eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
165 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
💚 یا صاحب الزمان علیه‌السلام💞 این صاحب کمال که از راه آمده ست این وجه ذوالجلال که از راه آمده ست این حُسنِ بی زوال که از راه آمده ست این مُصطفی خِصال که راه آمده ست بُرهان قاطع همه ی دوستان ماست نصِّ حدیث گفته، علیِّ زمان ماست ✋ ✍ محمد قاسمی ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞 یابن الحسن...💓 میتپد قلب زمین هم با صدای پای تو؛ نیمه شعبان بــبینیم کاش ما سیمای تو ...🤲 ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓 مژده ای دل به جهان جان جهان می‌آید 💓 صاحب اصلی این دور و زمان می‌آید (عج) 🤲 ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓 مژده ای دل به جهان جان جهان می‌آید 💓 صاحب اصلی این دور و زمان می‌آید 🤲 ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 میلاد گل 🌼 میلاد گل و بهار جان آمد       برخیز! که عید میْ‌ کشان آمد خاموش مباش زیر این خرقه       بر جان جهان، دوباره جان آمد برگیر به دستْ، پرچم عُشّاق       فرماندهِ ملکِ لامکان آمد گُلزارْ، ز عیش لاله‌باران شد       سُلطانِ زمین و آسمان آمد با یار بگو که پرده بر دارد       هین! عاشق آخرالزَّمان آمد آماده‌ی‌ امر و نهی‌ و فرمان باش       هشدار! که منجی‌ جهان آمد. ✍ سید روح‌الله مصطفوی (امام خمینی (ره)) 🤲 ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ارتباط و ملاقات  ✨ 🔘 قسمت ۵۴ ✴️ دلایل عدم امکان ملاقات ⏺ ب) توقیع شریف ⏪ ۴. متن شناسی توقیع ...2⃣ دوم. بخش‌های توقیع: ▪️ توقیع شریف در مجموع چهار بخش دارد که عبارتند از: ◀️ خبر وفات علی بن محمد سمری: 🌟«یا علی بن محمد سمری... فاجمع أمرک »؛ ◀️ نهی از جانشینی و انتخاب وصی: 🌟«و لاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک فقد وقعت الغیبة الثانیة (التامة) »؛ ◀️ نفی ظهور تا زمان اذن الهی: 🌟«فلاظهور إلّا بعد إذن الله عزّوجل و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القلوب و إمتلاء الأرض جوراً»؛ ◀️ تکذیب مدعی مشاهده: 🌟«و سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة ألّا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السّفیانی و الصَّیحة فهو کاذب [کذّاب ] مفتر.... »❗️ ...➖ مساوی انگاشتن نفی ظهور در جمله «فلاظهور»، با نفی رؤیت، مهم ترین لغزش در استدلال منکران به شمار می‌رود. نیز آنان جمله بعد از «فمن ادّعی المشاهدة... » را بر تأکید جمله قبل حمل کرده اند و فتوای تکذیب هرگونه ارتباط و ملاقات را صادر نموده اند؛ در حالی که نه جمله «فلاظهور... » به مسئله ملاقات و تشرف ربط دارد و نه جمله «فمن ادّعی المشاهدة... » بر جمله پیشین تأکید می‌کند. توضیح این نارسایی را در ضمن بررسی دو بخش اخیر توقیع بیان خواهیم کرد.❗️ ➖ به نظر می‌رسد، معتقدان به دیدگاه انکار، در تحلیل متنی توقیع، دقت کافی نکرده اند و با پیش فرض خاصی به سراغ توقیع رفته اند. آنها هم در مفهوم یابی کلمه «ظهور» در این بخش اشتباه کرده اند و هم این که در شناخت ارتباط میان بخش‌های توقیع دچار لغزش بزرگ تری گردیده اند و بدون توجه لازم به قراین مقالی و شواهد متنی در توقیع، به ذهنیت خود عمل کرده اند. بنابراین، استنباط مذکور از چند نظر با مشکل جدّی مواجه است؛ در حالی که متن این بخش از توقیع، چنین مشکلی را نمی پذیرد؛ زیرا: ➖ نخست آن که واژه شناسی کلمه «ظهور» نشان می‌دهد که این کلمه، بر شدت آشکار بودن دلالت دارد که این معنا در مورد تشرفات و ملاقات‌های متفرقه انطباق پذیر نیست؛ بلکه با معنای ظهور علنی و قیام حضرت سازگار است.❗️ ➖ افزون بر این که اصطلاح «ظهور» در کاربرد روایات بار معنایی خاصی دارد و به طور معمول در مورد قیام جهانی حضرت در آخرالزمان اطلاق می‌شود، در این بخش از توقیع نیز تعابیر به کار رفته در ذیل این جمله، مانند: «... إلّا بعد اذن الله عزوجل و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القلوب و امتلاء الأرض جوراً» قرینه روشن بر انصراف کلمه «ظهور» بر معنای اصطلاحی آن در روایات است.❗️ ➖ دیگر آن که سیاق این بخش از توقیع نیز استنباط مذکور را نمی پذیرد؛ زیرا ظاهر این بخش، بر هم آهنگی و پیوستگی صدر و ذیل آن دلالت دارد. پس ظهور نفی شده در صدر جمله، با ظهور اثبات شده در ضمن استثنا، هر دو یک چیز و به یک معناست. در این صورت، چون ظهور اثبات شده بعد از «إلّا» با توجه به قرینه ذیل آن، به قیام و انقلاب حضرت نظر دارد، طبیعی است که ظهور منفی در«فلاظهور» نیز ناظر به همان معناست و به ملاقات و جریان تشرفات اجمالی بعضی در دوران غیبت کبریٰ ربطی ندارد؛ نه نفیاً و نه اثباتاً.❗️ ➖ بنابراین، بخش سوم توقیع از این نظر ساکت است و نفی و اثبات در این بخش، به موضوع قیام حضرت نظر دارد که با موضوع امکان یا عدم امکان ملاقات و تشرفات بیگانه است.❗️ ➖ حمل بر تأکید کردن بخش چهارم «سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة ألا فمن ادَّعی المشاهدة... »، ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📝 مؤلف: قنبرعلی صمدی 🗞 ناشر: قم؛ انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 📚 ارتباط و ملاقات،صفحه ۸۴ الی ۸۶. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 گروه🌷🌤️بـوی ظهور🌤️🌷 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ♻️ https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ♻️ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 ♻️ https://t.me/+qRAtsegCh0JjMmVk