eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
164 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
⇦مـحـمــــ♡ـد در حدیث معتبر آمده است که گروهی از یهود در مورد نام حضرت سؤال کردند و نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: خداوند مرا «محمد» نامید زیرا که من ستایش شده در زمین هستم. و در روایات بسیار وارد شده است که حضرت رسول (ص) فرمودند: حق تعالی من و ... ‌● شیخ صدوق، علل الشرائع، ج۱، ص۱۲۷ و ۱۳۵، الامالی، ص۲۵۶، معانی الاخبار، ص۵۱ و ۵۶.
⇦احـمــــ♡ـد پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می‌فرمایند: پروردگار مرا «احمد» نامیده برای آن که مرا در آسمان ستایش می‌کنند و امام محمد باقر (ع) در تفسیر نام احمد در حدیثی می‌فرمایند: اما احمد؛ پیامبر به آن نامیده شده است چون که حق تعالی ثنای نیکو گفته است او را به سبب افعال شایسته و پسندیده ایشان. در تفسیر مجمع البیان آمده است که خداوند، نام محمد و احمد را که از اسامی مقدس خود برگرفته است، برای ایشان برگزید.  در حدیث معراج خداوند چندین بار، با «یا احمد» رسولش را مورد خطاب قرار داده است. «محمد» نام زمینی پیامبر (ص) و «احمد» نام آسمانی آن حضرت می‌باشد. در روایتی آمده است که برخی از یهودیان از آن حضرت پرسیدند.چرا شما به این دو نام، نام‌گذاری شده‌اید؟ حضرت فرمودند: «همانا من در زمین ستایش شده و در آسمان ستایش شده تر، هستم». یعنی در آسمان، بیشتر از زمین، مورد ستایش اهل آسمان قرار گرفته‌ام.  ‌● تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۴۶۳ وج۲، ص۴۰۷. ○ تفسیر نمونه، ج۲۴، ص۷۸. ● شیخ صدوق، علل الشرائع، ج۱، ص۱۲۷ و الامالی، ص۲۵۶ و ص ۱۲۹ ومعانی الاخبار، ص۵۱ و من لایحضره الفقیه،ج۴، ص۱۷۸.
⇦ طــــ♡ــــــہ روایات فراوانی در شان نزول نخستین آیات سوره طه آمده است که از مجموع آنها، استفاده می‌شود که پیامبراعظم (ص) بعد از نزول وحی و آیات قرآنی، بسیار به عبادت و نیایش می‌پرداختند، به خصوص ایستاده به عبادت و راز و نیاز مشغول می‌شدند و آن قدر عبادت می‌کردند که پاهای ایشان، متورم می‌شد. در احادیث معتبره بسیار از امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) منقول است که حضرت رسول (ص) چون نماز می‌کرد، بر انگشتان پاهای خود می‌ایستاد تا آن که پاهای مبارکش ورم می‌کرد؛ پس حق تعالی به ایشان خطاب کرد که: «طه ما اَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی؛   ای محمد! ما قرآن را بر تو نفرستادیم که خود را به تعب و زحمت افکنی.» ● سوره طه، آیات اول و دوم.  
🌹 احکام نگاه و پوشش 🌹 💥 طلا و پلاتین 💫 فروش طلای مردانه ⁉2⃣2⃣. ساخت و خرید و فروش جواهرات طلا که مخصوص مردان است (مانند انگشتر طلا)، چه حکمی دارد؟ ✅ همه مراجع: ساخت و خرید و فروش انگشتر طلای مخصوص مردان، جایز نیست.1 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚:1- فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۹۷۰ و ۹۷؛ نوری، استفتاءات، ج ۲، س ۵۳۲؛ خامنه‌ای، اجوبة الاستفتاءات، س ۴۴۷؛ امام، استفتاءات، ج ۲، (کسب‌های حرام)، س ۱۴ و ۱۳؛ صافی، هدایة العباد، ج ۱، ۱۶۸۹؛ تبریزی، التعلیقه علی منهاج الصالحین، (المکاسب المحرمه)، م ۸؛ بهجت، وسیلة النجاة، ج ۱، م ۱۴۴۱ و ۱۴۴۲؛ مکارم، استفتاءات، ج ۱، س ۶۲۸ و دفتر: سیستانی و وحید‍ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام، (۱۸)، ص ۱۳۱ ‌ @senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
🌹 احکام نگاه و پوشش 🌹 🌸 آرایش و زیور آلات 🌼 عطر زن ⁉3⃣2⃣. آیا برای زن جایز است که عطر بزند و از منزل بیرون رود؟ ✅ همه مراجع: اگر باعث جلب توجه نامحرم شود، جایز نیست.1 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚:1- خامنه‌ای، استفتاء، س ۶۶۷؛ مکارم، استفتاءات، ج ۱، س ۷۹۷؛ تبریزی، استفتاءات، س ۱۶۱۶؛ نوری، استفتاءات، ج ۱، س ۱۰۳۳؛ دفتر: وحید، صافی، بهجت، امام و فاضل ‍ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام، (۱۸)، ص ۱۱۱ ‌ @senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
🌹 احکام نگاه و پوشش 🌹 🌸 آرایش و زیور آلات 💐 بوی خوش نرم‌کننده‌ها ⁉4⃣2⃣. استفاده از مواد نرم‌کننده که لباس را کمی خوشبو و لطیف می‌کند، برای بانوان چه حکمی دارد؟ آیا بیرون می‌توانند بروند؟ ✅ همه مراجع: اگر باعث جلب مرد نامحرم بشود، جایز نیست.1 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚:1- خامنه‌ای، استفتاء، س ۶۶۷؛ مکارم، استفتاءات، ج ۱، س ۷۹۷؛ تبریزی، استفتاءات، س ۱۶۱۶؛ نوری، استفتاءات، ج ۱، س ۱۰۳۳؛ دفتر: وحید، صافی، بهجت، امام و فاضل ‍ 📚: پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، مطابق با نظر ده تن از‌ مراجع عظام، (۱۸)، ص ۱۱۱ ‌ @senne_taklif_va_bidari_islami https://eitaa.com/senne_taklif_va_bidari_islami https://sapp.ir/senne_taklif_va_bidari_islami https://telegram.me/joinchat/A7FI8z_-E416pH-ZAOZRag
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام علی (علیه السلام) فرمودند: او خاتم پيامبران است. بخشنده ترين مردم بود، سعه صدرش از همه بيشتر (پرحوصله ترين مردم) و راستگوترين و پايبندترين آنان به عهد و پيمان. از همه نرمخوتر بود و رفتارش بزرگوارانه تر. هر كس بدون سابقه قبلى او را مى ديد، هيبتش او را مى گرفت و هر كس با او معاشرت مى نمود و او را مى شناخت دوستدارش مى شد و هر كس مى خواست او را وصف كند، مى گفت: نظير او را در گذشته و حال نديده ام.✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇦ زهد و بی رغبتی به دنیا ← مواردے از زهد امام ←← مورد اول در دوران خلافت امیرمؤمنان (ع) با تحریک دشمنان خارجی، جنگ‌های سه گانه منافقان (جمل، صفین و نهروان) اتفاق افتاد و مسلمانان ضعیف الایمان را خسته کرد و بخش عمده اوقات آنان را به خود مشغول نمود و اختلاف خطرناکی را فراهم ساخت. برای برون رفت از این وضعیت جنگی، منافقان و ...
💞یاری امام عصر (عج) با قلب💞 قسمت 2⃣ ادامه 1⃣ دین شناسی 💖 هر چیزی وقتی جلا داده می‌شود که زنگارهای آن زوده شود. یاوران امام عصر (علیه السّلام) نیز با قرآن انس دارند، به وسیلهء آن زنگارهای قلب خود را می‌زدایند تا جایی که چشم دل آن‌ها با بصیرتی که پیدا می‌کنند، نورانی می‌گردد. خدای سبحان به آن‌ها «حکمت» را عطا فرموده ; «حکمت» همان گوهر ارزشمندی است که به فرمایش خدای متعال اگر به کسی داده شود، «خیر کثیر» به او داده خواهد شد: 🌟« و مَنْ یُؤْتَ الحکمةَ فقد اُوتِیَ خیراً کثیراً » 1 ✅ امام صادق (علیه السّلام) در تفسیر «حکمت» فرموده اند: 🌟« اِنَّ الحِکْمَةَ الْمَعْرِفَةُ و التفقُّهُ فی الدینِ فَمَنْ فَقُهَ منکم فهو حکیمٌ و ما مِنْ اَحَدٍ یَموتُ مِنَ المؤمنینَ اَحَبَّ الی ابلیسَ مِنْ فقیه » 2 ✨" همانا حکمت عبارتست از معرفت و تفقّه در دین ، پس هر که از شما [در دین خود] فقیه شود ، پس او حکیم است و هیچکس از اهل ایمان از دنیا نمی‌رود که مرگش برای شیطان دوست داشتنی‌تر از مرگ یک فقیه باشد. " (ادامه دارد)... 📚: 1- سوره بقره/ آیه ۲۶۹ 📚: 2- تفسیر عیاشی/ ج ۱/ ص ۱۵۱/ ح ۴۹۸ ☀ بـوی ظـهـور☀