eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
296 دنبال‌کننده
560 عکس
189 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: در بهشت و دوزخ 🟡 دلیل دیگر این است: اگر در بهشت خلود نباشد و بهشتی پس از مدتی زندگی در بهشت از آن جا بیرون برده شود همواره است و هر چه در بهشت بر نعمتهایش افزوده شود اندوه او افزونتر خواهد شد؛ زیرا هراسِ فراق دارد؛ در حالی که بهشت جای اندوه نیست. حتی انسان مؤمن در بهشت، بستگان تبهکار خود را که در جهنّم به سرمی برند به یاد نمی آورد؛ زیرا موجب حزن و اندوه او می شود. 🟢 در مقابلِ معتزله، خلود را «مکث طویل» دانسته، چنین استدلال کرده اند: اگر خلود به معنای ابدیّت باشد ذکر کلمه « أبداً »  در آیاتی مانند « خالدین فیها أبداً »  لغو خواهد بود. 🟣 دلیل اشاعره بر فرض تمامیّت لازمه اش این است که با آیاتی که قید «أبَداً» ندارد نمی توان خلود را اثبات کرد، ولی با آیات دیگر که واجد آن قید است خلود قابل اثبات است و در واقع راه استدلال تغییر می کند، نه اصل آن. افزون بر این که، اساس بهشت بر است و اشکالی ندارد که خداوند به انسانی که مدّتی کوتاه و محدود خدا را اطاعت کرده، پاداش نامحدود بدهد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماینده پارلمان فرانسه: 📍ما هم می‌خواهیم ورزش بدون سیاست زدگی باشد اما نه فقط برای فلسطین/امانوئل مکرون تو می‌‌خواهی تیم فوتبال اسرائیلی را تشویق کنی که مشغول ارتکاب نسل کشی است حال آنکه غزه دیگر زمین فوتبالی ندارد... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماینده پارلمان فرانسه: 📍ما هم می‌خواهیم ورزش بدون سیاست زدگی باشد اما نه فقط برای فلسطین/امانوئل مکرون تو می‌‌خواهی تیم فوتبال اسرائیلی را تشویق کنی که مشغول ارتکاب نسل کشی است حال آنکه غزه دیگر زمین فوتبالی ندارد... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: در بهشت و دوزخ ⭕️ قسمت مهم در باره خلود در جهنّم است که چرا انسانی که زمانی کوتاه در دنیاعصیان کرده، برای در جهنّم می سوزد و این کار چگونه با عدل خدا سازگار است؟! ❌  این است که گرچه دوزخیان به دلیل عمر محدود خود مدّت کوتاهی معصیت کرده اند و به همین دلیل گناهان آنها نیز محدود است، لیکن نیّت آنها این بوده که اگر همیشه در دنیا باشند نیز، از عصیان . بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رشیده طلیب، نماینده آمریکا: 📍ادامه حمایت دولت آمریکا از اسرائیل مایه شرمساری است... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: در بهشت و دوزخ ⭕️ و مراد از در مبحث خلود، قصد و اراده نیست تا اشکال شود که خداوند به مجرّد نیتِ گناه کسی را عذاب نمی کند، بلکه این نیّت به معنای اعتقاد و شاکله ای است که انسان بر اساسِ آنْ عمل می کند: « قل کلّ یعمل علی شاکلته ». پس محور کیفر یا پاداش ابدی، و جهان بینی انسان است، نه عمل اعضا و جوارح او و چون عقیده راسخ، موجودی است مجرد و ثابت، ثمره آن دایمی است. 💢 بنابراین، برای کافر بر اثر کفر که از بزرگترین گناهان کبیره است، پیوسته گناه ثبت می شود و گناه عملی کافر هم به گناهان اعتقادی او افزوده می شود. در مقابل، برای مؤمن بر اثر عقیده توحیدیش دائماً ثواب نوشته می شود و اعمال نیک او بر آن ثوابها افزوده می شود وگرنه برای گناهان عملی خود مجازات می شود و سپس به بهشت می رود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: در بهشت و دوزخ ⭕️ کسی که بر اثر بینش انحرافی به پیامبر خدا می گوید: « سواءٌ علینا أوعظت أم لم تکن من الواعظین »، اگر تا ابد هم در دنیا باشد با این عقیده و جهان بینی شنیع زندگی خواهد کرد؛ تا آن جا که خداوند می فرماید: کفر چنان در قلب آنان کرده که با دیدن خطرهای مرگ و فشار قبر و برزخ و سقوط در آتش جهنّم، اگر باز هم به دنیا برگردند معصیت می کنند: « ولو تری إذ وقفوا علی النّار فقالوا یا لیتنا نردّ ولا نکذّب بآیات ربّنا ونکون من المؤمنین٭ بل بدا لهم ما کانوا یخفون من قبل ولو ردّوا لما نهوا عنه ». ❌ همان طور که قبلاً اشاره شد، جان کافرانْ مجرّد و زوال ناپذیر است و کفر نیز و زوال ناپذیر است و به همین دلیل تا ابد در جهنّم می سوزند؛ هم قلبشان گرفتار « نارالله الموقدة » و هم بدنشان گرفتار « کلّما نضجت جلودهم بدّلناهم جلوداً غیرها » خواهد شد. ☑️حاصل این که، خلود برای آن امر و مخلّد است، نه برای عمل محدود جوارح. از این رو با این دلیل می توان را نیز اثبات کرد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارشگر ویژه سازمان ملل: 📍اروپا باید تمام روبط خود با تل‌‎آویو را قطع کند و اسرائیل باید به عنوان یک حکومت آپارتاید منزوی شود... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و          1⃣ انسان با عقیده، خلق و عمل 🟡 قرآن کریم همان طور که در مورد جهنّمیان می فرماید: « وقودها النّاس » ، درباره نیز می فرماید خود بهشتی روح و ریحان بهشت است: « فأمّا إن کان من المقرّبین٭ فروحٌ وریحانٌ وجنة نعیم » و نیازی به تقدیر و مجاز در کلمه نیست و البته این معنا مؤیَّد به برهان عقلی است؛ زیرا جنّت از آنِ صاحب جنّت و مقام از آنِ صاحب مقام است. 🟣روح و ریحان شدن وصفی است که در اختیار است. همان طور که عقیده در اختیار صاحب عقیده است، عمل و خلق نیز در اختیار صاحب عمل و خلق است. حدیث «أنا مدینة الحکمة وهی الجنّة وأنت یا علی بابها» در این زمینه قابل توجه است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مناظره کارشناسان عرب: 📍کارشناس عرب: ایرانی‌ها مسئله فلسطین را به ویرانی کشیده‌اند، کشورهای عربی همواره با مذاکره درحال گرفتن امتیاز به نفع فلسطین بودند اما ایران با برنامه‌های خود منافعش را دنبال می‌کند و تمام دستاوردهای کشورهای عربی را در این رابطه از بین برد... 🔻کارشناس لبنانی: دست از تحریف تاریخ بکشید، بروید ببینید از چه تاریخی مشغول مذاکرات بی دستاورد و توافق بعد از توافق بی ثمر شده‌اید/در نهایت هم 13 درصد از خاک فلسطین را به شما دادند و در همان هم مشغول به شهرک سازی شدند/درحالی که کشورهای عربی مشغول همکاری با اسرائیل بودند این ایران بود که همواره حامی فلسطین بوده است/نتانیاهو بعد از یکسال هنوز از پس گروه‌های مقاومت برنیامده چطور می‌خواهد با ایران مقابله کند؟! 🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و          1⃣ انسان با عقیده، خلق و عمل 💎 بنابراین، همان طور که انسان با متحد است با و نیز متحد است؛ زیرا موضوع و محمول، در محور محمول نه در خصوص مقام ذات موضوع با هم اتحاد دارد؛ مثلاً، وقتی گفته می شود: «زید مؤمن است»، «زید عادل است» و «زید نمازگزار است»، هر سه محمول با زید که موضوع است اتحاد مصداقی دارد. 🎚 گرچه در اوّلی با مرحله و در دومی با مرحله و در سومی با مرحله او متحد است و در همه آنها موجود است و این اسناد و پیوند بر خلاف پیوندهای اعتباری است و تعیین مدار اتحاد همان طور که اشاره شد بر عهده محمول است، نه موضوع که میان موضوع و محمول به اعتبار ارتباط برقرار است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فریادهای شهرک نشین اسرائیلی پس از حمله موشکی حزب الله! 📍هر روز موشک‌ها در چپ و راست ما برخورد می‌کنند، ما دیگر تاب آوری نداریم، کمرمان شکسته و طاقتمان از دست رفته... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و          1⃣ انسان با عقیده، خلق و عمل 🌳 البته انسان اگر محجوب و مشغول نباشد، لذّت و یا درد همه آنچه را که در دنیا به آنها معتقد یا متخلق است و یا آنها را انجام می دهد، می کند. 🌴 ائمه(علیهم السلام) و شاگردان خاص آنها چنان از می بردند که هرگز نمی خواستند عبادتشان پایان پذیرد و می گفتند: «اگر همه عمر دنیا یک شب بود همه را به سجده یا رکوع سپری می کردیم》 و این رفع حجاب برای کافران در دنیا میسّر نیست، مگر هنگام قبض روح؛ ولی برای مؤمنان رفع حجاب در دنیا ممکن است و اگر عدّه ای لذّت اعتقادات صحیح، اخلاق خوب و اعمال صالح را ادراک نمی کنند بر اثر اشتغال فراوانِ آنان به اموری دنیوی است. 🌳امام سجاد(علیه السلام) می فرماید: «وأنّ الراحل إلیک قریب المسافة وأنّک لا تحتجب عن خلقک إلاّ أن تحجبهم الأعمال دونک... و بدان كه مسافر كوى تو راهش نزديك است و اين تو نيستى كه از آفريدگانت در پرده اى، بلكه خود آنان است كه حجاب ميان آنها و تو شده است». بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و            2⃣اصول دین و انذار و تبشیر در آیات (21 ـ 25 ) 🔲 اصول دین به ، و و عناصر محوری وابسته به این ارکان تعریف می شود. در آیات مزبورْ اول به توحید آنگاه به نبوت و سپس به معاد پرداخته شده؛ گرچه معاد همان رجوع به مبدأ است و از جهتی مقدم بر نبوت است، لیکن در مقام ظهور فعلی در خارج بعد از نبوتْ ظاهر خواهد شد؛ چنانکه آشنایی با بسیاری از مسائل آن مرهون وحی نبوی است؛ زیرا عقل گرچه خطوط کلی آن را ادراک می کند، لیکن شناخت بسیاری از رخدادهای تلخ دوزخ و شیرین بهشت در گرو گزارش وحی است. 🔳از این رو پس از اثبات اعجاز قرآن از یک سو و اثبات رسالت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از سوی دیگر به پرداخته شد و چون لطف و عنف الهی و قهر و مهر خدایی به هم آمیخته است، از این رو تبشیر و انذار و وعد و وعید با ارائه رنج جهنم و گنج بهشت قرین هم مطرح است. از این رو پس از انذار از آتشی که وقود آن مردم و سنگهاست، نوبت مژده بهشت فرامی رسد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فعال رسانه‌ای آمریکایی: 📍لیندسی گراهام متحدان آمریکا را تهدید کرده که در صورت دستگیری نتانیاهو تحریم خواهند شد، این دیوانگی است، این آمریکا نیست بلکه ایالات متحده اسرائیل است، کشور ما ربوده شده... ☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ" ⛓بحث: و          3⃣ بشارت بهشت 🌸 گرچه پیام جامع در همه موارد آن پیدایش سرور و نشاط است، لیکن تفاوت انبساط و مسرّتها رهین تفاوت عناصر محوری آن است؛ زیرا تبشیر گاهی بر اثر اهمیت مطلب و گاهی به لحاظ زمان یا مکان یا سایر عوارض جنبی آن از اهتمام برخوردار می شود و گاهی به لحاظ مبدأ فاعلی آن، یعنی شخص بشارت دهنده، از ویژگی بهره می گیرد. 🦋 مژده بهشت گاهی از زبان عالم دین و مربّی نفوس و مُعَلّم اخلاق و زمانی از زبان امام معصوم(علیه السلام) و گاهی از لسان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و بالاخره گاهی از ذات اقدس خداوند تلقّی می شود. در این حال هیچ تبشیری به لحاظ از این گزارشِ سودمندْ مهمتر نیست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan