⭐️پنجمین دوره⭐️
آموزش ترمیک زبان انگلیسی #مجازی_حضوری
#به_شیوه_نوین 🌱
✅گفتگو محور ، خلق موقعیت
✅هر دوازده نفر یک مربی خواهند داشت.
✅کلاس زبان در دو سطح برگزار می شود.
📎گروه A1 ساعت 16:00 الی 17:30
📎گروه A2 ساعت 17:15 الی 18:30
🗣لازم به ذکر است حضور هر دو گروه در ساعت 17:15 الی 17:30 الزامیست.
«در این بازه زمانی آقا پسرها کارگاه های بازی گروهی و گفتمان عمومی را خواهند داشت»
🔸 توضیح :
🔹 چنانچه گروه با ۱۲ تا ۲۴ زبان آموز تشکیل شود ، دو مربی اختصاص داده خواهد شد.
و چنانچه بیشتر از ۲۴ نفر باشند ، به ازای هر ۱۲ نفر یک مربی دیگر اضافه خواهد شد.
🔹 کلاس با حضور زبان آموزان با سطوح مختلف و مبتنی بر تفاوتهای فردی برگزار می شود.
🔹 از قالب های متنوع کمک آموزشی استفاده می گردد.
📎مکان برگزاری کلاس ها دبستان دوره اول هدهد می باشد.
◀️با حضور مربیان منتخب آموزشگاه های شهر اصفهان 💪
😊 آقا پسرهای چهارم و پنجم
😊 آقا پسرهای ششم تا نهم
📒 کتاب everybody up
🎖 ارائه گواهینامه CC
💳 هزینه کلاس بابت ۹+۱ جلسه با تخفیف ویژه ثبت نام گروهی مدارس + به همراه کتاب ، 580 هزار تومان خواهد بود.
هزینه این دوره در آموزشگاه ها بابت ۱۳ جلسه (بدون کتاب) ، 900 هزار تومان می باشد.
https://forush.co/31375/614405/
دبیرستان کارآفرین برنا
⭐️پنجمین دوره⭐️ آموزش ترمیک زبان انگلیسی #مجازی_حضوری #به_شیوه_نوین 🌱 ✅گفتگو محور ، خلق موقعیت ✅
با سلام🌱
📎خانواده هایی که قصد ثبت نام کلاس زبان انگلیسی را دارند و نتوانستند از طریق لینک ثبت نام کنند ، مبلغ کلاس را به شماره کارت زیر واریز و فیش ثبت نام را برای آیدی
@p_mahlooji
ارسال نمایید:
5041721000372731
✨انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان با همکاری مرکز نوآوری هوش مصنوعی اسمارتک برگزار می کند :
💡 مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان
از هم اکنون آینده را بسازیم✌🏻
🔸 در این مدرسه افراد آموزش دیده، مهارت پیدا کرده و سپس از کشف علاقه و استعداد خود زیر نظر منتور های مجموعه، اختراع خود را عملی کرده و با حمایت مرکز نوآوری هوش مصنوعی اسمارتک وارد فضای کسب و کار می شوند
🔸۱۵ ساعت کارگاه آموزشی مخترع شو جهت آشنایی با اصول اختراع
🔹۵۰ ساعت کارگاه فنی مقدماتی شامل اصول اولیه مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی با هدف کشف علاقه و استعداد
🔸 پشتیبانی و راهبری تا رسیدن به نوآوری و اختراع توسط برترین متخصصین و نخبگان
🌐لینک ثبت نام :
https://idpay.ir/inventschool/shop/567903
اطلاعات بیشتر
09217732175
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🕹 مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان
مدرسه ای به وسعت تو📚
📡 @UIInventSchool
#گزارش_تصویری
رویداد #جلسه_خانواده
✅ معارفه
✅ گزارش امور
✅ برنامههای پیشرو
🕛 بیست و ششم مرداد ماه
#مدرسه_کارآفرین_برنا
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
@borna_midschool
🔰 ابزارهای سنجش هوشبهر
۱- آزمون هوش استنفورد بینه
یکی از اولین و اصلیترین آزمونهای سنجش هوش، آزمون هوش استنفورد بینه است. این آزمون یکی از محبوبترین تستهای ضریب هوشی است که میزان IQ را به خصوص در کودکان میسنجد.
از این آزمون برای سنجش تواناییهای ادراکی زیر استفاده میشود.
پردازش دیداری _ فضایی
استدلال کمی
استدلال سیال
دانش
حافظه کاری
۲- مقیاس هوشی وکسلر
این مقیاس هوش که توسط دیوید وکسلر طراحی شده است، سه بخش زیر را شامل میشود.
مقیاس هوشی وکسلر بزرگسالان (WAIS)
مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان (WISC)
مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان پیش دبستانی
هر کدام از این آزمونها شامل چندین آزمون فرعی میباشند. بعضی از آزمونها کلامی و بعضی عملی هستند. طبق نظریه وکسلر هوش ممکن است به هر یک از حالات هوش اجتماعی، انتزاعی، عملی و کلامی در هر کس نمود پیدا کند.
در آزمونهای فرعی وکسلر از اطلاعات عمومی، حافظه عددی، گنجینه لغات، ریاضیات، درک و فهم و… سوالاتی پرسیده میشود و به هر مورد امتیازی تعلق میگیرد. علاوه بر این موارد آزمونهای فرعی دیگری نیز در این مقیاس وجود دارند که برای مثال میزان انعطافپذیری ذهنی و سرعت پردازش اطلاعات را میسنجند.
۳- تست هوش ریون
تست هوش ریون که آن را ماتریسهای پیشرونده ریون نیز مینامند یک آزمون ۶۰ سوالی است. که هر سوال شامل ۶ الی ۸ گزینه است. این تست انواع مختلفی دارد و به طور کلی هوش را میسنجد. در واقع اجزا و انواع هوش را مورد بررسی قرار نمیدهد. ریون رنگی برای کودکان ۵ تا ۹ سال و ریون سیاه سفید برای سن ۱۰ سال به بالا طراحی شده است.
۴- تست هوش کتل
در این نوع تست هوش برای محاسبه IQ سعی شده است که از تاثیر عوامل فرهنگی بر روی نتیجه آزمون به شدت جلوگیری شود.
این تست در سه سطح و مقیاس قابل اندازهگیری است. و اینکه هر فرد باید در کدام مقیاس از آزمون شرکت کند بستگی به میزان سن و تواناییهای فردی او دارد.
دکتر کتل انواع هوش را به دو دسته کلی هوش کریستالی و هوش مایع تقسیمبندی میکند.
هوش کریستالی ناشی از تجربه فردی و حافظه کلامی است.
یعنی همان هوشی که در مدرسه به کسب نمرات عالی کمک میکند.
اما هوش مایع ناشی از تواناییهای بیولوژیکی هستند.
در آزمون کتل از طریق بررسی سرعت استدلال و درک فضایی هوش مایع اندازهگیری میشود.
۵- تست هوش چندگانه گاردنر
در واقع این تست به سنجش میزان ۸ نوع هوش میپردازد. که این ۸ نوع هوش به صورت زیر میباشند. که البته در ابتدا ۷ مورد بوده و سپس ۲ مورد آخر به آنها اضافه شد.
هوش زبانی کلامی (زبانشناسی و کلمات)
هوش منطقی ریاضی (منطق ریاضی و اعداد)
هوش موسیقیایی (درک ریتم، آهنگ و صداها)
هوش بدنی جنبشی (هماهنگی و کنترل حرکت اعضای بدن)
هوش تصویری فضایی (درک تصاویر و فضاها)
هوش بین فردی (درک احساسات دیگران)
هوش درون فردی (خودآگاهی و درک احساسات خود)
هوش هستی گرا یا هوش وجودی (درک چرایی وجود خود، جهان و خدا)
هوش اخلاقی (درک قواعد اخلاقی، انسانیت و ارزش زندگی)
۶ - تست استعدادیابی کلیفتون
یکی از اصلیترین انواع آزمون های استعدادیابی، استعدادیابی کلیفتون است. دونالد کلیفتون به این پی برده بود که ۳۴ استعداد اصلی وجود دارند که تمامی افراد حداقل در ۵ مورد آنها نابغه هستند.
با شناخت ۳۴ تم توانمندی کلیفتون علاوه بر این که میتوان درک درستی از استعدادهای خود پیدا کرد؛ میتوان دلیل رفتار خانواده، دوستان و همکاران خود را فهمید. و البته دیگران را بیشتر و بهتر درک کرد.
پس این نظریه علاوه بر اینکه یک نوع تست استعداد یابی است، میتواند به تعامل بهتر ما با دیگران منجر شود. در این زمینه و برای معرفی ۳۴ استعداد و کاربردهایشان میتوانید کتاب ۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید را مطالعه کنید.
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#آکادمی_توانمندسازی_مدارس
هدایت شده از محفل فرهنگی موعود
⭕️در میان مردمان گویا حقیقت گم شده⭕️
🔸پنج شب معرفت عاشورایی🔸
📣با موضوع: بررسی مفهوم جنگ شناختی و ابعاد آن
📢 حجج اسلام کشاورز و کریمی
🎙 کربلایی سید محمد کاظمینی
🗓 دوم لغایت ششم شهریور ماه
⏰ از نماز مغرب و اعشا
🕌 خیابان بزرگمهر - چهارراه نورباران-مسجد نورباران
محفل فرهنگی نورباران
بسیجیان مسجد نورباران
@noorbaran
@mouood
✅ *سی و پنجمین رویداد گردشگری صنعتی ویژه دانش آموزان*
* 🔰بازدید مجازی از مجتمع معادن طلای موته*
«اولین کارخانه استحصال طلا در ایران»
📆 *پنجشنبه ۳ شهریورماه*
⏰ *ساعت ۱۰*
لینک برگزاری رویداد:
https://elearning.eccim.com/ch/otagh38
☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر:
031-36560000
داخلی 3115
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
رضواناللهتعالیعلیه
*تشویق و تنبیه : دو روی سکه کنترل گری رفتار دیگران*
در هر دو راهکار تشویق و تنبیه، به طور طبیعی احساسی از جنس: تهدید / نظارت / ارزیابی شدن/ محدودیت زمان/ امر و نهی/ رقابت با دیگران می کنیم!
این باور که با محرک های بیرونی می توان امور ملال آور را جذاب کرد، نوعی ساده اندیشی است.
بلکه برعکس، خلاقیت را کم و عملکرد در امور حتی عادی را کم کیفیت تر می کند.
از جهت علمی بهت آور است:
- ضعف عملکرد افراد در ازای دریافت پاداش !
- نفرت از کاری که باید برای به دست آوردن پاداش ، انجام داد. به خصوص هر چه وعده پاداشی که داده می شود، مطلوب تر باشد.
رفتارگرایان نیز الان بر این باورند که وسوسه دریافت پاداش، تمرکز ما را از انجام مسئولیت یا تکلیف با کیفیت کم می کند.
پرسش جدی این است:
*چرا باید دیگران را ترغیب به کاری کنیم که علاقه فطری و طبیعی به آن ندارند؟!*
حتی در چنین شرایطی که به این نتیجه رسیدیم که تکلیف کسل کننده باید انجام شود، باز هم تشویق و تنبیه تنها گزینه نیست.
روش های آزادمنشانه و محترمانه تری هم وجود دارد!
*حالاپاداش بدهیم یا تنبیه کنیم؟*
به مرور رفتارگرایان از تنبیه و ایجاد تجربه ناخوشایند، به مچگیری در زمان انجام کارهای درست (تشویق) رسیده اند.
اما :
- *پاداش ، اثر تنبیهی دارد.*
این دو راهکار، ضد هم نیستند. دو روی یک سکه هستند و شبیه به هم عمل می کنند.
این دو راهکار، در زمانی که نیروهای طبیعی میدانی در انگیزه بخشی موثر نیستند، به کار می آید.
از طرفی آموزگاران و والدینی که از تشویق استفاده می کنند، به احتمال بیشتری به راهکار تنبیه هم متوسل می شوند (رابطه معنادار).
پاداش مانند تنبیه، ماهیت کنترل کننده از طریق فریفتن دارد.
و بعضی -عمده افراد- پاداشی که به آن امید بسته اند را دریافت نمیکنند.
رفتارگرایان جهت حل این مشکل می گویند : ۱. پس پاداش را به همه بدهیم! (بی اهمیت کردن تلاش، و عملا پاداش نبودن وقتی بی معیار و شرط است) ۲. از قبل معیار ندهیم و بی شرط عمل کنیم. بعد از انجام کار بگوییم : فلان چیز را دادم چون فلان کار را کردی. (به اعتقاد ما نیز لااقل اثر سوء کمتری دارد)
- *پاداش روابط را مخدوش می سازد.* ... *نابغه یا دانشمند هفته !!*
همکاری و ارتباط صادقانه و مثبت، اعتماد، شرط لازم برای یادگیری ، عملکرد بهینه و انجام تکالیف با کیفیت و لذت بخش است.
حتی پاداش هم به حفظ و توسعه روابط مثبت و همدلانه کمک نمیکند.
این دو راهکار ، محصول نابرابری است و توسط کسی که قدرت نابرابر و تفوق دارد اتفاق می افتاد.
پاداش در روابط افقی و عمودی در رشد یادگیری، خلاقیت و مسئولیت پذیری خلل ایجاد می کند.
پاداش ها، حس مشترک برای تعاون، همکاری و کار تیمی را کاهش می دهند. ستیز ، حسادت ، حس نابرابری و تبعیض را افزایش.
به خصوص وقتی تعداد پاداش، محدود است.
*رقابت و مسابقه*، ۱. ایجاد اضطراب میکند و بر عملکرد فرد تاثیر منفی می گذارد. ۲. افراد ضعیف تر را دلسرد و بی اعتماد به نفس می کند. ۳. نتایج را به عوامل ورای کنترل نسبت می دهیم و در نتیجه احساس ضعف در توانایی ایجاد ، و حس مسئولیت پذیری را کم می کند. ۴. خصومت و تنش مسموم در جمع ایجاد می کند (مقصر تلقی کردن سایرین) به خصوص در مواقع تنبیه و تشویق جمعی.
- *پاداش ها، علتها را نادیده می گیرد* نیاز نیست به علت ایجاد مشکل توجه شود!
چرا جیغ می زند؟ چرا تکلیف نمی نویسد؟ چرا کم انگیزه است؟ ... مهم نیست.
علت جذابیت رفتارگرایی، این است که تلاش چندانی از سمت مداخله گر نیاز ندارد! وقتی انگیزه ای برای تغییر یا یادگیری نیست و مطابق میل ما رفتار نمیشود ، از این دو راهکار استفاده می شود.
در صورتی که بدون فهم چرایی رفتار، تجویز اصلاح ممکن نیست.
- *پاداش، خطر پذیری را تضعیف میکند* چرا که مطابق میل دیگری بودن را تشویق میکند.
پاداش، به ظاهر می تواند مستلزم تلاش خلاقانه باشد. ولی در عمل چنین نیست. مطابقت رفتار برای کسب پاداش ، هدف می شود.
- *کاهش علاقه و کنجکاوی*
محرک های بیرونی و مشوق های قراردادی، لذت درونی از خود کار و کنجکاوی ها را کم می کند. و از کیفیت کار، می کاهد.
پاداش، به مرور علاقه را در افراد می کشد. و قدرت تخریبی دارد!
شرط و پیش نیازها ، معمولا مطلوبیت و ارزش کمتری دارند.
پاداش ها، چون عامل کنترل گرند ، استقلال افراد را کم می کنند. اصولاً افراد، محدودیت ها را دوست ندارند. و در محدودیت ها، خلاقیت کم می شود.
با این همه مشکل! باز هم رفتارگرایان به ظاهر دقیق تر ، فکر میکنند با *ترکیب دو نوع انگیزه درونی و بیرونی* می توان به بهترین نتیجه رسید!
یا اینکه *استفاده مقطعی از پاداش* را آسیب زا نمی بینند!
یا اینکه *پاداش دادن را اجتناب ناپذیر و مطلوب مردم و غیرقابل حذف* می دانند!
یا اینکه می گویند: *بعضی افراد ذاتا تمایل به مشوق های بیرونی دارند!* در حالی که برعکس! انسان ها فطرتا دنبال کاوشگری هستند.
مسئله ما با دعوت به بس
تنی دادن نیست. با مشروط کردنش به فلان رفتار افراد و کنترل گری بیرونی است.
*اجازه بدهیم افراد خودشان علایق شان و پاداش شان را تشخیص بدهند و خودگردان باشند*
اگر به هر دلیل می خواهید پاداش بدهید، لااقل مسمومیتش را کم کنید!
- از برجسته کردن و نمایش دادن آن بپرهیزید.
- پاداش را شرط کار قرار ندهید.
- هرگز دریافت پاداش را به صورت مسابقه در نیاورید.
- پاداش را به عنوان یک کار یا تکلیف در آورید.
- افراد را در چگونگی استفاده از پاداش دخالت دهید.
- سعی کنید افراد را در مقابل تاثیر زیانبار پاداش بر انگیزه، مطلع و مصون سازید.
*یادداشت ۱/حامد سعادت پور*