eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
297 دنبال‌کننده
559 عکس
189 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
± نجات‌دو کودک‌از زیر آوار خرابی‌های غزه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌…💔_ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: و 6⃣ دستها و چشمها 🔴 خدای سبحان اندامهای ادراکی، مانند چشم و گوش را به آدمی بخشیده تا برای درک صحیح حقایق از آن مدد بگیرد و اندامهای تحریکی، مانند دست و پا را به انسان داده تا برای کار درست به خدمت انسان درآید. حال اگر از چشم و گوش و زبان آدمی جز تباهی برنخیزد در حقیقت او این اندامهاست و به همین جهت، در قیامتْ نابینا، ناشنوا و ناگویا محشور می شود. 🟢 و اگر انسان از این اندامهای ادراکی به خوبی بهره جست او به حق بینا، شنوا و گویاست. ازاین رو قرآن کریم برخی از پیامبران الهی را با وصفِ دستها و چشمها» می ستاید: « واذکر عبادنا إبراهیم وإسحاق ویعقوب أولی الأیدی والأبصار ». بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاوی تصاویر دلخراش؛ کودکانی که قربانی جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها به جبالیا شدند https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: و 6⃣ دستها و چشمها 🤲 گرچه همه انسانها دارند، اما دست بت سازان و بت فروشان در حقیقت دست نیست و دست رادمردان بت شکنی مانند ابراهیم(علیه السلام) به حقیقت دست است. همه انسانها نیز از چشم بهره ای دارند. 👁 امّا که با نگاه تکریم آمیز به بت بنگرد و یا به خیانت گشوده شود، که از آن به «خائنة الأعین» یاد می شود: « یعلم خائنة الأعین وما تخفی الصدور » نابیناست و چشم حقیقی آن است که مانند چشم ابراهیم(علیه السلام) توان مشاهده ملکوت آسمانها و زمین را داشته باشد: « وکذلک نُری إبراهیم ملکوت السماوات والأرض ولیکون من الموقنین » 🧠و این که خدای سبحان می فرماید: «به اینان باش که صاحبان دستها و چشمها بودند» از باب تعلیق حکم بر وصف، بدین معناست که چون دارای این اوصاف بودند، به یادشان باش. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بالا: چیزی که واقعا باید باشه پایین: چیزی که واقعا هست https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 1⃣ (بی بهره) منافقان از نور رسالت و امامت 💠 ـعن الباقر(علیه السلام) فی قوله تعالی: « ذهب الله بنورهم وترکهم فی ظلمات لایبصرون » : «یعنی قُبض محمّدٌصلی الله علیه و آله و سلم فظهرت الظلمة فلم یبصروا فضْل أهل بیته». 🔘اشاره: تطبیق مزبور، بیان آیه است، نه تفسیر مفهومی آن. ☑️ رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مصداق بارز آیه « وجعلْنا له نوراً یمشی به فی الناس » است و با ارتحال آن حضرت، نور ویژه وی شد؛ لیکن منافق نه در زمان حیات آن حضرت بهره مند بود و نه بعد از ارتحال وی از قرآن و عترت که یادگار آن حضرت صلی الله علیه و آله و سلم است بهره می گیرد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدنش می لرزه و ترس داره ولی بازم مراقب برادرشه این صحنه ها دلها رو آتیش میزنه https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 2⃣ خداوند 📢 ـعن الرضا(علیه السلام):«إن الله لا یوصف بالترک کما یُوصَف خلقُه ولکنه متی عَلِم أنهم لا یرجعون عن الکفر والضلال مَنعَهم المعاونة واللطف وخلّی بینهم وبین اختیارهم». 📣[ترجمه]از امام علي بن موسي الرضا عليه‏السلام، از معني آيه‏ي کريمه‏ي «و ترکهم في ظلمات لا يبصرون» (ايشان را در تاريکيهايي گذاشت که نمي‏بينند) سؤال کردم، فرمود: خداوند را مانند خلقش به ترک فعل توصيف نبايد کرد، ولي آن گاه که دانست آنان از کفر و گمراهي بر نخواهند گشت، خداوند و خود را از آنان ‏گيرد و آنها را به انتخاب خودشان وامي‏گذارد. 🔈 اشاره: این روایت ناظر به همان معنایی است که در خلال تفسیر « تَرَکَهُمْ » و نیز در تشریح لطایف و اشارات بازگو شد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
🔴 تنوره‌ی دیو 📷 تصاویر هولناک از توسل ارتش صهیونیستی به تسلیحات نامتعارف کشتارجمعی برای نسل‌کشی در غزه https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 3⃣ آثار گناه ◀️ ـعن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «یابن مسعود! احذر سُکر الخطیئة فإن للخطیئة سکراً کسُکر الشراب بل هی أشدّ سکراً منه، یقول الله تعالی: « صمّ بکم عمی فهم لا یرجعون ». ⏸[]پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به عبد اللّه بن مسعود ـ فرمود: اى پسر مسعود! از حذر كن ؛ زيرا گناه نيز همچون شراب ، مستى مى آورد و بلكه مستى آن شديدتر است . خداوند متعال مى فرمايد : «كرانند ، گنگانند، كورانند، پس آنان باز نمى گردند» . ⏯ اشاره: همان گونه که شرب خمر عامل مستی، زوال عقل و تعطیل نیروهای ادراکی آدمی است، گناه نیز باعث مستی شدیدتری است که را معزول و انسان را از ادراک سالم محروم می کند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیچ واژه ای قادر نیست حس و حال این مادری که نوزادش را در غزه از دست داده بیان کند 😭 https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 4⃣ و باطن کافران در قیامت 🟠 ـعن الصادق(علیه السلام):«فإن زلق اللسان فیما یکره الله وینهی عنه مَرْداة للعبد عندالله ومقْت من الله وصمّ وعمی وبکْم یورثه الله إیّاه یوم القیامة فیصیروا کما قال الله: « صم بکم عمی فهم لا یرجعون » ، یعنی لاینطقون ولا یؤذن لهم فیعتذرون». 🔴 اشاره: این روایت ناظر به تمثّل و ظهور باطن کافران در قیامت است؛ یعنی، آنان فاقد اندامهای ادراکی هستند و تمثیل مزبور از سنخ تشبیه نیست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
واشنگتن‌پست: وسعت ویرانی غزه نمونۀ مشابهی در قرن جاری ندارد 🔹واشنگتن‌پست نوشت که براساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های بین‌المللی، حجم ویرانی‌ای که اسرائیل در غزه ایجاد کرده هیچ‌گونه مشابهی در قرن جاری نداشته است. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 5⃣ در سخنان امام علی(علیه السلام) 📬 ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام): ☝️ : «ما أصف من دار أولها عناء وآخرها فناء...چگونه وصف كنم سرائى را كه اوّل آن رنج و آخر آن نيستى است، در....ومن أبصر بها بصّرته ومن أبصر إلیها أعمته... كسي كه به عبرت بدنيا نگريست دنيا او را بينا و آگاه نمودو كسيكه به زينت و آرايش دنيا نگاه كرد، دنيا او را نابينا گردانيد». 👌 اشاره: سیّد رضی(رحمه الله) درباره جمله «ومن أبصر» می گوید: «انسان متأمل در این جمله، معنایی شگفت آور و مقصودی ژرف خواهد یافت که به پایانش نمی توان رسید».