☀🌈عـصـر ظـهـور🌈☀
🔹 قسمت 159
🇮🇷 *ایرانیان در دوران ظهور*🇮🇷
🏴 *روایت اهل مشرق و پرچمهای سیاه*🏴
... 👈 علاوه بر این مطالب، عبارتهای موجود در روایت، اوصاف دقیقی از نهضت و قیام ایرانیان را دربردارد، از این رو بخشهائی از آن را مورد ارزیابی قرار میدهیم. به نظر من این روایت با حدیثی که قبلاً از پیامبر صلّیاللّه علیه وآله نقل شد، ارتباط دارد.👌❗
👈 به عبارتهای امام باقر علیهالسّلام دقت کنید:
💫« گویا میبینم گروهی از مشرق زمین خروج کردهاند» از این جمله میتوان فهمید که این قیام، از وعدههای حتمی خداوند متعال است و این مفهوم همان جملهای است که پیامبر صلّیاللّه علیه وآله و امامان علیهمالسّلام چنین تعبیر کردند «گویا آن را میبینم» و یا «آن مسأله محقق شده» اینگونه کلمات دلالت بر حتمی بودن و روشن بودن مسأله در ذهن شریف آنان به شکل حتمی دارد، گویا که آن ماجرا را میبینند بلکه میتوان گفت دلالت بر دیدن آنان با بصیرت ویژهای دارد که خداوند به آنان عنایت فرموده و متناسب با مقام پیامبر صلّیاللّه علیه وآله و مقام اهلبیت آن حضرت است.👌❗
👈 همچنین میتوان از این روایت فهمید که نهضت ایرانیان از طریق انقلاب است، زیرا مفهوم عبارت «خروج کردهاند» نیز همین است، به عبارت امام توجه کنید: «طالب حقاند اما آنها را اجابت نکنند، مجدداً بر خواستههایشان تأکید دارند، اما مخالفان نپذیرند، وقتی چنین شود. شمشیرها را به دوش کشیده در مقابل دشمن بایستند، آنگاه پاسخ مثبت گیرند ولی این بار خودشان نپذیرند تا آنکه همه قیام کنند و آن را جز به صاحبتان تحویل ندهند».👌❗
👈 این پافشاری در حقجوئی ایرانیان تداوم مییابد، آنها از دشمنان خود «طالب حقاند» یعنی از ابرقدرتها میخواهند که در شئون زندگی آنان دخالت ننموده و دست از این مردم بردارند تا دارای استقلال باشند ... اما به آنان اعتنا نمیکنند، تا مجبور به گرفتن سلاح شوند. ایرانیان در این نبردها به پیروزی میرسند، دشمنان خواستهٔ اولیه آنها را میپذیرند اما دیگر دیر شده و شرائط دگرگون گشته و ایرانیان زیر بار آن نمیروند. پس از آن، انقلاب جدید مردم آغاز میگردد: «تا اینکه قیام کنند» انقلابی که متصل به ظهور حضرت میشود و با ظهور او، پرچم مبارزه را بدست وی میسپارند.👌❗
👈 در یکی از این روایتها آمده است که ایرانیان پس از درخواستهای اولیهشان دست به مبارزه میزنند و در آن مبارزه به پیروزی میرسند: ...
(ادامه دارد) ...
〰〰〰〰〰〰〰
📚: عصر ظهور، (علی کورانی)، ص ۲۳۲ و ۲۳۳.
⛈🌤بـوی ظـهـور🌤⛈
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
@resane_zohoor
#هیچ_کس_به_من_نگفت ...
❧ که چرا ساعت ها وقت برای فیلم و فوتبال می گذاری، اما روزی 5 دقیقه برای شناخت امام بهتر از جانت نمی گذاری. اگر زودتر می فهمیدم که با روزی 5 دقیقه🕔 مطالعه پیرامون امام زمانم، هفته ای 35 دقیقه و ماهی 150 و سالی 1825 دقیقه می توانم درباره وجود نازنیت مطالعه کنم 📚و مطلب یاد بگیرم حتماً این کار را می کردم.
👌🏼از این پس به یاری شما این مطالعه را شروع خواهم کرد تا سال دیگر همین حسرت را نخورم و شما را بیشتر بشناسم که شنیده ام نشناختن شما، بدترین مرگ را به دنبال دارد🍁 و مرگ جاهلیت، همان وقت نگذاشتن برای ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🎆✨🌙--------------------🌟
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
دعا کبوتر عشق است بال و پر دارد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
✨حضرت محمد صلىاللهعليهوآلهوسلم فرمودند:
خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمىپذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون هرگاه از گناهى توبه كند در ورطه گناهى بدتر از آن كه توبه كرده است مىافتد. ✨
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#هزار_و_یک_نکته_از_قرآن_کریم (نکته 32)
💠 سؤال: چرا فرمود: «ما فى الأرحام» و نفرمود: «من فى الأرحام»؟ 💠
❌ پاسخ: در این صورت افاده عموم نمى كرد؛ یعنى فقط نشانه عالم بودن خدا به پسر یا دختر بودن موجود در رحم است و در این صورت اشكالى پیش نمى آمد كه هر متخصص جنین شناسى مى تواند آن را بداند یا به وسیله اشعّه برق، ممكن است پسر و دختر بودن را تشخیص داد، ولى حالا كه «ما» فرموده، نه تنها نر و ماده بودن جنین از آن فهمیده مى شود، بلكه همه خصوصیات او را شامل مى شود؛ زشتى و زیبایى و سعادت و شقاوت و طولانى بودن عمر و كوتاهى آن، زیادى رزق و كم بودن آن و خصوصیات اخلاقى او، كه همه این ها از ....
#استاد_قرائتی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اسلام_آیین_خشونت_یا_رأفت
↜ چهارم: ترک جهاد مساوی با ویرانی عبادتگاههاست؟
خداوند متعال در آیه شریفه 40 سوره حج، یکی از فلسفه های جهاد را چنین بازگو می کند:
«وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»؛
اگر خداوند از مؤمنان دفاع نکند، و از طریق اذن جهاد بعضی را به وسیله بعضی دفع ننماید، دیرها و صومعه ها و معبدهای یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می شود ویران می گردد.
آری اگر افراد با ایمان و غیور دست روی دست بگذارند، و تماشاچی فعالیّتهای ویرانگرانه طاغوتها و مستکبران وافراد بی ایمان و ستمگر باشند، و آنها میدان را خالی ببینند، اثری از معابد و مراکز عبادت الهی نخواهند گذارد. چرا که معبدها جای بیداری است، و محراب میدان مبارزه و جنگ است، و مسجد در برابر خودکامگان سنگر است، واصولًا هرگونه دعوت به خداپرستی بر ضدّ جبّارانی است که می خواهند مردم همچون خدا آنها را بپرستند! و لذا اگر آنها فرصت پیدا کنند تمام این مراکز را با خاک یکسان خواهند کرد.
جالب اینکه طبق آنچه در آیه مورد بحث آمده، جهاد اسلامی نه تنها ضامن بقای عبادتگاههای اسلامی است، بلکه در سایه آن، عبادتگاههای تمام ادیان الهی حفظ می شود.
منبع کتاب #آیین_رحمت
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#آیات_نور
#حزب هفتم
نکات آیه فوق⇧⇩:
ابنابىالحديد كه از علماى قرن هفتم اهلسنّت است، در شرح نهجالبلاغه خود آورده است: تمام مفسّران گفتهاند اين آيه درباره علىبنابىطالب (ع) نازل شده است كه در ليلةالمبيت در بستر رسول خدا (ص) خوابيد. و اين موضوع در حدى از تواتر است كه جز كافر يا ديوانه آنرا انكار نمىكند.
مشركانِ مكّه، قرار گذاشتند از هر قبيلهاى يك نفر را براى كشتن پيامبر (ص) انتخاب كنند و آن حضرت را دسته جمعى از بين ببرند تا بنىهاشم به خونخواهى او قيام نكنند و با اين عمل از دعوت پيامبر راحت شوند. پيامبر (ص) از نقشهى آنان با خبر شد و على (ع) براى اينكه پيامبر به سلامت از مكّه خارج شود، در بستر ايشان خوابيد و اين آيه در شأن آن حضرت نازل گرديد. «1»
همين كه على (ع) در آن شب خطرناك به جاى پيامبر خوابيد، خداوند به دو فرشتهى خود، جبرئيل و ميكائيل فرمود: كداميك از شما حاضريد فداى ديگرى شويد؟! هيچكدام از آنها حاضر نشدند. خداوند فرمود: اينك مشاهده كنيد كه چگونه علىبنابىطالب (ع) حاضر است جان خود را فداى رسول خدا كند.
گاهى بايد براى احياى يك معروف ويا محو يك منكر، جان را تسليم كرد. حضرت على (ع) فرمودند: كسى كه در راه امر به معروف و نهى از منكر كشته شود، يكى از مصاديق اين آيه است. «2»
1». تفسير احسنالحديث، ج 1، ص 376.
«2». شرح نهجالبلاغه، ج 13، ص 262.
#استاد_قرائتی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج