eitaa logo
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم
85 دنبال‌کننده
1هزار عکس
911 ویدیو
96 فایل
بسیج اساتید دانشگاه ملی مهارت استان قم https://eitaa.com/btcqom_asatid
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یاس کلیک(به خاطر تو)
محرم آمد و ماه عزا شد همه عالم پر از شور و نوا شد محرم ماه خون ماه قیام است برای مومنان حجت تمام است محرم ماه شور و ماه شین است عزای شاه دین مولا حسین است محرم ماه خون ماه شهادت نموده روشن آن راه سعادت محرم ماه پیروزی خون است ستم را خانه و خرگه نگون است محرم ماه جانبازی و عشق است شروع روضه زینب، دمشق است هر آنکس با ولایت کار دارد به پایش این بیابان خار دارد برند انگشتر مولا به یغما رسد آه و فغان تا عرش اعلا الهی عاقبت ماجور گردیم به خون آغشته تن در گور گردیم به جانبازی کنیم دین را حمایت شهادت را رویم راه سعادت الهی عاقبت محمود گردان دل عالم همه پر نور گردان 1403.04.17 09:58 "یسار"
🔘چکامه چمن ماه به ایران بازگشت/ایران اسلامی، امن‌ترین بستر برای هنر ▪️بعد از ۱۰ سال چکامه چمن ماه به ایران بازگشت تا تاییدی باشد بر اینکه حتی اگر پیشرفت هنری مد نظرتان باشد این جمهوری اسلامی است که می‌تواند شما را رشد دهد. ▪️در باغ سبزی به نام جم تی وی که بسیاری را وسوسه پیوستن به آن، تطمیعشان می‌کرد، در طول این مدت نشان داد، تمامی اعتبارش را از دست داده و افرادی که زندگی هنری خود در ایران را پس از سال‌ها از دست داده بودند و به آن ملحق شدند، پشیمان شده و به ایران بازگشتند. ▪️تاکنون فردی نبوده که بازگشته باشد ویا حتی هنوز هم آنجا باشد که خبر از خیانت مالی و اخلاقی دستاندرکاران جم تی وی ندهد؛ و این یعنی حتی اگر با جمهوری اسلامی زاویه فکری داشته باشید، بهترین و امن‌ترین فضا را برای شکوفایی هنر به شما می‌دهد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
- ارتباط ما قطع است! - ارتباط ما با نزدیکان‌مان قطع است! - ارتباط ما با نوجوانان‌مان قطع است! - ارتباط ما با همسایگان‌مان قطع است! - ارتباط ما با مسجدی‌های‌مان قطع است! - ارتباط ما با کسبه محل‌مان قطع است! - ارتباط ما با خویشاوندان‌مان قطع است! - ارتباط ما با اموات‌مان قطع است! - ارتباط ما با شهدای‌مان قطع است! - ارتباط ما علمای‌مان قطع است! - ارتباط ما با جامعه نخبگان قطع است! - ارتباط ما با بخش‌های بزرگی از مردم عادی قطع است! - ارتباط ما با بخش بزرگی از اهل سنت قطع است! - ارتباط ما با طیف موسوم به خاکستری قطع است! - ارتباط ما با بخش بزرگی از جامعه زنان قطع است! - ارتباط ما با گروه‌های سیاسیِ رقیب‌مان قطع است! - ارتباط ما با گروه‌های سیاسیِ رفیق‌مان قطع است! و - ارتباط ما حتی با هم قطع است! این دهه مُحَرَمی بیاییم روی این یکی کار کنیم، بعدش فرصت هست روی سایر ارتباطات‌مان کار کنیم ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از Dr.Sr T
راشا تودی: آیت‌الله خامنه‌ای ایران را از یک پیچ تاریخی و مهم براحتی عبور داد @shkhabari
۱۷ تیرماه ۱۴٠۳/ سال چهارم از مگامال تا مگا هیئت!!!! تا کنون بارها عرض کرده ایم که یکی از مهم ترین تفاوت های تمدن مدرن با تمدن اسلامی، در گزاره بنیادین و محوری: لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلۡقِسۡطِ (۲۵حدید) است. مدل مدیریتی اسلام به این شکل است که واحدهای مدیریتی را کوچک، پراکنده و غیر متمرکز می کند. آنگاه وظایف را به همه می سپارد و ازین رهگذر، ایجاد میکند، مردم را رشد می دهد و ظرفیتها را فعال می کند. مدرنیته در مقابل، واحدهای مدیریتی را کلان و متمرکز می کند و با این روش، قریب به اتفاق مردم را از کنار می نهد و بسترهای رشد را عقیم می کند. فی