eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
165 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔹نذر کردم تا بیایی هرچه دارم مال تو 🔸چشم های خسته پر انتظارم مال تو 🔹یک دل دیوانه دارم با هزاران آرزو 🔸آرزویم هیچ، قلب بیقرارم مال تو!
⇦ عباد بن المهاجر الجهنی فضل بن زبیر کوفى، از راویان قرن دوم هجرى درباره او مى گوید: «عباد، فرزند ابى مهاجر جُهَنى و از شهیدان قبیله جُهَینِه در کربلا است». به گفته سیره نویسان متأخر وى از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و از .... ● پژوهشکده تحقیقات اسلامی، پژوهشی پیرامون شهدای کربلا.
🔴 انتقامِ الهی از قاتلانِ امام حسین (علیه‌السلام) قسمت 8 🔰افراد معدودی، به عنوان کُشندگان مستقیم سیدالشهدا (علیه‌السلام) مباشرت به این جنایت کردند، اما تمام خاندان آن ها - بلکه همهء طوائف بنی امیّه - به عمل آن ها شاد شده و راضی بوده اند. از این رو مستحقّ لعن الهی بوده و هستند. ...گرچه قاتلینِ مستقیم سیدالشهداء قرن هاست به آتش الهی گرفتار هستند، و هیچ کدام اکنون زنده نیستند ، اما آیندگان و پیروان آن ها - که چه بسا از نسل آنها هم نباشند - در همهء زمان ها بوده و هستند. ⁉ وقتی امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) ، انتقام جدّ شهید خود را می‌گیرند، عدّه‌ای می‌گویند که ایشان در کشتن، زیاده روی و اسراف می‌کند. این از آن جهت است که حضرت، کسانی را به قتل می‌رساند که مستقیماً امام حسین (علیه‌السلام) را نکشته اند. 📖 خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: " ... مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَد جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِّی الْقَتْلِ اِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً "1 ⬅ حضرت باقرالعلوم (علیه‌السلام) ، ذیل این آیه تصریح فرموده‌اند: ◀ " قیام کننده از ما (اهل بیت علیهم السّلام) وقتی قیام کند ، از حسین (علیه‌السلام) خونخواهی می‌کند. پس تا آن‌جا می‌کشد که گفته می‌شود: ایشان در کشتن زیاده‌روی کرده است." ⬅ سپس خود حضرت، آیه را توضیح می دهند: 🍂" کشته شده، امام حسین (علیه‌السلام) است. و ولّی (خونِ) ایشان، قائم (علیه‌السلام) است. و زیاده‌روی در کشتن، به این است که غیر قاتل را (به جرم کشتن مقتول) بکشد." 2 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚: 1- سوره اسراء/ آیه ۳۳ 📚: 2- تفسیر عیاشی/ ج ۲/ ص ۲۹۰/ ح ۶۷ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ (ادامه دارد) ... ⚫🌹بـوی ظـهـور🌹⚫
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام صادق (علیه السلام) فرمودند: كسى كه شب عاشورا در كنار مرقد امام حسين عليه السلام سحر كند روز قيامت در حالى به پيشگاه خدا خواهد شتافت كه به خونش آغشته باشد، مثل كسى كه در ميدان كربلا و در كنار امام حسين عليه السلام كشته شده باشد.✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇦آیات دال بر شان و منزلت امام حسین (ع) ← آیه هجدهم ادامه توضیحات وفدیناه بذبح عظیم (صافات، آیه۱۰۷)   و ما قربانی بزرگی را فدای او (اسماعیل) کردیم. خداوند فرمود: او را بیشتر دوست داری یا خود را؟ گفت: او را بیشتر از خود دوست دارم. فرمود: فرزند او نزد تو محبوب تر است یا فرزند خودت؟ گفت: فرزند او. فرمود: کشته شدن فرزند او به ستم و ظلم به دست دشمنانش دل تو را ...
هشتم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- كمك به خلق خدا، كمك به خداست. «يُقْرِضُ اللَّهَ» بجاى «يقرض الناس» 2- براى ترغيب مردم به كارهاى خير، تشويق لازم است. «فَيُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً كَثِيرَةً» 3- اگر ما گشايش و تنگ دستى را بدست خدا بدانيم، راحت انفاق مى‌كنيم. «واللّه‌ يَقْبِضُ وَ يَبْصُطُ» 4- اگر بدانيم كه ما به سوى او باز مى‌گرديم و هرچه داده‌ايم پس مى‌گيريم، راحت انفاق خواهيم كرد. «إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ»
☑ انتقامِ الهی از قاتلانِ امام حسین (علیه‌السلام) قسمت 9 📶 کسانی که در زمان ظهور، امام زمان (عج) را متّهم به اسراف در قتل می‌کنند، نمی‌دانند که ایشان، غیر قاتلان را به دلیل رضایت و شادی آن‌ها از جنایت قاتلان، به قتل می‌رسانند. به همین دلیل چنین حکم و قضاوت می‌کنند. ⬅ این نوع قصاص در دنیا برای ما جایز نیست. و کسی نمی‌تواند به استناد عمل امام عصر (عج) پس از ظهور، کسانی را که به انجام ظلم و جنایتی راضی هستند، به سبب رضایت قلبی آن‌ها، قصاص کند. تکلیف ما از نظر فقهی، در این زمان، قصاص از شخص قاتل است و فراتر رفتن از این حد، اسراف در قتل محسوب می‌شود. ⁉باید دانست که بعضی از کارهای امام عصر (عج) پس از ظهور، با روش معمول دیگران و حتی امامان گذشته (علیهم السّلام) تفاوت دارد. به عنوان مثال در «قضاوت». ✅ امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: " وقتی قائم آل محمّد (ص) قیام کند، همانند قضاوت حضرت داود (علیه‌السلام) بین مردم قضاوت خواهد کرد. او نیاز به بیّنه (شاهد) ندارد، (بلکه) خدای متعال (واقعیت را) به او الهام می‌کند، و او به علم خود (نسبت به واقع) حکم خواهد نمود. و هر گروهی را به آن چه در باطن خود دارند، خبر می‌دهد و دوست خود را از دشمنش با فراست باطنی تشخیص می‌دهد. "1 ⬅ قضاوت به باطنِ افراد و در‌نظر نگرفتن شواهد و بیّنات، در زمرهء اموری است که در میان اهل بیت(علیهم السّلام) اختصاص به حضرت بقیة اللّه (عجّل اللّه تعالی فرجه) پس از ظهورشان دارد، و هیچ یک از معصومان بزرگوار (علیهم السّلام) حتی پیامبر خاتم (ص) چنین روشی نداشتند. 〰➖〰➖〰➖〰 📚: 1- بحارالانوار/ ج ۵۲/ ص ۳۳۹/ ح ۸۶ 〰➖〰➖〰➖〰 (ادامه دارد) ... ⚫🌹بـوی ظـهـور🌹⚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا