🔺عناوین کارگاههای جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد
🔹سیوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برای دانشجویان و دانشآموزان علاقهمند به فیلمسازی کارگاههای آموزشی را در 5 روز بهصورت رایگان برگزار خواهد کرد.
🗓️مهلت ثبت نام : تا روز دوشنبه 3 مهر
اطلاعات بیشتر:🌐 https://portal.icff.ir/
✔️کارگاههای آموزشی از 15 تا 19 مهرماه به شرح زیر برگزار خواهد شد:
15 مهرماه: «یافتن بهترین میزانسن برای مفهوم سکانس»
16 مهرماه: «فیزیک صدا، کار با ابزارهای صدابرداری» و «ریتم در تدوین»
17 مهرماه: «انتقال تجربه، تولید فیلم به زبان ساده» و «بازیگری به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان»
18 مهرماه: «نقش و کارکرد فیلمهای آموزشی»، «نقد فیلم» و «تولید و عرضه فیلمهای کودکان»
19 مهرماه: «تولیدات مشترک فیلمهای کودکان» و «نگاه خاص به جشنواره آشوکینوی لهستان»
➖💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#حضوری #آنلاین #رایگان
✅ مرکز آموزشهای کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند.
🔰 سومین کارگاه بازی و مسابقات معارفی
با موضوع حجاب
🔻 مدرس:
حجت الاسلام والمسلمین حسین حقیقت
حجت الاسلام والمسلمین افشاری مقدم
✳️ ویژه مبلغان و مربیان تربیتی مدارس دخترانه ابتدایی و متوسطه
📌 نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
🏢 محل برگزاری:
قم، خیابان دورشهر، کوچه1 ، جنب کلانتری، مرکز آموزشهای کاربردی
🗓 پنجشنبه 13 مهرماه 1402
⏰ 8 الی 12
🔹 مهلت ثبت نام تا روز 12 مهرماه 1402
🔻 ثبت نام و آشنایی بیشتر با سرفصلها و اساتید
در سایت مرکز آموزشهای کاربردی
🌐 el.balagh.ir/doreh/6990
ارتباط با ادمین 👇
📱 @admin_el
☎️ 02531156332
☎️ 02531156335
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
1_2700595403.pdf
640.3K
لیست جدید و به روز رسانی شده مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی وزارت علوم،
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
انتخاب موضوع برای پایان نامه و مقاله
برای انتخاب موضوع خوب باید به چند چیز اساسی توجه داشت
۱- موضوع به روز و دارای ارزش علمی و به نحوی نو باشد
۲- موضوعی باشد که برای جمع آوری مطالب آن دچار مشکل نشویم، یعنی دارای منابع در دسترس باشد،
۳- به پیشنهادات خبرگان در رشته خودتون توجه کنید، از اساتید خودتون بهره بگیرید، دانشجوی زرنگ، سعی دارد از نظرات اساتید خود در انتخاب موضوع استفاده کند
سعی کنیداولویت های پژوهشی در رشته خودتون رو سر کلاس درس، به صورت غیر مستقیم از صحبت های اساتیدتون کشف کنید، خیلی اوقات اساتید نسبت به برخی مسائل حساس شده تاکید میکنند، اینجاست که میتوان دغدغه استاد در آن مورد خاص رو در قالب یک کار پژوهشی دنبال کرد👌
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#مصوبه_جدید
#درصد_مشابهت_یابی
#جامعه_الزهرا
طبق نامه شماره ۳۱۹۳ مصوب شورای مدیران جامعه الزهرا سلام الله علیها، درصد مشابهت یابی پایان نامه طلاب سطح ۳ و ۴، تا سقف حداکثر ۱۰ درصد پذیرفته خواهد شد.
طلابی که درصد مشابهت یابی از این حد تجاوز نماید، امکان دفاع نخواهند داشت.
🔰در حال حاضر میزان مشابهت قابل قبول که در آیین نامه نگارش پایان نامه سطح۳ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان شده است، حداکثر ۲۰ درصد است.
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#اهمیت و #ضرورت در #پژوهش چه فرقی با هم دارند؟
#اهمیت در پژوهش تمرکزش بر معرفی موضوع و قابلیتهای آن در حل مسئله مورد پژوهش است.
