🟢🔶🟤
۲
ما با رژیمی طرف هستیم که در جریان نبردهای قبلی با غزه در تریبون توییتری خود با لبخند و بصورت رسمی اعلام کرد که اگر باز هم لازم باشد کودکان را میکشد.
خانم منصوری باید بداند کسی که با زور سرنیزه خانه دیگری را غصب میکند و در آن میزیَد؛ مردم نیست بلکه بصورت علیالاطلاق، "متجاوز" است.
قضاوت کردن با چند عکس و فیلم در میانه یک جنگ بزرگ نیز همانند "نرخ تعیین کردن در میانه دعوا" یک کار غیر عقلانی است.
جنگ با یک متجاوز که حتی از مردم خود نیز تحت عنوان سپر انسانی استفاده میکند و به جای تانک؛ مردم را در مرز با غزه مستقر کرده؛ طبعا تلفاتی از هر دو طرف خواهد داشت.
یک تحلیلگر منصف اما در این گیرودار اسیر سونامی عکسها نمیشود بلکه طرف بر حق جنگ را با عقلانیت میشناسد و معرفی میکند.
در تاریخ، صحنههای فجیع و حتی متأثرکنندهای از جنگها و اسیرانشان روایت شده که البته این تأثرات و فجایع در جبهه باطل و در میان اسرای طرف متجاوز رخ داده است. اما تاریخ نتوانسته مثل خانم منصوری عقلانیت را نادیده بگیرد و طرف عادل جنگ را با این صحنهها بشناسد!
اصلاحطلبان که زمانی خود را "خط امامی" مینامیدند گویا نظر امام راحل را هم درباره مردم اسرائیل فراموش کردهاند.
امام عزیزی که میفرمود: "آنها یهودی نیستند. آنها یک مردم سیاسی هستند که به اسم یهودی یک کارهایی را می کنند. و یهودیها هم از آنها متنفر هستند؛ و همه انسانها از آنها باید متنفر باشند."
🟢🔶🟤"مردم یا صهیونیستها"؛ حماس چه کسی را کشت؟!
۱
خانم آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات به تازگی در یادداشتی که با عنوان "چرا مردم مانند گذشته از مقاومت فلسطین حمایت نمیکنند؟" در اعتمادآنلاین منتشر شد، نوشت: در چند روز گذشته همزمان با حمله گروههای مقاومت فلسطینی برای بازپسگیری اراضی اشغالی با عنوان توفانالاقصی، تصاویری خشن از نوع برخورد نیروهای مقاومت با سربازان و مردم اسراییل در رسانهها منتشر شده است.
او میافزاید: همه میدانیم ظلمی که بر مردم فلسطین طی این سالها رفته با هیچیک از این تصاویر قابلمقایسه نیست و آنچه مسلم است انتشار متعدد این نوع تصاویر با هدف جابهجا کردن مظلوم و ظالم است و ای کاش نیروهای مقاومت اجازه نمیدادند این تصاویر خلق شود و اینچنین هدف حمله که دفاع از تمامیت ارضی فلسطین است، تحتالشعاع این صحنهها قرار گیرد. اما سوال اصلی که این نوشتار در پی پاسخ به آن است این است که چرا در کشور ما همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانهها و نهادهای رسمی و گروههای منتسب به حکومت خلاصه میشود و جامعه به مانند سالهای ابتدایی انقلاب و مانند قبل، همراهی لازم را به این موضع حاکمیتی ندارد؟
خانم منصوری مینویسد: نمیشود از یک سو کشتار مظلومان و مسلمانان را در نقطه یا نقاطی از جهان محکوم کرد و در همراهی با آنها از توان لجستیک کشور هم مایه گذاشت. اما وقتی مسلمانان در نقطهای دیگر توسط حکومت دوست کشته میشوند، سکوت کرد؟
نمیشود تجاوز و اشغالگری را در فلسطین محکوم کرد، اما هجوم ارتش روسیه به اوکراین را در راستای بهبود اوضاع منطقه قلمداد کرد و بسیاری از چراهای دیگر.
او ادعا میکند: آنچه باعث عدم همدلی جامعه ایران با مردم فلسطین میشود، مجموعهای از استانداردهای دوگانه و تناقضهاست که در چنین مواقعی به رخ کشیده میشود. چیزی به نام ظلم خوب و ظلم بد، متجاوز و اشغالگر خوب و متجاوز و اشغالگر بد وجود ندارد. ظلم و تجاوز و اشغالگری یک معنی بیشتر ندارد و ظالم، ظالم است. متاسفانه این استانداردهای دوگانه در کنار انواع گسستها، ذیل بیاعتمادی به حکمرانی باعث مظلومیت دوچندان مردم تحت ستم فلسطین شده است.[1]
قبل از هرچیز دقت شود که در جهان خانم منصوری و امثال او چیزهای عجیب بسیار است. هم سگبازی مجاز است، هم انتخابات تحریم است و هم فلسطین متجاوز است!
پاسخ خانم منصوری این است که اولا ادعای ایشان صحیح نیست چون نه تنها مردم ایران که حتی جریانات نه چندان همسو با نظام اسلامی نیز از حرکت دلاورانه و عقلانی مقاومت فلسطین حمایت کردهاند و فضای رضایتمندی کاملی در این زمینه مشاهده میشود.
البته منظور خانم منصوری از واژه مردم، صرفا چند اکانت توییتری است که ما قضاوت در این زمینه را بر عهده مردم میگذاریم.
و اما کشته شدن شهروندان صهیونیست...
دقت شود که واژه مردم یک واژه مقدس است و بایستی در بهکار بردن آن احتیاط کرد.
کلمه مردم از لحاظ مفهومی کلمهای مثل "بهشتیان" است. یعنی وقتی ما با قداست از کلمه مردم استفاده میکنیم؛ منظورمان تعدادی انسان شرافتمند، عقلانی و قانونمدار است.
در مقابل این مفهوم مقدس یک مفهوم نامقدس هم وجود دارد و آن "عملهی ظلم" است. مردمانی که عالما و عامدا به ابزار حکومتهای جور تبدیل میشوند، هریک خود به تنهایی یک قصّاب انسانیت هستند و حتی با حضور خود نیز به جریانات ظالمانه و غیر عقلانی کمک میکنند. این افراد در فلسفه حکومت و امنیت هرگز شامل مبحث مردم نیستند.
ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار میکنیم که مردمی که در تراسهای خانه خود مینشستند و در حال تماشای بمباران وحشیانه غزه نوشیدنی میخوردند و لذت میبردند آیا مردم هستند؟!
این قضاوت با مردم که آنهایی که از اقصینقاط جهان برای تقویت صهیونیسم و رسمیت بخشیدن به رژیمی که مبتلی به تروریسم دولتی و کودککشی است؛ در سرزمینهای اشغالی سکنی گزیدند آیا مردم هستند؟
🟢🔶🟤
۲
ما با رژیمی طرف هستیم که در جریان نبردهای قبلی با غزه در تریبون توییتری خود با لبخند و بصورت رسمی اعلام کرد که اگر باز هم لازم باشد کودکان را میکشد.
خانم منصوری باید بداند کسی که با زور سرنیزه خانه دیگری را غصب میکند و در آن میزیَد؛ مردم نیست بلکه بصورت علیالاطلاق، "متجاوز" است.
قضاوت کردن با چند عکس و فیلم در میانه یک جنگ بزرگ نیز همانند "نرخ تعیین کردن در میانه دعوا" یک کار غیر عقلانی است.
جنگ با یک متجاوز که حتی از مردم خود نیز تحت عنوان سپر انسانی استفاده میکند و به جای تانک؛ مردم را در مرز با غزه مستقر کرده؛ طبعا تلفاتی از هر دو طرف خواهد داشت.
یک تحلیلگر منصف اما در این گیرودار اسیر سونامی عکسها نمیشود بلکه طرف بر حق جنگ را با عقلانیت میشناسد و معرفی میکند.
در تاریخ، صحنههای فجیع و حتی متأثرکنندهای از جنگها و اسیرانشان روایت شده که البته این تأثرات و فجایع در جبهه باطل و در میان اسرای طرف متجاوز رخ داده است. اما تاریخ نتوانسته مثل خانم منصوری عقلانیت را نادیده بگیرد و طرف عادل جنگ را با این صحنهها بشناسد!
اصلاحطلبان که زمانی خود را "خط امامی" مینامیدند گویا نظر امام راحل را هم درباره مردم اسرائیل فراموش کردهاند.
امام عزیزی که میفرمود: "آنها یهودی نیستند. آنها یک مردم سیاسی هستند که به اسم یهودی یک کارهایی را می کنند. و یهودیها هم از آنها متنفر هستند؛ و همه انسانها از آنها باید متنفر باشند."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک زن شهرکنشین در مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی: نیروهای حماس وقتی وارد خانهام شدند به من گفتند «نگران نباش! ما مسلمان هستیم و آسیبی به زنان و کودکان نمیرسانیم.»
🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
♦️⚪️♦️زنگ خطری که پس از «دافی» نواخته شد
۱
دافی به سفارش یک برند آرایشی در داخل کشور تهیه و توزیع شده و حالا پایش به امنترین محیط آموزشی بچههایمان یعنی مدرسه رسیده است.
به گزارش مشرق، چندی پیش کلیپی از یکی از مدارس کرمان با چاشنی موزیک «دافی» دست به دست میچرخد که در آن بچهها و کادر مدرسه و حتی اولیا با این آهنگ همخوانی میکنند.
بعد از مدتی معلوم شد این کلمات مبتذل و این آهنگ سخیف نه از آنور آب و خوانندههای زیرزمینی به دست نوجوانهایمان رسیده بلکه به سفارش یک برند آرایشی در داخل کشور تهیه و توزیع شده و حالا پایش به امنترین محیط آموزشی بچههایمان یعنی مدرسه رسیده است؛ مسالهای که بار دیگر نیاز به تامل و مراقبتهای پیشگیرانه دارد.
شمشیر تیز آهنگهای برهنگی بر پیکر ارزشهای فرهنگی
جنبش ضدفرهنگ که عمدتا در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۷۰ در جهان غرب فعال بود، یک پدیده فرهنگی و اجتماعی مهم بود؛ میتوان آن را بهعنوان یک شورش فرهنگی یا مخالفت با هنجارها و ارزشهای اجتماعی جریان اصلی آن دوران تعریف کرد. این جنبش که ماهیت غیرمتعارف و سرکش آن مشخص خواهد شد، پاسخی به هنجارهای اجتماعی و فضای سیاه حاکم برآن زمان بود. در هسته خود، جنبش ضدفرهنگ نشاندهنده یک تغییر با پارادایم در ارزشها و باورهای اجتماعی بود که طیف متنوعی از خردهفرهنگها و ایدئولوژیها را در بر میگرفت که همگی با رد هنجارهای سنتی متحد شده بودند. این جنبش محدود به یک موقعیت جغرافیایی واحد بود. درعوض، جهان را در بر گرفت و کانونهای آن در شهرهای بزرگی مانند لندن، نیویورک و سانفرانسیسکو بود.
یکی از ویژگیهای بارز ضدفرهنگ، پذیرش فردگرایی و آزادی شخصی بود. این امر به طرق مختلف آشکار شد؛ از رد مصرفگرایی تا حمایت از حقوق شهروندی و حفاظت از محیطزیست. جنبش ضدفرهنگ مردم را تشویق کرد تا اقتدار را زیر سؤال ببرند، نهادهای مستقر را به چالش بکشند و بهدنبال شیوههای زندگی جایگزین باشند.
موسیقی نقش اساسی در بیان احساسات ضدفرهنگ ایفا کرد. نوازندگان نمادین مانند جیم هند رکس، جنس جاپلین و بیتلز از موسیقی خود برای انتقال پیامهای صلح، عشق و تغییرات اجتماعی استفاده کردند. جشنواره وود استاک در سال ۱۹۵۹ نمادی از این جنبش است، جایی که صدها هزار جوان گرد هم آمدند تا موسیقی و اتحاد جشن بگیرند.
تأثیر جنبش ضدفرهنگ بر جامعه عمیق بود. این امر به پیشرفت حقوق مدنی، حقوق زنان و آگاهی از محیطزیست کمک کرد. امروزه نیز میتوان تأثیر آن را در جنبشهای مختلف اجتماعی و فرهنگی مشاهده کرد که همچنان وضعیت موجود را به چالش میکشند. جنبش ضدفرهنگ در اواسط قرن بیستم، یک دوره دگرگونکننده در تاریخ بود. رد هنجارهای اجتماعی، پذیرش فردگرایی و حمایت از تغییر، اثری محونشدنی در جامعه برجای گذاشت و مسیر تاریخ را برای نسلهای آینده شکل داد.
ویژگیهای کلیدی جنبش ضدفرهنگ
رد ارزشهای سنتی: ضدفرهنگگرایان هنجارهای سنتی با همنوایی اجتماعی، ماتریالیسم و مصرفگرایی را رد کردند.
تأکید بر فردگرایی: آنها بر فردیت، آزادی شخص و ابراز وجود تأکید داشتند.
فعالیت سیاسی: بسیاری از شرکتکنندگان در فعالیتهای سیاسی، بهویژه در جنبشهای حقوق مدنی، ضدجنگ و محیطزیست شرکت داشتند.
سبکهای زندگی جایگزین: این جنبش سبکهای زندگی جایگزین، ازجمله زندگی جمعی، آزمایش با موادمخدر مانند الاسدی و تمرکز بر معنویت شرقی را ترویج کرد.
بیان هنری: شکلهای مختلف بیان هنری ازجمله موسیقی (فولکلور و راک)، ادبیات و هنرهای تجسم را بهوجودآورد.
قدرت چالشبرانگیز: ضدفرهنگگرایان اغلب اقتدار دولت و نهادها را به چالش میکشند که به تغییرات اجتماعی و سیاسی منجر میشود.
صلح و عشق: شعارهای معروف «عشق کن نه جنگ» و«صلح و عشق»، آرمانهای صلحطلبانه و عشقمحور جنبش را به تصویر میکشد.
فرهنگ هیپی: جنبش ضدفرهنگ ارتباط تنگاتنگی با خردهفرهنگ هیپی دارد که تجسمسازی از این آرمانها بود. شهرهایی مانند لندن، نیویورک و سانفرانسیسکو نقش مهمی در این جنبش داشتند. ضدفرهنگ تأثیر ماندگاری بر جوامع غربی گذاشت و بر نگرشهای اجتماعی و فرهنگی نسلهای بعدی، بهویژه در زمینه حقوق مدنی، محیطزیستگرایی آزادیهای فردی تأثیر گذاشت. اکنون در ایران نیز میتوان جریان آفریننده اتفاقات ۱۴۰۱ را بهعنوان یک جنبش ضدفرهنگ توصیف کرد.
تاثیرگذارترین آهنگهای خارجی برهنگی
♦️⚪️♦️
۲
آهنگهایی با مضمون برهنگی تاریخچه نسبتا پررنگی دارند که به دههها قبل برمیگردد. آنها اغلب مضامین، رهایی ابراز وجود و احساسات را بررسی میکنند یکی از اولین نمونهها را میتوان در موسیقی بلوز یافت با هنرمندانی مانند بسی اسمیت که در اوایل قرن بیستم درباره موضوعات پیشنهادی آواز میخواندند.
