eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
296 دنبال‌کننده
560 عکس
189 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
نکات ناب علامه جوادی آملی
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم 🧠استفاده برای #عموم_مردم 🎙علامه جواد
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر سوره الم(ویژگی های حروف مقطعه) ⚜️ما بايد به گونه‏ اي سخن بگوييم كه نباشد؛ سخني كه پشتوانه يا نداشته باشد با نقد مستدل به نحو نقض يا منع يا معارضه مي ‏ريزد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر سوره الم(ویژگی های حروف مقطعه) 〽️11 ـ زمخشري درباره برخي از حروف مقطعه مي ‏گويد: و بدان كه تو هرگاه در حروف مقطعه‏ اي كه خداوند در آغاز سوره‏ ها آورده تأمل كني مي‏ بيني آنها از حروف معجم(14 حرف) است... و سوره‏ هايي كه با اين حروف آغاز مي‏ شود، به تعداد حروف معجم(29حرف) است و اگر در 14 حرف مقطّع تأمّل كني مي‏ يابي كه مشتمل بر نصف هر يك از اجناس حروف است... . 🗯️مراد زمخشري از جمله اخير اين است كه حروفْ دارد؛ مانند: مهموسه، مجهورة، شديدة، رخوة، مطبقة، منفتحة، مستعليه، منخفضة، قلقله و.... هر يك از اينها وصف گروهي از حروف الفباست كه نيمي از حروفِ هر دسته در ميان حروف مقطعه يافت مي ‏شود؛ مثلاً از حروف مهموسه، نصف آن كه ص، ك، ه، س و ح است در ميان حروف مقطّعه وجود دارد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر سوره الم(آرای مفسران) ✒️آراي مفسران 🔍مفسران و قرآن ‏شناسان از آغاز كاوش هاي تفسيري و قرآن‏ شناسانه خود درباره حروف مقطعه قرآن به بحث و بررسي پرداخته، آراء و احتمال هاي گوناگوني ابراز داشته ‏اند كه از #۲۰_قول و مي ‏گذرد. اكنون به نقل و نقد برخي از آنها مي‏ پردازيم. 🔅رأي يكم 🌀حروف مقطعه از است كه علم آن مخصوص خداي سبحان است و درك آن ميسور نيست، چنانكه خداي سبحان مي‏ فرمايد: (هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة وابتغاء تأويله وما يعلم تأويله إلاّ الله... ). 🎋پاسخ: حروف مقطعه قرآن را ‏توان از متشابهات به شمار آورد؛ زيرا متشابه آيه ‏اي است كه مي‏ تواند دلالت بر معنايي روشن داشته باشد يا مي‏ توان از آن معنايي را استظهار كرد، ليكن آن معنا، ‏نما و پيروي از آن ‏انگيز باشد، در حالي كه حروف مقطعه چنين نيست؛ يعني معناي حروف مزبور . بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) ⏳توضيح اين كه، در قرآن كريم واژه گاهي به معناي «شبيه» است؛ چنانكه درباره ميوه‏ ها مي ‏فرمايد: (متشابهاً وغير متشابه)؛ ميوه‏ هاي يك باغ با اين كه از زمين، آب، نور، هوا، حرارت و باغبان واحد برخوردار است، برخي يكسان و شبيه هم است و برخي بي ‏شباهت به يكديگر. ☑️ در ابتداي سوره زمر نيز تشابه به اين معنا(همگوني و شباهت) را شمرده است: (الله نزّل أحسن الحديث كتاباً متشابهاً...خداوند بهترین سخن را در حالی که شبیه هم هستند را نازل کرد)؛ آيات قرآن كريم در كلام حق بودن، اعجاز، برهاني بودن و حكمت بودن و است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر سوره الم(آرای مفسران) 🛎️اما كه در طليعه سوره آل عمران مطرح است، وصف برخي از آيات قرآن و بدين معناست كه برخي آيات قرآن داراي كه بعضي از معاني آن و برخي ‏انگيز است. 🎁 و به عبارتي ديگر، ؛ چون شبيه مراد متكلم است، ولي مراد متكلّم ؛ چنانكه حضرت اميرالمؤمنين(عليه ‏السلام) درباره شبهه مي ‏فرمايد: «وإنّما سُمّيت الشبهة شبهة لأنّها تشبه الحق...