💢حضرت زهرا (س) سند حقانیت شیعه
💢غضب حضرت فاطمه (س) بر خلیفه اول و عدم بیعت با او
یکی از روایات صحیح اهل سنت که در باب فضائل حضرت زهرا (س) نقل شده است این است که رسول خدا (ص) فرموده اند :
« ان الله یغضب لغضبك و يرضى لرضاك - فاطمه جان، خداوند برای غضب تو غضبناک می شود و برای رضایت تو راضی می شود»
اين روايت را بزرگان اهل سنت همچون حاکم نیشابوری ، سیوطی ، زرقانی و صالحی شامی صحیح و معتبر دانسته اند.
📚حاکم نیشابوری ، المستدرک علی الصحیحن ج 3، ص 167
📚سیوطی ، الثغور الباسمة في مناقب سیدتنا فاطمة بنت رسول الله (ص) ص 76
📚زرقانی ، شرح العلامة الزرقاني علی المواهب الدنیة ج 4 ص 331
📚صالحی شامی ، سبل الهدی والرشاد ج11 ص 44
✅ بلاشک این روایت دلالت بر عصمت مطلق حضرت زهرا (س) دارد ،و نشان می دهد که ایشان در تمام کردار و رفتار خود مطابق با حق و شرع عمل می کند و بهمین خاطر است که خداوند بخاطر رضا و غضب این وجود نازنین راضی و غضبناک می شود . چرا که هیچگاه از وی عملی مغایر با حق و شرع سر نمی زند.
💠با این حال در صحیح ترین کتاب های مخالفین شیعه یعنی کتاب صحیح بخاری از تداوم غضب و قهر حضرت فاطمه (س) بر ابوبكر، گزارش شده است :
فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّيَتْ.
📚صحيح البخاري، ج 3، ص 1126، ح2926
💠این غضب و اندوه بنحوی بود که حضرت زهرا (س) به حضرت علی (ع) وصیت می کند که شبانه و مخفیانه ایشان را دفن کند تا خلیفه اول و دار و دسته او در تشییع شرکت نکنند . ابن بطال یکی از بزرگان اهل سنت و شارحان کتاب صحیح بخاری می نویسد :
👈🏼ودفن علىُّ بن أبى طالب زوجته فاطمة ليلاً، فَرَّ بِهَا من أبى بكر أن يصلى عليها، كان بينهما شىء، رواه ابن جريج عن عمرو بن دينار، أن حسن بن محمد أخبره بذلك، وقال: أوصته فاطمة بذلك.
علي بن ابی طالب برای اینکه ابوبکر بر جنازه حضرت زهرا (س) نماز نخواند ، ایشان را شبانه و مخفیانه دفن کرد. حسن بن محمد گفته است که حضرت زهرا(س) این وصیت را به علی بی ابی طالب کرده بودند.
📚شرح صحیح البخاري لابن بطال ج 3 ص 326
💠حضرت فاطمه عليها السلام نه تنها تا آخرعمر با ابوبكر سخن نگفت و بر ایشان غضبناک بودند بلكه با او بیعت نکردند . غزالی از بزرگان اهل سنت می نویسد :
👈🏼وهذا منصوص أيضا فإن العباس وأولاده وعلياً وزوجته وأولاده لم يحضروا حلقة البيعة وخالفكم أصحاب السقيفة.
اين نيز منصوص است (با روايات ثابت شده است) كه همانا ابن عباس و فرزندانش، علي عليه السلام و همسرش و فرزندانش در حلقه بيعت حاضر نشدند و اصحاب سقيفه نيز مخالفت كردند (و خواستار خلافت غير ابي بكر بودند).
📚الغزالي، سرّ العالمين وكشف ما في الدارين، ج 1، ص 18
بنابراين عدم بيعت و خشم دائمي حضرت فاطمه عليها السلام (که با خشم خدواند برابر است) به روشنی غیر شرعی بودن خلافت ابوبکر را ثابت می نماید.
