eitaa logo
بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
736 ویدیو
178 فایل
🔷انعکاس اخبار دانشگاهی، تحلیل‌های دانشگاهیان و رویدادهای تشکلی؛ با اولویت بوم خراسان شمالی 📲جهت ارتباط (ادمین) :⬇️ @hadis_tofigh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 📍۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. 📍۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. 📍۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». 📍۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! 📝یادداشت از مهدی جمشیدی 🇮🇷@bso_nkh
36.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌در اجتماع ۱۰۰۰ نفری دانشجویان بسیجی خراسان‌شمالی "پیشگامان رهایی" در روز ۱ آذر چه گذشت؟ 🇮🇷@bso_nkh
💢پروژه ترمیم سقف و دیوار دور حیاط در روستای آزادگان شهرستان مانه و سملقان توسط گروه جهادی دانشجویی شهید شیخ الواعظین 📌۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
💢اردوی جهادی گروه شهید شیخ الواعظین 🌱برگزاری اردوی جهادی یک روزه در روستای جوزک شهرستان مانه و سملقان و اصلاح و پاکسازی حیاط به همت جهادگران گروه جهادی دانشجویی شهید شیخ الواعظین آشخانه و بازدید سردار فرجی فرمانده محترم سپاه استان و سرهنگ دارابی مسئول بسیج سازندگی استان 📌۲۴ آبان۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
💢اردوی جهادی گروه شهید شیخ الواعظین برگزاری اردوی جهادی در روستای کریک شهرستان مانه و سملقان و دیوار کشی و نصب درب حیاط منزل نیازمند توسط گروه جهادی دانشجویی شهید شیخ الواعظین آشخانه 📌۲۷ آبان ۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
💢عملیات جهادی گروه شهید شیخ الواعظین برگزاری اردوی جهادی در روستای قره مصلی شهرستان مانه و سملقان و ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی منزل نیازمند توسط گروه جهادی دانشجویی شهید شیخ الواعظین 📌۴ و ۵ آذر ۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
💢پروژه شیب بندی سقف حمام منزل نیازمند در روستای نادر آباد شهرستان مانه و سملقان توسط گروه جهادی دانشجویی شهید شیخ الواعظین آشخانه 📌۸ آذر ۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
💢برگزاری اردوی هفتگی خواهران گروه های جهادی شهید گلدسته محمدیان دانشگاه فرهنگیان و گروه جهادی شهید محسن حججی دانشگاه کوثر در محله کلاته آذرسا شهرستان بجنورد 📌۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۲ 🇮🇷 @bso_nkh
📌پارامترهای مورد توجه جریان دانشجویی در طراحی و اجرای برنامه گرامیداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) 📍تقارن با چهلم شهدای شاهچراغ و فاطمیه اول 📍اهمیت صدور پیام ضد استکباری، به ویژه مرگ بر آمریکا از صحن دانشگاه 📍احتمال تحرک جریان ضدانقلاب و اغتشاشگر در این روز در صحن دانشگاه 📍ناآشنایی بخش قابل توجهی از دانشجویان با اتفاقات تاریخی این مناسبت 🇮🇷@bso_nkh
📌 داستان جنگ اقتصادی یادداشت تحلیلی دانشجویی از مدیر جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی 🇮🇷@bso_nkh
📌۱۶ آذر ۱۳۳۲ به روایت شاهد عینی 🔹 و این‌گونه «روز دانشجو» در تاریخ ثبت شد... 🔸 ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ به دليل قرار گرفتن در بطن ايام حكومت طاغوت، از تاريخ‌نگاری بسيار ضعيفی برخوردار است. خفقان حاكم بر آن سال‌ها و کهولت سن شهود اصلي ماجرا در سال‌هاي پس از پيروزی انقلاب اسلامی باعث شد كه تاريخ شفاهی اين حادثه سرنوشت‌ساز كه از آن با عنوان سر آغاز جنبش دانشجويی ايران ياد می‌شود از ضعف فراوانی برخوردار باشد. 🔸 آنچه خواهيد خواند از معدود تك‌نگاري‌هاي به‌جای مانده از شهود ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است كه به قلم «شهيد دکتر مصطفی چمران» و در سال ۱۳۴۱ به رشته تحرير در آمده است. ❗️ مناسب جهت چاپ و توزیع در دانشگاه، خوابگاه، نمازجمعه و... 🇮🇷@bso_nkh
📌دوره تشکیلاتی و تربیتی «مثل چمران» 🔸به دنبال جریان آخر هفته‌های آموزشی، این دوره به همت شبکه تشکلی برادران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور بجنورد به مدت دو شبانه روز در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد. 🔹چیستی تشکیلات و اخلاق تشکیلاتی، جنگ شناختی و سواد رسانه، لیگ مناظرات و بازخوانی بیانات حضرت آقا در دیدارهای با اعضای بسیج دانشجویی از سرفصل‌های این دوره بود. 🇮🇷@bso_nkh
بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی
#محتوا 📌ارائه ضرورت نقش آفرینی بسیج دانشجویی در مسئله مسکن (در قالب پاورپوینت) #حق_مسکن #سازمان_بسی
1225400067_-518350385.pdf
49.84M
📌 بسته محتوایی «نهضت ملی مسکن» در افق ۱۰ سال پیش‌رو، 🔸وجود ۲۰ میلیون دختر و پسر مجرد در شُرُف ازدواج که نیاز به ۱۰ میلیون واحد مسکن دارند، 🔸۸ میلیون مسکن در معرض تخریب یا نیاز به نوسازی، 🔸و ۱٫۴ میلیون کمبود مسکن به ازای خانواده‌های موجود یعنی باید سالانه به طور متوسط ۲ میلیون واحد مسکن بسازیم تا این نیاز اساسی در جامعه مرتفع شود. اما چگونه؟ در این بسته محتوایی راهکاری علمی و عملیاتی ارائه می‌شود. 🇮🇷@bso_nkh
روز دانشجو.pdf
1.45M
📌 بسته ایده‌بخش روز دانشجو 🔹 جهت اقدام مناسب در بستر دانشگاه‌ها 🇮🇷@bso_nkh
📌دوره تشکیلاتی و تربیتی رُمَیصا ویژه دانشجویان دانشگاه های کوثر،فرهنگیان،علوم قرآنی وانقلاب اسلامی 📍همـراه با ارائه گواهـی حضـور در دوره و ویـژه بـرنامه های فرهنگـی 📎بازه : چهارشنبه لغایت جمعه۱۶و۱۸آذرماه ❗️مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۱۴آذر 🔸جهت ثبت نام وکسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه فرمایید ▫️خواهران: 🆔 @sh32147 📞 09011057007 🇮🇷@bso_nkh
📌۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکاست 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در روایتی از دلیل تظاهرات دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲می‌گویند: جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. 🔺 چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴ 🇮🇷@bso_nkh