بررسی آموزش در آلمان
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
#مدارس_استودیو؛ راه حل #بریتانیا برای کمتر کردن فاصله
بریتانیا برای آموزش مهارتهای مختلف به دانشآموزان، برای افراد مختلف ۱۴ تا ۱۹ سال مدارس کوچکی با ظرفیت ۳۰۰ نفر ساخته شد، محیط این مدارس بیشتر شبیه محل کار است و در آن مهارتهای مختلف در زمینههای مختلف به دانشآموزان تدریس میشود؛ نحوه به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ارتباط برقرار کردن با دیگران، سرمایهگذاری، کار و استخدام و ...
مدارس فنی و حرفهای هم نقش فراوانی در کارآموزی دانشآموزان بریتانیا دارد، معمولا در این کشور این دوره از دوره راهنمایی شروع میشود و مهارتهای متنوع در آن آموزش داده میشود.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
در #ایران نیز
بر خلاف جریان رایج انتخاب رشته و
فشارهای روانی، اجتماعی، خانوادگی و مدارس
رشته های فنی و حرفه ای بویژه #کاردانش ؛ مهارت محور ، زود بازده ، ثروت آفرین و با قابلیت ادامه تحصیل آکادمیک هستند.
محوریت اصلی رشته های ارائه شده در شاخه تحصیلی #کاردانش آموزش دروس عملی و حرفه های مختلف و تربیت نیروی کار حرفه ای و متخصص می باشد.
درس ها و آموزش های رشته های تحصیلی زیرگروه شاخه تحصیلی کاردانش بیشتر به صورت عملی بوده و کارگاه ها و آموزش های فنی را شامل می شود.
رشته های موجود در شاخه تحصیلی کاردانش برای برخی از افرادی که متقاضی یادگیری یک حرفه خاص، به صورت تخصصی بوده و قصد دارند به محض اتمام دوره تحصیلی در شاخه کاردانش جذب بازار کار شوند، بسیار مناسب می باشد.
رشته های موجود در شاخه تحصیلی کاردانش بر خلاف شاخه فنی و حرفه ای به سه گروه کلی #هنر ، #خدمات_و_کشاورزی و #صنعت تقسیم شده اند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
شاخهی تحصیلی #کاردانش یکی از شش شاخهی تحصیلی دانشآموزان در دوران دبیرستان محسوب میشود که افراد علاقهمند در سال نهم آن را انتخاب کرده و بعد از چند سال، دیپلم این رشته را دریافت میکنند. این رشته و در کنار آن رشتهی فنی حرفهای رشتههایی هستند که کارگاهی و عملی میباشند، یعنی بیشتر کلاسهای این رشتهها در کارگاهها گذرانده میشود.
فارغالتحصیلان این رشته علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک فنیوحرفهای نیز دریافت میکنند که میتوانند با این مدرک در حوزهی رشتهی خود مشغول بکار شوند، اما بااینحال برخی از دانشآموزان دوست دارند تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشند و مدارک بالاتری دریافت کنند.
امکان #ادامه_تحصیل در دانشگاه برای افرادی که در این رشته تحصیل کردهاند مهیاست و این افراد میتوانند تا سطح #دکترا نیز به ادامهی تحصیل بپردازند. افرادی که در رشتهی کاردانش تحصیل کردهاند به روشهای زیر میتوانند وارد دانشگاه شوند و تحصیلات تکمیلی خود را بگذرانند:
{✋رشته های متنوع و ارزش آفرین مانند مهندسی فناوری اطلاعات در گرایش های مختلف، الکترونیک، مکانیک، معماری، کشاورزی، مدیریت کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، مدیریت تجاری سازی، مدیریت گردشگری، تبلیغات تجاری، تصویرسازی، بازرگانی بین المللی، طراحی لباس، سینما، موسیقی، مترجمی و ... با گرایش های متنوع}
۱. در روش اول دانشآموزان این شاخه میتوانند پس از اخذ مدرک دیپلم در شاخهی کاردانش، در آزمون سراسری دورهی کاردانی پیوسته شرکت نموده و در صورت قبولی و موفقیت در کنکور در یکی از آموزشکدههای فنیوحرفهای سراسر کشور، مدرک کاردانی دریافت کنند.
۲. در روش دوم این افراد میتوانند در رشتههای بدون کنکور دانشگاههای مختلف ثبتنام کرده و ادامه تحصیل دهند و دارندگان دیپلم کاردانش برای ادامهی تحصیل باید یکی از دانشگاههای فنیوحرفهای، غیرانتفاعی، علمی کاربردی یا آزاد را انتخاب نمایند.
#صنعت #فرهنگ_هنر #کشاورزی #مدیریت
۳. در روش سوم فارغالتحصیلان شاخهی کاردانش میتوانند در صورت تمایل جهت شرکت در آزمون سراسری، با گذراندن دورهی پیشدانشگاهی در یکی از دورههای ریاضی، تجربی، علوم انسانی یا هنر و اخذ مدرک پیشدانشگاهی اجازهی شرکت در کنکور سراسری را به دست آورند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیمساری که اجازه نداد
ایران تحقیر شود!🇮🇷
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸امر به معروف یعنی در دنده بودن!🔸
امربهمعروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخدندههای ساعت، در هم دنده شدهاند. دندههایشان داخل هم است؛ یکی که میچرخد، دیگری را هم میچرخاند.
امربهمعروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربهمعروف، دنده است؛ ترک امربهمعروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد.
وقتی امربهمعروف و نهی از منکر ترک میشود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شدهاند؛ زدهای توی خلاص! این میچرخد، اما آن دیگری نمیچرخد. دندۀ فرد نمیخورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمیکند.
خوبیها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش میچرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن میچرخد و منکرش را انجام میدهد. نتیجهاش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمیچرخد.
گاهی انسان زورش نمیرسد دیگری را بچرخاند، میزند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصیاش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دندهاش به دیگران گیر نمیکند. میخواهد اگر دیگران در غفلت میروند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر میاندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص میکند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند.
اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت میخواند، در دنده هم بزند.
@haerishirazi