دبیرستان کارآفرین برنا
در #ایران نیز بر خلاف جریان رایج انتخاب رشته و فشارهای روانی، اجتماعی، خانوادگی و مدارس رشته های ف
شاخهی تحصیلی #کاردانش یکی از شش شاخهی تحصیلی دانشآموزان در دوران دبیرستان محسوب میشود که افراد علاقهمند در سال نهم آن را انتخاب کرده و بعد از چند سال، دیپلم این رشته را دریافت میکنند. این رشته و در کنار آن رشتهی فنی حرفهای رشتههایی هستند که کارگاهی و عملی میباشند، یعنی بیشتر کلاسهای این رشتهها در کارگاهها گذرانده میشود.
فارغالتحصیلان این رشته علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک فنیوحرفهای نیز دریافت میکنند که میتوانند با این مدرک در حوزهی رشتهی خود مشغول بکار شوند، اما بااینحال برخی از دانشآموزان دوست دارند تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشند و مدارک بالاتری دریافت کنند.
امکان #ادامه_تحصیل در دانشگاه برای افرادی که در این رشته تحصیل کردهاند مهیاست و این افراد میتوانند تا سطح #دکترا نیز به ادامهی تحصیل بپردازند. افرادی که در رشتهی کاردانش تحصیل کردهاند به روشهای زیر میتوانند وارد دانشگاه شوند و تحصیلات تکمیلی خود را بگذرانند:
{✋رشته های متنوع و ارزش آفرین مانند مهندسی فناوری اطلاعات در گرایش های مختلف، الکترونیک، مکانیک، معماری، کشاورزی، مدیریت کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، مدیریت تجاری سازی، مدیریت گردشگری، تبلیغات تجاری، تصویرسازی، بازرگانی بین المللی، طراحی لباس، سینما، موسیقی، مترجمی و ... با گرایش های متنوع}
۱. در روش اول دانشآموزان این شاخه میتوانند پس از اخذ مدرک دیپلم در شاخهی کاردانش، در آزمون سراسری دورهی کاردانی پیوسته شرکت نموده و در صورت قبولی و موفقیت در کنکور در یکی از آموزشکدههای فنیوحرفهای سراسر کشور، مدرک کاردانی دریافت کنند.
۲. در روش دوم این افراد میتوانند در رشتههای بدون کنکور دانشگاههای مختلف ثبتنام کرده و ادامه تحصیل دهند و دارندگان دیپلم کاردانش برای ادامهی تحصیل باید یکی از دانشگاههای فنیوحرفهای، غیرانتفاعی، علمی کاربردی یا آزاد را انتخاب نمایند.
#صنعت #فرهنگ_هنر #کشاورزی #مدیریت
۳. در روش سوم فارغالتحصیلان شاخهی کاردانش میتوانند در صورت تمایل جهت شرکت در آزمون سراسری، با گذراندن دورهی پیشدانشگاهی در یکی از دورههای ریاضی، تجربی، علوم انسانی یا هنر و اخذ مدرک پیشدانشگاهی اجازهی شرکت در کنکور سراسری را به دست آورند.
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽💡در #مدرسه_کارآفرینی_هدهد چه می گذرد ؟
پذیرش #پایه_هفتم
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان_دوره_اول_پسرانه)
🔹 مجری #روش_میزان در اصفهان
✔️ حرکت پیشتاز در مسیر تحول در نظام تعلیم و تربیت شهر اصفهان
🔰پیش ثبت نام صرفا از طریق سایت :
🌐 www.hodhod.school
✅ محدوده خیابان خواجه عمید
📌 جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد کانال زیر در پیام رسان ایتا شوید :
🆔 www.eitaa.com/hodhod_midschool
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#هدهد مجدد به اینستاگرام بازگشت.
لطفا ما را دنبال کنید :
📲 www.instagram.com/hodhodschool
1_967000186.pdf
1.02M
👌🆕 📒 کتاب #مدرسه_کارآفرینی_هدهد
🖇 چهارچوب نظری دبیرستان دوره اول پسرانه هدهد
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 لطفا کانال را دنبال کنید :
🆔 www.eitaa.com/hodhod_midschool
🌐 www.hodhod.school
هدایت شده از روشنا
🔔دومین نشست آشنایی با مکاتب تعلیم و تربیت
✔تربیت از دیدگاه مرحوم آیت الله علی صفایی حائری
#عکس_نوشته
#معرفی_کتاب
#صفایی_حائری
#تربیت_علیه_تربیت
#توانمندسازی_و_اعتلای_نیروهای_انقلاب
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب_اصفهان
#توانا
#اندیشکده_مهرستان
پرینت 3 بعدی تکنولوژی جدیدی است که امکان ساخت مدل های فیزیکی از طرح های کامپیوتری و دیجیتال را می دهد . اولین ایده های آن در دهه 80 میلادی تحت عنوان مدل سازی سریع شکل گرفت که 2 هدف اصلی را دنبال می کرد : 1- مدل سازی سریع 2- مدل سازی ارزان . در طول زمان این ایده پیشرفت های شگرفی را به خود دیده است به طوری که امروزه هر چیزی که بتوانیم تصور کنیم را می توان ساخت.
پرینت 3 بعدی چگونه کار می کند ؟
برای پرینت یک قطعه ابتدا به یک مدل 3 بعدی نیاز است که با نرم افزار های CAD یا با اسکنر 3 بعدی می توان تهیه نمود . در مرحله بعد نیاز است که مدل مورد نظر را در نرم افزار هایی که تحت عنوان slicing software شناخته می شوند بارگزاری کرد و با یک کلیک فرآیند پرینت آغاز می شود.
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 لطفا کانال را دنبال کنید :
🆔 www.eitaa.com/hodhod_midschool
🌐 www.hodhod.school
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تکنولوژی ساخت سه بعدی
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 لطفا کانال را دنبال کنید :
🆔 www.eitaa.com/hodhod_midschool
🌐 www.hodhod.school
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
*پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید نادانی*
دکتر لشکربلوکی
روزانه فقط در تلگرام بیش از ۳ میلیون مطلب منتشر می شود. جالب است بدانید در ساعت ۴ صبح که میزان مطالب منتشر شده به کمترین مقدار خود می رسد نیز ۲۵ هزار مطلب نشر می یابد. این میزان تولید محتوا در شبکه های مختلف اجتماعی در طول تاریخ بی نظیر و فوق العاده است و منجر به پدیده جالبی شده: «همه ما» راجع به «همه چیز» می دانیم اما با ويژگی هایی خاص.
کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن میگوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن میدانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت میکنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم.
این در صورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی *کپی برداری* از دانایی نزدیک میشویم، که در واقع الگوی جدید *نادانی* است. ما با *سواد مصنوعی* روبرو هستیم.
تحلیل و تجویز راهبردی:
رسانه ها باعث شده اند به سرعت برق در معرض اخبار و به سرعت باد در معرض تحلیل اخبار قرار بگیریم. محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهتدار. سه مساله این موضوع را تشدید می کند:
۱. حجم بالای اخبار و تحلیل ها. اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها.
۲. سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به 200 سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است.
۳. سواد مصنوعی: نظرات ما از پرسهزدن در شبکههای اجتماعی سرچشمه میگیرند، نه مطالعۀ کتابها! *این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است.*
به همین خاطر است که اخبار درست، غلط، شایعه و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزشاند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم.
*چه می توان کرد؟*
۱. تعلیق قضاوت. نه باور کنید و نه رد کنید. زمانی که استدلال به نفع یا علیه آن گفته یا نوشته ندارید نه ردش کنید و نه تأیید، قضاوت خود را معلق کنید تا زمان دریافت اطلاعات کافی برای قضاوت.
۲. در حالت *غیر طبیعی* قضاوت نکنید. مطالعات نشان داده اند زمانی که افراد از آرامش فکری بیشتری برخوردارند، کیفیت قضاوت های حرفه ای شان افزایش می یابد. بنابراین زمانی که شتاب زده، هیجانی، خسته و پریشان هستیم، کیفیت قضاوت های ما افت می کند و قضاوتی که در زمان شتاب زدگی می کنیم به اندازه قضاوت یک فرد مست [غیر عادی]، غیرقابل اتکاست.
۳. به ساختارهای مشکوک، حساس باشید. جملاتی که با فعل مجهول و بدون فاعل ساخته شدهاند مانند «گفته میشود» یا «شنیدهها حاکی از آن است که» و «یا بر اساس اخبار منتشر شده» روشی برای پیچاندن شما هستند. در این ساختارها خبر وجود دارد. اما منبع خبر وجود ندارد.
۴. برای هر چه می خوانید یا می شنوید از خودتان بپرسید:
الف) آیا از منبع خبر/گزارش مطمئن هستم؟
ب) آیا شواهد تاییدکننده یا استدلال های قانع کننده آورده شده یا اینکه یک حرف به زبان های مختلف تکرار شده؟
ج) آیا بین مقدمه و اطلاعات ارایه شده و نتایج رابطه منطقی وجود دارد؟
د) آیا تمام واقعیت بیان شده یا بخشی از واقعیت؟
ه)به مرور بخشی از خبرگزاری ها و سایت ها، سو گیری های خود را نشان میدهند یعنی به مرور میتوان حدس زد که برخی افراد،سایت ها یا کانالهای خبری که پیام میفرستند چه طرز تفکری دارند؟چقدر موثق حرف میزنند و تا چه میزان قابل اعتمادند؟
۵. از چرا و کلمات هم خانواده استفاده کنید. آدم های دقیق دائم می پرسند چرا؟ چرا فلان تصمیم شما بهتر است؟ چه چیز باعث می شود که فکر کنید قیمت ارز بالا می رود؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟
۶. در فلسفه منطق، فصلی وجود دارد به نام مغالطات. برای تقویت تفکر سنجش گرانه (انتقادی) بخش مغالطات را بخوانید تا با بیش از ۷۰ نوع مغالطه (=دامگاه اشتباه ذهنی) آشنا شوید.
۷. حضور در شبکه های اجتماعی مفید است. جریان آزاد اطلاعات در آن بسیار جذاب، مفید و غنیمت است. اما فراموش نکنیم که آن ها نمی توانند جایگزین کتاب مفید و تفکر عمیق شوند.
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
هدهد در قرآن کریم ,
پیام آور #دانایی و #توانایی است ...
کانال های اطلاع رسانی پایه ها در ""ایتا"" :
www.eitaa.com/borna_pish
www.eitaa.com/hodhod_1
www.eitaa.com/hodhod_2
www.eitaa.com/hodhod_3
www.eitaa.com/hodhod_4
www.eitaa.com/hodhod_5
www.eitaa.com/hodhod_6
🆕 www.eitaa.com/hodhod_7
👈 تنها مجری پسرانه #روش_میزان در اصفهان
دبستان : #لذت_زندگی_یادگیرانه
دبیرستان: #توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
📳 @hodhod_school
🆕 @hodhod_midschool
🌐 www.hodhod.school
هدایت شده از گندم
یا لطیف
🌾 لطفا #گندم را دریابید
تا در این شرایط سخت ، نیازمندان را تنها نگذاریم ... ✋✋🔰🙏
🏷 هزینه ها از تاریخ ۱۳۹۶/۹ تا ۱۴۰۰/۴ :
مبلغ : ۱/۰۲۸/۱۰۰/۰۰۰ تومان در پروژه های خیراندیشانه سرمایه گذاری شده است.
💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی بابت ""هزینه های عام المنفعه""
6037-9981-1321-5007
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
#جنبش_همرسانی_گندم
#تامین_مالی_جمعی
#مهربانی_بکارید
www.eitaa.com/gandom_link