المثل برای دفاع از کشور، یک منسجم متمرکز ایجاد می کند، انسانها را استخدام میکند و وظیفه دفاع را تنها به آنها می سپارد. اما اسلام، دفاع را بر عهده همگان می گذارد و مردمش را با: جَٰهَدُواْ بِأَمۡوَٰلِهِمۡ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ(۱۵حجرات) پرورش می دهد. امری که در اندیشه فقیه تمدنی عصر ما با عنوان ظهور و بروز یافت. باز در نظام تولید مدرن، کلان متمرکز را داریم با نتیجه ای واضح: یک ارباب و مالک با کسب سود حداکثری و صدها کارگرِ بله قربان گو و بی اختیار با سودی حداقلی. همین مدل تولید متمرکز، یکی از اصلی ترین ریشه های نظام سرمایه داری، نابود کننده عدالت و ایجاد کننده فاصله طبقاتی است. در اسلام اما با تربیت انسانها بر اساس مانند کشاورزی، باغداری و دامداری، مکروه دانستن اجیر و استخدام دیگران شدن(کافی ج۵ص۹٠) و لزوم هر فرد به غذایی که می خورد(عبس۲۴)، یک نظام تولیدی غیرمتمرکز، سبک، ارزان و بسیار باکیفیت طرح ریزی می شود. با نظام تولیدی اسلام، در تولید غذای طیب ایجاد می شود و ضمنا هر کسی آقای خودش است، همانطور که خدا او را آقا و آزاد آفریده(نامه۳۱ نهج البلاغه). مثال دیگر این نزاع تمدنی در مدل توزیع و بازار است. مدرنیته هرچه بیشتر پیش می رود، بازار هایی متمرکز تر، بزرگتر و در نتیجه گرانتر درست می کند. هایی که برای حدود نود درصد مردم، امکان خرید یک غرفه هم در آنها وجود ندارد. چرا که بسیار کم است و در نتیجه گران. به همین راحتی در عرصه توزیع و بازار هم را از دست می دهید. اما اسلام عزیز و مردمی، درست در نقطه مقابل تمدن طاغوتی انحصاری، بازار پراکنده فراوان می سازد و در اختیار همه مردم قرار می دهد(کافی ج۵ص۱۵۵) . میتوان دهها مثال دیگر هم آورد. مثلا می توان مدل معیوب و پر اشکال و متمرکز را با مدل پیشرفته، پراکنده و سبُک داری مقایسه کرد و امثله دیگر. در همین راستا و با توجه به اینکه در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستیم، باید توجه کنیم که اسلامی ترین مدل برپایی مجالس سوگواری، آنست که نیروهای بیشتری را درگیر خود کند و از ظرفیت انسان های بیشتری استفاده کند. با توجه به مسائل فوق الذکر، باید به دنبال تکثیر هیئتها باشیم نه تکبیر آنها! هیئت کلان متمرکز، جدای از اشکالات متعددی که دارد، نمی تواند بسترساز خوبی برای «لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلۡقِسۡطِ» (۲۵حدید) باشد. اما هیئتهای کوچک و ، می تواند یکی از مهم ترین عوامل در مراسم انسان ساز محرم باشد. فی المثل فلان هیئت که بیست سی هزار نفر مستمع دارد و تنها با یک سخنران و یک مداح مدیریت می شود، در صورت تبدیل به روضه های خانگی کوچک بیست سی نفره، بسترساز تربیت حدود هزار و پانصد مداح و همین تعداد سخنران است. به جای پرداخت هزینه های سنگین سیستم صوتی، در بسیاری از موارد، حتی نیازمند یک بلندگوی ساده هم نیست. به جای استخدام یک یا چند تیم خبره آشپزی، مدل روضه خانگی هزاران هزاران نفر را درگیر پخت غذای مجلس سیدالشهدا علیه السلام می کند. بدیهی است که کیفیت غذای مجالس کوچک، بسیار بهتر از غذاهایی است که برای هیئت های بزرگ طبخ و آماده می شود. چه اینکه حجم کار اندک است و سبک. از دیگر سوی هرکسی برای اهالی خانه و همسایه های خودش غذا تهیه می کند که موجب دقت و اهتمام بیشتر است. باز برخلاف ها، برپایی جلسات خانگی کوچک، قریب به اتفاق کوچه خیابان های شهر را بهره مند از حال و هوای روضه و ذکر معارف اهل بیت علیهم السلام می کند. البته که می توان به فواید بی بدیل دیگری هم اشاره کرد. امید که با برپایی ، شاهد و بهره مندی حداکثری از این فرصت گرانقدر شویم. @besalamen_amenin
هدایت شده از علی اسکندری
