امّا برای جلوگیری از جنایت جنایتکاران و تکرار موارد مشابه، این حق به اولیاء مقتول داده شده، و آنها مجاز به این کار هستند؛ ولی قصاص نه واجب است و نه مستحب. (دقّت فرمایید) نکته دوم- در آیه 179 همان سوره، فلسفه قصاص را ادامه زندگی و حیات، و حمایت از زندگی زندگان بیان فرموده است، نه کینه و عداوت و انتقامجویی. اگر بر قاتل شروری که جان و مال و ناموس مردم در نظر او هیچ ارزش و احترامی ندارد، ترحّم شود، و رحمت اسلامی او را فرا گیرد، و او با سوء استفاده از این رحمت و رأفت، روز به روز به جنایات گسترده تری‌دست بزند، آیا این کار ترحّم بر پلنگ تیز دندان و خیانت در حقّ گوسفندان نمی باشد! برخورد با اراذل و اوباش جامعه، که هیچ راه دیگری برای جلوگیری از شرّ آنها جز قصاص باقی نمانده، خشونت نمی باشد. بلکه مصداق روشن رحمت است، تا دیگران بتوانند با آرامش به زندگی خویش ادامه دهند. منبع کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ چشمهای دل من در پی دلداری نیست درفراق توبجز گریه مرا کاری نیست سوختن درطلب یوسف زهراعشق ست بنازم به چنین عشق که تکراری نیست
بے عشق مٙهدے در دلم لطف و صفا نیسٺ لایق بہ خاڪ اسٺ آن دلےڪہ مبتلا نیسٺ هـــــر روز بـایـد از فـراقـش نـالـہ ســر داد مٙهـــــدے فقط آقاے روز جمعـہ ها نیسٺ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول آغاز سوره ی حمد با ذکر نام خداوند است. در بین همه ی اقوام، رسم بر این است که آغاز کار به نام بزرگی باشد و بزرگ همه ی ما خداوند است، پس بهتر است هر کاری با نام خدا شروع شود. بسم الله در آغاز همه ی کتب آسمانی نیز آمده است و این نشان از اهمیت این نام دارد. بسم الله علامت ایمان و دوری از تکبر است. بسم الله تکیه و پناه بر خدایی است که خالق همه چیز است. بسم الله آغاز بندگی است. در بحث تفسیر سوره ی حمد باید گفت که عده ای از اهل تفکر، بسم الله را جزء این سوره دانسته اند.
دوم هر چند اين آيه به دنبال خطاب‌هايى كه به يهود شده آمده است، ولى مخاطب آن همه‌ى مردم هستند. در روايات مى‌خوانيم كه حضرت على عليه السلام هرگاه مسئله‌ى مهمى برايشان رخ مى‌داد به نماز مى‌ايستادند واين آيه را تلاوت مى‌كردند. در روايتى از پيامبر اسلام (ص) نقل شده، كه صبر بر سه نوع است: 1. صبر در برابر مصيبت. 2. صبر در برابر معصيت. 3. صبر در برابر عبادت. «1» بنابراين آنچه در روايات آمده كه مراد از صبر در اين آيه روزه است، اشاره به يكى از مصاديق صبر دارد. نماز براى رسول الله (ص) و امثال او نور چشم است‌ «2» ولكن براى بعضى‌ها كه خشوع ندارند، همچون بارى سنگين است. خشوع، مربوط به قلب و روح و خضوع، مربوط به اعضاى بدن است. نمازِ با توجّه، انسان را به ياد قدرت بى‌نهايت خدا مى‌اندازد و غير او را هر چه باشد كوچك جلوه مى‌دهد. مِهر او را در دل زياد مى‌كند، روحيّه‌ى توكّل را تقويت مى‌كند وانسان را از وابستگى‌هاى مادّى مى‌رهاند. همه‌ى اين آثار، انسان را در برابر مشكلات مقاوم مى‌سازد. صبر و مقاومت، كليد تمام عبادات است. فرشتگان به اهل بهشت سلام مى‌كنند، امّا نه به خاطر عبادت و نماز و حج و زكات آنان، بلكه به خاطر مقاومت و پايدارى آنها «سلام‌ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ» «3» چون اگر مقاومت نباشد، نماز وجهاد وحج وزكات نيز وجود نخواهد داشت. حتّى شرط رسيدن به مقام هدايت و رهبرى الهى، صبر است؛ «جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا» «4» «1» بحار، ج 71، ص 77. «2» بحار، ج 16، ص 249. «3» رعد 24. «4» سجده، 24.