با گذشت زمان راک اند رول و موسیقی پاپ نیز این موضوع را پذیرفتند. آهنگهای نمادینی مانند Let’s» «Get it on اثر ماروین گی و «مثل یک باکره» اثر مدونا مرزها را شکستند و هنجارهای اجتماعی را به چالش کشیدند. در حوزه موزیکویدئوها دهه ۸۰ و ۹۰ شاهد افزایش برهنگی بود؛ زیرا هنرمندان به دنبال جابهجایی مرزهای هنری و جلبتوجه بودند.
ویدئوهایی مانند «آزادی! ۹۰» اثر جورج مایکل و «سمی» اثر بریتنی اسپیرز نمونههای برجسته از این سبک هستند. آهنگهای متعددی با مضامین مرتبط با برهنگی در طول سالها تأثیرات اجتماعی قابلتوجهی برجای گذاشته است. در جدول زیر برخی از مهمترین آثار مرتبط با برهنگی که مسائل فرهنگی و اجتماعی را به چالش کشیدند، آمده است.
این مثالها نشان میدهد که چگونه آهنگها و تصاویر با مضمون برهنگی میتوانند ابزار قدرتمندی برای بهچالشکشیدن و تغییر شکل هنجارهای اجتماعی باشند و ادبیات بدعتآمیزی در مورد هنر، جنسیت و فردیت در جامعه ایجاد کنند.
این تلنگر را جدی بگیرید
به نظر میرسد در یک سال اخیر تولید و وایرال شدن آهنگهایی با ریتم یا مضمون برهنگی پررنگتر شده است. این اتفاق میتواند زمینهساز تحول نرم فرهنگی شود؛ بهویژه چالشهای رقصی که در شبکههای اجتماعی نظیر تیکتاک و اینستاگرام بهواسطه این آهنگها راه میافتد بیشمار و برجسته بوده است.
اگر محوریترین دال کلیدی گفتمان، زن زندگی و آزادی را «برهنگی» در نظر بگیریم آهنگهای تولیدشده در ماههای اخیر میتوانند تأثیر بسیار پررنگی در پیشبرد و گسترش این گفتمان در لایههای مختلف اجتماعی داشته باشند؛ حوزهای که ورود به آن برای حاکمیت چندان ممکن نیست و برخلاف کف خیابان نمیتوان بهراحتی آن را کنترل کرد درعوض بهتدریج نوع نگاه مردم به مسأله پوشش تغییر یافته و ذهنیت اروتیکی که این آهنگها برای جامعه میسازند باعث میشود تا بهطور نامحسوس با گفتمان «زن، زندگی و آزادی» قرابت معناداری پیدا کنند.
آنچه میتوان برای چنین شرایطی تجویز کرد، زنزدایی از شعار گفتمان آشوبگران است و این امر از طریق ابطال اعتبار کلیت شعار امکانپذیر است. گفتنی است زنزدایی از شعار از یکسو خواسته آشوبگران نیز هست؛ اما آنها این خواسته را در راستای تعمیم جنبش به مردان ذیل همین شعار پیش میبرند درحالیکه جریانهای فرهنگی انقلابی باید ابطال شعار و ازبینبردن آن را از اساس هدف قرار دهند.
چالشبی اخلاقی در ترانه ها
آهنگهای با مضمون برهنگی نقش مهمی در بهچالشکشیدن هنجارهای اجتماعی در طول تاریخ موسیقی داشتهاند. در جدول زیربرخی ازاین چالشها که همچنان نیزمیتواند درجوامع دارای بنیانهای فرهنگی مبتنی برسنت شکل بگیرد آورده شده است.
۱- پرداختن به تابوها
آهنگهای برهنگی اغلب به موضوعاتی میپردازند که در جامعه تابو محسوب میشود مانند تصویر بدن، تمایلات جنسی و آزادی بیان آنها با بحث آشکار درباره این موضوعات هنجارهای رسمی و سنتی را به چالش میکشند
۲- تشویق به اندامنمایی
این آهنگها یا به طور مستقیم با شعر و یا به طور غیر مستقیم با آهنگ ملودی و ریتم مخاطبان را به سمت برهنه شدن و اندام نمایی سوق میدهند
۳- پرسش از هنجارهای جنسی
بسیاری از این آهنگها پیچیدگیهای جنسیت انسان را بررسی میکند آنها میتواند آرمانهای نابهنجار را به چالش بکشد و پذیرش گرایشها و هویت های جنسی متنوع را ترویج دهند
۴- ارائه تعاریف هنجارشکنانه از هنر
برهنگی در موسیقی را میتوان به عنوان یک بیان هنری در نظر گرفت که مرزهای اشکال هنری مرسوم را به چالش میکشد این سبک این مفهوم را به چالش میکشد که هنر همیشه باید با هنجارهای اجتماعی مطابقت داشته باشد
۵- تبلیغ انگاره های فمینیستی
نمادی برای ارائه ذهنیت جدید از زنان که مغایر با ارزشهای حاکم بر جامعه است، استفاده میکنند؛ به ویژه در زمینه فمینیسم که فعالانش بر حق زن برای کنترل بدن و تمایلات جنسی خود تأکید دارند
۶- دعوت سیاسی
آهنگهای برهنگی با دعوت از مخاطبان به همنوایی و هماهنگی اغلب از فردیت و عدم انطباق با سیستمهای اجتماعی و سیاسی حمایت و شنوندگان را تشویق میکند خواستههای خود را بدون انطباق با انتظاراتجامعه، نمایان کنند
منبع: جام جم آنلاین
سلام
سرپرستان محترم خانوار
با شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰*
و انتخاب گزینه ۲
از میزان اعتبار مازاد خود علاوه بر یارانه ماهانه خود 🌺
از کالا برگ الکترونیکی خود مطلع شده و در فروشگاههای زنجیره ای از ۱۰ قلم کالای اساسی خرید کنید .🌷
این اعتبار هر ماه شارژ خواهد شد
💐💐برگزاری مراسم حمایت از مردم فلسطین
مدرسه حجه ابن الحسن عج خورهشت
⚘خواندن متن میثاق نامه توسط دانش آموز
⚘سخنرانی درباره تاریخچه سرزمین فلسطین و علل حمایت ایران از فلسطین
⚘زنگ حمایت از مردم فلسطین توسط جناب سرگرد امیری فرمانده محترم حوزه مقاومت بسیج
⚘خواندن سرود دسته جمعی دانش آموزان
📝کانال #رسانه_بسیج در ایتا↙️
➥ @bsjghaghazan1
💢💢💢رهاورد عملیاتی که شروع آن همان پیروزی بود
پس شدنی است
رضا باقریپور:
تاریخ سیاست یعنی همین انقلابها، کودتاها، پیمانها، گسستنها، سقوط و ظهورها. اهل فکر و نظر وقتی درصدد پاسخی به چرایی رخداد هر یک از این پدیدهها هستند، اسباب سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را شمارش میکنند. همواره ظرافتی مهم از خلال تحلیلهایی اینگونه از قلم میافتد که اخیرا بیشتر به آن توجه میشود؛ آن هم اینکه شاید مقدمترین علت درافتادن یک طرح و رخداد، «شدنی» شدن آن است. بی هیچ استنادی میتوان تا حد زیادی و بلکه کاملا تایید کرد لحظه طلایی رقم خوردن یک رخداد در تاریخ آن است که کنشگر دریابد «تصور» او، شدنی است.