شبهه را شبهه نامیدند چون است ». بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر سوره الم(آرای مفسران) ⛱️متشابه به معنايي كه ذكر شده از سنخ است. بدين معنا كه لفظ گاهي در معنايي ظهور دارد، ولي گاهي بين چند معناست كه برخي حق و برخي است. 🔘 و حروف مقطعه چون مدلولش تا شبهه ‏انگيز و پيروي آن فتنه ‏انگيز باشد از متشابه به شمار نمي‏ آيد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) ⚜️افزون بر اين، حتي اگر حروف مزبور از متشابهات نيز باشد، است و نمي‏ توان گفت از اموري است كه خداوند علم آن را براي خود برگزيده و ديگران از فهم آن عاجزند؛ زيرا مفسران مي ‏توانند با ارجاع آنها به آنها را تفسير كنند؛ محكمات، مادر و سامان بخش متشابهات است و هر متشابهي در دامان محكمات معناي راستين خود را باز مي‏ يابد و تفسير مي ‏پذيرد. 🗝 و آنچه علمش مخصوص ذات اقدس الهي است و غير از خدا كسي آن را نمي ‏داند است، نه تفسير آن: (وأخر متشابهات... وما يعلم تأويله إلاّ الله... ). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر الم(آرای مفسران) 📂تذكّر: اموري كه علمش مخصوص خداي سبحان يا معصومان(عليهم ‏السلام) است، دو قسم است: 🔘قسم اول علومي است كه خداوند يا معصومان(عليهم ‏السلام) به غير خود تعليم ‏اند و ديگران نه توان درك آن را دارند و نه مكلف به آن هستند؛ مانند «اسماء مُسْتَأثَره». 🎁البته در آن تأمل است كه آيا خداوند آنها را به (عليهم ‏السلام) تعليم كرده است يا نه. گرچه تعليم كردن آنها به معصومين(عليهم ‏السلام) اولي و اَصوب است. ولي بر اثر عدم ظرفيّت وعاء وجودي آنان از فراگيري چنان دانشي محرومند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) 🖊️قسم ديگر علومي است كه گرچه بالاصاله از آنِ خداوند است، ليكن از اسرار ويژه الهي نيست، بلكه خداوند آن را براي نازل كرده است، ليكن آموختن آن، راه ويژه ‏اي دارد. ☑️ كه براي پيدا كردن راه آموزش آن بايد به خدا مراجعه كرد و مراجعه به خدا همان مراجعه به كتاب اوست؛ چنانكه مراجعه به رسول اكرم‏ صلي الله عليه و آله و سلم و ‏_بيت(عليهم ‏السلام) مراجعه به سنّت آنان است، و اين دو رجوع ملازم هم است؛ چنانكه آن دو مرجعْ متلازم يكديگر است. البته مرجع بالذات يكي است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📘کتاب: (عج)موجود_موعود 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی ⛓️بحث: ، بهترين راه مسلمان مردن 🎁بهترين راه شناخت امام همان منهج(راه وروش) صديقان ولايتمدار است كه بر محور فرمايش علوي و بر اساس شناخت امام با و است و طي اين مسير، چنان است كه حق جوي ژرف‏انديش، كمالات علمي و عملي معروف، عدل و احسان را در انسان كامل مي‏ بيند. 📢به گونه‏ اي كه هرچه در سنّت و سيره و سريره چنين تأمل كند، چيزي خارج از جمال و جلال الهي كه به صورت علم كامل سهوناپذير و عمل تام صالح و نيكوي لغزش ناپذير در بنده ظهور يافته و در مظهر جامع او متجلّي شده است، نمي‏ بيند. [ ] 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚کتاب: (عج)موجود موعود 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) 🔔آنچه علمش از است و اصلاً به غيرخدا نمي‏ رسد، هم نيست؛ زيرا متشابه نيز تفسيرش ميسور . 💬حاصل اين كه، تشابه از اوصاف دلالت است در آياتي كه ظهور در معنايي دارد، گرچه آن معنا شُبه ه‏ناك است، در حالي كه اصلاً ظهور در معنايي خاص تا شبه ه‏ناك باشد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) 🦋رأي دوم 🎋حروف مقطعه هر سوره همان سوره است. چنانكه سوره ‏هاي «يس» و «طه» و «ص» و «ق» هر كدام به نام حروف مقطعه خود موسوم شده است. 