هدایت شده از داستانهای مهدوی
🌦حضرت ولی عصر(عج)🌦
🔮موضوع : معجزات حضرت مهدی(عج)
🌹کاری از گروه بوی ظهور
🌳(داستان 481) قسمت 8
✍ شرح حال حاج ملا آقاجان زنجانی رحمهاللّه✍️
🌷جاری شدن چشمههای حکمت بر زبان مرحوم حاج ملا آقاجان🌷
🌿 اولیاء خدا که تمامی حجابها را از خود برطرف نمودهاند و خود را به معدن علم و عصمت یعنی حضرات اهلبیت و خصوصاً حضرت ولی عصر علیهالسّلام متصل نمودهاند در واقع همچون برکهای در کنار اقیانوس علم امام زمان علیهالسّلام میباشند که هر قدر از آن، آب حکمت و علم بردارند، دوباره جایگزین میشود و هر آبی که برداشت میشود زلال و تازه است، مرحوم حاج ملا آقاجان نیز به حقیقت این چنین بود.
جناب حجتالاسلام آقای نجمالدین شهیدی نیز خاطراتی از آن مرحوم بیان داشتند که تقدیم میگردد. ایشان فرمودند:
مرحوم حاج ملا آقاجان رحمهاللّه اطلاعات وسیعی درباره حالات اهلبیت علیهمالسّلام مخصوصاً حضرت سیدالشهداء علیهالسّلام داشت و به آن حضرت عشق میورزید و لذا منبرش بسیار عالی و سرشار از معنویت و حکمت بود. من یادم هست روزانه حداقل ده منبر و جلسه ایشان شرکت میکردند و عجیب اینکه با ده جلسه منبر و سخنرانی در روز سخنانش تکراری نبود و در هر منبر مطالب جدید و معارف تازهای از خاندان عصمت و طهارت علیهمالسّلام بیان میکردند.
ایشان بر منبر چنان سخن میگفتند که گویا همین الان با آقا امام حسین علیهالسّلام روبرو هستند و هنگام مرثیهخوانی خودش زودتر و شدیدتر از همه گریه میکرد و دیگران را به گریه میانداخت.(1)
🌺 یک خاطره از طی الارض ایشان🌺
🌿 یک روز آن بزرگوار میخواستند همراه عدّهای، پیاده برای زیارت به کربلا بروند، حاج ملا آقاجان به همراهانش گفت شما بروید، من امروز کار دارم. روز بعد که همراهان ایشان به منزلی در بین راه میرسند مشاهده میکنند حاج ملا آقاجان زودتر از آنها آمده است که معلوم شد به طور غیر طبیعی و با طیالارض آمده است.(2)
❣️گریه ملائکه و اجنّه بر سیدالشهداء علیهالسّلام❣️
(ادامه دارد) ...
📚: ارواح مهربان، ص ۱۳۷ و ۱۳۸.
شرح مختصری از زندگی، مقام علمی و حالات معنوی استاد بزرگ اخلاق حاج ملا آقاجان زنجانی رحمهاللّه.
برگرفته از کتاب گنجینه دانشمندان و کرامات الصالحین از مؤلّف محترم شریف رازی
و اسرار انتظار و عنایات حضرت ولی عصر ارواحنافداه میباشد.
📚:1- همان، صفحه ۱۹۷.
📚:2- همان، صفحه ۱۹۷.
گروه ⛅🌹بوی ظهور🌹⛅
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5
https://eitaa.com/booye_zohooremahdi
داستانهای مهدوی:
@booye_zohooremahdi
https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor
╭━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮
#حدیث_نور
✨ امام علی (ع) فرمودند:
از كمال مردانگى است كه حقّى را كه بر گردن ديگران دارى، فراموش كنى و حقّى را كه ديگران بر گردن تو دارند، به ياد داشته باشى.✨
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
صحن و رواق و باب و ضریحت بهشت ما؛
دارالشفاست تربت تو یا اباالجواد ..
#محمود_ژولیده
#السلام_علیک_یا_علی_بن_موسی_الرضا_علیهالسلام
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#سلام_امام_زمانم💕
اى دل بشارت مىدهم ، خوش روزگارى مىرسد
یا درد و غم طى مىشود ، یا شهریارى مىرسد
گر کارگردان جهان ، باشد خداى مهربان
این کشتى طوفان زده ، هم بر کنارى مىرسد...
#التماس_دعای_فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🌸 حديثي از امام صادق(ع) شنيده شده که فرموده است: «هر پرچمي كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهي است» منظور از اين حديث چيست؟ آيا اين حديث با ولايت و يا با هر نوع حكومت مخالفت ندارد؟
پاسخ
متن حديث
آن چه در منابع روايي به دست آمد، حديث ذيل است «عَنْ ابي عبدالله كلّ رايةٍ ترفع قبل قيام القائم فصاحُبها طاغوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ»[1] امام صادق ـ عليهالسّلام ـ فرمود: هر پرچمي قبل از قيام قائم (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با اين كار) غير خدا را پرستيده و بندگي نموده است.
اين روايت (و يا مشابه آن) به هيچ وجه دلالت ندارد كه قيامهاي به حق و تشكيل حكومت عادلانه، طاغوت و عبادت غيرخداوند (و يا گمراهي) است، بلكه در خود روايت قرينه داريم كه مراد قيام طاغوتي و قيامهايي است كه در مسير خدا و اهلبيت نباشد، بلكه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرينه ذكر كلمه «طاغوت» و جلمه «يَعبدُ من دون الله» است.
مؤيّد اين مطلب روايت ديگري است كه ميگويد: «و مَنْ رَفَعَ راية ضلالة فصاحبها طاغوت»[2] هر كسي پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتيجه روايت مذكور به قرائن خارجيه قيد بر ميدارد، كه هر پرچمي كه در مسير ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روايت كه هر قيامي قبل از ظهور مهدي (عج) طاغوتي است نميتوان تمسك نمود، چرا كه اطلاق آن حتّي قيام امام حسين ـ عليهالسّلام ـ را هم شامل ميشود، چون قبل از قيام مهدي (عج) است، و هرگز هيچ مسلماني حتي انسان فهميدهاي در حقانيت قيام امام حسين ـ عليهالسّلام ـ شك ندارد، از اين گذشته ما قيامهاي فراواني را داشتهايم در تاريخ توسط غير ائمه ـ عليهالسّلام ـ و انسانهاي غيرمعصوم، كه مورد تأييد ائمه قرار گرفتهاند كه به برخي از آنها اشاره ميشود که اين روايات با روايت فوق معارض است.
1. قيام زيد بن علي: كه امام هشتم ـ عليهالسّلام ـ فرمود: زيد از علما آل محمد بود و براي خداوند خشم نمود، و براي خداوند با دشمنانش جنگيد تا به شهادت رسيد[3] و امام هفتم هم فرمود: كه عمويم زيد در راه رضايت آل محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ قيام كرد.[4] و روايات ديگر، كه كاملاً ائمه اطهار قيام زيد را و حتي پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ قيام او را پيشگويي نموده، و كاملاً تأييد فرمودند.[5]
2. قيام مختار بن ابي عبيدي ثقفي، كه امام زينالعابدين در تأييد قيام او فرمود: اگر بردهاي از زنگار براي ياري ما قيام كند بر همگان واجب است او را ياري رسانند.[6] از اين روايت استفاده ميشود كه نه تنها قيام در حمايت، و مسير اهلبيت ممنوع نيست، بلكه هر كس قيام كند بر ديگران واجب است او را ياري نمايند و هم چنين امام باقر ـ عليهالسّلام ـ فرمود: مختار قاتلان ما را كشت و از ما اهلبيت خونخواهي و دختران ما را ازدواج داد، و در زمان مشكلات بين ما به تقسيم مال پرداخت.[7] و فرمود: كه خدا رحمت كند مختار را كه تمام حق ما را ستاند[8] از گفتار امام باقر ـ عليهالسّلام ـ بخوبي تأييد و تمجيد تشكيل حكومت در مسير حمايت از اهلبيت استفاده ميشود.
3. قيام يماني و... كه در روايات بدان اشاره شده و تأييد شده است.[9]
استاد مطهري در اين زمينه ميفرمايد: «از نظر روايات اسلامي در مقدّمه قيام و ظهور امام يك سلسله قيامهاي ديگر از طرف اهل حق صورت ميگيرد، آن چه به نام قيام يماني قبل از ظهور بيان شده است، نمونهاي از اين سلسله قيامها است، اين جريان نيز ابتدا به ساكن و بدون زمينة قبلي رخ نميدهد. در برخي روايات اسلامي سخن از دولتي است از اهل حق كه تا قيام مهدي (عج) ادامه پيدا ميكند.[10]
و هم چنين دربارة انقلاب اسلامي، به رهبري امام خميني (ره) بشارتهايي داده شد، كه يكي از بزرگان معاصر ميگويد: «از نظر شيعيان، انقلاب ايران، به عنوان زمينهساز ظهور مطرح است. آنان كم و بيش ميدانند كه اين علائم ظهور است، در روايتهاي موجود عبارت «رجل من قم» مردي از قم قيام ميكند «و قوم من الشرق» و گروهي از مشرق دست به قيام ميزنند آمده است.[11]
نظر امام خميني (ره):
امام (ره) توجيهات مختلفي از حديث نموده كه به برخي از آنها اشاره ميشود.
1. مراد روايتي است كه در مقابل روايت حضرت باشد نه روايتي كه دعوت به ايشان و ولايتشان ميكند[12] دليل اين توجيه ذيل روايت مذكور، و روايتي است كه قيد «راية ضلالة» پرچم گمراهي دارد.
2. مراد اين است كه پرچمي به عنوان مهدويّت بلند كند.[13] چنان كه در طول تاريخ پرچمهاي زيادي به نام مهدي (عج) قيام كردند، ولي گذشت زمان آنها را رسوا نمود. در جاي ديگر ميفرمايد: اينهايي كه ميگويند كه هر عَلَمي بلند بشود، و هر حكومتي، خيال كردند كه هر حكومتي باشد، اين برخلاف فرج است،اينها نميفهمند چي دارند ميگويند... حكومت نبودن يعني اينكه همة مردم به جان هم بريزند و همديگر را بكشند...، اگر فرض ميكرديم دويست تا روايت هم در اين باب داشتند،