کورزمن در ورای تمام تحلیلهایی که از ظهور انقلاب اسلامی ایران ارائه شده، نکته بدیهیای روی میز مطالعه جهان میگذارد. او میگوید: «اگر مردم انتظار داشتند اعتراضات به شکست بینجامد، فقط پردل و جرأتها یا احمقها کمابیش در آن شرکت میکردند [که خب] با آن تعداد اندک اعتراضات راه دیگری جز شکست نداشت. تا وقتی انقلاب «تصورناپذیر» بماند ناممکن خواهد بود. چنین قیامی تنها وقتی میتواند آغاز شود که انبوهی از مردم شروع کنند به «تصور تصورناپذیر». (کورزمن، 1398، 288)
سازهها ریخت، تصور بال گشود
«بعضی سازههای اصلی حاکمیت رژیم غاصب ویران شد». این برآیندی از وضع خلق شده توسط عملیات توفان الاقصی به بیان حضرت امام خامنهای در صبحگاه سهشنبه 18 مهر در بازدیدشان از دانشگاه افسری امام علی علیهالسلام است.
رژیم صهیونیستی به حق یا غصب به هر حال در نظام بینالملل یک دولت تلقی میشد. ارتشی نامدار داشت. صاحب سلاح اتمی بود. شهرت دستگاه اطلاعاتیاش عالمگیر بود. کشاورزی و شهرسازیاش جاذبه داشت. به یک بیان، سخت و استوار جلوه میکرد. این تصویر از دولت صهیونیستی ایجاد همسویی با پروژه انهدام اسرائیل در نظام بینالملل بویژه جهان اسلام از طرفی و از طرف دیگر موجهسازی هزینههای این پروژه در داخل کشور را در بعضی مواقع با چالش مواجه میکرد.
این پروژه باید به تمام شرکای بالقوه و یا حتی ناظران بیطرف که در دایره انقلاب تعریف نمیشوند، تفهیم میشد. تا قبل از 15 مهر یا همان 7 اکتبر، حذف اسرائیل یک گزاره ایدئولوژیک که نهایتا تامینکننده بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است، تلقی میشد؛ موضوعی که شاید در ذهن بخشی از سیاسیون ایرانی، مقداری دور از ذهن به نظر میرسید. این همان سازه بینالاذهانیای بود که رژیم صهیونیستی را سرپا نگه میداشت. این سازهای که سخت و استوار میکرد، دیگر نیست. دود شد و به هوا رفت.
تصوری که از 15 مهر ایجاد شده، جان یک دولت قدرتمند و سرپا را هم خواهد گرفت چه رسد به رژیمی که اساسا شرط حیات آن همین تصورناپذیری بود. فرامکین در سقوط دولت عثمانی بصیرتی شبیه به ظرافتی که کورزمن هم در ماجرای پیروزی انقلاب اسلامی دیده به خواننده میدهد. او در جایی از کتاب «صلحی که همه صلحها را بر باد داد» مینویسد: «با این همه هر دو گروه [2 گروه از تصمیمگیران در انگلیس] باور داشتند امپراتوری عثمانی فرومیپاشد و تکههای آن توسط دولتهای اروپایی به یغما میرود. این فرض یعنی فروپاشی عثمانی، یکی از موتورهای محرک تاریخ شد». (فرامکین،1388، 26)
عثمانی را بیش از هر چیزی، همین تصور که دیگر به انتهای خط رسیده، به انتهای خط رساند.
اسرائیل میتواند به دشمنانش حمله سایبری کند، میتواند در تاسیسات دشمنانش خرابکاری کند، آتشسوزی ایجاد کند یا مثلا چندبار دیگر همین دست شورشها نظیر زن، زندگی، آزادی را تکرار کند؛ در یک کلام همه شاید باور کنند این رژیم تا روزی که تاریخش به سر برسد میتواند کمی «اذیت» کند اما کمتر کنشگر عاقلی روی این دیوار دیگر یادگاری خواهد نوشت.
آنچه اسرائیل تا سررسید خود پس از این انجام میدهد، شبیه به نفرین و دشنامهای یک اعدامی عصبانی پای چوبه دار، چند ثانیه قبل از مرگ است.
راهی که آمدیم
اثنای جنگ 33 روزه بود که از کاندولیزا رایس، وزیر خارجه دولت بوش پرسیدند «این چه وضعی است؟ تا کی به این منوال خواهد بود؟» پاسخ رایس به این پرسش یکی از جملات ماندگار تاریخ روابط بینالملل را ساخت. او گفت: «این درد زایمان خاورمیانه جدید است».
طنازی خانم رایس هیچگاه نمود عینی نیافت و خاورمیانهای باب میل آمریکا حتی برای یک سال ساخته نشد اما میشود از واژگان او برای توصیف ماوقع این روزهای فلسطین اشغالی استفاده کرد: «این درد سقط یک جنین نامشروع بود».
منابع
کورزمن، ریچارد.(2004). انقلاب تصورناپذیر در ایران، ترجمه: ملاعباسی، محمد(1398)، تهران: ترجمان
فرامکین، دیوید(1989). صلحی که همه صلحها را بر باد داد، ترجمه: حسن افشار (1388)، تهران: نشر ماهی
پژوهشگر سیاستگذاری عمومی
🚨| حساب توئیتری حزب الله: وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🚨#فوری
🔺فرمانده بخش شمالی ارتش اسرائیل:متاسفانه جبهه شمال باز شده و جنگ با حزب الله آغاز شده
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴 فوری/منابع اسقاطیلی:
گزارش: وزارت جنگ آمریکا سفارت آمریکا در لبنان را تخلیه کرد و از شهروندان آمریکایی خواست کشور را ترک کنند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
سلام
سرپرستان محترم خانوار
با شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰*
و انتخاب گزینه ۲
از میزان اعتبار مازاد خود علاوه بر یارانه ماهانه خود 🌺
از کالا برگ الکترونیکی خود مطلع شده و در فروشگاههای زنجیره ای از ۱۰ قلم کالای اساسی خرید کنید .🌷
این اعتبار هر ماه شارژ خواهد شد
💢💢💢رهاورد عملیاتی که شروع آن همان پیروزی بود
پس شدنی است
رضا باقریپور:
تاریخ سیاست یعنی همین انقلابها، کودتاها، پیمانها، گسستنها، سقوط و ظهورها. اهل فکر و نظر وقتی درصدد پاسخی به چرایی رخداد هر یک از این پدیدهها هستند، اسباب سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را شمارش میکنند. همواره ظرافتی مهم از خلال تحلیلهایی اینگونه از قلم میافتد که اخیرا بیشتر به آن توجه میشود؛ آن هم اینکه شاید مقدمترین علت درافتادن یک طرح و رخداد، «شدنی» شدن آن است. بی هیچ استنادی میتوان تا حد زیادی و بلکه کاملا تایید کرد لحظه طلایی رقم خوردن یک رخداد در تاریخ آن است که کنشگر دریابد «تصور» او، شدنی است.
کورزمن در ورای تمام تحلیلهایی که از ظهور انقلاب اسلامی ایران ارائه شده، نکته بدیهیای روی میز مطالعه جهان میگذارد. او میگوید: «اگر مردم انتظار داشتند اعتراضات به شکست بینجامد، فقط پردل و جرأتها یا احمقها کمابیش در آن شرکت میکردند [که خب] با آن تعداد اندک اعتراضات راه دیگری جز شکست نداشت. تا وقتی انقلاب «تصورناپذیر» بماند ناممکن خواهد بود. چنین قیامی تنها وقتی میتواند آغاز شود که انبوهی از مردم شروع کنند به «تصور تصورناپذیر». (کورزمن، 1398، 288)
سازهها ریخت، تصور بال گشود
«بعضی سازههای اصلی حاکمیت رژیم غاصب ویران شد». این برآیندی از وضع خلق شده توسط عملیات توفان الاقصی به بیان حضرت امام خامنهای در صبحگاه سهشنبه 18 مهر در بازدیدشان از دانشگاه افسری امام علی علیهالسلام است.
رژیم صهیونیستی به حق یا غصب به هر حال در نظام بینالملل یک دولت تلقی میشد. ارتشی نامدار داشت. صاحب سلاح اتمی بود. شهرت دستگاه اطلاعاتیاش عالمگیر بود. کشاورزی و شهرسازیاش جاذبه داشت. به یک بیان، سخت و استوار جلوه میکرد. این تصویر از دولت صهیونیستی ایجاد همسویی با پروژه انهدام اسرائیل در نظام بینالملل بویژه جهان اسلام از طرفی و از طرف دیگر موجهسازی هزینههای این پروژه در داخل کشور را در بعضی مواقع با چالش مواجه میکرد.
این پروژه باید به تمام شرکای بالقوه و یا حتی ناظران بیطرف که در دایره انقلاب تعریف نمیشوند، تفهیم میشد. تا قبل از 15 مهر یا همان 7 اکتبر، حذف اسرائیل یک گزاره ایدئولوژیک که نهایتا تامینکننده بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است، تلقی میشد؛ موضوعی که شاید در ذهن بخشی از سیاسیون ایرانی، مقداری دور از ذهن به نظر میرسید. این همان سازه بینالاذهانیای بود که رژیم صهیونیستی را سرپا نگه میداشت. این سازهای که سخت و استوار میکرد، دیگر نیست. دود شد و به هوا رفت.
تصوری که از 15 مهر ایجاد شده، جان یک دولت قدرتمند و سرپا را هم خواهد گرفت چه رسد به رژیمی که اساسا شرط حیات آن همین تصورناپذیری بود. فرامکین در سقوط دولت عثمانی بصیرتی شبیه به ظرافتی که کورزمن هم در ماجرای پیروزی انقلاب اسلامی دیده به خواننده میدهد. او در جایی از کتاب «صلحی که همه صلحها را بر باد داد» مینویسد: «با این همه هر دو گروه [2 گروه از تصمیمگیران در انگلیس] باور داشتند امپراتوری عثمانی فرومیپاشد و تکههای آن توسط دولتهای اروپایی به یغما میرود. این فرض یعنی فروپاشی عثمانی، یکی از موتورهای محرک تاریخ شد». (فرامکین،1388، 26)
عثمانی را بیش از هر چیزی، همین تصور که دیگر به انتهای خط رسیده، به انتهای خط رساند.
اسرائیل میتواند به دشمنانش حمله سایبری کند، میتواند در تاسیسات دشمنانش خرابکاری کند، آتشسوزی ایجاد کند یا مثلا چندبار دیگر همین دست شورشها نظیر زن، زندگی، آزادی را تکرار کند؛ در یک کلام همه شاید باور کنند این رژیم تا روزی که تاریخش به سر برسد میتواند کمی «اذیت» کند اما کمتر کنشگر عاقلی روی این دیوار دیگر یادگاری خواهد نوشت.
آنچه اسرائیل تا سررسید خود پس از این انجام میدهد، شبیه به نفرین و دشنامهای یک اعدامی عصبانی پای چوبه دار، چند ثانیه قبل از مرگ است.
راهی که آمدیم
اثنای جنگ 33 روزه بود که از کاندولیزا رایس، وزیر خارجه دولت بوش پرسیدند «این چه وضعی است؟ تا کی به این منوال خواهد بود؟» پاسخ رایس به این پرسش یکی از جملات ماندگار تاریخ روابط بینالملل را ساخت. او گفت: «این درد زایمان خاورمیانه جدید است».
طنازی خانم رایس هیچگاه نمود عینی نیافت و خاورمیانهای باب میل آمریکا حتی برای یک سال ساخته نشد اما میشود از واژگان او برای توصیف ماوقع این روزهای فلسطین اشغالی استفاده کرد: «این درد سقط یک جنین نامشروع بود».
منابع
کورزمن، ریچارد.(2004). انقلاب تصورناپذیر در ایران
پژوهشگر سیاستگذاری عمومی
کانال گام دوم انقلاب👇💐
https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
گروه گام دوم انقلاب👇💐
https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
مشارکت در انتشار روشنگریها، جهاد و زمینه سازی منتهی به ظهور و اطاعت از امر ولایت است. اسکندری
📸 اسرائیل شهروند غیرنظامی ندارد!
🔸زوهر و لیرون دو زوج اسرائیلی که از حادثه جشنواره موسیقی جان سالم بهدر برده بودند، بلافاصله پس از فرار بهعنوان نیروی ذخیره در تیپ مهندسیرزمی ارتش اسرائیل اعزام شدند.
🔹در اسرائیل چیزی به نام شهروند عادی وجود ندارد.
کانال گام دوم انقلاب👇💐
https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
گروه گام دوم انقلاب👇💐
https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
مشارکت در انتشار روشنگریها، جهاد و زمینه سازی منتهی به ظهور و اطاعت از امر ولایت است. اسکندری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ وعده صادق!
🌅 اقامه نماز؛ بزودی در قدس!
✨چند سالی است که حضرت آقا، برخی رویدادها را به صورت پیش بینی به اطلاع عموم می رسانند که بسیاری از آنها اتفاق افتاده و خود نوید وقوع وعده هایی است که در پیش است.
🌍 خبر از وقایع آینده، اختصاص به انبیا و اولیاء خاص خداوند دارد؛ از جمله:
🔻نوح، خبر از وقوع طوفانی بزرگ،
🔻ابراهیم، نوید شکست بت پرستان و نابودی نمرود،
🔻موسی، نوید آزادی قوم یهود پس از ۶۰۰ سال از اسارت فرعون؛
🔻رسول مکرم اسلام(ص)، نوید فتح ایران و روم،
🔻خبر "مردی که از قم به پا خواهد خاست و طاغوت را سرنگون خواهد ساخت." توسط امام موسی کاظم(ع)،
💫اما:
🔹خبر پیروزی انقلاب و رفتن شاه توسط امام خمینی(ره)،
🔹"آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" توسط امام خمینی(ره)
🔹و آنگاه که امام خامنه ای به سید حسن نصرالله فرمودند: در مقابل اسراییل پیروز خواهید شد اگر استقامت کنید، به اذن الله. و در ٣ جنگ پیاپی اینگونه شد.
🔹آنگاه که فرمودند:
سوریه و عراق سقوط نخواهد کرد و داعش شکست می خورد و بشار اسد نیز خواهد ماند.
🔹و آنگاه که فرمودند: ما پیشرفت در همه ابعاد خواهیم کرد..
🔹و خطاب به عربستان در حمله به یمن فرمودند:
شما یقینا در مقابل مجاهدان یمنی شکست خواهید خورد.
🔸و اما وعده های آتی:
🔺عربستان به دست مجاهدان راه خدا خواهد افتاد،
🔺ایران قله های عظیم دنیا را فتح خواهد کرد،
🔺آمریکا از درون فرو می پاشد،
🔺آمریکا در تحریم ایران شکست سختی خواهد خورد،
🔺شما جوانان بزودی خود را در قله های شرف خواهید دید،
🔴 و بالاخره "بزودی در قدس نماز خواهید خواند."
به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇
@oshghebaghyatollah
🔴⚪️🔵🟡🟣حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین
خبرنگار اینترنشنال که این روزها گزارش لحظه به لحظه از درگیریهای سرزمینهای اشغالی میدهد، ویدیو استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید را در صفحه توئیتری خود، با افتخار منتشر کرده است.
سرویس سیاست مشرق- رژیم صهیونیستی در جنگهای متعددی که با مردم مقاوم فلسطین پشت سر گذاشته از جنایات متعددی رونمایی و استفاده کرده است. این رژیم برای بقای خود دست به هر جنایتی میزند و تا به حال از سلاحهای ممنوعه و کشتار جمعی زیادی استفاده کرده است.