🔘برخي سوره ‏ها نيز اسم هاي متعددي دارد كه يكي از آنها نيز همان حروف مقطعه آغاز آن سوره ‏هاست و در واقع نامهاي ديگر «مشهور» و حروف مقطعه نام «مستور» آن است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) 🍃مرحوم شيخ طوسي اين رأي را در تفسير حروف مقطعه بهترين رأي دانسته، مي‏ گويد: اگر شود كه چرا اين حروف با اين كه نام سوره است، جزو سوره قرار گرفته؟ در پاسخ مي‏ گوييم: همان طور كه كلماتي نظير «بقره» و «آل عمران» هم نام سوره است و هم جزو سوره، «» نيز مي‏ تواند در عين اين كه جزو سوره است نام سوره نيز باشد. 🌙: گرچه نام گذاري اشيا يا اشخاص در مواردي ارتجالي(به بدیهه سخن گفتن) است و مناسبت خاصي نمي‏ طلبد، ليكن اثبات مدعاي مزبور در مورد خاص دليل مي‏ طلبد؛ گرچه ما دليلي بر نفي تسميه سوره‏ ها به اين نامها نيز نداريم، ولي دليلي بر اثبات نيز نيست؛ از اين رو در بوته احتمال قرار مي‏ گيرد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) 🔖رأي سوم 🔍حروف مقطعه است؛ چنانكه «فرقان» و «ذكر» نام هاي قرآن كريم است. 🖇️پاسخ: گرچه اين احتمال نيز محال عقلي نيست، ولي اثبات آن، مي ‏طلبد ودليلي از سوي صاحبان اين رأي ارائه نشده است؛ از اين رو از محدوده احتمال تجاوز نمي‏ كند. 🚨اگر اين حروف نام قرآن باشد لازمه‏ اش آن است كه بتوان به جاي هر يك از آنها، كلمه القرآن يا ساير نام هاي قرآن، مانند فرقان يا ذكر، نهاد؛ مانند اين كه به جاي ( ذكر رحمت ربك... ) بتوانيم بگوييم: « ذكر رحمت ربك... ». ☑️البته تالي مزبور(مقدمه دوم...جابجایی) نزد صاحبان رأي سوم باطل نيست؛ چنانكه به اصل تلازم نيز مي ‏توانند ملتزم شوند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) ✒️ رأي چهارم 〽️هر يك از حروف مقطعه علامت اختصاري و اشاره ‏اي به از و برخي نيز رمز و اشاره به اكرم ‏صلي الله عليه و آله و سلم است؛ هر يك از نام هاي الهي مركب از چند حرف است و از هر نامي گزينش شده و به صورت ناپيوسته در ابتداي برخي سور قرآن قرائت مي ‏شود. 💤 اين حروف نيز متفاوت است؛ گاهي از ابتداي نام خدا انتخاب شده؛ مانند الف كه از اسم «الله» و كاف كه از اسم «كافي»برگرفته شده و گاهي از حروف مياني آن؛ مانند حرف «ي» از اسم هاي«عليم»، «حكيم» و «رحيم». گاهي نيز حرف پاياني اسم گزينش شده است؛ مانند حرف «م» كه از نام هاي عليم و حكيم و رحيم اتخاذ شده است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📘کتاب: (عج)موجود_موعود 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی ⛓️بحث: و ‏_ثمر 📢 برترين انسان است و همواره صاحب برترين صفات پسنديده انساني در بالاترين و كامل‏ ترين مرتبه. 💬همين تضلع و انساني در امام معصوم سبب مي‏شود تا افراد مختلف از هر دين و با هر باوري با اندك آشنايي به چنين شخصيتي، هرچند به فراخور گستره دانش و عمق بينش خود، از منظر خاصّي به سوي كمالات وجودي امام معصوم جذب شوند و از همان جهت به او محبت ورزند؛ البته هر محبتي، در هر مرتبتي مرهون ‏اي از آن معرفت است. 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚کتاب: (عج)موجود موعود 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) ⛱️در تأييد اين رأي گفته شده: ذكر حروف براي دلالت بر كلمات، در فرهنگ عرب ‏زبانان مرسوم است؛ مانند قول شاعر: قلنا لها: قفي قالت: قاف لاتحسبي إنّا نسينا الإيجاف حرف «ق» در اين شعر حرف رمز و علامت اختصاري «قد وَقَفْتُ» است. در حديث نيز آمده است: «كفي بالسيف شا»، كه «شا» كلمه «شافياً» است. 