eitaa logo
بویه - سید هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
151 فایل
باسلام و احترام ؛ هدف از ایجاد این کانال ادای تکلیف در راستای جهاد تبیین می باشد. (بویه) همان چراغ فانوس هدایت به سمت ساحل است. لذا سعی شده اخبار و مطالب موثق وسودمند منتشر شود.ازانتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان استقبال می‌کنیم. ادمین مدیر @Sah2252
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۴ نهج‌البلاغه، در توصیف یکی از ویژگی های منافقان می فرماید: "حَسَدَةُ الرَّخاءِ" یعنی منافق همیشه نسبت به شادی و گشایش و آسایش در زندگی مردم حسادت می ورزد. هر چند حسادتش را لابلای تحلیل های جامعه شناسانه بظاهر علمی اش پنهان می کند. 🔰 البته این به این‌معنا نیست که هرکس به مراسم انتقاد کند، منافق است؛ ولی یقین دارم برخی انتقادات بظاهر علمی، "ریشه های نفسانی" دارد. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
چرا همه ماجرای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، مولوی عبدالحمید نیست؟ ✍ مهدی جهان تیغی 💥بی شک حادثه کلانتری ۱۶ زاهدان بخشی از خروجی اظهارات تحریک‌آمیز مولوی عبدالحمید در چند ماه اخیر است ولی همه ماجرا او نیست، بخوانید: 1⃣ حادثه دیروز کلانتری ۱۶ بخشی از خروجی بیش از هشت ماه عملیات ترکیبی و شناختی در زاهدان است، مولوی عبدالحمید تنها یک تکه از پازل است و نه می‌تواند و نه حق دارد و نه خودش می‌خواهد از این پازل تعیین شده عبور کند. 2⃣ بگذارید از آخر به اول تحلیل کنیم، از دیروز پس از رسوایی حادثه تروریستی کلانتری زاهدان و شکست این سناریوی ضدامنیتی، کار رسانه‌هایی مثل ایران اینترنشنال (مقر سازماندهی اقدامات ضد امنیتی علیه مردم ایران) این شده که القا کنند مولوی عبدالحمید در خطر حصر یا برخورد است! به راستی چرا؟ 3⃣ اولین سناریو این است که خود رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی فارسی‌زبان هم به صراحت می‌گویند: «خطبه‌های تحریک‌آمیز مولوی عبدالحمید نباید تحت هیچ شرایطی تعدیل شود». این بزرگترین دل نگرانی ضدانقلاب در تمام این سال‌ها و به خصوص چند ماه اخیر بوده و از گفتن آشکار آن هم ابایی ندارند. 4⃣ دومین هدف که مهمتر از مولوی عبدالحمید است می خواهند عمدا با حبرسازی احتمال برخورد با او پنهان کنند؛ پاک کردن ابعاد امنیتی و اطلاعاتی حادثه دیروز زاهدان است. دیروز چهار تروریست آموزش دیده با کاملترین تجهیزات وارد کلانتری ۱۶ زاهدان می شوند. کمترین هدف‌گذاری این عملیات به شهادت رساندن تعداد قابل توجهی از نیروهای انتظامی و بدست آوردن تجهیزات نظامی و عملا شروع یک جنگ چریکی بزرگ در خیابان‌های اطراف مسجد مکی زاهدان بوده است. اساسا فراخوان مولوی «ع.ق» (که در نقش عبدالمالک جدید در حال ایفای نقش می‌باشد) از مردم جهت حضور در خیابان های اطراف مسجد مکی زاهدان، به عنوان مرحله دوم این عملیات ضدامنیتی طراحی شده بود. 5⃣ حادثه تروریستی زاهدان پس از هشت ماه عملیات ترکیبی و جنگ شناختی بوده است. در این عملیات از رسانه ها و شخصیت‌های تجزیه‌طلب بلوچ تا رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال و سرکرده‌های  ضدانقلاب خارج نشین، نقش‌آفرین بودند. خروجی همه این عملیات مشترک شناختی باید در کف میدان، برای تروریست‌ها فرصت عملیات ایجاد می‌کرد. کاری که رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال در حال انجام آن هستند، اولا پنهان‌کردن نقش خودشان در این عملیات ترکیبی است و دوما هیاهوکردن برای مخفی ماندن عمق شکست و طراحی‌ای که قرار بود از طریق عملیات کلانتری در زاهدان متولد شود و جریان ضدامنیتی جدیدی در جنوب شرق ایجاد کند. 6⃣ حالا برگردیم به کارکرد اصلی مولوی عبدالحمید و فهم مواضع او، در این پازل مولوی عبدالحمید نقش مهره و پادو در افکار عمومی دارد و اساسا نباید کارکرد ضدامنیتی آشکاری مثل جیش‌العدل داشته باشد و به همین دلیل  مشاهده می‌شود که او اولین نفری است که این حادثه را محکوم می‌کند! عبدالحمید دقیقا در چارچوب نقش خود فرو رفته است، نه یک قدم کمتر و نه یک قدم بیشتر، ولی اصلی‌ترین بستر و یا حداقل انگیزه‌بخش همه این چیزهایی که گفته شد در جنوب شرق ایران خود او است، چه خواسته و چه ناخواسته، چه از روی جهل و چه با آگاهی. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
♦️آمارهای عجیب وزیر اقتصاد از فرارهای مالیاتی با کد ملی کودکان 🔹وزیر اقتصاد در برنامه ثریا گفت: ۱۷۶ هزار نفر شناسایی شدند که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند بدون اینکه یکبار به اندازه یک کارگر یا کارمند مالیات و حقوق کشور را بپردازند و حتی اسمی از این افراد نبود. 🔹همچنین ۸۰۰ کد ملی پیدا کردیم برای افراد زیر ۵ سال که تراکنش‌های بالای میلیارد داشتند. ۱۱۰۰ کد ملی نیز برای اشخاص ۵ تا ۱۰ سال داشتیم که تراکنش‌های بالای میلیارد در طول سال داشتند. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
✴️ چرا نمی شود که حال دلمان خوش بماند؟! 📝علی محمدی 🔸این روزها خبرهای خوبی که بتواند حال جامعه را خوب کند ، کم نیستند. مهمانی ده کیلومتری غدیر در تهران و متعاقب آن در سراسر کشور، احداث کلان بیمارستان غدیر به دست متخصصان داخلی، رفع مشکلات عمده مردم در سفرهای استانی رئیس جمهور همچون مشکل آب در سفر به کرمان، بهبود اشتغال و وضعیت تجاری کشور و ده ها خبر خوب دیگر که می توانند کانون های امید بخشی در جامعه باشند. 🔸اما این خبرهای خوب در سایه هیاهوی رسانه ای و جوسازی های منفی پنهان می ماند و آنچه بر پیکر جامعه وارد می شود، تازیانه هایی است که از بازخورد چند موضوع حاشیه ای بر جامعه وارد می گردد. حاشیه های که به دلایل مختلف پر رنگ تر از متن می شوند. 🔸در واقع جریان رسانه ای تحریف با تکیه بر ضعف ها و کاستی ها، به دنبال ناامید ساختن جوانان و مردم است. البته کار دشمن و منافق، دشمنی است، اما آنچه مهم است اینکه چرا دولت زبان گویا و پیوست رسانه ای در مواجهه با کنش های اجتماعی و عملکردهایش ندارد. 🔸اگر می خواهیم آسیب شناسی دقیق تری در این زمینه داشته باشیم، آنگاه باید بدانیم که کارآمدی دولت هنگامی بستر ساز امید می شود که بتواند در دو حوزه امنیت روانی و اعتماد عمومی موفق عمل کند.   🔺در باب مولفه اول، جامعه ای که امنیت روانی در آن برقرار نباشد، نمی تواند به آینده امید داشته باشد. در واقع در بستر امنیت روانیِ جامعه است که زمینه های رشد و پیشرفت و توسعه فراهم می شود. این موضوع چنان اهمیت دارد که رهبری چندین مرتبه بین مسئولین آنرا مطرح نموده اند. اینکه هیچ کسی حق ندارد با اطلاعات و موضع گیری های نادرست، روان جامعه را به مخاطره اندازد. 🔺درباره مولفه دوم آن چه می توان گفت اینکه امید بدون برخورداری جامعه از اعتماداجتماعی اصولا امکان تحقق نمی یابد. اعتماد به اجزای حاکمیت و به قانون گذاران، در بستر اعتماد اجتماعی است که شکل می گیرد و جامعه با حکمرانان همسو می شود و می پذیرد و اجرا می کند. لذا توجه به اعتماد اجتماعی از مسیر ارتقای سرمایه های اجتماعی در عرصه حکمرانی یکی از مولفه های اجتناب ناپذیر امیدآفرینی است که در سایه شفافیت و اعتماد به مردم و گفتگو با آنان و پذیرش اشتباهات و داشتن پیوست های فرهنگی و رسانه ای میسر است. 🔚نکته راهبردی: امید در جامعه یک نقطه کانونی است که در ساحت عمل و احساس تحقق می یابد و حال جامعه را خوب می کند. عمل را حکمران شکل می دهد و احساس را رسانه. بی توجهی به ساحت احساس می تواند هر دستاوردهای را از بین ببرد  و همه ظرفیت های دولت را به حاشیه ببرد و سرمایه اجتماعی نظام را نابود سازد. از این جهت است که به فرمایش رهبری شکست جریان تحریف می تواند زمینه ساز شکست تحریم‌ها باشد. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
