eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
270 عکس
203 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام وعرض ادب وقت بخیر چند ایده برای ساعات باقی مانده از انتخابات: 1. توسل و تضرع خالصانه به درگاه احدیت جهت رقم خوردن خیر کشور و متمایل شدن دلها به سوی فرد اصلح. : برپایی هئیت، روضه خانگی (روضه حضرت مادر و حضرت رقیه سلام الله علیها)، ختم صلوات (به صورت خانگی و گروه‌های مجازی) 2. بیستکال و پیامک در همین چند ساعت میتواند سرنوشت چند سال کشور را جابجا کند! : با سلام و عرض احترام دوست عزیزم برادر /خواهر..‌.... بنده ان شاءالله در جمعه ۱۵ تیر ماه، ضمن بررسی کامل سوابق و برنامه هر دو کاندید ریاست جمهوری و برای تکرار نشدن دولت دوباره روحانی، برای بهبود وضعیت مسکن، معیشت، اشتغال و... به آقای دکتر <سعید جلیلی> رای خواهم داد. امیدوارم شما هم این فرد را انتخاب بفرمایید. ارادتمند شما .... 3. حضور جدی در اطراف محل‌های اخذ رای : الف) گزارش تخلفات رقیب ب) مقابله از خرید رای ج) حضور موثر سر صندوق آرا در پایان: پدران عملیات روانی و فریب در ستاد پزشکیان فعالند. مراقب باشیم خسته و منفعل از دروغ ها نشویم. بایستیم و عملیات کنیم چه در دفاع چه در تهاجم @cafe_fekr
هنوز وقت هست هر نفر با بیست نفر صحبت‌ کنه افراد خیلی زود قانع میشن زنگ بزنید @cafe_fekr
يَا بنَ شَبيبٍ ، إن كُنتَ باكِيا لِشَيءٍ فَابكِ لِلحُسَينِ [بنِ عليِّ ]بنِ أبي طالِبٍ عليهما السلام @cafe_fekr
مقتل الحسين من امالي السيدين یکی از منابع کهن زیدیه است که گزارش‌های مهمی از واقعه عاشورا را بیان کرده است. این کتاب، امالی دو دانشمند زیدی، ابوطالب هاروني متوفای ۴۲۴ قمری امام و دانشمند شناخته شده زیدیه شمال ایران، که به تیسیر المطالب في أمالي أبي‌طالب مشهور است و المرشد بالله عالم زیدی در ری و جریان و دیلم و بل بود و مرتب برای یافتن احادیث به شهرهای مختلف سفر داشت وی در ۴۹۷ قمری درگذشت. @cafe_fekr
مقتل الحسين.pdf
5.51M
متن پی دی اف کتاب مقتل الحسين من امالي السيدين @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز مردم غزه در وسط نبرد، درک کردن که در کربلا زمان قرار دارن، با یادآوری صحنه‌های کربلا، خودشون آرام میکنن. کربلای امروز کربلای شیعیان نیست بلکه کربلای آزادگان جهان است. گوینده میگه من در زندان به امام حسین رسیدم، با شنیدن واقعه کربلا گریه‌ام میگیره. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @cafe_fekr
إنَّ أشياخا مِن أهلِ الكوفَةِ لَوُقوفٌ عَلَى التَّلِّ يَبكونَ ، ويَقولونَ : اللّهُمَّ أنزِل نَصرَكَ . قالَ : قُلتُ : يا أعداءَ اللّه ِ ! ألا تَنزِلونَ فَتَنصُرونَهُ (تاريخ الطبرى: ج ۵ ص ۳۹۲) الطبرىـ به نقل از سعد بن عُبَيده: برخى بزرگان كوفه ، بر تپّه‌اى ايستاده بودند و مى گريستند و مى‌گفتند: خدايا ! نصرتت را نازل كن . گفتم: اى دشمنان خدا! چرا پايين نمى‌آييد و يارى اش نمى دهيد؟ پ.ن: این افراد در واقعه کربلا توانسته بودند خود را به سرزمين کربلا برسانند اما بجای یاری اباعبدالله الحسین علیه السلام تماشاگر ماجرا بودند. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ چیز به اندازه این فیلم تفاوت میان دانایی حقیقی با توهم دانایی را روشن نمی کند. یکی نماد دانایی حقیقی برخاسته از حکمت ایمانی و جهاد فی سبیل الله است و آن دیگری، نماد توهم دانایی است. توهمی برخاسته از تحصیل در دانشگاههای ینگه دنیا و فرار از معرکه ها و جبهه‌های جهاد فی سبیل الله. روحت شاد سردار دلها که براستی همانگونه که اسوه حسنه جهاد و شهادت بودی، اسوه حسنه فهم و بصیرت هم بودی. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از جنایت صدام و حمله به حرم مطهر اباعبدالله الحسین علیه السلام تاریخ بزرگترین درس عبرت است برای همگان کجایند معاویه‌ها و یزیدها؟ @cafe_fekr
باز در ایران اتفاقی افتاد و اوباش گوشی به دست و مزدوران رسانه‌ای - دست به کار شدند.
🔥 «خونخواهی» ‏واژه جدیدی در ادبیات مقاومت است... 🎯 اگه از خودمون ترور کرده بودند که انتقام و مجازات بود؛ اما برای مهمان کشورمون به کمتر از «خونخواهی» بسنده نمی‌کنیم. @SHAHAB_GRAPHY
"ما در این حادثه‌ تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ خود می‌دانیم" سید علی خامنه‌ای ۱۰مرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اين جملات را فقط در مسیر امام حسین علیه السلام خواهید شنید: چاي ابو علي تفضل يزاير هلا بالزوار استريح اتغدا تفضل اتريگ اوگف اتعشى هاك اشرب مي إگعد ارتاح هلا بزوار ابو علي عظم الله اجوركم هلا بالزوار مأجورين هلا بزوار الحسين نسألكم الدعاء عساكم ماتعبتم گواكم الله اليوم باتوا عندنا والله ماتروح الا انضَيفك رايات قصائد شغف للقاء عامود رقم كذا موكب خيمة طبخ تنور طين شعائر لطم مواساة نصرة اصرار تكاتف إخوّة تراحم تشجيع هلا بيكم الصلاة يزاير توصلون بالسلامة @cafe_fekr
دومین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی - به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد سخنران : حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ الی ۱۹ قم، خیابان شهدا، سالن همایش‌های غدیر @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدة بدة بدة بدة الرادود خضر عباس @cafe_fekr
سال‌های پیش قبل از اینکه رسانه‌ها تعیین کنند چه مداحی ضریب بخورد یا نخورد، سید جواد ذاکر با صدای دورگه و سوخته، با حرکات خاص و کاریزمای جذاب و با شور عجیب در هییت و با اون لطمه‌زنی‌ها دلی و بدون غل و غش، توانست به سرعت به مداحی محبوب در میان بچه هیاتی‌ها تبدیل شود. یادم میاد که ذاکر با شور مداحی خاص خودش، احساس شورانگیزی به اکثر هییت‌ها تا ماه‌ها می‌داد. @cafe_fekr
برائت اربعینی با برائت برائتی فرق دارد. برائت اولی حرکت دارد و دومی سکون. برائت اولی اسلام زنده‌ای را معرفی می‌کند که در برابر ظلم و بیدادی ظالم و بیدادگر می‌ایستاد و مقابله‌ دارد و برائت دومی ظلم و ظالم را در سال ۱۱ و ۶۱ هجری خلاصه می‌کند. برائت اولی گوشه نشین نیست و تسبیح فقط در دست نمی‌گیرد که دعا کند برای امر فرج بلکه حرکت می‌کند و فراهم ساز مسیر ظهور است ولی برائت از جنس دوم بی‌صدا گوشه‌ای را انتخاب کرده و می‌نشیند و نهایتش آن‌گوشه‌ها راه می‌رود و می‌گوید «خدایا امامِ ما را برسان!». @cafe_fekr
بدعتی بنام دهه محسنیه در چند سال اخیر بعد از ایام آخر ماه صفر از سوی برخی گروه‌های مذهبی و هیئتی مسئله ادامه عزاداری‌ها تا نهم ماه ربیع الاول پر رنگ می‌شود. هییت‌های را برپا می‌کنند و در فضای مجازی نیز تا آنجا که می‌توانند می‌تازند که این ایام، ایام حمله و هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست. در این ایام حضرت ضربت خوردند و فرزند خودشان (حضرت محسن) را از دست داده‌اند! آنچه در منابع تاریخی آمده ایام هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به طور واضح مشخص نیست و نمی‌توان به همین راحتی گفت که بلافاصله پس از شهادت پیامبر اسلام هتک حرمت صورت گرفته است. تاریخ شهادت حضرت محسن بن علی نیز نه در تاریخ و نه در روایات درج نشده است. آنچه در روایات آمده است خبر شهادت و هتک حرمت حضرت می‌باشد اما در خصوص زمان حمله‌ور شدن به خانه حضرت و زمان شهادت محسن بن علی علیهماالسلام کلامی بیان نشده است. از حضرت صادق علیه السلام طبری شیعی در دلایل الامامه نقل می‌کند که "قبضت فی جمادی الآخره یوم الثلاثاء لثلاث خلون منه، سنه احدی‌عشره من الهجره. وکان سبب وفاتها ان قنفذا مولی عمر لکزها بنعل السیف بامره، فاسقطت محسنا و مرضت من ذلک مرضا شدیدا، ولم تدع احدا ممن آذاها یدخل علیها" حضرت صادق علیه السلام زمان شهادت حضرت را سوم جمادی‌الثانی سال یازدهم بیان می‌کنند و سبب شهادت محسن بن علی علیهماالسلام را ضربه غلاف قنفذ ذکر می‌کنند. مرحوم کلینی نیز در کافی روایتی از حضرت کاظم علیه السلام بیان می‌کنند که عنوان شهیده برای حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها قرار گرفته است که فرمودند: "ان فاطمة صدیقة شهیدة" از برآیند مجموع حوادثی که در تاریخ ذکر شده است (حرکت سپاه اسامه به سمت موته و پرچم داری بریده از قبیله اسلمه و اعتراضش به قومش در همراهی اهل سقیفه) و شواهدی که وجود دارد (چگونگی راه رفتن حضرت زهرا بعد از غضب فدک و ایراد خطبه فدکیه از سوی ابن ابی الحدید) و از کنار هم قرار دادن آنها، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حمله و هجوم به خانه امیرالمومنین علیه السلام و هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها حدودا ۵۰ روز پس از ایام شهادت پیامبر اسلام اتفاق افتاده است که سرانجام پس ۹۵ روز حضرت به شهادت می‌رسند. لذا برپایی جلساتی تحت عنوان ایام محسنیه بدعتی در مناسک مذهبی از سوی جریان‌های برائتی و شیرازی می‌باشد. @cafe_fekr
مشهورات بی اعتبار نهم ربیع الاول @cafe_fekr
مصطفا اندر جهان آن گه کسی گوید که عقل آفتاب اندر فلک آن گه کسی گوید سها میلاد پیامبر اسلام و حضرت صادق علیهماالسلام مبارک @cafe_fekr