هدایت شده از آشتی با خدا
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رازعاقبتبخیری
یک هدیهفوقالعادهدلنشینتقدیمبهشما
⟦این چهره نورانی که میبینید،
"عباس کیشوانه" است که خاندان او حدود ۴۵۰ سال است نسل در نسل، کليددار حرم حضرت ابوالفضل العباس سلام الله عليه بوده اند⟧
او در این فیلم با لهجه شیرین خود به زبان فارسی فقط ✌️ توصیه به شیعیان دارد!
۲ توصیهای که در صورت اجرا، خیر دنیا و آخرت ما تضمین میشود
🟢@ashti_bakhoda
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور در این شرایط، مردم را برای مشارکت در #انتخابات دعوت کنیم؟
این ۸دقیقه را
هم بارها ببینید
هم ذخیره کنید
هم حفظ کنید
_______
📺 این چند دقیقه منطق مهم کتاب "در نزدیکی قله" یا همان #صعود_چهل_ساله۲ میباشد که توسط #حجت_الاسلام_راجی در پخش زنده شبکه افق
🖥 #معرفی_کتاب | حماسه امام سجّاد (ع)
🔹حضرت آیت الله خامنهای در مقاطع گوناگون، بیانات دقیق و جامعی را پیرامون مبارزات سیاسی- فرهنگی امام سجّاد (علیه السلام) ارائه نمودهاند. کتاب حماسه امام سجّاد (علیه السلام) که به همّت انتشارات انقلاب اسلامی تدوین و تنظیم گردیده است شامل گفتارهایی از ایشان درباره سیره و مبارزات سیاسی- فرهنگی امام چهارم (علیهالسّلام) میباشد.
🔹دوران زندگی امام سجاد علیهالسلام بعد از ماجرای عاشورا شروع میشود. در این مقطع، گزارشهای تاریخی عمدتاً مبتنی بر تراژدی و آکنده از سوگ است. این روایتی مرسوم و شناختهشده است؛ امّا بر اساس این نگاه، مفهوم منفعل تراژدی به مفهوم فعال، مؤثر و سازنده حماسه تبدیل میشود. در این نگاه وقتی رهبر انقلاب به امام سجاد علیهالسلام میرسند، گزارشی از حماسه ایشان تقدیم و عرضه میکنند که با بقیه تحلیلها تفاوت دارد. این خصوصیت و ویژگی نظریه است. رهبر انقلاب کاریکارستان در اینباره انجام میدهند و حماسه امام را بهخوبی و آکنده از شور و حماسه گزارش میکنند.
🔍 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/47496
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی آنلاین - بارون کربلا - پویانفر.mp3
8M
🌴شب زیارتی امام حسین(ع)
🍃من دور از کربلا
🍃شب جمعه من مهمونم کربلا
🎙 #محمدحسین_پویانفر
⏯ #استودیویی
🌷 #صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🌷 #شب_جمعه
♨️ @Maddahionlin 👈
انواع بلا در آیات و روایات:
1⃣ تطهیرِ مؤمن:
بلاء موهبتی الهی برای تطهیر، پاکسازی، کفارهی خطا و گناه است تا بندهی خطاکار در همین دنیا از گناهان او پاک شود تا موانعی که بین او و خدا فاصله و جدایی افکنده است برطرف گردد و عقوبت او به آخرت نیفتد، زیرا بلای دنیوی به مراتب از عذاب اخروی آسانتر است.
🟢 در قرآن آمده : مصیبتها به خاطر اعمال خودتان است «وَ مَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ وَیَعْفُو عَنْ كَثِیرٍ؛ هیچ بلاء و مصیبتی بر شما نمیرسد الا اینکه به واسطه خودتان کسب میشود.» (شوری: 30)
🟠 در روایات نیز آمده هر بلایی بر سر شما میآید به خاطر خطایی است که خودتان مرتکب شدهاید، حتی اگر پای شما به سنگ بخورد و رگ پایتان پاره شود.
