#هزار_و_یک_نکته_از_قرآن_کریم (نکته 31)
💠 مراد از علم خلق و امر 💠
❌ «ألا له الخلق و الأمر» (اعراف، 54)
در این كه منظور از «خلق» و «أمر» چیست، میان مفسران گفتگوست، اما با توجه به قرائنى كه در این آیه و آیات دیگر قرآن موجود است، استفاده مى شود كه منطور از «خلق» آفرینش نخستین و منظور از «أمر» قوانین و نظاماتى است كه به فرمان پروردگار در عالم هستى حكومت مى كند و آن ها را در مسیر خود رهبرى مى كند. این تعبیر در حقیقت پاسخى است به آن ها كه چنین مى پندارند كه خداوند جهان را آفریده و آن را ...
#استاد_قرائتی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اسلام_آیین_خشونت_یا_رأفت
↜سوم: محدوده جهاد و آداب آن
در آیه شریفه 194 سوره بقره نیز می خوانیم:
«فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُمْ وَا تَّقُو اللَّهَ وَ اعْلَمُوا انَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ»؛
طبق آنچه در این آیه شریفه آمده اوّلًا: تنها در مقابل کسانی که به مقابله و مبارزه با شما اقدام می کنند، اجازه جنگ داده شده است؛ ثانیاً: در هجوم بر آنها باید به اندازه ای که شرّ و ظلم آنها دفع می شود قناعت کنید و پا را فراتر نگذارید؛ و ثالثاً: تقوا و خویشتنداری را، حتّی در میدان جنگ و خونریزی، از دست ندهید و بدانید که خداوند با تقوا پیشه گان است.
در حقیقت قانون جهاد اسلام چیزی است که همه عقلای جهان آن را قبول دارند، و به آن عمل می کنند. آیا هیچ عاقلی اجازه می دهد که انسان در مقابل هجوم دشمن تسلیم شود، تا مسلّط بر جان و مال و ناموس او گردد؟ هرگز! بلکه تمام عقلای همان منطق بازدارنده قرآن را توصیه می کنند.
منبع کتاب #آیین_رحمت
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#آیات_نور
#حزب ششم
نکات آیه فوق⇧⇩:
پنج آيه پى درپى، مسلمانان را به دفاع از دين و مقابله با كفّار فرخواند، اين آيه پايان آن را با انفاق و احسان تمام كرده است.
خودكشى وضرر به نفس، حرام قطعى است كه از آيه استفاده مىشود. امّا شهادت طلبى در مواردى كه اساس اسلام در خطر باشد، افتادن در تهلكه نيست.
اين آيه در كنار سفارش به انفاق، مسلمانان را از هرگونه افراط و تفريط بازمىدارد. زيرا اگر ثروتمندان بخل ورزند و به فكر محرومان نباشند، اختلاف طبقاتى روز به روز توسعه پيدا كرده و عامل انفجار جامعه و نابودى آنان خواهد گرديد. چنانكه اگر ميانهروى در انفاق مراعات نشود و انسان هرچه را دارد به ديگران ببخشد، به دست خويش، خود و خانوادهاش را به هلاكت كشانده است.
#استاد_قرائتی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یا_صاحب_الزمان
آرزویم همه این است که در خیمهی تو
بنگــرم از کرمت بنده ی خدمتکارم
#جواد_پرچمی
#امام_زمان_علیه_السلام
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#جملات_منتظرانه
حقارت قلمم در نگاشتن برای تو چه افروخته هویدا می شود!
و بند بند واژه هایم در وصف تو چه عاجزانه منفک می شوند!
مولای مهربانی!
ساده و بی پیرایه گویمت
««« مرا دریاب »»»
تا یار که را خواهد و میلش به که باشد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔰 لوح | تلاش فکری و عملی مجلس، برای معیشت طبقات ضعیف
🔻رهبر انقلاب: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمدهی مشهود، باید اذعان کنیم که در دههی پیشرفت و عدالت، نمرهی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاوردهایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابهی اولویت، وادار سازد. ۹۹/۳/۷
💻 @Khamenei_ir
Khamenei.ir13990302_39448_192k.mp3
زمان:
حجم:
3.05M
🎙 کلیپ صوتی | نمایندگان مجلس، حتی یک روز را از دست ندهند
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «. وقت مجلس محدود است؛ شما چهار سال بیشتر که وقت ندارید، باید از ذرّهذرّه و لحظهلحظهی این وقت استفاده کرد.» ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
💻 @Khamenei_ir
☀🌈عـصـر ظـهـور🌈☀
🔹 قسمت 159
🇮🇷 *ایرانیان در دوران ظهور*🇮🇷
🏴 *روایت اهل مشرق و پرچمهای سیاه*🏴
... 👈 علاوه بر این مطالب، عبارتهای موجود در روایت، اوصاف دقیقی از نهضت و قیام ایرانیان را دربردارد، از این رو بخشهائی از آن را مورد ارزیابی قرار میدهیم. به نظر من این روایت با حدیثی که قبلاً از پیامبر صلّیاللّه علیه وآله نقل شد، ارتباط دارد.👌❗
👈 به عبارتهای امام باقر علیهالسّلام دقت کنید:
💫« گویا میبینم گروهی از مشرق زمین خروج کردهاند» از این جمله میتوان فهمید که این قیام، از وعدههای حتمی خداوند متعال است و این مفهوم همان جملهای است که پیامبر صلّیاللّه علیه وآله و امامان علیهمالسّلام چنین تعبیر کردند «گویا آن را میبینم» و یا «آن مسأله محقق شده» اینگونه کلمات دلالت بر حتمی بودن و روشن بودن مسأله در ذهن شریف آنان به شکل حتمی دارد، گویا که آن ماجرا را میبینند بلکه میتوان گفت دلالت بر دیدن آنان با بصیرت ویژهای دارد که خداوند به آنان عنایت فرموده و متناسب با مقام پیامبر صلّیاللّه علیه وآله و مقام اهلبیت آن حضرت است.👌❗
👈 همچنین میتوان از این روایت فهمید که نهضت ایرانیان از طریق انقلاب است، زیرا مفهوم عبارت «خروج کردهاند» نیز همین است، به عبارت امام توجه کنید: «طالب حقاند اما آنها را اجابت نکنند، مجدداً بر خواستههایشان تأکید دارند، اما مخالفان نپذیرند، وقتی چنین شود. شمشیرها را به دوش کشیده در مقابل دشمن بایستند، آنگاه پاسخ مثبت گیرند ولی این بار خودشان نپذیرند تا آنکه همه قیام کنند و آن را جز به صاحبتان تحویل ندهند».👌❗
👈 این پافشاری در حقجوئی ایرانیان تداوم مییابد، آنها از دشمنان خود «طالب حقاند» یعنی از ابرقدرتها میخواهند که در شئون زندگی آنان دخالت ننموده و دست از این مردم بردارند تا دارای استقلال باشند ... اما به آنان اعتنا نمیکنند، تا مجبور به گرفتن سلاح شوند. ایرانیان در این نبردها به پیروزی میرسند، دشمنان خواستهٔ اولیه آنها را میپذیرند اما دیگر دیر شده و شرائط دگرگون گشته و ایرانیان زیر بار آن نمیروند. پس از آن، انقلاب جدید مردم آغاز میگردد: «تا اینکه قیام کنند» انقلابی که متصل به ظهور حضرت میشود و با ظهور او، پرچم مبارزه را بدست وی میسپارند.👌❗
👈 در یکی از این روایتها آمده است که ایرانیان پس از درخواستهای اولیهشان دست به مبارزه میزنند و در آن مبارزه به پیروزی میرسند: ...
(ادامه دارد) ...
〰〰〰〰〰〰〰
📚: عصر ظهور، (علی کورانی)، ص ۲۳۲ و ۲۳۳.
⛈🌤بـوی ظـهـور🌤⛈
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
@resane_zohoor