🆔 @borhan_313_ir
💢 حضرت زهرا (س) سند حقانیت شیعه
⁉️ امام حضرت زهرا (س) چه کسی بوده است ⁉️
در پُست قبل دو مطلب ثابت شد :
1️⃣ حضرت زهرا (س) تا لحظه وفات بر خلیفه اول غضبناک بود و هیچگاه با وی سخن نگفتند. ( روایت صحیح بخاری )
2️⃣ حضرت زهرا (س) با خلیفه اول بیعت نکردند. ( تصریح غزالی عالم اهل سنت )
سوال : پس امام حضرت زهرا (س) چه کسی بوده است ⁉️ 🤔
🆔 @borhan_313_ir
مجموعه فرهنگی تبلیغی برهان ۳۱۳
🎥 #مباحث_امامت 🚫 🎞سلسله مباحث امامت 📽 قسمت پنجم 📚موضوع : اجتهاد و فقاهت از لوازم امامت ✅کارشنا
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مباحث_امامت 🚫
🎞سلسله مباحث امامت
📽 قسمت ششم
📚موضوع : عصمت از لوازم امامت
✅کارشناس : استاد کریم سیاحی
مشاهده در آپارات در لینک زیر 👇👇(کیفیت بالا)
https://www.aparat.com/v/Lcivg
🆔@borhan_313_ir
#اسناد_هجوم_به_خانه_وحی
#منابع_اهل_سنت
💢 بلاذری از مورخین مشهور اهل سنت روایت کرده است :
👈🏼 ابو بکر كسى را دنبال علي فرستاد تا بيعت كند؛ اما علي (عليه السلام) از بيعت با ابوبكر سرپيچى كرد، ابوبكر به عمر دستور داد كه برود و او را بياورد، عمر با شعله آتش به طرف خانه فاطمه (عليها السلام) رفت.
فاطمه (عليها السلام) پشت در خانه آمد و گفت: اى پسر خطّاب! آيا تويى كه مى خواهى درِ خانه را آتش بزنى؟ عمر پاسخ داد: آرى!
📚بلاذری ، انساب الاشراف ج2 ص 268
🆔@borhan_313_ir
#اسناد_هجوم_به_خانه_وحی
#منابع_اهل_سنت
💢 طبری از بزرگان مورخین اهل سنت در کتاب خود یعنی تاریخ طبری (که معتبرترین کتاب تاریخی نزد اهل سنت بشمار می آید) می نویسد :
👈🏼عمر بن خطاب به خانه علي آمد در حالى كه گروهى از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. به آنان گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش مى كشم؛ مگر اينكه براى بيعت بيرون بياييد. زبير از خانه بيرون آمد درحالى كه شمشير كشيده بود، ناگهان پاى او لغزيد و شمشير از دستش افتاد، در اين موقع ديگران هجوم آوردند و شمشير را از دست او گرفتند.
📚تاريخ الطبري، ج 2، ص 233
🆔@borhan_313_ir
#اسناد_هجوم_به_خانه_وحی
#منابع_اهل_سنت
💢 اعتراف خلیفه اول به هجوم به خانه حضرت زهرا(س)
👈🏼 ضیاء الدین مقدسی ( از علمای سرشناس اهل سنت که محدث و حدیث شناس است) در کتاب خود الاحادیث المختاره از خلیفه اول اینگونه نقل کرده است :
⭕️ من در زندگيام تأسف نمىخورم مگر بر سه چيزى كه انجام دادم و دوست داشتم كه آنها را انجام نمىدادم، و سه چيزى كه انجام ندادم و دوست داشتم آنها را انجام مىدادم، و سه چيزى كه اى كاش از رسول خدا (صلى الله عليه وآله) در باره آنها مىپرسيدم. دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمىكردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند...
📚الاحادیث المختاره ج 1 ص 89 و 90
✅ ضیاء الدین مقدسی پس از نقل این روایت آنرا معتبر و حَسَن دانسته است.
⚠️ حسَن : به معنای نیکو ، یکی از مصطلحات علم حدیث است که در مورد احادیث مورد قبول بکار می رود.
🆔@borhan_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥احسنت و خداقوت به طلاب اصفهان
✅ مصداقی بارز از جهاد تبیین
کاش این کار قشنگ و عالی رو در همه ی شهرها شاهد باشیم.
🆔@borhan_313_ir
پاسخ به یک شبهه:
متن شبهه:
اگر قضیه هجوم واقعیت داشت
امکان نداشت حضرت سیدنا علی(رضی الله عنه) شیر خدا ،حیدر کرار، قتال العرب نزدیک ترین شخص به رسول خدا (ص ) همون حضرتی ک فاتح خیبر هست نظاره گر باشند و با جسارت کنندگان جنگ نکنن و آنها را رها نمایند. پس هجوم به خانه حضرت زهرا افسانه است و آنچیزی که شیعیان در خصوص هتک حرمت حضرت زهرا میگویند دروغ است..‼️‼️
❌❌❌
در ابتدا باید این حقیقت مهم را گفت که اساسا شیعه اعتقاد ندارد که امیرالمومنین علیه السلام در جریان هجوم از حضرت زهرا (س) دفاع نکرده اند و فقط نظاره گر جنایت بوده باشند ! خیر هرگز اینگونه نیست ، بلکه طبق نظر و باور شیعه امیرالمومنین دفاع جانانه ای کردند اما بنا به ادله ای که ذکر خواهد شد ایشان دست به شمشیر نشده و مهاجمین را به هلاکت نرساندند : در کتاب سلیم بن قیس (که از اصول معتبره شیعی است ) آمده است :
علی (علیهالسّلام) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید و خواست او را بکشد؛
ولی به یاد سخن پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) و وصیتی که به او کرده بود افتاد، فرمود:👈 ای پسر صُهاک! قسم به آنکه محمّد را به پیامبری مبعوث نمود، اگر مقدرّات الهی و عهدی که پیامبر با من بسته است، نبود، میدانستی که تو نمیتوانی به خانه من داخل شوی»👉
📚الهلالی، سلیم بن قیس (متوفای۸۰ )، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص۱۵۰،
پس طبق فرمایش امیرالمومنین علت عدم قتل مهاجمین من جمله خلیفه دوم عهد و میثاقی بود که با پیامبر (ص) بسته بوده اند. ( در ادامه مستندات این عهد را از کتب اهل سنت نیز نقل خواهیم کرد)
و اما چرایی عدم دست به شمشیر شدن امیرالمومنین علیه السلام و عدم جنگ را در چند دلیل می توان بیان کرد :
1️⃣دلیل اول:
اقا رسول الله (ص) به حضرت علی (ع) وصیت کرده بودند که بعد از وفات ایشان اختلاف و درگیری پیش میاد 👈و اگرحضرت علی یار نداشتند موظف به صبر و عدم جنگ با خلفا است👉
احمدبن حنبل یکی از بزرگان اهل سنت در کتاب خود که معروف به مسند احمد است ، روایتی آورده که:👇👇
حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی بَکْرٍ الْمُقَدَّمِیُّ حَدَّثَنَا فُضَیْلُ بْنُ سُلَیْمَانَ یَعْنِی النُّمَیْرِیَّ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی یَحْیَى عَنْ إِیَاسِ بْنِ عَمْرٍو الْأَسْلَمِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ،قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ:
"إِنَّهُ سَیَکُونُ بَعْدِی اخْتِلَافٌ أَوْ أَمْرٌ فَإِنْ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَکُونَ السِّلْمَ فَافْعَلْ"
علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند:رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمودند:
به زودی👈" بعد از من اختلاف و درگیری و اتفاقات بدی خواهد افتاد؛در این زمان؛اگر توانستی که صلح کنی؛پس همین کار را بکن"
👈{وظیفه تو این است که جنگ نکنی}👉
👈نظر محقق کتاب در مورد اعتبار روایت :اسناده صحیح
📚مسند احمدبن حنبل ج1ص469 ح695
هیثمی (یکی دیگر از بزرگان اهل سنت ) هم در کتاب مجمع الزوائد همین روایت را آورده و گفته: رجاله ثقات (یعنی ناقلین این روایت همگی مورد اعتماد هستند)
12023 - وعن علی بن أبی طالب قال : قال رسول الله صلى الله علیه و سلم : ص . 474
إنه سیکون [ بعدی ] اختلاف وأمر فإن استطعت أن تکون السلم فافعل
رواه عبد الله ورجاله ثقات
📚مجمع الزواید ج 7 ص 336
پس اینکه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب جنگنکردن در واقع به دستور رسول الله (ص) عمل کردند.
2️⃣دلیل دوم:
اگر حضرت علی (ع) علیه غاصبان و متجاوزان شمشیر میکشید ، پیروان خلفاء (که حزب غالب بوده اند) حضرت علی و خاندانش را(حسنین و زینب علیهم السلام ) به جرم ارتداد قتل عام میکردند. و نفری از ائمه اهل بیت علیهم السلام باقی نمی ماند. چرا!؟
زیرا مخالفین شیعه قاعده ای دارند به این مضمون که "هرکس علیه خلیفه وقت(ولو ظالم و فاسق و فاجر) قیام و خروج کند کافر و مرتد است که قتلش واجب است" و بر مبانی همین قاعده در روز عاشورا و در صحرای نینوا فاجعه کربلا رقم خورد .
3️⃣دلیل سوم:
در آن زمان مسلمانان متحمل جنگ با ایران و روم شده بودند و امپراطوری ایران و روم نسبت به مسلمانان کینه داشتند و مترصد فرصتی بودند که بتوانند ضربه خورد را بر پیکیره این دین مبین وارد سازند و مسلمانان را از بین ببرند.
در این صورت اگر حضرت علی(ع) به قصد جنگ و قیام علیه جور و باطل دست به شمشیر می شدند 👈 بین مسلمین جنگ داخلی رخ میداد👉
و امپراطوری ایران و روم از این جنگ داخلی سوء استفاده میکردند و به مسلمانان حمله میکردند و همه را قتل عام میکردند و دیگر خبری از اسلام نبود...!!
نکته مهم :
هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و جسارت به اهل بیت علیهم السلام بواسطه روایات بیشماری در کتب اهل سنت قابل اثبات است که برخی از این روایات در پست های قبلی نقل شد ، به نظر می رسد که انصاف این باشد که یک مسلمان عمل خلیفه اول و دوم در ارتکاب این جنایت و جریمه را مورد انکار و نقد قرار دهد و نه این که چشم را بر واقعیت بست و این سوال را مطرح کرد که چرا امام علی (ع) دفاع نکردند !؟ خوب چرا نمی پرسید چرا خلیفه وقت دستور حمله به خانه وحی را دادند !؟ و چرا خلیفه دوم این کار را انجام داد ؟! خانه ای که طبق روایات اهل سنت از خانه تمام پیامبران برتر و افضل بوده است . ( 📚سیوطی ، در المنثور ج 11 ص 74 )
🆔 @borhan_313_ir
*شبهه مصحف حضرت زهرا (س)*
▪️پس از هجوم به بیت وحی و پس از آنکه حضرت صدیقه کبری سلام اللّه علیها به بستر بیماری می افتند ، *جبرئيل امین هر روز به عیادت ایشان می آمد و از حوادث آینده می گفت تا اثر تألمات را کم سازد و مصاحب حضرت باشد* ؛
✅ *امیرالمؤمنین علیه السّلام نیز در این مجلس حضور می یابند و آن چه گفته شده را می نویسند* ؛
گویا این ماجرا تا زمان شهادت حضرت فاطمه کبری سلام اللّه علیها ادامه دارد؛
🔴◀ *آنچه که در این جلسات نگاشته می شود با نام " مُصحَف فاطمی " و به قلم امیرالمؤمنین علیه السّلام , نزد اهل بیت علیهم السّلام به یادگار می ماند که در آن علوم بی شماری از آینده وجود دارد ؛*
📖 *این مصحف از جمله مصاحفی است که اینک نزد امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف است و در زمان ظهور آشکار می شود* .
📚 کافی , شیخ کلینی , ج۱ , ص ۲۴۰-۲۴۱ ؛
📚 بحارالانوار , ج۲۲ , ص۵۴۵-۵۴۶
امام صادق علیه السّلام فرمودند :
💠 « فاطمه(س) پس از رسول خدا(ص) هفتاد و پنج روز زنده ماند و نسبت به فقدان پدرش بسیار اندوهگین بود . *جبرئیل نزد او می آمد و در سوگ پدرش او را دلداری می داد و از پدرش و جایگاه او و از آن چه پس از فاطمه در مورد ذریه او پیش خواهد آمد به او خبر می داد و علی آنها را می نوشت .این مصحف فاطمه است* »
📚 الکافی ج1 ص241
🔹و فرمود : « در مصحف فاطمه چیزی از کتاب خدا نیست بلکه آن در بردارنده مطالبی است که پس از فوت پدر بزرگوارش بر آن حضرت القاء شده است»
📚 بصائر الدرجات ص195
و فرمود : « نزد ما مصحف فاطمه است که در آن چیزی از قرآن نیست»
📚بحار الانوار ج26 ص38
و فرمود : « از قرآن حتی یک حرف هم در آن نیست»
📚 بحار الانوار ج26 ص392
امام صادق علیه السّلام فرمودند :
◀ « در مصحف فاطمه هیچ حکمی از حلال و حرام نیست»
📚 الکافی ج1 ص240
🔴3⃣ *جبرئیل در مصحف فاطمه خبر از مقام و جایگاه و جلالت پیامبر اکرم (ص)در بهشت به حضرت زهرا (س) می داد.*
📚 بحار الانوار ج47 ص32
🔴5⃣ امام صادق(ع) فرمود: « اما مصحف فاطمه در آن اموری است که در آینده اتفاق خواهد افتاد»
📚بحار الانوار ج26 ص18
📚الکافی ج1 ص240
🔴6⃣ *اسماء تمام انبیاء و اوصیاء نیز در آن بوده است* .
📚 بحار الانوار ج47 ص32
🔴7⃣ *اسماء پادشاهان زمین و پدرانشان تا روز قیامت در آن بوده است* .
📚 بحار الانوار ج26 ص18
📚 الکافی ج1 ص242
🔴8⃣ *مشتمل بر وصیت های حضرت زهرا سلام اللّه علیها نیز بوده است.*
📚 الکافی ج1 ص241
✅ نزول فرشته بر حضرت صدیقه کبری سلام اللّه علیها نباید مایه تعجب گردد زیرا ایشان از حضرت مریم یا همسر حضرت ابراهیم علیهما السّلام کمتر نیستند که فرشتگان بر آنان نازل شده و آنها را مخاطب قرار میدادند.
🔶آل عمران 42
🔶هود 69-73
✅ وقتی حضرت مریم و همسر ابراهیم خلیل *محدثه* هستند و فرشتگان با آن ها صحبت می کنند ، فاطمه زهرا سلام اللّه علیها که سرور زنان جهان است سزاوارتر است که فرشتگان به شرف هم صحبتی با ایشان نائل شوند.
✅ هم اکنون نیز آن مصحف نزد امام عصر علیه السّلام است ؛
چنان که امام رضا علیه السّلام فرمود :
💠 *« از جمله نشانه های امام آن است که مصحف فاطمه به نزد او میباشد»*
در روایتی آمده است در مجلسی که جمعی از محدثان در محضر امام صادق علیه السّلام بودند ، یکی از محدثان به ادعای عبدالله بن حسن مبنی بر امامتِ بنی حسن اشاره کرد!
🔴 امام صادق علیهالسّلام پس از سخنانی فرمود :
*به خدا قسم (در حالی که با دست به سینه اش اشاره میکرد) اسرار نبوت و نیز شمشیر و زره رسول اللّه در نزد ما است. و به خدا قسم مصحف فاطمه سلام اللّه علیها در نزد ما است.*
📚 الفقیه ج4 ص419
📚 عیون الاخبار ج1 ص213
﷽
روضه مکشوف مادر
⏺ یکی از کتب معتبر روایی امامیه، «الامالی» شیخ مفید است. او در در این کتاب، در مواضع متعددی به مصائب صدیقه طاهره (س) اشاره کرده است.
◀️ شیخ مفید، در روایت مربوط به خاکسپاری حضرت زهرا (س)، اشاره به استغاثه و توسل امیرالمومنین (ع) به رسول الله (ص) می کند تا به این فراز می رسد:
◼️«... وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاء...»
✍️ عرب فصیح زمانی از واژه «اختلاس» استفاده می کند که:
1️⃣ «... في نُهْزَةٍ و مُخَاتَلَة»
🔹سلب کردن و گرفتن با فرصت طلبی و نیرنگ حقه بازی همراه باشد!
📚تاج العروس، ج8 ؛ ص261
2️⃣ «... أخذ الشيء مكابرة»
🔹گرفتن آن چیز به صورت قهرآمیز باشد!
📚العين، ج4 ؛ ص197
3️⃣ ابن اثیر در شرح کلمه «خلیسه» _ از مشتقات اختلاس، می نویسد:
🔹«هى ما يستخلص من السّبع فيموت قبل أن يذكّى، من خَلَسْتُ الشىء...»
🔸«... خلیسه آن است که از دست حیوانات درنده خو [مثل گرگ] نجات پیدا کند و [به خاطر شدت و تعدد جراحات] قبل از اینکه ذبح شرعی شود از دنیا رود...»
📚النهاية في غريب الحديث و الأثر، ج2 ؛ ص61
◼️«وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاء » یعنی: گرگ ها از روی نیرنگ و به صورت قهرآمیز، آنقدر بر بدن مبارک زهرا (س) صدمه و جراحت وارد نمودند که دیگر هیچ فرصت و امیدی برای حیاتش نبود»
🆔@borhan_313_ir
─┅═ೋ❅🦋❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفت: در می زنند مهمان است؟
گفت: آیا صدای سلمان است؟
این صدا... نه صدای طوفان است
مزن این خانه مسلمان است....
🏴 شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
🆔@borhan_313_ir