eitaa logo
بوی ظهور، رسانه ظهور
164 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
112 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج ارسال نظرات شما @sh_gerami داستانهای مهدوی @booye_zohooremahdi گروه بوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 سن تکلیف و بیداری اسلامی (احکام) @senne_taklif_va_bidari_islami
مشاهده در ایتا
دانلود
┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄ ✨پیامبر اسلام (ص) فرمودند: در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد.✨ 📚 کنز العمال، ج ۱، ص ۴۸۹. قرار ما هر روز نفری حداقل ۱۴ صلوات، به نیت تعجیل در ظهور و سلامتی امام عصر (عج) دوستان لطفا مشارکت کنید که با هم، هر روز ختم چند هزار صلواتی هدیه به ساحت مقدس امام عصر (عج) داشته باشیم.🙏🌷 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ دعا کنیم برای پیروزی جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل جنایتکار
🔰 ارتباط و ملاقات  ✨ 🔘 قسمت ۵۵ ✴️ دلایل عدم امکان ملاقات ⏺ ب) توقیع شریف ⏪ ۴. متن شناسی توقیع ...2⃣ دوم. بخش‌های توقیع: ▪️ توقیع شریف در مجموع چهار بخش دارد که عبارتند از: ◀️ خبر وفات علی بن محمد سمری: 🌟«یا علی بن محمد سمری... فاجمع أمرک »؛ ◀️ نهی از جانشینی و انتخاب وصی: 🌟«و لاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک فقد وقعت الغیبة الثانیة (التامة) »؛ ◀️ نفی ظهور تا زمان اذن الهی: 🌟«فلاظهور إلّا بعد إذن الله عزّوجل و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القلوب و إمتلاء الأرض جوراً»؛ ◀️ تکذیب مدعی مشاهده: 🌟«و سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة ألّا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السّفیانی و الصَّیحة فهو کاذب [کذّاب ] مفتر.... »❗️ ...➖ حمل بر تأکید کردن بخش چهارم «سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة ألا فمن ادَّعی المشاهدة... »، در استدلال پیروان دیدگاه انکار بسیار عجیب و دور از واقع نگری می‌نماید؛ زیرا این دو بخش، هرکدام مطلب جداگانه ای را بیان می‌کند. جمله «فلاظهور... » با توجه به قرینه‌های ذیل آن، موضوع ظهور و قیام حضرت را بیان و آن را به صدور اذن الهی بعد از گذشت زمان طولانی منوط کرده است، اما بخش اخیر در مقام تکذیب مدعیان ارتباط ویژه با حضرت در عصر قبل از ظهور و غیبت کبریٰ به شمار می‌رود و این دو مسئله کاملاً از هم جدا به نظر می‌رسند.❗️ ➖ منظور از مشاهده در توقیع، بنابر قرینه‌ها و شواهد موجود در متن بخش چهارم مطلق رؤیت نیست، بلکه مشاهده همراه با ادعای وساطت و امثال آن است. این قرینه‌ها را چنین می‌توان برشمرد: ⬅️ ۱. الف و لام «المشاهدة »: در این بخش، کلمه مشاهده که به معنای دیدار متقابل و دو جانبه است، با الف و لام عهد ذهنی به کار رفته که به همان مشاهده معهودی نظر دارد که در ابتدای توقیع، سخن از به پایان رسیدن آن به میان آمده است؛ یعنی جانشینی و نیابت خاصه. علت هم این است که عهد ذکری در این جا مورد ندارد. پس الف و لام، به طور مشخص ادعای مشاهده از نوع نیابت خاص را افاده می‌کند، و بر مطلق دیدن و رؤیت دلالت دارد وگرنه امام می‌فرمود: «و سیأتی شیعتی من یدّعی مشاهدتی » بدون ذکر الف و لام و اشاره به مشاهده خاص.