2⃣ ترفیع درجهی معنوی:
اینگونه بلا مختص مقربان الهی و خوبان عالم است که آنها جام بلای بیشتری دریافت میکنند.
هر چند این بلا از آنِ خوبان عالم است اما آثار و برکاتش هم از خودشان و هم موجب نزول رحمت بر عموم مخلوقات است.
در روایت آمده است «إِنَّ أَشَدَّ اَلنَّاسِ بَلاَءً اَلْأَنْبِیَاءُ ثُمَّ اَلَّذِینَ یَلُونَهُمْ ثُمَّ اَلْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ؛ گرفتارترین افراد در این دنیا انبیاء بودند و در درجه بعد آنهایی که دنبال انبیاء قرار داشتند، سپس کسی که از دیگران بهتر است.» (الکافی، ج2، ص252)
☘نتیجه اینکه:
✅اولا: اگر بدانیم هیچ کس از بلا و مصائب دنیا مصون نیست حتی انبیای الهی، با آرامش بیشتری به مقابله با مشکلات میرویم.
✅ثانیا: متناسب بودن نوع سختی با هدف؛ هرچه هدف متعالیتر سختی رسیدن به آن بیشتر است.
#رنج_۳۳
@booyebaran313
رنجِ فهمهای نادرست
دیروز خواهر عزیزم مرضی خانم صحبت یکی از مخاطبینشان را نقل قول کردند، ایشان گفته است: احساس میکنم خدا را درست به ما معرفی نکردهاند.
مرضی خانم گفتند نه تنها خدا را بلکه تصوری هم که از مرگ برایمان ترسیم کردهاند تصویر صحیح و مطلوبی نیست چرا که مرگ مانند این است که سفر زیارتی رفته و بازگشته باشیم و به محض رسیدن به ما نوید بدهند که در آیندهی نزدیک قرار است باز مشرف شویم زیارت، آن وقت ما آنقدر مسرور و امیدوار، مشعوف و با نشاطتر از قبل و دائم به فکر تجهیز سفر میشویم، چمدان سفر را از بار اضافه تهی و پر از وسایل ضروری میکنیم، دلبستگیهای مادی رنگ میبازند، دیگر سختیهای زندگی پیش پا افتاده میشود، تلاش میکنیم از لحظه لحظه زمانمان استفادهی بهینه کنیم چون به این باور رسیدهایم که زمان اندکی در اختیارمان است، به اطرافیان بیشتر محبت میکنیم.
آری مرگ زیارت است، دیدار اوليا الله است "من یمت یرنیست"
هر کس میمیرد مولایمان را زیارت میکند.
آثار یاد مرگ در کلام گهربار امام باقر علیهالسلام
«فِی الکافِی عَنِ الباقِرِ علیهالسلام أَکثِر ذِکرَ الموت»
یاد مرگ را در ذهن خودت افزایش بده؛ زیاد به فکر مردن باش.
فَإِنَّهُ لَم یُکثِر ذِکرَهُ إِنسانٌ إِلَّا زَهِدَ فِی الدُّنیا
هیچ انسانی نیست که یاد مرگ در او زیاد باشد مگر اینکه نسبت به دنیا بیرغبت میشود.
آری همچنان که در بیانات رهبرِ فرزانهمان آمده: مشکل عمدهی ما رغبت به دنیاست؛ رغبت به دنیا و مظاهر دنیوی اعم از مال، ثروت، تجمل، قدرتطلبی، و در کل عشق به اعتباریات موجب لغزش انسان است؛ البته اینجور نیست که این مظاهر دنیا بد باشند؛ «أَلمَالُ وَالبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنیَا» کسی بخاطر داشتن مال، فرزند و خانواده و از این قبیل؛ توبیخ نشده است بلکه آن چیزی که به ما ضرر میزند میل افراطی و شدید به این مظاهر است که انسان را در سر دوراهیها به سمت غلط میکشاند آن وقت همانجایی که انسان باید فداکاری کند پا پس میکشد، آنجایی که باید انفاق کند بخل میورزد، اِشکال عمدهی ما انسانهای ضعیف، همین است چون رغبت و عشق شدید به دنیا برایمان فریفتگی ایجاد میکند و اما علاج این فریفتگی ذِکر و یادآوری مرگ است، پس زیاد بیاد مرگ بیفتیم.
