دانشگاه بورس ( vip رایگان )
✅️#قشکر ادامه روند صعود ۲درصدی اولین هدف ۲۰۶۸
✅️#قشکر
نوسان ۱۱درصدی توبازار ۲درصدی😍
سطح ۲۰۶۸پیشرو داره
دانشگاه بورس ( vip رایگان )
✅️#کاما صف خرید اولین سطح پیشرو ۲۶۳۵
📉#کاما
درحال بازگشایی حدضرر ۲۲۴۰
چشم در چشم بحران
حمله ۳۰ شوک بیرونی به بورس، در ۴ سال اخیر
ظرف ۳ سال گذشته ۲۱ عامل بحرانزا بازار سهام را تهدید کرده است
▫️بررسیهای آماری نشان میدهد در طول ۴ سال گذشته بازار سرمایه در مجموع با دستکم ۳۰ بحران بیرونی مواجه شده، که بیش از دو سوم آنها از از مهر ۱۴۰۰ به اینسو رخ داده است.
▫️علیرغم اتفاقات مهم فاندامنتالی همچون آغاز جنگ اوکراین و اثر آن بر رشد تورم جهانی کامودیتیها، تشدید ناترازی انرژی در حوزههای تامین برق و گاز صنایع، رشد نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش فاصله بین نرخ دلار در سامانه نیما و بازار آزاد، افزایش نرخ سود سپردههای بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در زمستان ۱۴۰۱، افزایش نرخ خوراک پتروشیمیها و پالایشگاهها، انتشار اوراق گواهی ۳۰ درصدی و...، شاخص بورس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، رشدی ۵۹ درصدی داشته است./سنا
دانشگاه بورس ( vip رایگان )
✅️#وخارزم 🗓۱۰#خرداد معرفی شد.۳۰درصد بالا اومد درریزش اخیر درامان نموند .ولی مجدد ازمحدوده قبلی نوسا
📉#وخارزم
موج صعودی رو ک شروع کرده داره ب سطح ۱۵۹۶نزدیک میشه درصورت عبور هدف ۱۶۶۱
حدضرر فعلی ۱۴۸۱
✅️
خودروسازان پیش بینی کردند تا پایان سال از زیان خارج خواهند شد
🔹 «دنیای اقتصاد» نوشت:
🔹دو شرکت بزرگ خودروساز کشور، در گزارشی که به بورس ارایه کردند؛ نسبت به سود و زیان خود پیش بینی انجام دادند.
🔹این دو شرکت که با چالش زیاندهی دست و پنجه نرم می کنند، حالا پیش بینی کرده اند که در سال جاری مبلغ فروش محصولات شان از مبلغ بهای تمام شده تولید پیشی خواهد گرفت.
🔹طبق آنچه ایران خودرو و سایپا در قالب صورت های میاندوره ای منتهی به 31 خرداد امسال به سامانه کدال بورس ارائه کرده اند، هر دو شرکت در 9 ماه باقیمانده از دوره از زیان "خام" خارج خواهند شد.
🔹بر اساس گزارش های منتشره در سایت کدال، مجموع مبلغ بهای تمام شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور در 9 ماه باقیمانده از دوره، حدود 490 هزار میلیارد تومان خواهد بود، در حالی که مبلغ فروش آنها به بالای 520 هزار میلیارد تومان می رسد.
🔹این پیش بینی در حالی است که طی چهار سال گذشته (99 تا 1402) همواره مبلغ بهای تمام شده تولید خودروسازان از مبلغ فروش آنها بیشتر بوده است.
🔹منظور از سود و زیان خام این است که هزینه های مالی در محاسبات اعمال نشده و با افزودن آنها میزان سود و زیان خالص متفاوت خواهد بود.
❓حالا این پرسش پیش می آید که چرا خودروسازان برای باقی سال پیش بینی سود کردند؟
🔺به نظر می رسد در مجموع سه عامل اصلی در رخ دادن این اتفاق نقش داشته است، "حذف خودروهای قدیمی"، "اصلاح قیمت" و "واردات توسط خودروسازان" که البته میزان و زمان تاثیرگذاری آنها بر دو تولید کننده بزرگ کشور، متفاوت از یکدیگر است.