یکی از این سلاحها فسفر سفید است. سلاحی که ایالات متحده در اختیار اشغالگران قرار داده و به علت تبعات وحشتناک و فجیع استفاده از آن، توسط بسیاری از قوانین بین المللی ممنوع شده است.
"فسفر سفید" سلاح وحشتناکی است که این روزها به طور مداوم توسط رژیم صهیونیستی بر ضد مردم مظلوم نوار غزه استفاده میشود. اما چرا این سلاح و تبعات استفاده از آن، به این حد محکوم شده است؟
"فسفر سفید" از جمله مشتقات "فسفر" است که در امور نظامی برای اموری مثل ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطهای خاص بهویژه برای یگانهای توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتشزا به کار میرود. علاقهمندان به رشته شیمی مطلعند که ماده فسفر از جمله موادی به شمار می آید که میل بالایی به ترکیب با هوا و ایجاد نور و گرمای شدید دارد. این ماده در حالت عادی به مانند موم نرم است و بویی شبیه به بوی سیر دارد. در گزارشهای منتشرشده از قربانیان غزه به مسئله به مشام رسیدن این بوی بد اشاره شده است. این ماده پس از انفجار گلوله حاوی آن که معمولا در ارتفاع بالاتر از سطح زمین رخ می دهد با اکسیژن ترکیب شدن و اصطلاحا عمل "اکسید شدن" با سرعت بسیار بالا آغاز میشود.
بخشهای مختلف گلوله مربوط پس از انفجار به صورت ترکشی به اطراف پرتابشده و حرارتی در حدود ۲۷۶۰ درجه سانتیگراد میسوزند. این ماده میتواند حتی به عنوان سلاح ضد زره نیز به کار به رود زیرا که این حرارت بالا به راحتی می تواند زره تانک را نیز سوراخ کند.
نکته مهم در مورد فسفر سفید این است که این ماده تا زمانی که بر اثر سوختن به اتمام نرسد قابل خاموش شدن نیست و به سوختن ادامه میدهد. در زمان جنگ جهانی دوم به سربازان دستور داده شده بود که در صورت مورد اصابت قرار گرفتن با فسفر سفید به سرعت با سرنیزه خود ماده سوزان به همراه پوست و گوشت اطراف آن را جدا کنند و گرنه این ماده میتواند کل نسوج بدن انسان را به طور کامل بسوزاند.
بر اساس گزارشهای منتشرشدهه، سوختگی حاصل از فسفر سفید از نوع درجه دو و سه بوده و بسیار دردناک است و موجب پدید آمدن زخمهای بسیار وحشتناکی نیز میشود.
اما خطر فسفر سفید تنها به اینجا ختم نمیشود؛ دود حاصل از فرآیند اکسید شدن این ماده شدیداً سمی بوده و به میتواند به چشم، اندام های تنفسی، قلب، کلیه و جگر نیز آسیب وارد کند. دوزی در حدود ۱۵ میلی گرم از این ماده در صورت ورد مستقیم به دهان انسان کشنده می باشد.
فسفر سفید می تواند باعث سوختگی عمیق در استخوان ها و بقایای این ماده در بافت های بدن، می تواند پس از درمان اولیه دوباره مشتعل شود. ارائه کمک به موقع و کامل برای پزشک در صحنه که معمولاً با منابع پزشکی محدود حضور دارند، دشوار است. حتی افرادی که از سوختگی جان سالم به در میبرند، به دلیل سمیت فسفر سفید میمیرند.
در عملیات اخیر گردان القسام در شهرک های اشغالی، رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، بار دیگر از این سلاح استفاده کرده و به سمت مناطق مسکونی غزه شلیک کرد.
این آخرین بار نبوده و در ۱۸ مهر ماه در دیگری با مناطق متشنج مرز لبنان، از این سلاح استفاده کرد.
حال با این تفاسیر، پوریا زراعتی، خبرنگار اینترنشنال که این روزها گزارش لحظه به لحظه از درگیری های سرزمین های اشغالی میدهد، ویدیو استفاده از فسفر سفید در مناطق مرزی لبنان را در صفحه توئیتری خود، با افتخار منتشر کرده است.
🟢🟢🟢🟢پروژه نخ نما و تکراری گلمحمدی علیه مدیریت؛ قهر یا صحنه زورآزمایی؟
گل محمدی که مرتب دم از مردم میزند و از سر غفلت و شاید جهل در اغتشاشات اخیر بعنوان یه سلبریتی پولدار از موضع براندازان و برهم زنندگان نظم کشور و اغتشاشات حمایت کرد؛ بخاطر پول یا دیرشدن واریزی اش مرتب قهر میکند و بعد از مدتی برمیگردد؛ انگار به واسطه توهم وجود هواردان زیاد پرسپولیس فکر میکند ضمن گرو کشی میتواند خود را بر تیم و افکار عنومی تحمیل کند.
آقای مربی این پولهای بی زبان از جیب بیت المال و مردم برای شما پرداخت میشود . الحمدالله در سطح بین المللی هم جامی کسب نکردی تا دل مردم خوش باشد.
گلمحمدی باز هم به دلیل وجود مشکلات مالی در پرسپولیس از حضور در تمرینات این تیم خودداری کرد.
تیم پرسپولیس اوایل هفته جاری در چارچوب هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر درحالی موفق شد با تک گل شهاب زاهدی گلگهر سیرجان را شکست دهد که در پایان این بازی با توجه به اینکه سرخپوشان قهرمان لیگ ۲۲ و جام حذفی شده بودند جام قهرمانی رقابتهای سوپرجام ایران به این تیم اهدا شد.
یحیی گل محمدی بلافاصله بعد از این بازی در صحبتهای خود از وضعیت تیم گلایه کرد و از فردای این بازی تا به امروز در تمرینات سرخپوشان شرکت نکرده است تا به نوعی اعتصاب کرده باشد. این مربی حتی در بازی پرسپولیس و شاهین تهران نیز غایب بود. هرچند یحیی عنوان کرد مشکل او مسائل مالی نیست اما پیگیریهای صورت گرفته نشان میدهد ناراحتی این مربی مربوط به مسائل مالی است.
قهرهای گلمحمدی و تحریم تمرینات پرسپولیس موضوع تکراری است و تبدیل به سریالهای متمادی با فصلهای جدیدی شده است وی فصل گذشته نیز در دو مقطع با مدیران باشگاه به خصوص رضا درویش دچار مشکل شد و از حضور در تمرینات تیم خودداری کرده بود که با وساطت پیشکسوتان باشگاه ماجرا ختم به خیر شد. اوج اختلافات گلمحمدی و درویش پیش از شروع فصل نمایان شد. در جایی که به خاطر انجام نشدن خواستههای وی در نقل و انتقالات و برپایی اردویی خارجی و نارضایتی او از مدیر باشگاه این موضوع نمایان شد و بعد از جذب نبیل باهوئی بدون هماهنگی با وی این اختلاف به اوج خود نیز رسید. گفتنی است حتی در جلسهای اضطراری باشگاه در خصوص ماجرایی جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس گلمحمدی و درویش در این جلسه به صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو نمیکردند و حاضر نبودند با یکدیگر صحبت کنند.
فسخ گلمحمدی تکذیب شد، اخطارش تائید!
یکی از جنجالیترین قهرهای یحیی بعد از دربی نود و هشتم بود. در این بازی شاگردان گلمحمدی برد را در دقایق پایانی از دست دادند تا در ادامه استقلال قهرمان لیگ شود. گلمحمدی بعد از این بازی با انتشار پستی در صفحه رسمی خود به صورت رسمی اعلام کرد از پرسپولیس جدا شده است. با مخالفت درویش با این استعفا و در ادامه پا در میانی پیشکسوتان پرسپولیس وی بعد از ۵ روز به تمرینات بازگشت.