💢هیئت سکولار ♦️شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یکی هیئتی ها فریاد زد آقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند 🔻ناگهان اول بیاد این نقل روایی افتادم: اول لهوف، سید بن طاووس روایتی را نقل میکند که در آن پیامبر اکرم در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین را برای مردم تعریف میکند. همه شروع میکنند به گریه کردن، بعد پیامبر همه را توبیخ میکند با این جمله تاریخی که اتبکونه و لاتنصرونه... آیا برایش گریه میکنید و یاریش نمیدهید؟ 🔻و سپس بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم: ➖صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا ♦️هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند. عده ای زنجیر زن،عده ای سینه زن و عده ای قمه زن..... فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !! ♦️اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند. زنجیر و سینه و قمه زدند به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند. 📌آری این است نتیجه اسلام سکولار،این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که شیعه انگلیسی به شدت به دنبال آن است و برای آن میلیاردها دلار هزینه میکند. 📌براستی در هیئتی که دغدغه حفظ نظام و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و مردم و صدور انقلاب و نفی طواغیت زمانه و مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم جهانی وجود نداشته باشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه میزند... آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار! ♦️به خودمان رجوع کنیم ببینیم ثمره اشک را چه دانستیم. رهبر انقلاب فرمود اگر به اشک و ندبه است معاویه هم اهل مدح و مرثیه بر امیرالمومنین بود. ♦️سید بن طاووس در لهوف نقل می کند که وقتی اهل بیت به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند. ولی مورد عتاب و نفرین حضرت زینب قرار گرفتند پس اشک به تنهایی نشانه ولایت نیست و بشرطها و شروطها که همان تبعیت از ولایت است این اشک یگانه کیمیای عالم میشود! ♦️برخی تلاش می کنند، خرجی می دهند، کار و فعالیت دیندارانه هم دارند، اما کار امام شان را پیش نمی برند. مثل اینکه امام در کربلا باشد و ما در مدینه اهل مجلس علم و خدمت رسانی به نیازمندان و سفره انعام و غیره باشیم، شوخی نیست؟ پس وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غایب هستیم و در معیت ولایت، طاغوت زمان خود را، نفی و تکفیر نمیکنیم این گریه و بکاء برای ما ذره ای تقرّب الی الله ندارد! 📌در انتخابات اخیر، بسیاری از کسانی که هیئتی بودند دچار همین بلا شدند. برای همین آیت الله حائری می‌فرمودند: اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی‌ست، باید بداند رأی دادن به این جریان در حکم محاربه با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه است. ♻️نشر_حداکثری
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
⭕رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاههای کشور در نشست سالانه مسئولان کانون های استانی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان 🔹️به فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است. و به فرموده مقام معظم رهبری(حفظه الله)، امام حسین(ع) معلم بزرگ مقاومت آگاهانه است. 🔸️انقلاب اسلامی با تاسی از قیام کربلا، امتداد حرکت حسینی است و امروزه جبهه کفر با تمام توان خود در جنگ سخت و نرم به مواجهه با این نهضت الهی و مردمی پرداخته است. 🔹️حماسه حضور امت بصیر و ولایی ما در انتخابات اخیر پیوند مستحکم و تجدید عهد امت حسینی ایران اسلامی با انقلاب، ولی فقيه و شهدای عزیز است و به تعبیر مقام معظم رهبری این حضور پرشکوه، پیروزی بزرگ برای نظام اسلامی و مردم بود. 