eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
164 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 احکام نگاه و پوشش 🌹 💥 طلا و پلاتین 💍 حلقه طلا ⁉0⃣2⃣. استفاده از طلا برای مردان به مدت کوتاه - مانند لحظه عقد - چه حکمی دارد؟ ✅ همه مراجع (به جز مکارم): پوشیدن طلا برای مرد حرام است و بین مدت کم و زیاد تفاوتی نمی‌کند.1 ✅ آیةاللّه مکارم: اگر به جهت امتحان و یا به قصد نگه‌داری موقت و کوتاه مدت باشد، مانعی ندارد.2 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚:1- امام، استفتاءات، ج ۳، (سؤالات متفرقه)، س ۱۷۴؛ خامنه‌ای، اجوبة الاستفتاءات، س ۴۴۵؛ دفتر: سیستانی، بهجت، وحید، نوری، فاضل، تبریزی و صافی 📚:2- مکارم، استفتاءات، ج ۲، س ۱۶۴‍ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام، (۱۸)، ص ۱۳۰ ‌ @senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حضرت امام موسى بن جعفر عليه السلام فرمودند: پيروان ما از چهار چيز بى‏‌نياز نيستند: ۱- سجاده‏‌اى كه بر روى آن نماز خوانده شود ۲- انگشترى كه در انگشت باشد ۳- مسواكى كه با آن دندان‌ها را مسواك كنند ۴- تسبيحى از خاك مرقد امام حسين (ع)✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇦ تواضع و فریادرسی ← نمونه هایی از تواضع و فریادرسی امام حسین (ع) ←← مورد دوم اباذر، غلامی داشت به نام «جون» که از نظر نژادی از سیاه پوستان آفریقا به شمار می‌آمد. وی مانند اربابش عاشق امام حسین، و در صفا و وفا کم نظیر بود. بالاخره در کربلا حاضر شد و آماده جانبازی و فداکاری گردید! امام حسین علیه‌السّلام از او خواست خودش را به کشتن ندهد؛ ولی او گفت: ‌ای پسر پیامبر! من ... ● مجلسی، بحارالانوار، ج۴۵، ص۲۲.
هجدهم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- هدف از جنگ در اسلام، فقط خداست، نه كشورگشايى، نه استثمار ونه انتقام. 2- جهاد، توفيقى است كه به همه داده نمى‌شود. فَلْيُقاتِلْ‌ ... الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا دنياطلبان لياقت وشجاعت جبهه رفتن را ندارند. 3- جهاد اكبر و مبارزه با دنيا پرستى، مقدّمه‌ى جهاد اصغر و مبارزه با دشمن است. فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ‌ ... 4- مجاهد فى سبيل‌اللَّه هرگز مغلوب نيست. (به جاى‌ «يَغْلِبْ» مى‌فرمايد: «يُقْتَلُ» 5- در جبهه‌ى حقّ، فرار و شكست مطرح نيست، يا شهادت يا پيروزى. «فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ» 6- منافق، فقط غنائم را «فوز عظيم» مى‌داند (آيه قبل) ولى قرآن، هم پيروزى و هم شهادت را «اجر عظيم» مى‌داند. «أَجْراً عَظِيماً» 7- وعده‌ى‌ «أَجْرٌ عَظِيمٌ» تشويق براى عزيمت به جبهه است. 8- زندگى آخرت برتر از زندگى دنياست و معامله دنيا با آخرت كار بزرگى است. يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ ... أَجْراً عَظِيماً 9- پاداش مجاهد شهيد و رزمنده پيروز يكسان است. فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ‌ ... أَجْراً عَظِيماً
✅ یاری امام عصر (عج) و اهمیت آن ✅ قسمت7⃣ ادامه 5⃣ معرفی امام غریب 🔰غیبت امام عصر (عج) کسانی را که شناخت درستی از دین و شریعت خود ندارند، به سرگردانی و بلاتکلیفی می‌اندازد . اینان نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از امام خود بهره‌مند شوند و لذا گم‌شدگانی هستند که احتیاج به کمک و دستگیری دارند. 👈 خدای متعال، این دو گروه را "ضال" خوانده است : گروه اول، آن‌ها که امام زمان خود را نمی‌شناسند. گروه دوم: جاهلانی که در غیبت امام (عج) وظیفهء دینی خود را نمی‌دانند. 👈 وظیفهء عالمان نسبت به گروه اول، معرفی امام زمان (عج) است تا آن‌ها از جهل نسبت به این امر مهم و حیاتی خارج شوند. امّا در مورد گروه دوم، باید سعی کنند تا فهم و معرفت ایشان نسبت به دین، تصحیح و تکمیل گردد تا غیبت امام (عج) باعث سرگردانی و گمراهی آن‌ها نشود، و بدانند که چگونه می‌توانند در زمان غیبت هم از امام خویش بهره‌مند شوند. 👈 باید شریعت را به آنها شناساند تا به وظایف دینی خود آگاه شوند. اصلی‌ترین رکن شریعت که باید به آن‌ها شناسانده شود، نعمت امام (عج) و کیفیت شکرگزاری از ایشان است و امام سجاد (علیه‌السلام) در پایان حدیث به عالمان شیعه که موفّق به انجام این وظیفه گردند، چنین بشارت داده اند: ✅«فَأَبْشِروا عُلَماءَ شیعَتِنا بِالثَّوابِ الْاَعْظَمِ وَ الْجزاءِ الْاَوْفَرِ»1 ✨" پس بشارت باد بر عالمان شیعهء ما، به ثواب بزرگ‌تر و پاداش فراوان‌تر. " 📚: 1- بحارالانوار/ ج ۲/ ص ۴ ⛅️🌤بـوی ظـهـور🌤⛅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باور نمیکنم که رسیدم کنارِ تو باور نمیکنم من و خاکِ دیارِ تو یک اربعین گذشته و من پیر تر شدم یک اربعین گذشت و شدم همجوار تو یک اربعین اسیرِ بلایَم اسیرِ عشق یک اربعین دچارِ فراقم دچار تو یک اربعین دویده‌ام و زخم دیده‌ام دنبالِ ناله‌های یتیمانِ زارِ تو یک اربعین بجای همه سنگ خورده‌ام یک اربعین شده بدنم داغدارِ تو یک اربعین به گریه‌ی من خنده کرده‌اند لبهای قاتلانِ تو و نیزه دارِ تو مثلِ رُباب مثلِ همه تار تر شده چشمان خسته‌ی منِ چشم انتظارِ تو روز تولدم که زدم خنده بر لبت باور نداشتم که شوم سوگوار تو با تیغ و تیر و دشنه تو را بوریا کنند با سنگ و تازیانه مرا داغدارِ تو یادم نمیرود به لبت آب آب بود یادم نمیرود بدنِ نیزه زار تو مانده صدای حرمله در گوشِ من هنوز وقتی که نیزه زد به سرِ شیرخوار تو حالا سرت کجاست که بالای سر روم؟ گریَم برایِ زخمِ تنِ بی شمار تو من نذر کرده‌ام که بخوانم در علقمه صد فاتحه برای یَلِ تکسوار تو یک مُشت خاک رویِ تو و من دعا کنان شاید شوم نشانِ تو – سنگ مزار تو (حسن لطفی)