سوم نکات آیه فوق⇧‌⇩: 1- ايمان به حضور و علم خداوند، انسان را از خطاها باز مى‌دارد. «أَ وَ لا يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ ...» 2- در نزد خداوند، آشكار و نهان يكسان است. «يَعْلَمُ ما يُسِرُّونَ وَ ما يُعْلِنُونَ»
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاع‌نگاشت | ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین» 🔸فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود مساله‌ی فلسطین و مبارزه برای آزادسازی آن از شرِ رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین دستورکارهای انقلاب و نظام اسلامی است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سخنرانی اخیر تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون فلسطین، در این گزیده بیانات مهم‌ترین کلیدواژه‌های نظام فکری ایشان در این زمینه و جملات برگزیده‌ی هر موضوع را منتشر می‌کند. از اینجا بخوانید: ↙️↙️ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45701
☀🌈عـصـر ظـهـور🌈☀ 🔹 قسمت 156 🇮🇷 *ایرانیان در دوران ظهور*🇮🇷 🏴 *روایت اهل مشرق و پرچمهای سیاه*🏴 ➖ این حدیث در منابع شیعه و سنی وارد شده و از آن بعنوان روایت درفش‌های سیاه و روایت اهل مشرق یاد شده است، حدیث مذکور را عده‌ای از صحابه پیامبر با اندکی تفاوت در الفاظ نقل کرده‌اند و تعدادی از آن منابع تصریح نموده‌اند که راویان این خبر، همه مورد اعتمادند. 👈 قدیمی‌ترین منابع حدیثی سنی‌ها که این روایت و یا بخشی از آن را نقل کرده‌اند، عبارتند از: 📘📙 ابن ماجه در سنن ج ۲ ص ۵۱۸ و ۲۶۹ و حاکم در مستدرک ج ۴ ص ۴۶۴ و ۵۵۳ و ابن حماد در نسخهٔ خطی خود به نام «الفتن» ص ۸۴ و ۸۵ و ابن أبی شیبه در کتاب مصنف ج ۱۵ ص ۲۳۵ و دارمی در سنن ص ۹۳ و سایر راویان نیز به نقل از همین منابع این روایت را نقل کرده‌اند. و شاید حدیثی که ابن ماجه و احمد بن حنبل و دیگران نقل کرده‌اند که «گروهی از مشرق‌زمین خروج کنند و مقدمات حکومت مهدی را فراهم نمایند» بخشی از همین روایت باشد.👌❗ 👈 اینک عین عبارت حدیث را به نقل از مستدرک حاکم می‌آوریم: 💫« از عبداللّه بن مسعود نقل شده که گفت: حضور پیامبر صلّی‌اللّه علیه وآله رسیدیم، حضرت با چهره‌ای که شادمانی از آن نمایان بود با ما روبرو شد، آنچه از حضرت سؤال می‌کردیم پاسخ می‌داد و اگر ما ساکت می‌شدیم آن حضرت شروع به سخن می‌نمود تا اینکه گروهی از جوانان بنی‌هاشم از آنجا عبور کردند. حسن و حسین علیهماالسّلام در میانشان بودند، تا چشم حضرت به آنها افتاد، آنان را در آغوش گرفت و دو چشمانش پر از اشک شد. عرض کردیم: ای رسول خدا، آنچه در چهره شما می‌بینیم برای ما ناخوشایند است. حضرت فرمود: خداوند برای ما اهل‌بیت، آخرت را بر دنیا برگزید. بزودی بعد از من، اهل‌بیتم در شهرها پراکنده و آواره شوند، تا آنکه درفش‌هایی سیاه از مشرق زمین به اهتزاز درآیند که حق را می‌طلبند، اما حقوقشان را اداء نکنند. آنان دست از حق‌طلبی نکشند، اما اجابت نشوند، دیگر بار درخواست کنند، به آنان اعتنا نگردد. پس از آن دست به مبارزه زنند و به پیروزی رسند هرگاه کسی از شما و یا فرزندان شما آن زمان را درک کرد، پس به پیشوایی بپیوندد که از اهل‌بیت من است. اگر چه با دشواری روی برف با دست و پا برود، آنها درفش‌های هدایتند و آن را بدست مردی از اهل‌بیت من سپارند که نام او نام من و نام پدرش نام پدرم باشد، او حاکم زمین گردد و آن را پر از عدل و داد کند، آنگونه که از جور و ستم پُر شده است.»(1)👌❗ 🌴 مشابه حدیث فوق از امام باقر علیه‌السّلام روایت شده که فرمود: ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰 📚: عصر ظهور، (علی کورانی)، ص ۲۲۸ الی ۲۳۰. 📚:1- در منابع ما، این حدیث توسط سید بن طاووس در کتاب ملاحم و فتن ص ۳۰ و ۱۱۷ و مجلسی در بحار: ۵۱ / ۸۳ از اربعین حافظ ابونعیم، روایت بیست و هفتم که مربوط به آمدن حضرت مهدی علیه‌السّلام از ناحیه مشرق است نقل شده است. ⛈🌤بـوی ظـهـور🌤⛈ https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5 https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor @resane_zohoor