💠 *وظایف منتظران* 💠
◼️ قسمت 5
❇️ *اطاعت پذيري و احترام*❇️
*️⃣ *اطاعت پذيري* *️⃣
🔸 امامت يك امام جز با اطاعت امّت از او، و پيشوايي يك رهبر جز در ساية فرمان پذيري پيروانش، تحقّق نمي پذيرد. خدا هيچ پيامبري را نفرستاد مگر براي آنكه اطاعت شود[۱].❗
👈 و هيچ امامي را مقرّر نداشت مگر آنكه مردم را به اطاعت و فرمانبري از او فرا خواند[۲].❗
👈 امام زمان - عليه السّلام - اگر چه در پس پردة غيبت است، اما اراده و فرمانش در ميان همة خلايق جاري و نافذ است، دستوراتش را بايد شناخت، فرمان هايش را بايد اطاعت كرد، حاكميّت او را بايد گردن نهاد، و همينها است كه زمينة ظهور را فراهم ميآورد.❗
🌟 او خود فرمود: «و لو انّ اشياعنا وفّقهم الله لطاعته، علي اجتماع من القلوب في الوفاء باعهد عليهم لما تأخّر عنهم اليمن بلقائنا».
✨« اگر شيعيان ما - كه خداوند آنان را به اطاعت خويش موفّق گرداند - در وفاي به عهد الهي هم دل و هم پيمان ميشدند، سعادت ديدار ما از آنان به تأخير نمي افتاد»[۳].❗
👈 به راستي آيا عهد الهي چيزي جز پرستش و بندگي خداست؟ [۴] و آيا اين پرسش جز با اطاعت محضِ وليّ خدا تحقّق پذير است؟❗
🌟«طوبي لشيعة قائمنا المنتظرين لظهوره في غيبته، المطيعين له في ظهوره».
✨« خوشا به حال شيعيان مهدي قائم - عليه السّلام -، آنان كه در دوران غيبت او چشم انتظار ظهور اويند و در دوران ظهورش سرسپردگان اوامر او»[۵].❗
👈 منتظرين حضرت مهدي - عليه السّلام - همان نيكبختاني هستند كه اگر در حضور او باشند، جز اطاعت نمي شناسند و جز به فرمان او كاري انجام نمي دهند.❗
🌟 و باز هم امام صادق - عليه السّلام - ميفرمايد: «هُم اطوع من الامة لسيدها».
✨«اطاعت و فرمان پذيري منتظرين از امام زمان - عليه السّلام - افزون تر از اطاعت و فرمانبري كنيزي از مالك و مولاي او است»[۶].❗
*️⃣ *تكريم و احترام* *️⃣
(ادامه دارد) ...
〰️➖〰️➖〰️➖〰️➖〰️
📚: وظایف منتظران، (واحد تحقیقات مسجد جمکران)، صفحه ۴ و ۵.
📚[۱]. «وَ ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِيُطاعَ بِاِذنِ اللهِ». سوره نساء، آيه ۶۴.
📚[۲]. «اَطيعوا اللهَ وَ اَطيعوا الرَّسولَ وَ اُولِي الٌاَمرِ مِنكُم». سوره نساء، آيه ۵۹.
📚[۳]. احتجاج، طبرسي، چاپ اسوه، ج۲، ص ۶۰۲.
📚[۴]. «اَلَم اَعهَد اِلَيكُم يا بَني آدَمَ أَن لاتَعبُدوا الشَّيطانَ اِنَّهُ لَكُم عَدُوٌّ مُبينّ- وَ اَنِ اعْبُدوني هذا صراطٌ مستَقيمٌ».
«اي فرزندان آدم! آيا با شما عهد نكردم كه شيطان را مپرستيد كه دشمن آشكار شما است - و مرا بپرستيد كه همين است راه راست». سوره يس، آيه ۶۰-۶۱.
📚[۵]. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۰.
📚[۶]. بحارالانوار، ج ۵۲، ص۳۰۸.
⛈️️🌤️بـوی ظـهـور🌤️⛈️
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
@resane_zohoor
#وظایف_منتظران
#واحد_تحقیقات_مسجد_جمکران
#شناخت_و_اقتدا_به_امام_زمان_علیهالسلام
#اطاعت_پذیری_و_احترام
#تکریم_و_احترام
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#احادیث_فاطمی
✨حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
اگر آنچه را كه ما اهل بیت دستور داده ایم عمل كنى و از آنچه نهى كرده ایم خوددارى نمائى، تو از شیعیان ما هستى وگرنه، خیر.✨
💫🏴اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🏴💫
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄
#سیره_حضرت_زهرا_سلاماللهعلیها
⇦ سیره فردی و اجتماعی
سیره حضرت فاطمه (سلاماللهعلیها) از یک سو به جهت انتساب ایشان به عنوان دختر خاتم پیامبران (ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر برجستگیهای شخصیتی که در وجود ایشان دیده میشود و ایشان را به عنوان یک الگو مطرح میسازد، حائز اهمیت است. بنا به ...
● بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۷۸.
#السلام_علیک_یا_فاطمه_الزهرا_سلاماللهعلیها
●➼┅═❧═┅┅───┄
4_5859475465042921701.mp3
زمان:
حجم:
3.34M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب صد و یکم (۱ احقاف الی ۹ محمد)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
#التماس_دعا_برای_ظهور
●➼┅═❧═┅┅───┄
#آیات_نور
#حزب صد و یکم
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- پيامبر در تمام شئون رسالت، حتّى شيوه ى مجادله با مخالفان، گوش به فرمان خداوند است.
2- در تبليغ و ارشاد، مى توان با سؤال و پرسش، فطرت ديگران را بيدار كرد و آنان را به تفكر و انديشه واداشت.
3- استقامت و پايدارى، شرط اساسى تبليغ است، حتّى پس از اعراض كفار دست از تبليغ برنداريد.
4- در پذيرش اعتقادات، به گفته ديگران اكتفا نكنيد، آنچه را خود ديده ايد و فهميده ايد، قبول كنيد.
5- موجودى صلاحيّت استمداد و خوانده شدن دارد كه قدرت آفرينش داشته باشد. ريشه ى توحيد در عبادت، توحيد در خالقيّت است.
6- بت ها و معبودهاى خيالى، از هر جهت عاجزند؛ نه نقشى در آفرينش زمين دارند، «ما ذا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ» و نه سهمى در برپايى آسمان ها.
7- در مجادله و گفتگو با مخالفان، بايد روى مشتركات تكيه كرد.
8- كتاب هاى آسمانىِ قبل از قرآن، شايسته احترام و اعتماد مى باشند.
9- در مجادله و استدلال، دليل يا بايد فطرى و شهودى باشد، «أَ رَأَيْتُمْ» يا نقلى، «بِكِتابٍ» يا عقلى، «أَثارَةٍ مِنْ عِلْمٍ» و شرك هيچ دليلى ندارد.
10- طرح هر ادّعا و پذيرش آن، بايد منطقى و بر اساس علم و استدلال باشد.
11- يادها و يادگارها، آثار گذشتگان و ميراث فرهنگى، آنجايى ارزش دارد كه نشانه اى از علم و رشد در آنها باشد.
#استاد_قرائتی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
●➼┅═❧═┅┅───┄