🕯️مرحوم شيخ رئيس ابوعلي سينا نيز در رساله نوروزيّه خود كه در شرح و تفسير حروف مقطعه نگاشته، معتقد است كه هر يك از اين حروف، و كلمه‏ اي خاص است؛ مانند اين كه «الف» ناظر به باري تعالي است و «ب» ناظر به عقل اوّل و «ج» ناظر به نفس كلّي و «د» ناظر به عالم طبيعت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر (آرای مفسران) ✔️در تأويلات كاشاني نيز آمده است:خداوند با اين حروف [الم] به اشاره كرده است؛ زيرا 《الف》 اشاره به ذاتي است كه است و 《لام》 اشاره به كه به جبرئيل موسوم است و... و 《ميم》 اشاره به الله عليه و آله و سلم كه آخر وجود است و به او دايره هستي پايان مي‏ پذيرد و به آغاز آن متصل مي ‏گردد. 💠پاسخ: اين احتمال نيز محال عقلي نيست، ولي چنانكه در پاسخ رأي سوم گفته شد اثبات آن مي ‏طلبد و دليلي بر آن اقامه نشده جز رواياتي كه يا از نظر سند مرسل و يا از نظر دلالت ضعيف است و در بحث روايي ذكر خواهد شد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر الم(آرای مفسران) ✔️اين گونه احتمالات() در معنا و تفسير حروف مقطعه قرآني، هم نقلي معتبر است و هم فاقد برهان عقلي. 🎋آنچه در تأييد اين احتمال از اشعار عرب ذكر شد نيز ناتمام است؛ زيرا استفاده از و اختصاري براي دلالت بر كلمات در نثر، در ميان عرب ‏زبانان و اشعاري كه مفسران بدان استناد كرده ‏اند، بر فرض صحت به جهت ضرورت شعري است و روشن است كه آنچه در نثر و كلام عادي روا نيست در نظمْ هنگام ضرورت رواست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر الم (ویژگی مفسران) 🦋استاد (قدس ‏سره) در پاسخ به اين احتمال مي‏ گويد: ☑️استفاده از در جايي است كه گوينده نمي‏ خواهد جز مخاطب، كسي به مراد او پي ‏ببرد؛ در صورتي كه اسماي حسناي الهي كه صاحبان اين رأي، حروف مقطعه را نشانه آن مي ‏دانند در موارد فراواني از سوره ‏هاي قرآن به تصريح يا تلويح ذكر شده است و با اين وجود، ‏اي در اشاره به آن اسماء به وسيله حروف رمزي باقي نمي ‏ماند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی 📖تفسیر سوره: بقره ⛓بحث:تفسیر الم(ویژگی مفسران) 🔖رأي پنجم 💠حروف مقطعه الهي است و اگر به درستي و از روي بصيرت تركيب شود، اسم اعظم ظهور مي ‏كند و اسم اعظم نامي است كه با آن مي ‏توان در جهانِ هستي، تصرف كرد و انسانهاي عادي به معرفت آن دسترسي ندارند. 🚨تفاوت اين رأي با رأي چهارم آن است كه در آن قول، از حروف مقطعه علامت اختصاري و رمز يكي از اسماي الهي معرفي شد، ليكن در اين قول مدّعا اين است كه از اين حروف اسم اعظم پديد مي‏ آيد؛ مانند اين كه از تلفيق حروف مقطّعه «الر» و «حم» و «ن» 《 》 كه اسم اعظمِ لفظي است، پديد مي‏ آيد؛ چنانكه براي اشاره به نام مبارك حضرت مهدي(عجل ‏الله ‏تعالي‏ فرجه‏ الشريف) از حروف مقطعه م ح م د استفاده مي ‏شود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📘کتاب: (عج)موجود_موعود 🧠استفاده برای 🎙علامه جوادی آملی ⛓️بحث: و ‏_ثمر 💬 نمونه بارز اين محبت، علاقه به وجود مبارك حضرت امير مؤمنان علي(عليه‌السلام) يا سالار شهيدان و سرور آزادگان حضرت حسين ‏بن‏ علي(عليه‌السلام) در و فراوان است. حادثه كربلاي حسيني را همه كساني كه دستي در انديشه، عُلقه‏ اي به فضائل اخلاقي و مطالعه ‏اي در تاريخ دارند به رسميت مي ‏شناسند و از همين رهگذر، هر كس آن امام بزرگوار را به عنواني دوست مي‏دارد. 📢 انسان هنگامي كه فراروي شخصيتي تابناك همچون حسين ‏بن‏ علي(عليهماالسلام) قرار مي‏گيرد و انوار فضائل انساني او را درمي ‏يابد، در خود حالتي از و فروتني نسبت به آن حضرت حس مي‏كند؛ خواه مسلمان باشد يا كافر؛ شيعه باشد يا غير شيعه. 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚کتاب: (عج)موجود موعود 📬ایتا:https://eitaa.com/bourhan 🗞وات ساپ:https://chat.whatsapp.com/CAYrOJatiFj21OhB8lua7i