eitaa logo
(🌼بوی باران🌼)
89 دنبال‌کننده
240 عکس
134 ویدیو
45 فایل
مذهبی،عقاید(پرسش و پاسخ)،احکام،داستانک،خانواده،انگیزشی. ارتباط با خادم کانال: @M_Ramazanghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهر از بارش خورشید طلاکوب شده است با علی حال و هوایم چقدر خوب شده است از بد حادثه هر جا نفسم سنگین شد یا علی گفتم و کام دل من شیرین شد می برد گرد ملال از دل هر آئینه هر کسی سنگ علی را بزند بر سینه بغض را از نفس باغچه بر می داریم پا اگر جای قدم های علی بگذاریم باغ می ساخت و در سایه آن باغ نبود یک نفس قافله‌اش در پی اُطراق نبود ما نمک‌گیر غدیریم،غدیر اعجاز است از ازل تا به ابد سفره مولا باز است دیر یا زود ولی می‌رسد از راه آخر یک نفر عین علی می‌رسد از راه آخر می نویسم که "شب تار سحر می‌گردد" یک نفر مانده ازین قوم که برمی‌گردد... شعر: سید حمید رضا برقعی یاد آسمانی‌ترین یاران‌مان(شهداء)گرامی‌باد... @ertebatmoaserdini @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرچشمه یِ فیض کبریا آمده است مـژده بـده که ابـاالـرّضـا ع آمده است عیدیِ غـدیـر می رسد با دستـش با تذکــره یِ کـرب و بلا آمده است 🎊میلاد امام موسی کاظم (ع) مبارک🎊 @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌠🌟🌠 تاثیر مهارت شوخ طبعی در ارتباط با دیگران(۷) 🌟 متناسب با شخصیت و موقعیت مخاطب شوخی کنید. زمانی می‌توانید فردی بامزه باشید که موضوع سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را برای به اشتراک گذاشتن با دیگران پیدا کنید. این یک نقطه‌ی آغاز، پیش از دانستن عقیده‌ و واکنش دیگران به شوخ‌ طبعی ما تلقی می‌شود. در گام بعد باید عقیده، ویژگی‌های شخصیتی، روحیه و موقعیت فرد را بدانیم و متناسب با آن شوخی کنیم. اگرچه اهمیت دادن به حس شوخ‌ طبعی خودتان مهم است، اما باید مخاطبان و موقعیت را هم در نظر بگیرید. حتی اگر مطمئن باشید یک اظهار نظر، اشک شادی از چشم مخاطب سرازیر می‌کند و خنده‌دار است، اگر در موقعیت اشتباهی به کار ببرید، اثر معکوسی در مخاطب میگذارد. با احترام و حفظ حریم و حرمت دیگران، با آنها شوخی کنید وبه هر قیمتی دیگران را سرگرم نکنید،دلیل نمی‌شود برای سرگرم کردن دیگران، دوست یا همکارتان را برنجانید. 🌟به زمان‌بندی شوخی خود توجه داشته باشید. چند شوخی و یا چند دقیقه شوخی حد مناسبی است و بیش از آن زیاده‌روی است. لازم نیست تمام اوقات شوخ‌ طبع باشید (حتی اگر از شما بخواهند)، پس چنین انتظاری از خودتان نداشته باشید و به همین ترتیب اجازه ندهید دیگران هم چنین انتظاری از شما داشته باشند. وقتی فهمیدید برای بامزه بودن در حال تلاش هستید، همان‌جا سرعت‌تان را کم کنید. 🔷 حتی اگر سبک شما طوطی‌وار (تقلیدی) است، در گفتن جوک عجله نکنید. این کار اشتباه است، چون عجله باعث می‌شود نگران واکنش مخاطبان شوید و دائم در این فکر باشید که مطلب را صحیح بگویید، کافی است آرام‌تر صحبت کنید تا به لکنت نیفتید. میان جملات مکث کرده و سعی کنید واکنش مخاطبان را بررسی کنید. ⭕️ نیاز نیست هر فرصتی را برای بامزه بودن شکار کنید. اگر وسط یک جوک بی‌مزه گیر افتاده‌اید،که از نظر دیگران جالب نیست فورا آن را تمام کنید، این کار می‌تواند روشی برای پایان دادن به یک مزاح باشد، شاید کمی سخت باشد؛ اما وقت و حوصله‌ی دیگران به هدر نمی‌رود و آنها در نهایت به سلیقه‌ی شما احترام خواهند گذاشت. و مهم‌تر اینکه از لطمه‌ خوردن به عزت نفس شما جلوگیری می‌شود. . @ertebatmoaserdini @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه 🌹🌟🌹 