امیر مؤمنان(علیه السلام) در این جمله کوتاه منشأ بینایی و کوری دل را بیان می کند و آن این است که نگاه به دنیا به عنوان ، انسان را نابینا می کند ولی نگاه به آن به عنوان ، انسان را بینا می کند و این همان تفاوتی است که بین دو لحاظِ «فیه یُنْظَر » و «به یُنْظَر» مطرح است؛ دنیا ابزار است نه هدف، پس هر که آن را ابزار دانست و از آن استفاده ابزاری کرد دنیا او را بصیر می کند، ولی اگر کسی آن را هدف انگاشت دنیا او را کور می کند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 5⃣ در سخنان امام علی(علیه السلام) 💠«وإنّما الدنیا منتهی بصر الأعمی لایُبصر ممّا وراءها شیئاً والبصیر ینفذها بَصَره ویعلم أن الدار وراءها فالبصیر منها شاخص، والأعمی إلیها شاخص والبصیر منها متزوّد والأعمی لها متزوِّد». اشاره: اَعمی در این حدیث شریف به معنای «اَکْمَه»، یعنی نزدیک بین و ظاهربین است و ظاهر بینْ کوردل است؛ زیرا او دنیا را می بیند ولی آخرت را نمی بیند. کسی است که نگاهش از مرز دنیا گذشته، به آخرت که درون و باطن همین دنیاست نفوذ کند و اعمی کسی است که نگاهش به دنیا دوخته شده، از آن نمی گذرد و قرآن کریم فرمانِ روی گردانی از آنان را می دهد: « فأعرض عن من تولی عن ذِکرنا ولم یُرد إلا الحیاة الدنیا٭ ذلک مبلغهم من العلم »، « یعلمون ظاهراً من الحیاة الدنیا وهم عن الآخرة هم غافلون ». بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
حماس: مردم غزه راهی به‌جز ماندن در سرزمین خود را انتخاب نمی‌کنند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 5⃣ در سخنان امام علی(علیه السلام): 🔍« ، منیت منکم بثلاث واثنتین: صُمّ ذوو أسماع وبُکم ذوو کلام وعُمی ذوو أبصار، لا أحرار صدق عند اللقاء، ولا إخوان ثقة عند البلاء». ☑️ اشاره: اهل کوفه از یاری امیر مؤمنان(علیه السلام) این بود که آنان گرچه گوش و چشم و زبان ظاهری داشتند، ولی چشم و گوش آنان کور و کر بود و درونشان ناگویا. آنان نه در برخورد و رویارویی رادمرد و آزادمنش بودند و نه هنگام امتحان، برادرانی مورد اعتماد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر هولناکی از کشتار شهروندان فلسطینی در مقابل بیمارستان هلال احمر شهر خانیونس🔞 https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۸و۱۷: "مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ(۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ(١٨) ⛓بحث: 5⃣ در سخنان امام علی(علیه السلام) ⭕️ ـ«فإن عینی بالمغرب کتب إلیّ یُعلمنی أنه وُجّه إلی الموسم اُناس من أهل الشام، العمی القلوب، الصمّ الأسماع، الکمه الأبصار الذین یلبسون الحق بالباطل ویطیعون المخلوق فی معصیة الخالق ویحتبلون الدنیا درّها بالدین». ⛔️ ـ«ما لی أراکم أشباحاً بلا أرواح وأرواحاً بلا أشباح... وناظرة عمیاء وسامعة صمّاء وناطقة بکماء». 💢 : چون مجاری ادراکی مزبور از انسانی است، مادامی که روح انسانی در کسی زنده باشد وی دارای شئون یاد شده خواهد بود و از فقدان چنین مجاری ادراکی می توان پی برد که اصل روح انسانی رخت بربسته است، از این رو اینان «اشباح بدون ارواح»اند. امّا این که اینان «ارواح بدون اشباح»اند، برای آن است که گویا بین روح و بدن آنها فاصله است و بدنهای آنان از روح آنها دستور نمی گیرد؛ یعنی، بر فرض که دارای روح انسانی باشند، ارتباطی بین ارواح و ابدان آنها نیست. 🛑ـ«طبیب دوّار بطبّه قدأحکم مراهمه وأحمی مواسمه یضع ذلک حیث الحاجة إلیه من قلوب عُمْی وآذان صُمّ وألسِنة بُکم». 📛 : درمان نابینایان باطنی و ناشنوایان درونی و ناگویان معنوی، در طلیعه امر ممکن است، لیکن در پایان کار، نزول آیه شفابخش قرآنی نیز برای آنان جز مزید خسارت و اثر دیگری ندارد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تابوت دختر کوچولوی کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی😭 تو روضه مجسم هستی.... https://eitaa.com/bourhan