🔰 ابزاری برای شناخت بهتر شخصیت دانش آموز در روانسنجی
MBTI (Myers Briggs Type Indicator)
مایرز و بریگز ، ابزاری برای سنجش شخصیت تهیه کردند.
این مقیاس بر مبنای ۴ معیار اصلی، ۱۶ نوع شخصیت را برای افراد شناسایی می کند.
طبعا نوع شخصیتی هیچ فردی “بهترین” شخصیت یا “بهتر” از شخصیت های دیگر نیست!
۴ معیار اصلی تست شخصیت MBTI
✔️۱- برونگرایی (E) یا درونگرایی (I)
نحوه پاسخگویی و تعامل افراد با دنیای بیرون :
برون گرایی-عملگرا و علاقه به تعاملات اجتماعی
درون گرایی- فکر گرا و علاقه به خلوت یا تعاملات بین فردی عمیق
✔️۲- حسی (S) یا شهودی (N)
نحوهی جمعآوری اطلاعات افراد از جهان اطراف:
حسی- توجه به واقعیت قابل آموختن از طریق حواس
شهودی- اهمیت به تصورات و برداشت شخصی خود، لذت از تفکر دربارهی اتفاقات پیش رو، نظریههای مفهومی و تخیلی
✔️۳- منطقی (T) یا احساسی (F)
نحوه تصمیمگیری افراد، بر اساس اطلاعاتی که از حسی یا شهودی بودن آنها به دست آمده است:
منطقی- تاکید بر واقعیتها و دادههای عینی در تصمیمگیری ها/ استوار، منطقی و بیغرض
احساسی- ترجیح عواطف و احساسات در تصمیمگیری ها/ توجه به احساسات دیگران
✔️۴- قضاوتگر (J) یا ادراکی (P)
نحوهی برخورد و تعامل افراد را با جهان خارج:
قضاوتگر- ترجیحساختار و تصمیمات محکم ، داوری کننده
ادراکی- فکربازتر، آزادتر، منعطفتر و سازگارتر
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]
آدینه به خیر و نیکی 🔅
🔰 مادر نیمه تن روانی کودک و پدر نیمه دیگر تن روانی کودک است.
🚫 هرگاه به هر دلیلی همسرتان را در حضور فرزندتان تخریب می کنید، بدگویی می کنید، درد دل می کنید، مقابل فرزندتان به یکدیگر پرخاش می کنید و ...
🚫 نیمی از تنه روانی فرزندتان را از بین می برید و آسیب مستقیم و غیر قابل ترمیم به امنیت روانی فرزندتان می زنید.
📌 مشکلات و اختلاف نظرها را با همسرتان بدون توهین و تحقیر حل کنید، خصوصا مقابل فرزندان ❗️🔻
#خودیاریوالدین #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/r33748
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی خانواده ]
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عشق من...
✍🏻 عینصاد
❞ تا سالك از پا نيفتد، تا از خودش فارغ نشود، به جايى نخواهد رسيد!
من به اندازۀ خودم سلوك مىكنم. علم من به اندازۀ من است. عشق من به اندازۀ من است. عمل من به اندازۀ من است.
كه در دعا آمده: «وَ مَا عَسى اَنْيَبْلُغَ مِقْدَارِى حَتّى اُجْعَلَ مَحَلَّاً لِتَقْدِيسِكَ»؛ مگر من چقدرم؟ حتى به اندازۀ اين نيستم كه جايگاه تقديس تو بشوم.
📚 #فوز_سالک | ص ۷۴
#️⃣ #ویدیو #موشن #سیر_و_سلوک
📥: download
به یاد خدا که آرام بخش دلهاست
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا به عنوان مجری روش میزان در اصفهان ، کار خود را با مدارسهدهد از سال ۱۳۹۴ آغاز نمود و به لطف خدا پیشرو در گفتمان سازی و حرکت آفرینی در ادبیات و رویکرد تحول خواهی شهر اصفهان گردید.
این مجموعه در ادامه اقدام به تأسیس دبیرستان کارآفرین برنا (متوسطه اول پسرانه) و دبیرستان ارزش آفرین برنا (متوسطه اول دخترانه) نمود.
نگاه چند ساحتی به تعلیم و تربیت ، مطابق سند تحول بنیادین و اصول تربیتی رویکرد مدرسه مبتنی بر توجه به فطرت انسانی دانش آموزان ، برای تربیت نسل ارزش آفرین از ابتدا مدنظر این مجتمع آموزشی بوده است.
✔️ رویکرد نوین تربیتی مجتمع در دبیرستان دوره اول بهره گیری از الگوی #رهیاری و تقویت #خودگامی دانش آموز (رهجو) برای کشف و ساخت مسیر زندگی و جهت یابی مناسب تحصیلی و حرفه ای است.
آغاز پیش ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳
دبیرستان های #گروه_خلاق_برنا
🔹 مجری #روش_میزان در اصفهان
ویژه #پایههفتم و #میانپایه_هشتمنهم.
🔵 دخترانه و پسرانه 🟠
🗓مرحله اول: از ۱۰ اسفند تا ۳۱ فروردین
🔰 به صورت مجازی (بدون نیاز به مراجعه) :
دبیرستان متوسطه اول پسرانه
( کارآفرین برنا )
🌐 B2n.ir/w25628
دبیرستان متوسطه اول دخترانه
( ارزش آفرین برنا )
🌐 B2n.ir/j23812
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
┄┄┅┅┅❅💡❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشی تربیتی #گروه_خلاق_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
🔅کانال دبیرستان پسرانه:
📳 @borna_midschool
🔅کانال دبیرستان دخترانه:
📳 @bornai_midschool
🔅کانال مجتمع آموزشی تربیتی:
Ⓜ️ @borna_group
هدایت شده از اندیشکده راهبردی نوآیند
به یاد خدا
👈 پنجاه ابزار عالی برای کوچینگ
👌جعبه ابزاری کامل برای توسعه و توانمندسازی افراد
🔰 گیلیان جونز و همکاران
دکتر زینب ایزدیان _ دکتر حامد سعادت پور
✍️با مقدمه: حجت الاسلام محمد قطبی
📚📚📚 معرفی کتاب
جعبه ابزار کوچینگ حاویِ گلچینی از فرمها و مدلها و تمرینات است و توضیح میدهد چطور و چه زمانی از آنها استفاده شود.
این جعبهابزار بهگونهای طراحی شده است که بتواند بهعنوان سندِ منبع، عمل کند. بهطوری که شما بتوانید در زمان لازم، موضوعات را در آن کندوکاو کنید. هر ابزار حاویِ یک مرور کلی و یک نمودار مدل است که واژهها و تصویر کلیِ بهکاررفته در آن را تشریح میکند.
قبل از اینکه نتیجه بگیرید ابزارهای این کتاب فقط برای مربیهای حرفهای است، بیشتر فکر کنید. ابزارهای این کتاب بهصورت ساده و نیز بهمنظور کاربردیبودن، نوشته و طراحی شدهاند تا به شما در ایجاد و توسعۀ سبک خاص خودتان برای حمایت از دیگران کمک کنند؛ بنابراین شما پس از خواندن این ابزارها، میتوانید بهسرعت آنها را بهکار بگیرید.
محصول [ #اندیشکده_راهبردی_نوآیند ]
📳 @noaiand
#رهیاری #مربیگری #کوچینگ
ناشر و خرید از طریق : انتشارات حدیث
☎️ تلفن: 09133165543
💠 @hadisbook
🌐 http://hadisbook.ir/
هدایت شده از اندیشکده راهبردی نوآیند
به یاد خدا
👈 یک ماجراجویی پر هیجان
👌راهنمای عملی شروع کسب و کار
🔰 کن کولول
دکتر زینب ایزدیان _ دکتر حامد سعادت پور
✍️با مقدمه: حجت الاسلام محمد قطبی
📚📚📚 معرفی کتاب
شاید شما نیز شور و اشتیاق محققنشدهای دارید که میخواهید
آن را به کسب درآمد تبدیل کنید. شاید الان شغلی دارید و میخواهید
از شرّ زندگی یکنواخت کارمندی خلاص شویـد. شاید رؤیای استقلال مالی دارید و میخواهید رئیس خودتان باشید. شاید قبلاً کسبوکاری راه انداختهاید؛ اما مطمئن نیستید همهچیز را دربارهاش میدانید. هر موقعیتی که دارید، این کتاب برایتان ارزشمند خواهد بود. این کتاب به عنوان یک راهنمای عملی به شما کمک می کند در دنیای پر هیجان کارآفرینی گام بردارید، تجربه های جدید کسب کنید و به شناخت دقیقی از سبک زندگی کارآفرینانه برسید.
محصول [ #اندیشکده_راهبردی_نوآیند ]
📳 @noaiand
#رهیاری #مربیگری #کسبوکار
ناشر و خرید از طریق : انتشارات حدیث
☎️ تلفن: 09133165543
💠 @hadisbook
🌐 http://hadisbook.ir/
افراد برونگرا (E) :
➕هر گونه برخورد یا ارتباط با افراد جدید برای شما جالب است.
➕به هر کسی به عنوان یک دوست بالقوه نگاه می کنید.
➕از کار کردن با دیگران لذت می برید چرا که از ارتباط با دیگران باعث افزایش کارایی شما می شود.
➕از ارتباط با دیگران انرژی می گیرید.
➕خیلی سریع و آسان دوست پیدا می کنید.
➕در انجام کارهای تیمی خوب هستید.
➕دوست دارید روز خود را با دیدن مردم شروع کنید.
➕حضور در مراسم های غیررسمی و رسمی را دوست دارید.
➕در جلسات زیاد صحبت می کنید و از برنامه های خود می گویید.
➕کارهای پرریسک را قبول می کنید.
افراد درون گرا (I) :
➕ در جمع و محل کار فقط زمانی صحبت می کنید که حس کنید نیاز است.
➕ می کنید در ارتباطات گفتگوهایتان کم باشد.
➕ می دهید به تنهایی کار کنید.
➕ بیشتر شنونده هستید تا گوینده.
➕ از این که با مردم گفتگو کنید، رفتار آن ها را مشاهده می کنید.
➕ با ریسک بالا انجام نمی دهید.
➕ مندید که مهارت های جدیدی یاد بگیرید.
📌❓ به نظر: خودتان ، دانش آموزان یا فرزندانتان ؛ برون گراست یا درون گرا؟
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]
افراد حسی (S) :
▫️من وقایع را مثل تصویر می بینم.
▫️من به واقعیت ها و اسناد نگاه می کنم تا بتوانم مشکلی را حل کنم.
▫️اغلب عمل گرا هستم.
▫️برای قضاوت در مورد چیزی من باید آن را ببینم یا تجربه کنم.
▫️گاهی آن قدر به اتفاقات و جزئیات ریز آن توجه می کنم که نکات جدید را از دست می دهم.
افراد شهودی (N) :
▫️من به الگوها و روابط ممکن بین مسائل توجه بیشتری می کنم.
▫️من برای حل مسائل، به روابط میان آن ها توجه می کنم.
▫️من برای تصمیم گیری در کارها به شهودم تکیه می کنم.
📌❓ به نظر: خودتان ، دانش آموزان یا فرزندانتان ؛ حسی است یا شهودی؟
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]
افراد منطقی (T) :
✔️من به موضوعات علمی و فنی علاقه دارم، چون در این حوزه ها منطق حکمفرماست.
✔️برای هر چیزی دنبال یافتن دلیل منطقی آن چیز هستم.
✔️من با عقلم تصمیم می گیرم و مهم نیست که این تصمیم دیگران را ناراحت کند.
✔️گفتن واقعیت را حتی به قیمت ناراحت کردن دیگران مهم می دانم.
✔️از نظر دیگران من یک شخص خشک و زیادی منطقی هستم.
افراد احساسی (F) :
✔️من به احساسات مردم توجه زیادی دارم.
✔️من با قلبم تصمیم می گیرم و نسبت به دیگران همدلی دارم.
✔️تصمیمات من بیشتر بر اساس احساسی است که به آن موضوع یا شخص مورد نظر دارم.
✔️من معتقدم نیازها و احساسات دیگران خیلی مهم است و گاهی به خاطر این که احساسات دیگران جریحه دار نشود از گفتن حقیقت طفره می روم.
✔️دیگران من را زیادی احساسی می دانند.
📌❓ به نظر: خودتان ، دانش آموزان یا فرزندانتان ؛ منطقی است یا احساسی؟
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]
افراد قضاوتگر (J) :
🔰من انجام کارهایی را دوست دارم که از قبل برای آن ها برنامه ریزی کرده باشم.
🔰من از برنامه ریزی، طرح ریزی و و فهرست درست کردن برای کارهایم لذت می برم.
🔰قبل از رسیدن به مهلت پایانی کارم را انجام می دهم و آن را به دقایق آخر نمی سپارم.
🔰من بر هدف تمرکز می کنم و به شرایط جدیدی که ایجاد می شود توجهی ندارم.
افراد ادراکی (P) :
🔰ترجیح می دهم منتظر بمانم تا چه پیش آید تا طبق آن عمل کنم.
🔰من خیلی تمایلی برای برنامه ریزی برای کارهایم ندارم.
🔰تازه وقتی به نزدیک مهلت اتمام کاری می رسم برای انجام آن انگیزه پیدا می کنم.
🔰معمولا کارهایم را به دقیقه نود محول می کنم.
🔰من به راحتی ممکن است در حین انجام کار روش انجام آن را عوض کنم.
📌❓**به نظر: خودتان ، دانش آموزان یا فرزندانتان ؛ قضاوتگر است یا ادراکی؟**
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]
تست MBTI
یک پرسشنامه روانسنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویتهای افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.
✔️ پس از خواندن توضیحات ۴ معیار اصلی و حدس زدن در مورد اینکه کدامیک از ۱۶ تیپ شخصیت ممکن است باشید، این آزمون را بدهید و کارنامه را دانلود کنید.
https://karboom.io/assessments/myers-briggs
نسخه کودک و نوجوان این تست با عنوان تست MMTIC هست:
https://esanj.ir/mmtic-mbti-child-test
#خودیاریمعلمان #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/g54157
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی معلم ]