🔸️بسیج اساتید نرم افزار فکری انقلاب اسلامی است و با رویکرد حل المسائلی درصدد کمک به حاکمیت و اعتلای آموزش عالی است. 🔹️مقام معظم رهبری عنایت،توجه و انتظار خاصی به دانشگاه تمدن ساز فرهنگیان، به عنوان مرکز ثقل تعلیم و تربیت دارند. 🔸️از مهمترین وظایفی که متوجه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان است،تهیه بسته سیاستی عملیاتی جهت تحقق فرامین، بیانات و منویات معظم له درباره دانشگاه فرهنگیان است. @Basijasatidk
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
⭕️یادداشت روز ❇️ شبهه سینه زنی برای اباعبدالله الحسین چرا باید سینه بزنیم؟ آیا سینه زدن موجب ضرر و زیان بدن نیست؟ ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ✍ پاسخ شبهه: خانواده هایی که عزیز خود را از دست می دهند بر سر و سینه می زنند و گریه می کنند تا از این طریق عزاداری کننند و از دست دادن عزیزشان را گرامی بدارند. سینه زدن برای اهلبیت علیهم السلام هم یکی از مظاهر عزاداری و ابراز عشق و ارادت به حضرات معصومین سلام الله علیها و اظهار برائت و بیزاری از قاتلان آنهاست. مطابق نظر مراجع عطام تقلید، نوع سینه زنی نباید طوری باشد که موجب لطمه، خسارت و اضرار جدی بر بدن و نیز وهن اسلام و شیعه شود مانند قمه زنی، حرکات نمایشی و.... محمدعلی برزگر @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
هدایت شده از عزیز غضنفری*
🔊رسانه‌ها امام حسین علیه السلام را در کربلا تشنه نگه داشتند... 📜سال ۳۵ قمری، یعنی ۲۶ سال قبل از فاجعه کربلا، شهر مدینه پر از حا‌دثه بود..‌. 👈🏻آدم‌های زیادی از حزب خلیفه سوم آمده بودند به شهر و دور خانه خلیفه شان عثمان تحصن کرده بودند. معترض‌ها می‌گفتند: 🔺خلیفه اختلاس کرده،🔺 باندبازی کرده، 🔺خانواده‌اش رانت‌های اقتصادی ویژه دارند و 🔺بیت‌المال را بین ژن خوب‌ها تقسیم کرده‌اند.... 😡 مردم شاکی بودند که فشارهای اقتصادی کمرشان را شکسته و خلیفه دردشان را نمی‌فهمد. مردم شعار دادند، سنگ به خانه عثمان زدند، پلاکارد بلند کردند و بعد در خانه شکستند و ریختند داخل و عثمان را کشتند. 📜👈🏼چند روز بعد خبر به معاویه رسید. معاویه در دمشق بود. از هم حزبی‌های عثمان بود و در کابینه عثمان جای مهمی داشت. معاویه در همان روزهای بعد از کشته شدن عثمان یک روایت جعلی را به همه خبرگزاری‌های داخلی و خارجی داد، روایتی که بخشی از منبر همه علمای درباری شد، روایتی که آن قدر در رسانه‌ها تکرار شد تا تبدیل به بخشی از تاریخ قطعی در ذهن هواداران جبهه بنی‌امیه شد. ♨️👈معاویه در روایتش گفته بود: خلیفه سوم در حصر خانگی شهید شده. 🚫 گفته بود: حصر خانگی را چه کسی درست کرده بوده، معلوم است دیگر، علی بن ابی‌طالب باعث و بانیش بوده،.. 🚫 اصلا عثمان مخالفی سر سخت‌تر از علی مگر داشته؟ از قتل عثمان چه کسی جز علی بن ابی‌طالب بیشترین سود را برده؟ 🚫 معاویه گفته بود: قتل عثمان یک قتل عادی نبوده، یک محاصره ناجوانمردانه بوده، فقط محاصره هم نبوده، ♨️اصلا لباس‌شخصی‌های تیم علی بن ابی‌طالب راه ورود همه چیز حتی آب را به خانه عثمان بسته بودند.‼️ 📣👈این روایت جعلی در تار و پود باورها و عقاید مردم نشست تا محرم سال ۶۱ هجری رسید. 