#یا_امام_رئوف
آمدم سمت حرم، مشكل خود رفع كنم؛
موقع اذن دخولم خبر آمد حل شد ...!
#السلام_علیک_یاعلی_بن_موسی_الرضا_علیهالسلام
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
✲🕊✲🕊✲🕊✲🕊✲
#سلام_امام_زمانم ❤️
عاقبت نور تو
پهنای جهان میگیرد
جسم بی جان زمین
از تو توان میگیرد
سالها قلب من
از دوریتان مرده ولی
خبری از تو بیاید
ضربان میگیرد
#السلام_علیک_یااباصالح_المهدی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
#انتظار_فرج_امام_عصر_عج
🌾 انتظار فرج امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه 🌾
قسمت 6
ادامه⁉ عدم وابستگی تشخیص ظهور به علائم آن
🔰محتوم بودنِ اینگونه علائم، به معنای بداء ناپذیر بودنِ آنها نیست، بلکه به معنای این است که غیر از تقدیر الهی، قضای خداوند هم به وقوعِ آن تعلّق گرفته است. یعنی قرارِ قطعی بر انجامِ آن است، ولی باز هم تا وقتی واقع نشده، احتمال بداء در آن وجود دارد که این مرحله در احادیثِ ما تعبیر به «امضای» قضا شده و فرمودهاند:
✨« فَاِذا وَقَعَ القَضاءُ بِالْاِمْضاءِ فَلا بَداءَ. » 2
✅« پس وقتی قضا به امضاء برسد، دیگر بداء در آن راه ندارد.»
❗امضای قضا همان وقوعِ خارجی یافتنِ آن است. ...
☝ در مورد خروج سفیانی هم، با اینکه حتمی نامیده شده، امّا در روایات به بداءپذیر بودنِ آن تصریح شده است.
⁉ ابوهاشم جعفری از حضرت جوادالائمه علیهالسّلام سؤال میکند که با توجّه به حتمی بودن خروج سفیانی در روایات، آیا ممکن است خداوند در آن بداء کند (هل یَبْدو للّهِ فی المحتوم) ، حضرت میفرمایند: «نَعَمْ.» بعد ابوهاشم اضافه میکند که: پس میترسیم در اصل قیام قائم هم بداء شود! حضرت میفرمایند:
☝ « اِنَّ القائِمَ مِنَ الْمیٖعادِ . و اللّهُ لایُخْلِفُ الْمیعادَ. » 2
✅ « همانا (قیام) قائم از وعدههاست. و خداوند خُلف وعده نمیکند. »
‼ پس اصل ظهور بداء نمیپذیرد ولی علائم حتمیِ آن هم قابل بداء است چه برسد به سایر علائم. ولی البتّه وقت ظهور امام علیهالسّلام هم بداء پذیر است و احتمال تقدیم یا تأخیر در آن تا قبل از وقوع وجود دارد. 3
(ادامه دارد) ...
➖➖➖➖➖➖➖
📚:1- اصول کافی، ج 1، ص 149؛ کتاب التوحید، باب البداء، ح 16
📚:2- غیبت نعمانی، باب 18، ح 10
📚:3- توضیح تفصیلی این بحث همراه با بیان ادلّهٔ کاملتر در کتاب «سلوک منتظران» آمده است.
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
@resane_zohoor تلگرام
🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
✨امام علی علیهالسلام فرمودند:
هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش سؤال شد. امام انگشتان خود را به هم چسباند و آنها را ميان گوش و چشم خود گذاشت و آن گاه فرمودند: باطل اين است كه بگويى: شنيدم و حق آن است كه بگويى: ديدم.✨
💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