البته پیش از شروع لیگ بیست و دوم نیز در روزهای که پرسپولیس خود را باید برای آغاز رقابتها آماده میکرد و نتوانسته بود مهاجم جذب کند و با مصدومیت عیسی آلکثیر دست قرمزپوشان در این پست خالی بود، خبری همه هواداران این تیم را نگران کرد وآن هم اختلاف گلمحمدی و درویش پیش از شروع فصل بود. ماجرا از آنجایی شروع شد که در اولین تمرین پرسپولیس برای فصل جدید و با حضور خبرنگاران، یحیی گلمحمدی مصاحبهای در جمع اصحاب رسانه انجام داد و انتقادهای تند و تیزی را علیه مدیریت باشگاه مطرح کرد. مذاق رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس خوش نیامد و جرقههای اولیه این اختلافات شد. در ادامه لغو اردو ترکیه و عدم جذب مهتجم این موضوع را تشدید کرد.
البته ماجرای قهر و دعوای یحیی فقط به زمان درویش نیز مربوط نمیشود. این مربی زمانی که هدایت ذوبآهن را برعهده داشت با سعید آذری مدیرعامل وقت این باشگاه اصفهانی به مشکل خورد و بعد از قهرهای متمادی سرانجام از این تیم جدا شد تا مجتبی حسینی دستیار وی جانشین او شود. ماجرای درگیری گلمحمدی و رسول پناه نیز همه به خوبی میدانند و این اختلاف به قدری مشهود و بزرگ شد که کار به دستگاه قضایی کشیده شد و در نهایت رسول پناه از سمت مدیریت باشگاه کنار رفت. وی حتی در اواخر دیماه سال ۱۳۹۹ بعد از شهرآورد پایتخت وی در اعتراض به حضور مهدی رسولپناه در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، سرمربی سرخپوشان به حالت قهر در تمرین امروز تیمش شرکت نکرد و حتی پا را فراتر نهاد و به وزیر ورزش و جوانان نیز در خصوص حضور رسولپناه اولتیماتوم داد.
گلمحمدی هربار بعد از این اتفاقات خوش و خرم به تمرینات بازگشته است و سوالی که پیش میآید این است که اگر شرایط خوب بوده و این مربی بازگشته است چرا قهر میکند و غر میزند؟ اگر شرایط ایده آل و مورد تایید وی نیست چرا در پرسپولیس مانده است و همچنان به کار خود ادامه میدهد؟ این موضوع درحالی رخ میدهد که وی یکی از
🟢🟢🟢🟢🟢
۲
گرانترین مربیان تاریخ لیگ برتر نیز محسوب میشود.
به نظر میرسد این قهر و آشتیها صحنه زورآزمایی سرمربی پرسپولیس با مدیریت باشگاه است. در فوتبال ایران مربیان با توجه به حمایت هواداران و با سو استفاده از این موضوع افکار عمومی را به سمت خود سوق میدهند و با سوار شدن بر روی احساسات هواداران جریان را به سود خود تغییر میدهند. در ایران به جایی اینکه مربیان با سیاست باشگاه و مدیران همسو شوند و در این راستا حرکت کنند این مربیان هستند که برای باشگاه و مدیریت خط و نشان میکشند و تعیین تکلیف میکنند. این موضوع تنها به پرسپولیس مربوط نمیشود و وضع استقلال رقیب سنتی این تیم نیز به همین گونه است. شاید اگر مدیران برخورد قاطع و جدی تری نسبت به این موضوع داشته باشند دیگر شاهد این قیبل اتفاقات در فوتبال ایران نخواهیم بود.
منبع: ایرنا
🟣🟣🟣🟣🟣مدیران صبا ایده اجازۀ دسترسی به گزارشهای مالی را به ما نمیدادند!/ از مالکان فیلیمو شکایت کردهایم
۱
در امر سرمایه گذاری و حتی قانون تجارت، تمام دسترسیهای مبتنی بر دادههای درآمدی را بر ما مسدود کردند و حتی طی دو سال اخیر اجازه بررسی و مطالعه کامل گزارش حسابرسی سالانه را به ما ندادند!
به گزارش مشرق،سید مصطفی صفاری دانش آموخته رشته دکترای اقتصاد سنجی در دانشگاه علامه طباطبایی، یکی از متخصصان و تحلیلگران برجسته بازار سرمایه است که سوابق مختلفی در حوزه فعالیتهای اقتصادی بازار سرمایه در طی سالهای گذشته داشته است.
وی علاوه بر تدریس دانشگاهی، مدیر عامل شرکت سبد گردان سرمایه ایرانیان است که از شرکتهای فعال در بحث سرمایه گذاری بورس است. صفاری به سازمانها و شرکت های معتبری در خصوص امورات مرتبط با سرمایه گذاری، جذب سرمایه و نیز فعالیتهای مرتبط با بازار سرمایه مشاوره میدهد.
نام هولدینگ صبا ایده و برادران شکوری، سابق بر این نیز بارها در حوزههای مختلفی در شبکههای اجتماعی مطرح شده است و کاربران در زمینههایی مانند تخلفات محتوایی و ضدرقابتی فیلیمو نسبت به آنها انتقاد کردهاند.این روزها به دنبال خروج پر سر و صدای تعدادی از نیروهای فیلیمو، نام این مجموعۀ تجاری و شکوریها باز هم در رسانهها بر سر زبانها افتاده است.
شیوۀ تأمین مالی صباایده، اطلاعات سهامداران و مباحث مالی پیرامون این هولدینگ همواره یکی از مسائل مورد پرسش افکار عمومی بوده است، بر همین اساس بر آن شدیم تا ضمن گفتوگو با سیّد مصطفی صفاری به پاسخ برخی از ابهامات موجود پیرامون این هولدینگ تجاری برسیم.
طی این گفتوگو به نکات جالب مختلفی برخوردیم از جمله اینکه حدود سه سال و نیم پیش و در کوران رقابت میان دو سکوی نماوا و فیلیمو، نماوا به دلیل پشتوانه مالی قویتری که داشت اقدام به خرید و پخش اختصاصی سریالهای با کیفیت و البته گرانتری نظیر میکرد، همینطور نیز حجم تبلیغات خود را به منظور تبدیل شدن به سکوی شماره یک بازار، افزایش قابل توجهی داده بود.
صفاری درکوران این رقابت تجاری بین نماوا و فیلیمو از طریق یکی از افراد فعال بازار سرمایه که به وی نیز درحوزه سرمایهگذاری مشاوره می داد، سرمایه قابل توجهی برای فروش بخشی از سهام صباایده تامین میکند.
به گفتۀ وی بخش عمده این سرمایه در فیلیمو استفاده شده است؛ چرا که کیفیت و البته تعداد آثار تولیدی این سکو به یکباره رشد قابل توجهای کرد و آثار گران قیمتی چون یاغی، زخم کاری، جیران، جوکر و ... تولید شد که با تولید و پخش این آثار همراه با تبلیغات گسترده، فیلیمو توانست فاصله خود را با سایر سکوها حفظ کند و جایگاه اول خود را در بازار تثبیت نماید.
براساس گفتههای این مشاور مالی برجستۀ سابق فیلیمو، بعد از تزریق این سرمایۀ کلان، سرمایهگذار جذب شده توسط او و خودش به دلیل عدم پایبندی صباایده به تعهدات خود با مجموعۀ مذکور به چالشهای مختلفی بر میخورند که در ادامه گفتوگوی اختصاصی برنا با این مشاور مالی سابق صبا ایده را میخوانید.
