eitaa logo
بانوی پیشرو
7.7هزار دنبال‌کننده
975 عکس
837 ویدیو
40 فایل
ارتباط با ادمین: @banooyemojahed تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵زنی که کدخدای یک‌ایل ۵۰هزار نفری بود... 🔹«شصت‌ساله و استخوانی با قدی خمیده که بر یک ایل ۵۰ هزار نفری و چندین روستا کدخدایی می‌کند.» این توصیف نویسنده مجله «زن‌روز» از زنی است که به نام «بی‌بی‌کلانتر» شناخته می‌شود. 🔹 به گفته نویسنده، او یکی از نخستین زنان کلانتر بود که بدون اجازه‌اش هیچ‌کس در منطقه‌اش نمی‌توانست کاری انجام دهد؛ نه عروسی برگزار می‌شد، نه دامی برای کشتار به تهران می‌رفت و هیچ زن و مردی نمی‌توانستند از هم جدا شوند مگر با موافقت او کلانتر منطقه‌ای بزرگ در فارس بود و کدخداهای روستاها با اجازه‌اش فعالیت می‌کردند. 🔹 در شصت سالگی، سوار بر موتور سیکلت به روستاهای مختلف سر می‌زد و از صبح زود تا شب به امور مردم رسیدگی می‌کرد.نامش «مریم‌سلطان شکوهی» بود و مردم او را بی‌بی‌کلانتر می‌نامیدند 🔹محل زندگی‌اش در سال ۱۳۴۸ در ۵۰ کیلومتری شرق ارسنجان، در منطقه‌ای سرسبز و خرم به نام «سرچاهان» بود. او سرپرست حدود ۵۰ قریه و ۵۰ هزار نفر جمعیت بود که بخش زیادی از آن‌ها از «ایل قرایی» بودند. ادامه داستان بی بی را در اینجا بخوانید💐 ○●║✿بانـــــوی پیشـــــــرو✿║●○
صَلَی اللهُ عَلَیکِ یا فاطِمة الزَهراء ┄┅┅┅┅🌸🟢🌸┅┅┅┅┄ 🌷در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن🌷 مرکز راهبری امور بانوان با همکاری بنیاد شیخ انصاری(ره)، انجمن علمی «نُها» و اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار می‌کند: 📖 میزگرد تخصصی گفتاری در نقش اجتماعی زنان در تاریخ اسلام با حضور اساتید ارجمند 🔹سرکار خانم دکتر ناهید طیبی «مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه مطالعات اسلامی و مدیر دانشنامه زن مسلمان» 🔰 منزلت اجتماعی زن در عصر نبوی، پسانبوی و علوی 🔹سرکار خانم دکتر معصومه ریعان «عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان» 🔰 مروری بر انگاره برابری زن مسلمان در قرن اول 🔹سرکار خانم دکتر راحله ضائفی (استادیار دانشگاه فرهنگیان تهران) 🔰 بررسی نقش ارتباطی زن در سنت و سیره اهل بیت علیهم السلام 🔹سرکار خانم نجمه صالحی «پژوهشگر و مدرس» 🔰نقش زنان در عرصه عمومی دوره نبوی و پسانبوی 🔹 سرکار خانم سعیده رحیمی «پژوهشگر و مدرس» 🔰 تعامل امامان شیعه با حضور اجتماعی زن 🔸دبیر نشست: سرکار خانم فاطمه میری‌ طایفه‌فرد (پژوهشگر و دانشجوی دکتری تاریخ اسلام» ⌛️زمان: شنبه یکم دیماه ۱۴۰۳ 🕒 ساعت: ۱۰ الی ۱۲ 📍مکان: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام. سالن شهید بهشتی 🌐 لینک مجازی: http://dte.bz/ayeh ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔻 سلسله نشست های ایران آینده و تشکل پیشرفت 🔹 فصل اول: نظم نوین جهانی نسبت ساخت ایران قوی با نابودی رژیم صهیونیستی 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی چرایی نابودی رژیم صهیونیستی از دیدگاه مکتب امام اهمیت پرداخت به ذهنیت خودمان و جامعه ایران 🔸 به همراه ارائه الگوهای حضور در میدان نابودی رژیم صهیونیستی: 🔻 امیرحسین کشانی جانشین کارگروه های بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر 🗓 جمعه ۳۰ آذر ماه، ساعت ۱۴ الی ۱۶ 📍 حوزه هنری انقلاب اسلامی، سالن صفارزاده 📎 جهت حضور در این برنامه در لینک زیر ثبت نام بفرمایید: https://survey.porsline.ir/s/T77iFUz1