روز مباهله روز نزول آیه "تطهیر" روز نزول آیه" ولایت"(انما ولیکم الله و.....) مباهله در اصل از ماده بَهْل (بر وزن اَهْل) به معنی رها کردن، به معنی هلاکت و لعن و دوری از خدا نیز معنا کرده‌اند آن نیز به خاطر رها کردن و واگذار نمودن بنده به حال خویش و خروج از سایه لطف خداست. اما از نظر مفهوم متداول که در آیه به آن اشاره شده: مباهله به معنی نفرین کردن دو نفر به همدیگر زمانی که استدلالات منطقی در رابطه با یک مسٱله مهم دینی سودی نداشت در یک جا جمع شده و به درگاه خدا تضرّع نموده و از او می‌خواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند، همان کاری که پیامبر اسلام(ص) در برابر مسیحیان نجران کرد، که در آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره شده است. این آیه به ضمیمه آیاتی که قبل و بعد از آن نازل شده، نشان می‌دهد که در برابر پافشاری مسیحیان در عقاید باطل خود، از جمله ادعای الوهیت حضرت مسیح و عدم کارایی منطق و استدلال در برابر لجاجت آنها، پیامبر(ص) مأمور می‌شود که از طریق مباهله وارد شود، و صدق گفتار خود را از این طریق خاصّ و روحانی به ثبوت برساند، یعنی با آنها مباهله کند تا راستگو از دروغگو شناخته شود! در روز مباهله اسقف اعظم هنگامی که پیامبر(ص) را با همراهان مشاهده کرد، پرسید: اینها چه کسانی هستند؟ " گفتند: "این یکی، پسر عمو و داماد او است، و این دختر زاده‌های او هستند، و این بانو، دختر او است که از همه نزد او گرامی‌تر است. " اسقف نگاهی کرد و گفت: "من مردی را می‌بینم که مصمّم و با جرأت در مباهله آمده و می‌ترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلای عظیمی بر ما وارد خواهد شد. " سپس گفت: "ای ابوالقاسم (محمد(ص)) ما با تو مباهله نخواهیم کرد، بیا با هم صلح کنیم"»! و در بعضی از روایات آمده که اسقف اعظم گفت: «من صورت‌هایی را می‌نگرم که اگر از خدا بخواهند کوه را از جا برکند چنین خواهد شد! پس مباهله نکنید که هلاک خواهید شد»! هم‌چنین مسلم نیشابوری در صحیح خود چنین می‌نویسد: «هنگامی‌که آیه مباهله نازل شد؛ رسول خدا علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم‌السلام) را دعوت کرد و فرمود: خدایا این‌ها اهل من هستند». جریان مباهله پیامبر (ص) نه‌تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت پیامبر (ص) است، بلکه بر فضیلت همراهان او یعنی حضرت علی، فاطمه و حسنین علیهم السلام در این ماجرا دلالت می‌کند و شیعه معتقد است حضرت علی (ع) بر اساس آیه مباهله، به منزله نَفْس و جان پیامبر است. اعمال روز مباهله برای این روز شریف چند عمل وارد شده که مهم ترین آن ها غسل، روزه و دو رکعت نماز همانند روز عید غدیر است. خواندن دعاى مباهله از دیگر اعمال این روز شریف است، خواندن زیارت جامعه کبیره یکی از مهم ترین اعمال این روز به شمار می رود. @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🌟🌺 قطره ام اما به فکر قطره ماندن نیستم آنقَدر در یاد او غرقم که اصلا نیستم بر قلم آنکس که میراند سخن من نیستم بیعلی در فکر یک پایان روشن نیستم بی خود از خود میشوم تا نام او را میبرند قدسیان این ذکر را تا عرش اعلی میبرند قطره بودم آمدم مبهوت دریایم کنند موجها فکری برای تشنگی هایم کنند ذره باشم تا غبار راه مولایم کنند سخت مجنونم بگو مردم تماشایم کنند با مفاتیح الجنان چشم او در باز شد یا علی گفتم صد وده بار وعشق آغاز شد ابر مبهوتش شد وبا جوهر باران نوشت باد هو هو کرد وبا یادش هوالقرآن نوشت ماه او را چارده بار از صمیم جان نوشت نوبت خورشید چون شد نور جاویدان نوشت ابر وباد وماه وخورشید وفلک کاتب شدند خوشنویسان علی بن ابی طالب شدند ذکر او را گفته حتی کوه ودریا ودرخت یا علی گفتن چه آسان ! باعلی بودن چه سخت جز علی از هر چه در دنیاست بر بستیم رخت سال وفال وحال ومال و اصل ونسل وتخت وبخت نیست در این شهر یاری جز علی یک شهریار لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار اولین مظلوم عالم بعد پیغمبر علیست عاقبت این عشق انسان را الهی میکند باعلی هر کس که باشد پادشاهی میکند او جمالی دلربا را دیده در صبری جمیل صبر او ایمان او ورد زبان جبرئیل هست راه پیچ در پیچ قیامت را دلیل داستان آتش ودستان محتاج عقیل عارفان غرقند در ژرفای اقیانوسی اش مایه ی فخر ملائک میشود پابوسی اش در حریمش میوزد گویی نسیم از هر طرف هم کبوتر میپرد هم یاکریم از هر طرف میرسد بانگ صراط المستقیم از هر طرف هم فقیر وهم اسیر وهم یتیم از هر طرف هر که باشد هر چه باشد او پناهش میدهد صاحب این خانه بی تردید راهش میدهد نقطه ی آغاز در این عشق عام الفیل شد با ولایت بعد از این دین خدا تکمیل شد جبرئیلی که چنین شایسته ی تجلیل شد از کلاس اول او فارغ التحصیل شد سالهای سال میگردد جهان دنبال او بشنو از نی چون حکایت میکند از حال او احمد حسین پور علوی @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
✳️ تاثیر مهارت شوخ طبعی در ارتباط با دیگران(۹) 🔵به مرز بین شوخ طبعی با مصادیقی از توهین و تحقیر دقت کنید. به تحقیرها و توهین‌های به‌ظاهر کوچک اما زیان‌آوری که نثار گروهی خاص می‌شود «خرده‌پرخاش‌ها» می‌گویند. 🔶 خرده پرخاش یا بیان سخنان یا انجام کارهای کنایه‌دار و اهانت‌آمیز در حق اقلیت‌ها یا افراد ضعیف می‌تواند برای قربانیان، عملکرد را پایین بیاورد، به محرومیت اجتماعی بینجامد، اضطراب را تشدید کند و گاهی چنان درد روانی ایجاد کند که حتی فرد را به مرز رفتارهای پرخطر بکشاند. این سخنان و یا رفتارها معمولا نشانگر تعصب ناخودآگاه (یا پنهان) است که گاهی حتی قربانیان آن در اثر این رفتارهای ناآشکار آسیب جدی می‌بینند. امروزه تعصب و توهین معمولاً در اشکالی ظریف‌تر و موذیانه‌تر از قبل ظاهر می‌شود. و برخلاف پیشرفت‌های شگرف علمی و تکنولوژی و حتی اجتماعی، تعصب جنسیتی، قومی،نژادی و حتی تحصیلی و شغلی همچنان یکی از واقعیت‌های گریزناپذیر و مشکل‌آفرین زندگی مدرن است. 🔷 از مسیر این سخنان و رفتارها گاهی برخی شبه لطیفه‌ها و شوخ‌طبعی‌های تند و تیز شکل می گیرد که گوینده در ظاهر قصدی به جز مزاح ندارد؛ اما کنش او مانند تیری بر جان مخاطب می نشیند و به تناسب موضوع و زمان و موقعیت، آثار زخم آن باقی می ماند. چنانکه در اولین بخش این نوشتار آمده بود: امام باقر عليه السلام می‌فرماید: إنَّ اللَّهَ عَزَّوجَلَّ يُحِبُّ المُداعِبَ فِي الجَماعةِ بِلا رَفَثٍ . خداوند عزّ وجلّ كسى را كه در ميان جمعى، بدون ناسزا گويى شوخى كند دوست دارد . كافى، ج۲/ص۶۶۳/ح۲ گاهی سخن و رفتار ما حاوی نوعی از توهین و تحقیر برای مخاطب است، در این صورت مصداقی از ناسزاگویی خواهد بود. چنین اظهار نظرهایی، اگر هم از روی بدخواهی نباشد، تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که از روی بی‌عاطفگی و نامهربانی مطرح می‌شود. ادبیات مبحث خرده‌پرخاشگری پر است از موارد بی‌شماری که در زندگی روزمره کاملاً عادی‌اند و لزوماً ناشی از نیت خصمانه نیستند. یعنی: بسیاری اوقات در عادی ترین شوخی‌ها و یا ارتباطات و گفتگوهای روزمره، ممکن است به کسی توهین کنیم . ناخواسته او را کوچک بشماریم. 🌹 مراقب رفتارهای کوچک پر آسیب باشیم. @ertebatmoaserdini .