#ضرورت در پژوهش تمرکزش بر تشریح چرایی نیاز به انجام پژوهش است؛ اینکه چگونه با انجام پژوهش – و با به کارگیری قابلیتهای موضوع موردنظر - مسئله موردپژوهش میتواند حل شود.
اهمیت به مهم بودن موضوع پژوهش اشاره دارد: اینکه موضوع موردنظر چه قابلیتهای منحصر به فردی دارد که میتواند به حل مسئله یا بهبود وضعیت موردنظر کمک کند.
ضرورت به اورژانسی بودن پژوهش اشاره دارد. اینکه اگر این پژوهش انجام نشود گروه، صنف یا جامعهای ضرر میکنند یا از منفعتی محروم میمانند.
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#معرفی_کانال
کانال بانک جزوات فقهی_ حقوقی
" النفیسه"
یکی از بهترین کانالهای جزوات درسی و نمونه سوالات دروس حوزوی سطح ۲ و سطح۳، دروس دانشگاهی رشته الهیات و حقوق
لینک کانال النفیسه: بانک جزوات حوزوی
@alnafiseh3
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
فروشگاه اینترنتی محصولات #نور
با #تخفیف ویژه، تا پایان هفته!
www.noorshop.ir
📀 مجموعه آثار و دروس استاد علی #محمدی_خراسانی
👈 ارائه متن ۳۹ جلد کتاب از تالیفات استاد علی محمدی #خراسانی و دیگر آثار مرتبط
🌐 مطالعه بیشتر #نورسافت : noorsoft.org/fa/software/View/12744
🌐 #خرید با تخفیف ویژه نورشاپ: noorshop.ir/fa/product/12744
🌐 اجرای برخط در ابرنور : abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_mohammadikhorasani
📀 دانشنامه علوی (نسخه 2)
👈 متن 173 عنوان #کتاب در 389 جلد در زمینه #ترجمه و شرح و مصادر #نهج_البلاغه به زبان عربی و #فارسی ...
🌐 مطالعه بیشتر در نورسافت: noorsoft.org/fa/software/View/15905
🌐 خرید با تخفیف ویژه #نورشاپ : noorshop.ir/fa/product/15905
🌐 اجرای برخط در ابرنور: abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_nahj
📀 #کتابخانه دروس حوزوی ـ نسخه 2
👈 متن کامل 1833 جلد کتاب به زبان عربی و #فارسی شامل موضوعات: ادبیات عرب (76 عنوان)، #قرآن (122)، #فقه (58)، اصول فقه ...
🌐 مطالعه بیشتر در نورسافت: noorsoft.org/fa/software/View/74069
🌐 خرید با تخفیف ویژه نورشاپ: noorshop.ir/fa/product/74069
🌐 اجرای برخط در #ابرنور : abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_duroushawzawiyyah2
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی
www.noorsoft.org
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#کارگاه
کارگاه اصول نگارش ساختار #مقاله
استاد دکتر محمد علی وطندوست
(عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد مقدّس)
جلسه 1⃣ اینجا
جلسه 2⃣ اینجا
جلسه 3⃣ اینجا
جلسه 4⃣ اینجا
جلسه 5⃣ اینجا
ــــــــــــــــــــ
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#نکته_پژوهشی
✍🏻 محقق بايد تنها به منابع دست اول و معتبر در زمینه تحقیق خود مراجعه کند.
منظور از "#منابع_دست_اول" چیست؟!
منابع دست اول اين است که محتوای استدلال و تحلیلها برای خود پديدآورنده اثر باشد. اگر نويسنده ديگری، منابع دست اول را بررسی کند و حاصل آن را در نوشته خود بیاورد استفاده ما از منبع جديد، مراجعه به منبع دست دوم محسوب میشود.
📘 اگر کتابی به زبان ديگر ترجمه شود، معمولاً به منبع دست دوم تبديل میشود.
👤 محقق بايد هر نظری را از خود صاحب آن نظر مطالعه کند؛ مثلاً نظر شیخ انصاری را از منبع خود شیخ مطالعه کند؛ هر چند متن، عربی و دشوار باشد.
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#نکته_پژوهشی
مهارت #عنوان_یابی و شرایط آن
♨️ #عنوان شبیه یک آدرس است که خواننده را به اثر شما راهنمایی میکند.
🔰عنوان باید جدید و غیرتکراری، واضح و متمایز باشد.
