eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
165 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
@Maddahionlinمداحی_آنلاین_حجت_الاسلام_عالی_تکبر.mp3
زمان: حجم: 2.51M
♨️ تکبر و اخلاق بد 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
آمدم سمت حرم، مشكل خود رفع كنم؛ موقع اذن دخولم خبر آمد حل شد ...! ✲🕊✲🕊✲🕊✲🕊✲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ عاقبت نور تو پهنای جهان میگیرد جسم بی جان زمین از تو توان میگیرد سالها قلب من از دوریتان مرده ولی خبری از تو بیاید ضربان میگیرد ❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾 انتظار فرج امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه 🌾 قسمت 6 ادامه⁉ عدم وابستگی تشخیص ظهور به علائم آن 🔰محتوم بودنِ این‌گونه علائم، به معنای بداء ناپذیر بودنِ آنها نیست، بلکه به معنای این است که غیر از تقدیر الهی، قضای خداوند هم به وقوعِ آن تعلّق گرفته است. یعنی قرارِ قطعی بر انجامِ آن است، ولی باز هم تا وقتی واقع نشده، احتمال بداء در آن وجود دارد که این مرحله در احادیثِ ما تعبیر به «امضای» قضا شده و فرموده‌اند: ✨« فَاِذا وَقَعَ القَضاءُ بِالْاِمْضاءِ فَلا بَداءَ. » 2 ✅« پس وقتی قضا به امضاء برسد، دیگر بداء در آن راه ندارد.» ❗امضای قضا همان وقوعِ خارجی یافتنِ آن است. ... ☝ در مورد خروج سفیانی هم، با اینکه حتمی نامیده شده، امّا در روایات به بداءپذیر بودنِ آن تصریح شده است. ⁉ ابوهاشم جعفری از حضرت جوادالائمه علیه‌السّلام سؤال می‌کند که با توجّه به حتمی بودن خروج سفیانی در روایات، آیا ممکن است خداوند در آن بداء کند (هل یَبْدو للّهِ فی المحتوم) ، حضرت می‌فرمایند: «نَعَمْ.» بعد ابوهاشم اضافه می‌کند که: پس می‌ترسیم در اصل قیام قائم هم بداء شود! حضرت می‌فرمایند: ☝ « اِنَّ القائِمَ مِنَ الْمیٖعادِ . و اللّهُ لایُخْلِفُ الْمیعادَ. » 2 ✅ « همانا (قیام) قائم از وعده‌هاست. و خداوند خُلف وعده نمی‌کند. » ‼ پس اصل ظهور بداء نمی‌پذیرد ولی علائم حتمیِ آن هم قابل بداء است چه برسد به سایر علائم. ولی البتّه وقت ظهور امام علیه‌السّلام هم بداء پذیر است و احتمال تقدیم یا تأخیر در آن تا قبل از وقوع وجود دارد. 3 (ادامه دارد) ... ➖➖➖➖➖➖➖ 📚:1- اصول کافی، ج 1، ص 149؛ کتاب التوحید، باب البداء، ح 16 📚:2- غیبت نعمانی، باب 18، ح 10 📚:3- توضیح تفصیلی این بحث همراه با بیان ادلّهٔ کاملتر در کتاب «سلوک منتظران» آمده است. https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5 https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor @resane_zohoor تلگرام 🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام علی علیه‌السلام فرمودند: هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش سؤال شد. امام انگشتان خود را به هم چسباند و آنها را ميان گوش و چشم خود گذاشت و آن گاه فرمودند: باطل اين است كه بگويى: شنيدم و حق آن است كه بگويى: ديدم.✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