کلام پایانی:
یادمرگ به معنای افسردگی و زانوی غم بغل کردن نیست یاد مرگ یعنی پویا و جاری و ساری بودن و اینکه بدانیم ما مال این محله(دنیا)نیستیم. یادمرگ یعنی داشتن حسِ رفتن و پویایی داشتن.
چون مرگ یعنی رهایی.
چند روزی قفسی ساختهاند از بدنم.
مرگ یعنی دنیا بنبست نیست
#رنج_34
@booyebaran313
سلام علیکم
عزیزانی که برگزار کننده جلسات قرآنی و ذکر اهل بیت علیه السلام ، مولودی و...هستن و نیاز به مبلغ جهت تبلیغ انتخابات دارند، می توانند از حوزه علمیه خواهران سیدالشهدا علیه السلام درخواست مبلغ بفرمایند.
شماره تماس جهت درخواست مبلغ👇
خانم پایش ۰۹۱۳۲۰۴۲۳۵۹
حوزه علمیه ۳۲۳۱۲۱۲۸_۰۳۱
⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜
داستان ديگري از ایاز و سلطان محمود
عرض كردم كه ایاز به سلطان محمود خیلی علاقه داشت . سلطان محمود به ایاز گفت: «ایاز! یک خربزه بیاور و پاره کن تا بخوریم». چون ایاز هم خیلی مورد علاقه سلطان محمود بود، یک خربزه آوردند و سلطان گفت: «بگذار من پاره کنم». گفت: «خیلی خوب قربان؛ شما پاره کنید». سینی و خربزه و کارد را جلو سلطان گذاشت و سلطان خربزه را پاره کرد. اول یک مقدار آن را به ایاز داد تا بخورد. ایاز هم شروع کرد با لذت خوردن. سلطان محمود هم یک ذره آن را برید و خورد و دید خيلي تلخ و بد مزه است؛ ولي ایاز خورد و پوست آن را هم دندان زد و هیچ حرفي هم نزد. سلطان گفت: «ایاز خربزه را خوردی؟» گفت: «بله قربان». گفت: این که خیلی تلخ بود. گفت: «بله قربان؛ ولي خوردم». گفت: «چرا چيزي نگفتی؟» گفت: «من عمری است از دست شما شیرین خوردهام. آيا حالا که خربزه تلخ است بگویم تلخ است. نه این را هم ميخورم. این هم شیرین است. از دست شما هرچه برسد، شیرین است».
خدا این همه نعمتها را از اول تا به حال به ما داده است. اصلاً ما را ایجاد کرده است، این همه نعمتهای کلان را به ما داده است، حالا یک کسالتی به ما ميدهد كه تازه اين كسالت هم اثر عمل خود ما است، ما شروع ميکنيم ناله و شکایت کردن، فقر و فلاکتمان را این طرف و آن طرف بردن.
بندة خدا! آخر تامل بکن، ببین خدا چقدر به تو احسان کرده. این بلا هم اثر عمل تو بوده است که خدا خواسته اثر عملت را در دنيا به تو بدهد که در آخرت، راحت باشی، تحمل کن، راضی باش به رضای او. بگو «شکراً لله، الحمدالله». منظور اینکه بیاییم راستی راستی بنده خدا باشیم، نه بنده هواي نفس .
57/خ/95
#داستان
#رنج_۳۵
كانال رسمي آيت الله ناصري
@naseri_ir
@booyebaran313