❌ استفاده از الفاظی که مشترک لفظیاند یا به دلائلی ابهام دارند در عنوان جایز نیست.
❌ برخی عناوین، انتخاب درستی نیستند مانند «مهدویت آفتاب پشت ابر»، دلالت میکند محقق معنای مهدویت را نفهمیده است.
🔰یکی از ویژگیهای مهم عنوان این است که باید" به مسئله اشاره داشته باشد."
اگر عنوان، یک لفظ مطلق و عام (مانند وحی، علم، انسانشناسی) باشد، مشیر به مسئله نخواهد بود.
شما ابتدا باید بدانید که در صدد حل چه چیزی هستید و گمشده شما در این مقاله چیست و سپس، آن را در یک عبارت اعلام کنید.
♻️عنوان باید به گونهای باشد که شنونده بفهمد شما در مقالهتان میخواهید به چه سؤال مهمی پاسخ دهید.
👈اگر میخواهید عنوان مناسبی برای مقاله انتخاب کنید، بهترین راه این است که آن سؤال مهمی را که در انتهای طرح مسئله آوردهاید به دقت ملاحظه کنید.
❌مثال برای عنوان غلط: تقوا و آثار اخروی آن؛ عوامل افزایش طلاق در دهههای اخیر.
✅مثال برای عنوان درست: آثار اخروی تقوا از نظر قران و روایات؛ عوامل روانی افزایش طلاق در دهه اخیر در شهرستان ...؛
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle
#نکته_پژوهشی
#تبارشناسی
👈محقق باید بداند که موضوع او ذاتا به چه علمی تعلق دارد و علاوه بر آن، در چه علوم و شاخههایی از آنها و از چه حیث و زوایایی «قابلیت» بحث دارد؛ یعنی اگر درباره موضوع مقاله، محققان سایر رشتهها بخواهند تحقیق کنند نوع نگاه آنها چگونه خواهد بود!
🔰محقق برای دستیابی به یک تبارشناسی خوب، باید اجمالا از مسائل علوم دیگر و ویژگی بحث آنها اطلاع داشته باشد.
♻️چرا باید تبارشناسی کرد؟
۱. محقق وقتی تشخیص داد که موضوع او در سلسله مراتب معارف بشری در کجا ریشه دارد و محل یا محلهای قابل بحث برای آن کدامند، دیگر مرزها را خلط نمیکند
۲. او میتواند تحقیق را ساماندار و منتظم کند؛ چارچوب نظری، اصول، ضوابط، روشها و ابزارهای تحقیق را از همان گستره خاص اخذ کند.
۳. تبارشناسی سبب میشود که محقق جایگاه تحقیق خود را در نقشه علم پیدا کند و از تکرار در تحقیق پرهیز میشود.
۴. داشتن نوآوری، در گرو تبارشناسی صحیح است؛ زیرا ملاک نوآوری در تحقیق، تاریخ علم است. تولید علم به معنای رسیدن تحقیق به امری جدید در تاریخ علم است؛ اعم از اینکه آن امر جدید مسئله نوینی باشد یا نظریهای جدید، راه و روش جدید.
💢در برخی از فرمهای طرح تفصیلی، «تبارشناسی» نیست.
در این موارد، باید در ذیل تبیین موضوع که به ابعاد و زوایای موضوع میپردازیم، تبارشناسی را نیز مطرح کنیم.
از این رو، تعریف عنوان یا موضوع را میتوان با تبارشناسی ادغام کرد.
مثالی برای تبارشناسی:
اگر پژوهش ما در باره «مسئله شرّ» است، باید بیان کنیم که این مسئله در علومی مانند کلام، فلسفه، عرفان و اخلاق، از زوایای و نگاههای مختلف قابل بررسی و تحقیق است. شر در علم کلام از لحاظ سازگاری یا عدم سازگاری با مسئله عدل، قدرت و لطف الهی مورد توجه است. در فلسفه با ماهیت عدمی یا وجودی شر و رابطه آن با ممکنات سر و کار دارند. در عرفان رابطه شر با تجلیات الهی بحث میشود. در اخلاق به شر اخلاقی که در اثر قوه اختیار انسانی و در قالب گناه رخ میدهد میپردازند.
#تبارشناسی
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
╭┈───── 🌱🕊
╰─┈➤ @cafearticle