سلام وقت بخیر یک کلاس یک ماهه مجازی برای بانوانی که می‌خوان توییتر یاد بگیرن داره برگزار میشه یک جلسه گذشته و روزهای شنبه و سه شنبه هست دوستان اگر در شبکه هاتون افرادی هستند که بخوان شرکت کنند لطفاً به این آیدی پیام بدین @Pishvano
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌤 آفتاب اوّل دی گواهی می‌دهد که شب رفتنی است... حتّی اگر به بلندای یلدا باشد! صبور باش و امیدوار خورشید در راه است... ○●║✿بانـــــوی پیشـــــــرو✿║●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فنلاند دمای منازل را دولت تنظیم میکنه!از زبون یکی از ایرانیای مقیم اونجا بشنوید😶 ○●║✿بانـــــوی پیشـــــــرو✿║●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سهل و ممتنع بودن تربیت به همین دلیل است که در مسئلۀ تربیت، هر چیزی که بهترین است، اگر از حدش تجاوز کند، بدترین می‌شود و هر چیزی که بدترین است، اگر به اندازۀ ضرورت و لزوم باشد، بهترین می‌شود. 🔹استقلال دادن به بچه بهترین است؛ اما اگر از حد گذر کند، بدترین می‌شود. کنترل بچه و جلوگیری او از آنچه او را فاسد می‌کند، بهترین است؛ اما اگر از حد تجاوز کند، بدترین می‌شود. 🔸حدش چیست؟ حدش این است به میزانی که فطرت طفل فعال شده، به او اختیار بدهید و هرچه فطرتش فعال‌تر شد، حدود اختیارش را وسعت بدهید؛ یعنی بار را به اندازۀ وسع او قرار بدهید؛ چون اختیار دادن و مسئولیت سپردن به او، به معنای گذاشتن بار روی دوشش است. 🔹به قدری بار روی دوشش بگذارید که کمرش زیر بار سنگین نشکند. «وَ لَاتَحْمِلَنَّ عَلَيْهِ مَا لَايُطِيقُ فَتَكْسِرَهُ؛ فَإِنَّ مَنْ كَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَيْهِ جَبْرُهُ»؛ اگر بیش از طاقت او بر او بار کنی، کمرش را می‌شکنی و اگر کمرش را شکستی، بر تو واجب است که این شکستگی را اصلاح و جبران کنی. 🔸گاهی اگر تنبیه زیادتر از طاقت بچه باشد، او را می‌شکند؛ چنان‌که عکسش هم درست است؛ یعنی اگر بچه را زیاد رها کنید و بیش از میزانی که فطرتش بیدار شده، به او آزادی بدهید، می‌شکند... 🔹هرچه او در حالت خودکفایی جلو می‌آید، شما باید عقب بروید؛ اما خود او باید جلو بیاید، نه اینکه شما دستش را بگیرید و او را جلو بیاورید. ✍️ | راه رشد، جلد۱، صفحه ۲۲۳ و ۲۲۴ ○●║✿بانـــــوی پیشـــــــرو✿║●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان (۱۴۰۳/۰۹/۰۵) محورهای اصلی بیانات 💠 این دیدار شامل دو بخش اصلی است: بخش اول بیانات معظم له راجع به بسیج است، که باز تعریفی از بسیج و بسیجی ارائه می‌دهند و آن را یک «شبکه‌سازی فکری و فرهنگی» خوانده و منشا آن را «ایمان» و «اعتماد به نفْس» یا «خداباوری» و «خودباوری» می نامند. به اهمیت فکر، اندیشه و مکتب می پردازد و کارآمدی این تفکر در عرصه‌های مختلف را بر می‌شمارند. 💠 در انتهای این بخش سه نکته راجع به بسیج متذکر می‌شوند: ۱. هنر حضرت امام خمینی قدس سره در زمینه سازی و تولید تفکر بسیجی، که این میتواند الگوی ما نیز قرار گیرد. ۲. تاکید بر یکی از شاخصه‌های تفکر بسیجی، یعنی بن بست شکنی. ۳. لزوم تقویت تفکر بسیجی و بدین ترتیب افقی بلند، البته به بیانی تازه‌تر پیش روی ما قرار می‌دهند. بخش دوم نکاتی را راجع به مسائل جاری منطقه، مسئله لبنان، غزه و فلسطین بیان می‌کنند. ○●║✿بانـــــوی پیشـــــــرو✿║●○