🔸آغاز فراخوان و زمان بندی پنجمین جشنواره هنری سراسری ققنوس🔸
⏰ زمانبندی:
▪فراخوان (تیرماه۹۸)
▪دریافت آثار (مهر الی دی ماه۹۸)
▪بازبینی اولیه و پذیرش (بهمن ۹۸)
▪داوری آثار (بهمن ۹۸)
▪اختتامیه اعلام برندگان (اسفند ۹۸)
📎ارسال آثار برگزیده به دبیرخانه مرکزی (حداکثر تا ۲۵ اسفند)
📌 بخش های مسابقه:
🔹موسیقی
(سنتی، مقامی، تلفیقی)
📚با موضوعات:
▪آواز ها و موسیقی های مناطق
▪مبارزه با استکبار
▪شهید و شهادت
▪عشق متعالی وائمه اطهار
▪وفاق اجتماعی ایرانیان(سیل ۹۸)
📎 بخش ویژه:
حمایت از مقاومت یمن
🔹هنرهای تجسمی
(پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی، نقاشی)
📚 با موضوعات:
▪سبک زندگی بومی ومحل وآیین های فراموش شده
▪تناقضات سبک زندگی مدرن
▪عدالت اجتماعی
▪آمریکا واستکبارنوین
▪شهید
▪دفاع مقدس فرهنگی
📎 بخش ویژه
حمایت ازمقاومت یمن
نکته: پوستر سیر نمایشگاهی وامثالهم در بخش داوری قرارمی گیرد.
🔹ادبیات
(شعر کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه، داستان بلند)
📚 با موضوعات:
▪عدالت خواهی دانشجویی
▪آسیب های اجتماعی
▪مشکلات صنفی دانشجویی
▪تحریم واقتصادمقاومتی
▪دفاع مقدس
▪وفاق اجتماعی ایرانیان(سیل ۹۸)
📎 بخش ویژه
حمایت ازمقاومت یمن
🔹خوشنویسی
▪اذکارمذهبی
▪صلوات خاصه
▪جمله بزرگان دینی
🔹ادبیات نمایشی
(فیلم نامه، نمایش نامه)
📚با موضوعات:
▪عدالت اجتماعی
▪مشکلات صنفی ومدیریتی در دانشگاهها
▪تناقضات سبک زندگی مدرن
▪آمریکا واستکبارنوین
▪شخصیتهای تاریخی
▪آسیبهای اجتماعی در دانشگاهها
▪وفاق اجتماعی ایرانیان(سیل ۹۸)
📎بخش ویژه
حمایت ازمقاومت یمن
🔹فیلم کوتاه، انیمیشن، استنداپ کمدی، تئاترصحنه ای وخیابانی
📚با موضوع:
▪اقتصاد مقاومتی وجهاداقتصادی بانکی برماست ازتولیدملی
▪ تناقضات سبک زندگی مدرن
▪اسلامی شدن دانشگاهها
▪مشکلات صنفی دانشجویی
▪آسیب های اجتماعی
▪عدالت اجتماعی
▪جریان مقاومت آسیای غربی
▪وفاق اجتماعی ایرانیان(سیل ۹۸)
📎 بخش ویژه
حمایت ازمقاومت یمن
🔹مداحی(مراثی و مولودی خوانی)
📚با موضوعات:
▪ابعاد سیاسی و عرفان قیام عاشورا
▪مدافعان حرم
▪اعیاد و میلاد ائمه اطهار
🔹پژوهشهای هنری
📚باموضوعات:
▪تاریخ هنر انقلاب اسلامی
▪نظریات شهیدآوینی در هنر
▪مفهوم و نظرات هنری در تفکر دینی
▪تجربیات و سبکهای نوین هنری در تاریخ انقلاب اسلامی
▪جریان شناسی هنرهای گوناگون درایران وجهان
▪نقد و بررسی کتب هنری
▪بررسی وضعیت حامیان دولتی و خصوصی هنر
▪بررسی اقتصاد هنر، واقعیت ها و بایدها
▪آسیب شناسی هنرهای رایج در جامعه
📎 نکته: پژوهش ها درقالب رساله های حداقل ۲۰ صفحه ای ارائه گردد.
🔹دریافت آثار:
▪داشتن شماره دانشجویی برای شرکت در جشنواره الزامی است.
▪به هنگام ارسال اثر می بایست فرم شرکت در جشنواره که شامل اطلاعات فردی دانشجوی متقاضی می باشد، همراه اثر ارسال شود.
▪به استثنای بخش خوشنویسی آثار درهمه بخش ها می بایست بر روی لوح فشرده(DVD) دریافت وبه دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
▪آثار در رشته های تجسمی برای ارسال به دبیرخانه باید دارای کیفیت بالای صوتی وتصویری(با نورمناسب) باشند.
🔹 آدرس دبیرخانه:
ساری، میدان خزر، کوی لاله، ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران، معاونت فرهنگی و اجتماعی
📎جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های زیر مراجعه فرمائید:
@ghoghnoos_ct
@golkhaneh313
« زچه اِنکار کنی؟ »
ما بگوییم گران است، تو انکار کنی
در خریدن نه توان است، تو انکار کنی
نرخها می جهد هر روز ،جلو دارش کیست؟
نی نهان بلکه عیان است، تو انکار کنی
سهمتان گر چه تناول ز لذائذ باشد
حاجتم لقمهٔ نان است، تو انکار کنی
از تَورم که به هر روز فزاینده شود
قدّ ملت چو کمان است ،تو انکار کنی
فقر زاید بِزه و سرقت و کج رفتاری
خاطرم زآن نگران است، تو انکار کنی
چرتکه زد گفت به خود کارگر اَفغانی
ماندن ما به زیان است، تو انکار کنی
پول ایران چو نمی اَرزد بهرش، به شتاب
سوی ترکیه روان است، تو انکار کنی
ما چه باید بنماییم؟ کجا بگریزیم؟
خاک ما اَرزش جان است،تو انکار کنی
جمله دانند که در قِصهٔ ارز و سکّه
رانت پایش به میان است,تو انکار کنی
نرخ بنزین بشده قوز فراتر از قوز
از معیشت نه نشان است ،تو انکار کنی
چند بینیم سیمینار و همایش؟ افسوس
حرف چون باد وزان است،تو انکار کنی
تیره بختیم ولی بختک ما،نوبخت است
خلق، بدبخت از آن است، تو انکار کنی
پوزخندش چو نمک هست به زخم مردم
وعده ها صِرف زبان است،تو انکار کنی
هرکه در پُست بُود زائد و ناکار آمد
چاره برچیدن آن است، تو انکار کنی
کلّ مسئول مخاطب به شعارم باشند
خُرده پا تا به کلان است، تو انکار کنی
نی که سودای«حبیب»است برآید زجگر
بلکه ملّت به فغان است، تو انکار کنی
حبیب الله نیک نژادنیاکی۱۳۹۸/۱۰/۳
@basij_motahhari_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این گام همان #گام_جهانی_شدن ماست
با آل علی (ع) هر که درافتاد ور افتاد
#گام_دوم یادمان هست آقای من
@basij_motahhari_quran
ولادت با سعادت حضرت عیسی بر تمامی مسیحیان و مسلمانان مبارکباد🎄
@basij_motahhari_quran
#سه_شنبه_مهدوی
مراسم سه شنبه های مهدوی با نوای آقای مهدی عیدینی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد به همراه پخش کلیپ مهدویت در دانشکده علوم قرآنی آمل
@basij_motahhari_quran
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 #برش_دیدار
📹 ببینید | چه کسانی از اصحاب پیامبر(ص) بالاترند؟
بسیج دانشجویی شهید مطهری
@basij_motahhari_quran
#بصیرت
♻️ شما به مالک اشتر رای میدهید یا کمیل
💢 اگر دو نفر از اصحاب خاص امیرالمومنین برای #انتخابات نامزد شوند، شما به کدام یک رای نمیدهید؟
مالک اشترنخعی یا کمیل ؟
چرا؟
✅ چرا به مالک اشتر رای میدهیم؟
در واقع سئوال مهمتر این است که چرا به کمیل رای نمیدهیم؟
✅ دعای کمیل معروف رو امام علی(ع) به همین حضرت کمیل بن زیاد تعلیم داد
هر دوی این شخصیتها، انسانهای خوبی هستند
اما مگر انسان خوب، ضرورتا سیاستمدار و مسئول خوبی هم هست؟
هر دوی اینها، در بسیار از مراتب و مقامات شاید هم سطح باشن
✅ اما چرا به کمیل #رای نمیدهیم؟
مسأله اینجاست.