📛در روزهای اول سال ۶۱ هجری، ابن زیاد از داخل دارالعماره کوفه نامه‌ای نوشت برای عمر بن سعد که در کربلا بود و تازه روبه‌روی سپاه امام صف بسته بود. ♨️نامه ابن زیاد و تک‌تک کلماتی که استفاده کرده، در تاریخ ثبت شده. ابن زیاد نوشت: 📜«از رسیدن آب به حسین و یارانش مانع شو، به گونه‌ای که حتی یک قطره آب از آن ننوشند. همان‌طور که با امیرالمومنین عثمان رفتار کردند.» ♨️ابن زیاد در پایان نامه‌اش عمر سعد را ارجاع می‌دهد به یک گزارش تاریخی و به یک باور عمومی. فقط یک اشاره می‌کند و انگار با همین اشاره در عقده‌ای کهنه باز می‌شود. به پشتوانه رسانه‌هایی که از زمان معاویه تا آن روز، مرگ عثمان را در ماجرایی دروغ‌پردازی شده، به خورد مردم داده بودند، ابن زیاد دستور بستن راه آب را روی سپاه امام می‌دهد....! 📛👈عمر سعد آیا به این دستور شک می‌کند؟ نه، او هم فریب رسانه‌ها را خورده. بخشی از لشکرش را می‌فرستد و دسترسی امام را به آب قطع می‌کند. مردمی که توی سپاه عمر سعد بودند، همان‌ها که رفتند و راه امام را بستند، به کارشان شک نکردند؟ حس نکردند که رفتارشان ناجوانمردانه است؟ نه، آن‌ها هم فریب رسانه‌ها را خورده بودند. یک دروغ تاریخی طوری در همه این سال‌ها به خوردشان رفته بود که تنها با یک اشاره ابن زیاد، حس عصبانیت و انتقام و تلافی در خون‌شان جوشید و رفتند تا حق پایمال شده سومین خلیفه رسول خدا را از نوه رسول خدا بگیرند. 👹👈🏼دروغ‌ها اگر بروند در کتاب‌های تاریخ، فراموش می‌شوند. 👹دروغ‌ها اگر بروند در محافل‌ علمی، رسوا می‌شوند. 👹👍🏻دروغ‌ها اما اگر بروند در بستر رسانه‌ها، هم زنده می‌مانند، هم در طول زمان به روز می‌شوند، هم باور می‌سازند و هم طرفدار دور خودشان جمع می‌کنند.... طرفدارانی که حاضرند رگ گردن گرو بگذارند و برای نشان دادن هواداری، همه کار بکنند. 📜👈🏼در کربلای سال ۶۱ هجری، آدم‌هایی که شط به آب و رو به خیمه‌های امام حسین ایستاده بودند و شمشیرها‌شان را از غلاف بیرون کشیده بودند، هوادارهای دو آتشه یک دروغ رسانه‌ای بودند. آن قدر هوادار که یکی‌شان صدایش را بلند کرد، طوری که همه بشنوند و گفت: این آب را می‌بینی که صاف است، می‌درخشد، یک قطره‌اش را هم به تو نخواهیم داد. 🗣مرد می‌توانست فقط در صف بایستد، می‌توانست راه آب را بسته نگه دارد و حرف نزند. دلش اما راضی نمی‌شد. یک چیزی توی دلش بود که با زخم زبان زدن، با یک کنش بیشتر داشتن راحتش می‌گذاشت. این چیز، این حس، این آتش درونی همانی بود که رسانه‌ها در درونش برپا کرده بودند. حالا بعد از این بی‌ادبی‌ها حس می‌کرد آدم بهتری است، به خلیفه سوم ادای دین کرده، دشمنی‌اش را با لشکر دشمن تمام عیار کرده و وظیفه‌اش را بالاخره انجام داده 📡رسانه‌ها وقتی دست جبهه باطل می‌افتند، این طور آدم‌ها را از عمق وجود هیجان‌دار می‌کنند. فهم را و اندیشه را و حساب‌گری را می‌برند و به جایش شور کور جایگزین می‌کنند «✍🏼محمدرضا جوان آراسته  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
هدایت شده از اخبار بسیج اساتید
⭕️برگزاری مراسم عزای ابا عبدالله الحسین در سازمان بسیج اساتید استان با حضور اقشاربسبجی مستقر در مرکز. روز چهارم محرم @Basijasatidk سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان قم
من کودک صحرای عشقم با ولایم من عاشقان را بر ولایت رهنمایم با کودکی هایم اگر تنها قرینم باغ ولایت را همی یار و معینم ای دشمن دین خدا گر سر بر آرم طومار کینت از بن و ریشه بر آرم صحرای خون را می نوردم با ولایت خون می دهم همپای گلزار شهادت از شبنم اشک خلایق سرخگونم من با وضوی خون یاران لاله گونم در وادی عشق و جنون رزمنده هستم گیرد علی شاه نجف همواره دستم  از سرخی جام شهادت می گرفتم متن وصیت نامه را با خون نوشتم سرخی خونم راه ایمان را نماید راز دل هستی عالم را گشاید من زتده ام گرچه شهادت مرگ باشد در بزم ما ترس و اسارت ننگ باشد رخسار نیلی را بگیریم انقامش ما باز جوییم در غزا شان و مقامش گر حق بود راه ولایت باک ما نیست شهد عسل ما را شهادت وار حاکیست "من کودکم اما برایت مرد مردم" خون می چکد از دشنه هنگام نبردم ۱۳۹۸.۰۶.۱۰ ۱۱:۱۴ "یسار"