eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
165 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄ ✨پیامبر اسلام (ص) فرمودند: در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد.✨ 📚 کنز العمال، ج ۱، ص ۴۸۹. قرار ما هر روز نفری حداقل ۱۴ صلوات، به نیت تعجیل در ظهور و سلامتی امام عصر (عج) دوستان لطفا مشارکت کنید که با هم، هر روز ختم چند هزار صلواتی هدیه به ساحت مقدس امام عصر (عج) داشته باشیم.🙏🌷 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ دعا کنیم برای نابودی اسرائیل جنایتکار
🔰 ارتباط و ملاقات  ✨ 🔘 قسمت ۴۰ ✴️ دلایل عدم امکان ملاقات ⏺ الف) روایات غیرتوقیع ⏪ ۴. روایاتی که فقدان و غیبت حضرت را عامل امتحان مردم بیان می‌کنند؛ زیرا امتحان که جزء فلسفه غیبت است، بدون خفای حضرت میسر نیست. لذا معتقدان به نفی ارتباط، این امر را دلیل بر عدم امکان ملاقات و ارتباط شمرده اند وگرنه فلسفه غیبت نقض خواهد شد و فرقی میان غیبت و غیر غیبت نخواهد بود.❗️ ➖ روایات درباره این موضوع فراوان است. مرحوم نعمانی، یکی از ابواب کتاب الغیبه خود را به روایات این موضوع اختصاص داده و بیست روایت را در این باره یاد می‌کند که در این جا به یکی از این روایات اشاره می‌شود: ➖ ابوبصیر از امام صادق علیه السلام در مورد یاران عرب تبار حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌پرسد حضرت می‌فرماید: 🌟« مع القائم من العرب شی ءٌ یسیر.» ✨« در زمان ظهور، تعداد کمی از عرب‌ها با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.»❗️ ➖ دوباره گفته می‌شود که: 🌟« إنَّ من یصف هذا الأمرمنهم لکثیر»؛ ✨« آن چه ما شنیده ایم، تعداد عرب‌ها در سپاه حضرت زیاد است؟» ➖ حضرت می‌فرماید: 🌟« لابدَّ للنّاس من أن یمحّصوا و یمیّزوا و یغربلوا و سیخرج من الغربال خلقٌ کثیر»؛ [۱] ✨« امتحان در زمان غیبت حضرت به گونه ای مردم را تکان می‌دهد که بسیاری از مردم عرب در این غربال شدید، از دور خارج می‌گردند.»❗️ ➖ این گونه روایات نیز نمی تواند دلیل بر نفی ارتباط و ملاقات باشد؛ زیرا فلسفه غیبت، خفای حضرت از دید عموم است که با رؤیت بعضی افراد به دلیل مصلحت‌هایی منافات ندارد. بعضی از این مصلحت‌ها عبارت است از مصلحت اثبات وجود، مصلحت قضای نیازها و بعضی مصلحت‌های حکیمانه دیگر. هم چنین امکان رؤیت عده ای، به معنای نفی غیبت کبریٰ نیست؛ زیرا ویژگی غیبت صغریٰ و تفاوت آن با غیبت کبریٰ، در انقطاع ارتباط رسمی و منظم نایبان خاص و تشکیلات سفیران است. این سازمان و تشکیلات سری نایبان خاص، برای ارتباط میان حضرت و شیعیان بود، ولی در غیبت کبریٰ، چنین ارتباطی خاص وجود ندارد و امور مردم به وکلای عام سپرده شده است.❗️ ➖ بنابراین، غیبت کبریٰ هرگز به معنای انقطاع مطلق ارتباط میان حضرت و شیعیان نیست تا رؤیت و ملاقات موردی با آن تضاد داشته باشد. ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📝 مؤلف: قنبرعلی صمدی 🗞 ناشر: قم؛ انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 📚 ارتباط و ملاقات،صفحه ۶۱ الی ۶۳. 📚[۱]: نعمانی، الغیبه، ص۲۰۴. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 گروه🌷🌤️بـوی ظهور🌤️🌷 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ♻️ https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ♻️ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 ♻️ https://t.me/+qRAtsegCh0JjMmVk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام صادق علیه‌السلام فرمودند: « با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.»✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺🌹✺✦۞✦┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
027.mp3
زمان: حجم: 3.07M
حزب بیست و هفتم (۳۶ الی ۷۳ انعام) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
بیست و هفتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- حفظ نيروهاى مخلص و فقير و مجاهد، مهم‌تر از جذب سرمايه‌داران كافر است. 2- هدف، وسيله را توجيه نمى‌كند. براى جذب سران كفر، نبايد به مسلمانان موجود اهانت كرد. 3- اسلام، مكتب مبارزه با تبعيض، نژاد پرستى، امتياز طلبى و باج خواهى است. 4- اغلب طرفداران انبيا، پابرهنگان بوده‌اند. 5- بهانه گيران، اگر از رهبر و مكتب نتوانند عيب بگيرند، از پيروان و وضع اقتصادى آنان عيب‌جويى مى‌كنند. 6- هيچ امتيازى با «ايمان» برابرى نمى‌كند. 7- ميزان، حال فعلى اشخاص است. اگر مؤمنان فقير، خلاف قبلى داشته باشند، حسابشان با خداست. 8- حساب همه با خداست، حتّى رسول اكرم نيز مسئول انتخاب و عمل ديگران نيست، «ما عَلَيْكَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْ‌ءٍ» و خود نيز حساب و كتاب دارد. 9- طرد پابرهنگان و محرومان مخلص، ظلم است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