✅تاریخ را بخوانید:👇👇👇
در سال ۳۹هـ. ق. کمیل بن زیاد از طرف امیرالمؤمین (علیه السلام) به فرمانداری شهر هیت منصوب شد. پس از مدتی خبر به وی رسید که یاران معاویه به فرماندهی «سفیان بن عوف» قصد یورش به هیت را دارند، به خیال اینکه آنها در «قرقیسا» هستند، بدون اجازه امام علی (علیه السلام) ۵۰ نیروی مسلح را برای دفاع در شهر گذاشت و خود و یارانش به طرف آنجا حرکت کرد، تا در جنگ پیشدستی کرده باشد.
سپاهیان معاویه از فرصت استفاده کرده به هیت حمله کردند و به غارت پرداختند. امام علی (ع) نامهای به کمیل بن زیاد نوشت و او را سرزنش کرد.
✅ ناراحتی و گلایه امام علی(ع) از کمیل:
سستی انسان در انجام کارهایی که بر عهده اوست و پافشاری در کاری که از مسئولیّت او خارج است، نشانه ناتوانی آشکار و اندیشه ویرانگر است. اقدام تو به تاراج مردم «قرقیسا» در مقابل رها کردنِ مرزهایی که تو را بر آن گمارده بودیم و کسی در آنجا نیست تا آنجا را حفظ کند، و سپاه دشمن را از آن مرزها دور سازد، اندیشهای باطل است.
تو در آنجا پلی شدهای که دشمنان تو از آن بگذرند و بر دوستانت هجوم آورند، نه قدرتی داری که در کنار تو نبرد کنند، و نه هیبتی داری که از تو بترسند و بگریزند، نه مرزی را میتوانی حفظ کنی، و نه شوکت دشمن را میتوانی درهم بشکنی، نه نیازهای مردم دیارت را کفایت میکنی، و نه امام خود را راضی نگه میداری
✅ اما نظر امام علی(ع) در مورد #مالک_اشتر:
«مالک! مالک چه بود! به خدا اگر کوه بود، کوهی بود جدا از دیگر کوهها و اگر سنگ بود، سنگی بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد. خدا رحمت کند #مالک را، او برایم چنان بود که من برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم.
آدم خوب بودن دلیل بر نماینده، رییس جمهور یا سیاستمدار خوب بودن نیست.
حکومت اسلامی، مالک اشتر میخواهد.
#مالک_اشتر سپر بلای علی(ع) بود بخاطر همین #رهبر_انقلاب فرمودند:
آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست - حالا آن مسند هر چه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد - خودش را #سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این میشود یک انتخابات خوب.
این نظر و معیار را با نامزدهای انتخاباتی پیش رو مقایسه کنید.
نهج البلاغه، ص ۴۰.شهیدی، نهج البلاغه، ص ۴۴۰، کلمات قصار،ش ۴۴۳.ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج ۱۵، ص ۹۸.
✍ دیدهبان انقلاب
بسیج دانشجویی شهید مطهری
@basij_motahhari_quran
♦️دانشکده علوم قرآنی آمل
♦️برگزاری دوره تخصصی سواد رسانه ای و فضای مجازی
اساتید:
مصطفی ضابط ( کارشناس رسانه و فضای مجازی و مدیر موسسه فرهنگی هنری خوجه نصیرالدین طوسی)
حسن شمشادی (کارشناس رسانه و فضای مجازی و خبرنگار جبه مقاومت)
♦️جمعه ۶ دی ماه ۱۳۹۸
بسیج دانشجویی شهید مطهری دانشکده علوم قرآنی آمل
@basij_motahhari_quran
🔺از سردار پرسیدند: بعد از بازگشت از سوریه برنامتون چیه؟ گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از ۴٠سال مجاهدت بالاتره، بروم یک گوشهای از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچههای نوجوان و جوان کار فرهنگی انجام بدم، برای امام زمان(عج) آدم تربیت کنم، سرباز تربیت کنم، کاری که تا حدودی کوتاهی کردیم و آن دنیا باید جواب پس بدهیم.
🌷شهید حاجحسین همدانی🌷
«بسیج دانشجویی شهید مطهری»