گفتم:« ببینم توی دنیا چه آرزویی داری؟» قدری فکر کرد و گفت:« هیچی» گفتم:« یعنی چی؟ مثلاً دلت نمی‌خواد یک کاره‌ای بشی، ادامه تحصیل بدی یا از این حرفها دیگه» گفت:« یک آرزو دارم. از خدا خواستم تا سنم کمه و گناهم از این بیشتر نشده، شهید بشم.» شهید 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
«۳میلیون و سیصد و بیست و پنج‌هزار میلیون دلار» معادل «۱۶۶میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومن» از حق مردم ایران که تو امریکا بلوکه شده به مسیح‌علینژاد پرداخت شد! 🔴سخنگوی وزارت امور خارجه درباره رای دادگاهی در آمریکا و پرداخت بخشی از دارایی ایران به مسیح علی‌نژاد: 🔹 اقدام شرورانه و راهزنانه از سوی آمریکا را به هیچ وجه نمی‌پذیریم 🔹آمریکا با استفاده از قوانین داخلی خود اقدام به صدور احکام علیه کشورهای دیگر می‌کند. 🔹این گونه رفتارها دور از شأن دولت‌های عضو سازمان ملل و ناقض قوانین بین‌المللی است 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
♻️ چرا باید از «شادپیمایی غدیر» دفاع کرد؟ 🔻همواره تشیع در معرض این انتقاد بوده که به سوگ اهتمام جدی دارد و از شادی گریزان است. برای سوگ، مناسک جمعی‌اش بسیار است و اما برای شادی مناسکش حداقلی است. فارغ از جوانب معرف‌شناسانه و تاریخی پاسخ به این انتقاد، آنچه در شرایط حاضر مهم است، این است که ضرورت بازسازی مناسک شیعی شاد همواره در جامعه احساس می‌شده. برگزاری مراسم «شادپیمایی غدیر» پاسخی است به انتقادها و ضرورت اجتماعی و نشانی است از تحول‌خواهی شیعی. تحول‌خواهی‌ای‌ که در چهارچوب فقه و معارف شیعی تلاش می‌کند پاسخ به اقتضائات و نیازهای زمانه را هم بدهد. شادپیمایی غدیر را حمل بر پویایی و تحول‌خواهی خودخواسته شیعه باید کرد نه چیز دیگر. 🔹هویت جمعی و «ما» حاصل زیست و خاطرات مشترک است. عرصه عمومی «ما» می‌سازد و کارویژه‌اش ساختن جایی برای با هم بودن است. «ما»ی ایرانی حاصل تاریخ شادی‌ها و غم‌های مشترک است. هر چقدر مکان‌هایی شکل بگیرد که بدن‌ها در یک وضعیت مسالمت‌آمیز به مفاهمه بپردازند و در پی آن به درک مشترک، فهم مشترک، غم مشترک، شادی مشترک، نزدیک شوند آنگاه «ما» در جامعه شکل می‌گیرد. 🔸 جامعه‌ای که مردمانش بیشتر احساس «ما» بودن بکنند آن جامعه، قوی‌تر است و خشونت در آن جامعه معنای خود را از دست می‌دهد. شادپیمایی غدیر را هم باید به آن تاریخ تجمع‌های ایرانیان افزود. شادپیمایی غدیر شکلی از عرصه عمومی است و جایی است که «ما» ساخته می‌شود آن هم در یک وضعیت شادمانه. این رویداد را باید یک سیاست هویتی میهنی و مذهبی موفق قلمداد کرد. 🔹تاریخ تشیع مؤید این است که شیعه وقتی دولت نداشته همواره در یک وضعیت غیرطبیعی قرار داشته است و زمانه علیه او عمل کرده و نه تنها او را از انجام مناسک بازداشته که از هویت شیعی خود نیز منع کرده و در بیشتر موارد جانش را نیز از دست داده است. بدون حکومت شیعی چگونه ممکن بود «سوگ‌پیمایی» اربعین به عنوان بزرگ‌ترین راهپیمایی تاریخ بشر، راه‌اندازی و تضمین شود؟ هیچ‌گاه پیش از جمهوری اسلامی چنین رویدادی با چنین مختصات استثنایی رقم نخورده است. رویدادهای مشابه همگی در عصر حکومت‌های شیعی رخ داده‌اند. در تاریخ، شیعیان بدون حکومت، مناسک تمدنی و تعینی‌شان جایی در وجه پیدای جامعه نداشته است. 