❗️ ➖ حضرت به اقتضای کاربرد کاربرد الف و لام عهد ذهنی در این جا، آن مشاهده تداعی شونده در طول دوران غیبت صغریٰ را که تنها در مورد نواب خاص حضرت مصداق داشت، پایان یافته اعلام کرد و ادعای مشاهده بعضی از شیعیان را در آینده، تکذیب نمود. چنین تعبیری شامل اتفاق‌های آنی و مقطعی برای بعضی افراد صالح در زمان غیبت نمی شود؛ چون این گونه دیدارهای پیش بینی نشده و ناگهانی، با آن چه در گذشته برای نایبان خاص حضرت رخ داده، همانندی ندارد تا مشمول حکم تکذیب و انکار در این توقیع گردد.❗️ ➖ افزون بر این، در خود کلمه «یدّعی» و «ادّعی» معنای ظریفی نهفته است. ... (ادامه دارد) ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📝 مؤلف: قنبرعلی صمدی 🗞 ناشر: قم؛ انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 📚 ارتباط و ملاقات،صفحه ۸۶ الی ۸۸. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 گروه🌷🌤️بـوی ظهور🌤️🌷 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ♻️ https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor ♻️ https://eitaa.com/joinchat/3689283792Cf33172c983 ♻️ https://t.me/+qRAtsegCh0JjMmVk
‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽✺✦۞✦┄ 🌼 حضرت محمّد (ص) فرمودند: ✨« خداوند کار مهدی ما اهل بیت را در یک شب اصلاح فرماید.»✨ 📚 ابن بابویه، محمد بن علی(شیخ صدوق)، کمال‌الدین و تمام النعمة، ج ۱، ص ۱۵۲؛ المهدی المنتظر فی ضوء الاحادیث و الآثار الصحیحة، ص ۱۴۷. 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌┄✦۞✦✺🌹✺✦۞✦┄
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حضرت محمّد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: « خداى تعالى هر روز مى فرمايد: من پروردگار عزيز شما هستم، پس هر كس خواهان عزّت دو جهان است بايد كه از خداى عزيز اطاعت كند.»✨ 💫🌹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُمْ🌹💫 ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺🌹✺✦۞✦┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
049.mp3
زمان: حجم: 3.19M
حزب چهل و نهم ( ۵۳ الی ۱۰۰ یوسف) 👤 با صدای استاد پرهیزگار ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
چهل و نهم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- تبرّك به اشيائى كه مربوط به اولياى خداست، جايز است. 2- كسى كه با هوىٰ و هوس مبارزه كند، حتّى لباسش نيز از مقدسات مى‌شود. 3- تنها ديدن اشياى مقدّس براى تبرّك كافى نيست، بايد آن را لمس كرد. 4- حزن و شادى در نور چشم اثر دارد. 5- وصال، دل پير را زنده و نابينا را بينا مى‌كند. 6- در معجزه و كرامت، سن و سال شرط نيست. 7- يوسف، علم غيب داشت وگرنه از كجا مى‌دانست كه پيراهن، پدر را بينا مى‌كند. 8- خداوند آنچه را كه روزى سبب حزن يعقوب شده بود، مايه شادى و شفاى او قرار داد. 9- فرزندان متمكن، بستگان ضعيف مخصوصاً والدين سالمند را تحت پوشش ببرند. 10- شرايط اجتماعى، در عمل به وظيفه اثر دارد. 11- رسيدگى به بستگان با حفظ حقوق ساير مردم، لازم است. 12- تغيير مسكن و هجرت، آثار زيادى دارد از جمله: خاطرات غم‌انگيز را دگرگون مى‌كند. 13- افراد خانواده و بستگان نزديك در صورت امكان نزديك هم و در كنار هم زندگى كنند. 14- جوانمردى يوسف (علیه‌السلام) تا آن اندازه بود كه برادران او را تحمّل نكردند و او را در چاه انداختند، ولى يوسف (علیه‌السلام) همه برادران و خانواده‌هايشان را دعوت كرد. 15- با خويشان هر چند خطاكار باشند نبايد قطع رابطه كرد. 16- براى كسانى كه زجر فراق كشيده‌اند بايد به فكر رفاه بود. «أَجْمَعِينَ» ديگر يعقوب تاب فراق ندارد. 17- بهترين لطف آن است كه همه را شامل شود. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا