eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
164 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
ای آسمان گرفتی از ما سه مقتدی را پیغمبـر و رضـا و امام مجتبـی را در این عزای عظمی، عالم به غم نشسته سکان کشتی دین، زین ماجرا شکسته ایام حزن اهل البیت (ع) برشما تسلیت باد
⇦ عبــــ♡ــــــدالله قرآن در ستایش انبیا، بعد از کلمه «عبد» و یا قبل از آن، نام خاص انبیا را می‌برد؛ مانند: «عَبْدَنا أَيُّوب» و «عَبْدَنا داوُد» ولی درباره پیامبر خاتم (ص)، این کلمه همواره به صورت مطلق و بدون ذکر نام، یا قرینه دیگری، به کار رفته است. در قرآن کریم، در هیچ موردی کلمه «عبد» بدون اسم یا قید ذکر نشده است، جز در مورد پیامبر خاتم (ص). این شیوه بیان، نشان‌گر عبد مطلق بودن پیامبر (ص) است. عبد و بنده الهی بودن، از ارزش‌های والای انسانی است؛ بلکه والاترین ارزش انسانی است. عبودیت، مقدمه پرواز و عروج است و بدون خروج از صفات رذیله و کسب صفات فضیلت، امکان ندارد. لذا کمال عبودیت، که به مفهوم کمال رهایی از غیر خداست، از مختصات پیامبر (ص) است. ● سوره ص، آیه ۴۱ و آیه۱۷. ○ تفسیر تسنیم، ج۲، ص۲۱۹. 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫
هدایت شده از داستانهای مهدوی
🌦حضرت ولی عصر(عج)🌦 🌎موضوع : معجزات حضرت مهدی(عج) 🌹کاری از گروه بوی ظهور 🌴(داستان 482) قسمت 15 ✍️ شرح حالات معنوی آیةاللّه بافقی رحمه‌اللّه✍️ 🌺 *عنایت به یک مسیحی*🌺 🍃 ... او گفت: من اهل بغدادم و ماشین باری دارم و غالباً از شهری به شهری بار می‌برم. یک روز از بغداد به سوی کربلا می‌رفتم، دیدم در کنار جادّه پیرمردی افتاده و از تشنگی نزدیک به هلاکت است، فوراً ماشین را نگه داشتم و مقداری آب که در قمقمه داشتم به او دادم، سپس او را سوار ماشین کردم و به طرف کربلا بردم، او نمی‌دانست که من مسیحی هستم، وقتی پیاده شد گفت: « برو جوان که حضرت ابوالفضل العبّاس اجر تو را بدهد.» من از او خداحافظی کردم و جدا شدم. پس از چند روز، باری به من دادند که به تهران بیاورم، امشب سرشب به تهران رسیدم و چون خسته بودم خوابیدم، در عالم رؤیا دیدم در منزلی هستم و شخصی در آن منزل را می‌زند، پشت در رفتم و در را باز کردم دیدم شخصی سوار اسب است و می‌گوید: « من ابوالفضل العبّاس هستم، آمده‌ام حقّی که به ما پیدا کردی به تو بدهم.» گفتم: « چه حقّی؟» فرمود: « حقّ زحمتی که برای آن پیرمرد کشیدی.» سپس اضافه فرمود و گفت: « وقتی از خواب بیدار شدی به شهر ری می‌روی، شخصی تو را بدون آن که تو سؤال کنی، به منزل آقای شیخ محمّد تقی بافقی می‌برد. وقتی نزد ایشان رفتی به دین مقدّس اسلام مشرّف می‌گردی.» من گفتم: « چشم قربان» و آن حضرت از من خداحافظی کرد و رفت. من از خواب بیدار شدم و شبانه به طرف حضرت عبدالعظیم حرکت کردم، در بین راه آقایی را دیدم که با من تشریف می‌آورند و بدون آن که چیزی از ایشان سؤال کنم مرا راهنمایی کردند و به اینجا آوردند و من مسلمان شدم. وقتی ما از مرحوم آقای حاج شیخ محمّد تقی بافقی سؤال کردیم که: « شما چگونه او را می‌شناختید و می‌دانستید که او آمده است که مسلمان بشود؟» فرمود: ... (ادامه دارد) ... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: ارواح مهربان، ص ۲۰۷ و ۲۰۸. شرح حالات معنوی آیةاللّه بافقی رحمه‌اللّه. گروه ⛅🌹بوی ظهور🌹⛅ https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5 https://eitaa.com/booye_zohooremahdi داستانهای مهدوی: @booye_zohooremahdi https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨در مناقب ابن شهر آشوب آمده است: پيامبر خدا (ص) پيش از آن كه مبعوث شود، بيست خصلت از خصلت هاى پيامبران را دارا بود كه اگر فردى يكی از آنها را داشته باشد، دليل بر عظمت اوست چه رسد به كسی كه همه آنها را دارا باشد، آن حضرت پيامبرى امين، راستگو، ماهر، اصيل، شريف، والامقام، سخنور، خيرخواه، خردمند، بافضيلت، عابد، زاهد، سخاوتمند، دلير و جنگاور، قانع، فروتن، بردبار، مهربان، غيرتمند، صبور، سازگار و نرمخو بود، با هيچ منجّم (قائل به تأثير ستارگان)، غيب گو و پيش گويی هم نشين نبود.✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇦ زهد و بی رغبتی به دنیا ← مواردے از زهد امام ←← مورد سوم امام حسین علیه‌السّلام مردی پرتلاش و پرکار بود و از نظر مال و منال بسیار متمکن و ثروتمند بود؛ ولی ثروت دنیا ذره‌ای در دل او نفوذ نداشت و هرگز تحت تاثیر قرار نگرفت و همانند فقرا و نیازمندان زندگی کرد و ... ● شرح ابن ابی الحدید، ج۱، ص۲۴۹. ○ محجة البیضاء، ج۴، ص۲۱۶. ● سفینة البحار، ج۱، ص۲۵۸.
بیست و چهارم پیامهای آیه فوق⇧‌⇩: 1- اسلام، هم دين ولايت است و هم دين برائت. هم جاذبه دارد و هم دافعه. آيات قبل، از پذيرش ولايت يهود و نصارا نهى كرد، اين آيه مى‌فرمايد: خدا و رسول و كسى را كه در ركوع انگشتر داد، ولىّ خود قرار دهيد. 2- از اين‌كه به جاى «اوليائكم»، «وليّكم» آمده، ممكن است استفاده شود كه روح ولايت پيامبر و على عليهما السلام، شعاع ولايت الهى است. «وَلِيُّكُمُ» 3- در قرآن معمولًا نماز وزكات در كنار هم مطرح شده است؛ ولى در اين آيه، هر دو به هم آميخته‌اند. 4- كسانى كه اهل نماز و زكات نيستند، حقّ ولايت بر مردم را ندارند. 5- براى توجّه به محرومان، نماز هم مانع نيست. 6- ولايت از آنِ كسانى است كه نسبت به اقامه‌ى نماز وپرداخت زكات پايدار باشد. 7- هرگونه ولايت، حكومت و سرپرستيى كه از طريق خدا و رسول و امام نباشد، باطل است. 8- توجّه به خلق براى خدا در حال نماز، با اقامه نماز منافات ندارد. 9- كسى كه نسبت به فقرا بى‌تفاوت باشد، نبايد رهبر و ولىّ شما باشد. 10- كارهاى جزئى نماز را باطل نمى‌كند. 11- در فرهنگ قرآن، به صدقه مستحبّى هم «زكات» گفته مى‌شود. 12- ولايت‌ها در طول يكديگرند، نه در عرض يكديگر. ولايت بر مسلمانان، ابتدا از آنِ خداوند است، سپس پيامبر، آنگاه امام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر دست دخیلی نرسیده به مرادش جز آنکه قسم داده رضا را به جوادش