🔸البته مردمی بودن در برگزاری مناسک شیعی در برابر حکومتی بودن نیست، بلکه در برابر بروکراتیک شدن است. بله مناسک باید با نظم خودانگیخته جامعه شیعی، تضمین، تأیید و حمایت حکومت شیعی برگزار شود. باید تلاش کرد حمایت حکومت تبدیل به تعدی بروکراسی به مدنیت شیعی نشود که اگر بشود مناسک بی‌نمک و کم‌رمق می‌شوند. 🔚 «سوگ‌پیمایی اربعین» و «شادپیمایی غدیر» دو تعین تمدنی یک فرهنگ‌اند. خودآگاهی تاریخی شیعه امروز در مقام جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی است، در مقام تبدیل فرهنگ و ارزش‌های خود به عینیت‌های تمدنی است و در یک کلام در مقام تفصیل است. شیعه پیش از حکومت در مقام اجمال بوده و بعد از تصاحب قدرت در مقام تفصیل. نباید مقام تفصیل را بدعت یا فربهی مناسک نامید. در برابر پاسخ به نیازهای جمعی و ضرورت‌های اجتماعی بیشتر صورتبندی ممانعت‌کننده‌ای در مقام تحجر و جاماندگی است. البته باید به این مهم التفات داشت که مقام تفصیل همواره نیازمند به دانش فقه پویای شیعه است. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد مشهور روابط بین‌الملل: زمان دیکته‌‌گفتن آمریکا به دنیا گذشته است... 🔹جان مرشایمر: جهان تک‌قطبی جای خود را به جهان چند قطبی داده است. از نظر قدرت نرم ما اصلاً خوب به‌نظر نمی‌رسیم و شروع به ازدست‌دادن نفوذ خود در دنیا کرده‌ایم. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دادستان تهران: در چند پروندۀ تخلفات ارزی و قاچاق سازمان‌یافتۀ قطعات خودرو، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشته است. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
رئیسی: دستگاه‌ها به بهانهٔ تاخیر در تصویب لایحهٔ حجاب، تکالیف خود را معطل نکنند 🔹دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و نیروی انتظامی به تکالیف قانونی خود عمل کنند. اجرای این تکالیف نباید به بهانهٔ تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
🔴 مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع )استان بوشهر،گفت: راز ماندگاری قصه پاسداری میثم تمار،التزام عملی به ولایت بود. ⬅️ به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرضا هاشمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع )استان بوشهر، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری‌،ضمن گرامیداشت سالروز شهادت میثم تمار صحابی معروف مولای متقیان(ع)،اظهار داشت: 👈👌امیرالمؤمنین(ع) ، میثم تمار را از چگونگی شهادتش،آگاه ساخته بود به طوری که امام درخت نخلی را به میثم نشان داد وفرمودند که دست وپا و زبان تو توسط پسر زنی بدکاره بریده خواهد شد واین درخت به دار آویخته خواهی شد و حضرت به میثم یک نکته ای را متذکر شدند که این نحوه ی شهادت پاداش مقاومت وایستادگی تو در برابر درخواست ابن زیاد است که از تو می خواهد از من بی زاری بطلبی. ✅ این مقام مسئول،افزود: ایمان راسخ ، ولایتمداری وایستادگی در برابر دشمنان اهل البیت علیهم السلام راز ماندگاری قصه پاسداری این صحابی با وفای امام بود واینکه در التزام عملی به ولایت، با صلابت وشجاعت روشنگری می کرد . 🔵وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که تمام دشمنان به تعبیر قرآن -بعضهم اولیا بعض-بایکدیگر هم پیمان شدند، اتحادیه اقتصادی وناتوی نظامی علیه انقلاب ما تشکیل داده اند در این وضعیت میطلبد ما هم میثم وار تا پای جان در دفاع از نظام وارزشهای متعالی آن والتزام عملی به نائب المعصوم امام خامنه ای عزیز اهتمام داشته وایستادگی کنیم. 🌴درکانال های روبیکا و ایتا باماباشید. 🏝روبیکا: https://rubika.ir/sayedhashemi1 🏝ایتا: http://eitaa.com/sayedhashemi2
هدایت شده از رستگار