آیا موضوع تأمین مالی فیلیمو به واسطۀ تلاش شما واقعیت دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ جزئیات آن چیست؟
ببینید در آن زمان به واسطه فعالیتهای اقتصادی متعددی که بنده در قالب مشاوره با مجموعههای مختلف داشتم، از طریق یک ارتباط با مجموعه صباایده آشنا شدم و نیاز جدی آنها به جذب سرمایه مطرح شد. به دلیل علاقه بنده به رشد کسب و کارهای زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور و پس از قول و قرارها و توافقاتی که با هیئت مدیره انجام پذیرفت، با تمرکز و فشار زیاد روی پروژه کار کردم و کاری را که در آن مقطع ابتدا شاید غیر ممکن به نظر می رسید به سرانجام رساندم.
بنده در زمان کمی یکی از افراد فعال در بازار سرمایه را که به ایشان نیز مشاوره میدادم و به بنده اعتماد کامل داشت، برای سرمایه گذاری در این مجموعه مناسب ارزیابی کردم. طی مذاکرات فشرده در زمانی کوتاه به توافق و عقد قرارداد رسیدیم و مبلغ توافق شده بی کم و کاست و در موعد مقرر توسط این سرمایه گذار به مالکان هولدینگ صباایده پرداخت شد.
هرچند متاسفانه به یکسال نرسید که رفتار هیئت مدیره این هولدینگ با سرمایه گذار و حتی بنده به یکباره عوض شد و حتی این اواخر به رفتارهای تمسخر آمیز همراه با توهین تبدیل شد! هیئت مدیره هولدینگ صباایده نه تنها بر خلاف توافقات انجام شده و قرارداد منعقده به برخی از مهمترین موارد توافق شده پایبند نبودند، بلکه با رفتاری غیر حرفهای، بر خلاف عرف رایج در امر سرمایه گذاری و حتی قانون تجارت، تمام دسترسیهای مبتنی بر دادههای درآمدی را بر ما مسدود کردند و حتی طی دو سال اخیر اجازه بررسی و مطالعه کامل گزارش حسابرسی سالانه را به ما ندادند!
🟣🟣🟣🟣🟣
۲
مالکان صبا ایده وقتی با حسن نیت سرمایهگذار، مبلغ توافق شده را به طور کامل دریافت و استفاده کردند، ناگهان شخصیت عوض کرده و با سوء استفاده از قدرت سهام حداکثری خود و بر خلاف توافقات، رفتاری خارج از شان فضای سلامت و حرفهای کسب و کاری از خود نشان دادند تا اینکه حتی این اواخر و در برابر درخواست های مکرر قانونی و به حق سرمایه گذار و بنده در مورد مطالعه گزارش حسابرسی، قبل از برگزاری مجمع عمومی سالیانه، کار به ادبیات توهین آمیز در مواجه با نمایندگان قانونی ما برای پیگیری امورات رسید!
میتوانید در مورد میزان جذب سرمایه و مقدار سهام جابهجا شده بیشتر توضیح دهید؟
متاسفانه و به دلیل رعایت اصل محرمانگی و حفظ اسرار تجاری از ارائه پاسخ دقیق به این سوال معذورم و فقط همینقدر به دادن پاسخ سوال شما بسنده میکنم که عدد جذب شده در آن مقطع برای این زیست بوم واقعا قابل توجه بود و تزریق این سرمایه باعث رشد تصاعدی فیلیمو در قیاس با سایر رقبایش گردید.
مالکان صبا ایده به چه توافقات مهمی پایبند نبودند و چه اقداماتی کردند که باعث ضرر و زیان و نیز ناراحتی شما و سرمایه گذار گردید؟
واقعیت این است که تعهداتی در مورد راههای برون رفت سرمایه گذار بعد از طی یک بازه زمانی مشخص از سرمایه گذاری در صورت نیاز ایشان از طریق ورود به بازار سرمایه انجام شده بود که متاسفانه فضای کسب و کار طوری مدیریت شد که بر خلاف توافق صورت پذیرفته، هیئت مدیره اقدام موثری برای ورود به بورس انجام نداد و یک بن بست برای برون رفت سرمایه گذار بوجود آمد که این امر به برنامه های اقتصادی ایشان آسیب و ضرر جدی وارد آورد.
حالا میزان سهام بنده که خیلی کم است و راستش من با توجه به کمک ارزشمندی که در آن مقطع به فیلیمو کرده بودم بیشتر دغدغه احترام و نوع برخورد را داشتم که متاسفانه همانطور که عرض کردم رفتارهایی نامناسب و حتی این اواخر بعضا توهین آمیز با بنده انجام شد.به عنوان مثال هایی دیگر از عدم پایبندی به توافقات انجام پذیرفته توسط هیئت مدیره، میتوانم به عدم شفافیت در ارائه گزارشهای مالی و اعلام نکردن میزان دقیق سود، مسدود کردن غیر قانونی دسترسی ما به دادههای مالی کسب کار مثل درآمدهای حاصله و ... علیرغم پیگیریهای متعدد ما با مالکین صبا ایده پرداخت.
متاسفانه عدم پاسخگویی و رفتارهای ناشایست، سرمایه گذار و بنده را در شرایط بلاتکلیفی بسیار بدی قرار داده است. هنوز نمیدانم این نگرانی مالکان صبا ایده در عدم ارائه دقیق گزارشات حسابرسی برای چیست؟ نمیدانم موضوعی در گزارشات هست که نگرانی در مورد کشف آن دارند و یا دنبال فرسوده کردن روحی سرمایه گذار و بنده به هر دلیلی هستند؟! هرچه هست این رفتار نه قانونی است و نه اخلاقی و شنیده شدن این سبک از مواجهه توسط فعالان بازار سرمایه، باعث میشود که اعتماد آنان از کل زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور سلب شود و دود آن در چشم همه فعالان این زیست بوم می رود.
در صورت تداوم این نوع از رفتارها از طرف مالکان صبا ایده شما و سرمایه گذاری که از شما برای انجام این کار مشاوره گرفته است، چه برنامهای دارید؟
راستش را بخواهید ناچارا برای احقاق حق خودمان، چند روزی است اقدامات حقوقی رو آغاز کردهایم و مسیر حقوقی و قضایی را بصورت جدی تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه میدهیم.
و سخن آخر؟
بنده ابتدا ازرسانه شما بابت قبول شجاعانه مسئولیت رسانه ای خود در قبال رفتارهای غیر قانونی بنگاههای اقتصادی و پرداختن به این گونه پروندههای خبری صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
به عنوان آخرین نکته چون موضوع صحبت ما در مورد پروندهای درباره سرمایه گذاری در زیست بوم اقتصاد دیجیتال است، از همه فعالان این زیست بوم، عاجزانه خواهش میکنم در مواجهه با سرمایهگذاران فرشته گونهای که به راحتی و حتی بدون پافشاری بر روی روشهای رسمی و قانونی ارزش گذاری کسب و کارها، با حسن نیت و اعتماد به اعداد اعلام شده توسط مالکان آنها، سرمایه گذاری قابل توجهای بر روی کسب و کارشان انجام میدهند، طوری رفتار نکنند که اعتماد تمام فعالان بازار سرمایه به کسب و کارهای این زیست بوم سلب شود همچنین با منفعت طلبی و عدم شفافیت، کاری نکنند که منافع لحظه ای خودشان را با استفاده از هر روشی در اولویت قرار دهند. با کمی انصاف، دور اندیشی و نیز کمی تفکر جامعتر، باید غیر از خودشان به کل زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور فکر کنند که خدایی ناکرده با بوجود آمدن این تجربههای تلخ برای سرمایه گذاران، فرصتهای سرمایه گذاری آتی در این زیست بوم از بین نرود.
منبع: برنا